Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmän oman brändin shampoot ja hoitoaineet. Jos joku tietää näiden tuotteiden valmistajan (eli siis millä muulla brändillä em. tuotteita voi ostaa) niin saa vinkata.
Tarkoitatko Pirkka-shampoita? Olen myös etsinyt niitä, ei löydy enää. Hyviä edullisia perusshampoita, pesivät puhtaaksi ja sopivat ainakin minulle hyvin! Citymarketissa kyselin, mutta hyllyjä täyttävät myyjät eivät tienneet asiasta mitään.
Valmiita siskonmakkara"lihapullia".
Lahden leipälevitettä on ikävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tuntuu ihmeelliseltä, että tuotteita vain poistetaan tuotannosta, ilman mitään ilmoitusta tai ennakkovaroitusta kuluttajille. Kuluttajathan ovat niitä, jotka niitä ostavat ja ovat täten yrityksen asiakkaita, joten tuntuu oudolta tällainen toimintatapa, että niitä yrityksen jatkumisen mahdollistajia (=ostajia) ei koskaan kuunnella...
Se on sitä ahneutta. Paremmin kannattaa uuden tuotteen lanseeraus ja sen myynti 2 kuukautta kuin vanhan jaskan myynti 20 vuotta.
Se on kuluttajien pettymyksen maksimointia. Mitä enemmän erilaisia tuotteita, jotka on poistettu valikoimista, sitä enemmän pettyneitä kuluttajia.
En ihan ole tuon jatkuvan puljaamisen kaupallista logiikkaa keksinyt, ehkä se johtuu markkinaosuuksista kilpailusta. Vaikka jokin tuote myy ja tuottaa, niin se pitää poistaa, jos on mahdollisuus, että uudella tuotteella voisi vallata vielä suuremman siivun?
Kuitenkin tuotekehittelyyn ja markkinointiin palaa rahaa, joten erityisen kummallista on, että monille hyville tuotteille annetaan niin vähän aikaa tulla kuluttajien löytämäksi. Päätös tuotteen lopettamisesta tehdään hetkeä ennen kuin tuote löytää uskolliset ostajansa. Ja näin taas saadaan pettyneitä ihmisiä lisää.
Ehkä itse olen juuri siksi niin haluton kokeilemaan uusia tuotteita, kun olen vuosien varrella niin monta hyvää menettänyt. Joten pitäydyn niissä vanhoissa tutuissa, jotka ovat jäljellä. Oululaisen halkaisematon jälkiuunileipä, esimerkiksi.
Villenleipä, joka oli ruisreikäleipä. Vieläkö lienee jossakin päin Suomea oikeaa rukiista reikäleipää, niin kuin "Kallen reppuleipä"? Lähettäiskö joku mulle sellaista postissa?
Mars Delight-suklaapatukka. Jos tää ikinä tulee takas, hamstraan sitä jonkun varaston täyteen...
Vierailija kirjoitti:
Saab-henkilöautot
Ladat. Olivat hintaansa nähden hyviä, ainakin talvella ja maastossa. Oli helppo korjata vaikka työkalupakissa ei olisi ollut kuin sirppi ja varara.
Minne on kadonneet broilerin rintaleikkeet? Broileria on hyllymetreittäin ties missä soosissa, on pehmeää hunajapippuria ja limekorianteria, on ohutleikettä, fileeleikettä ja fileesuikaletta, on koipipalaa, paistileikettä ja siipiä, on tulista ja on sitä perinteistä oranssia kammotusta. Mutta ei yhtään, ei yhden yhtä pakkausta rintaleikkeitä, joista saisi kunnon ruuan luineen ja nahkoineen ja lihoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Refectocil-värjäyssetti. Se jossa oli lähikuva silmästä.
Tuota minäkin jäin kipeästi kaipaamaan, mutta sitten löytyi netistä, Cocopandasta! Luojan kiitos.
Jee! Minkä otsikon alta löytyi sieltä?
Ihan just menin kauppaan ostamaan Rainbow sensitive tiskiainetta, koska se oli ainoa sensitive aine, joka täytti kaikki vaatimukseni eli pesi erinomaisen hyvin ja josta ei ole tullut mitään atopiaoireita. Eihän aineessa ollut juurikaan kemikaaleja. Mutta, kas, koin syvän pettymyksen. Tiskiainepaketissa oli uusi kuosi ja näemmän ainesosalistakin oli kasvanut pitkällä kemikaaliluettelolla. En ostanut uudistettua Rainbow sensitive tiskiainetta, koska saan iho-oireita kemikaaleista, joten mieluummin niitä vähemmän kuin enemmän.
Pandan Golden crisp -suklaalevy, joka oli siis maitosuklaalevy maissimurusilla höystettynä! Tämä hävisi kaupoista ehkä reilu vuosi sitten ja laitoin Pandalle palautettakin, mutta kehottivat vain maistamaan jotain mantelikrokantti-uutuutta... Pöh, ei ollut yhtään sama asia!
Menee jo vähän kauemmaksi, mutta Fazerin minttusuklaalevy, jossa oli niitä valkoisia pieniä mintturakeita. Laivalla myytiin levyinä ja kaupoissa löytyi patukkaversiokin.
Napsutupakka ja Condén capin omenasiideri 😆
Maksaletut! Näitä ei ole pariinkymmeneen vuoteen näkynyt kaupan hyllyllä, vaikka sikahyviä olivatkin.
Ei nyt parinkaan vuoden aikana vaan oisikohan poistunut valikoimasta jo 5 vuotta sitten sellainen valmisruokapussi kuin Merellinen pata,tonnikala vaan piti lisätä. Ehkä parasta ruokaa mitä voit pussista ottaa. Nam nam!
Naminamit ja Kidius-vanukkaat
Fazerin suolainen cashewpähkinämaitosuklaa (löysin tän ihanuuden vasta ihan viime metreillä ennen kuin se lopetettiin :'( )
Valion ruusunmarjakeitto
Kyllä niitä ainaki ärrällä vielä on.