Syy, miksi moni nainen haluaa korkeakoulutetun miehen...
Tämä kommentti tuli toiseen keskusteluun, mutta tiivistää hyvin sen, mitä itsekin ajattelen: korkeakoulutuksessa tärkeää ei ole palkka, vaan se, mitä korkeakoulutuksen suorittaminen ihmisestä kertoo. Tämä siis tiedoksi heille, jotka sanovat naisten olevan vain miesten rahojen perässä.
"Tällä palstalla miehet usein valittavat, kuinka naiselle koulutuksella on väliä ja sanovat rahan olevan aina syynä. Moni ammattikoulun tai amk:n käynyt tienaa yliopistotutkinnon suorittanutta paremmin (riippuu toki alasta), joten ei tässä aina siitä ole kyse. Itselle hyvin suoritettu korkeakoulutus ja panostus työelämään kertoo ennen kaikkea siitä, että ihmisellä on tavoitteellisuutta ja kykyä työskennellä pitkäjänteisesti tavoitteidensa eteen, vaikka välillä opiskelu/työ maistuisikin puulta. Tämä pitkäjänteisyys on tärkeä ominaisuus myös parisuhteessa, sillä jokaisessa parisuhteessa tulee hetkiä, jolloin suhde maistuu puulta ja silloin tarvitaan kykyä työskennellä yhdessä pariskuntana asian eteen ja nähdä kauemmaksi (sen sijaan, että ratkaisua lähdettäisiin hakemaan sivusuhteesta tai erosta).
T. Se 26-vuotias maisteri, joka tienaa kyllä omat rahansa eikä miehen palkalla ole väliä (mutta koulutuksella kylläkin tämän pitkäjänteisyyden vuoksi)"
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän rationalisointihamsteroinnit.
Tulee mieleen se ketju jossa nainen perusteli haluaan löytää pitkä mies sillä että pitkät miehet ovat keskimäärin hieman menestyneempiä.
Tuo on samaa sarjaa. Jos haluat pitkäjänteisen miehen, etsit pitkäjänteisen miehen. Sama pätee sivistykseen, ahkeruuteen, tms.
Todellisuudessa mitä ap haluaa on koulutuksen tuoma status. Hän ei halua pariutua "alaspäin".
Todellakaan korkeakoulutus ei juuri kerro mitään pitkäjänteisyydestä muissa asioissa. Se kertoo pitkäjänteisyydestä opiskelussa, jos sitäkään ottaen huomioon kuinka pitkään monet roikkuvat opiston kirjoilla.
Se status tarkoittaa mitä ja kenelle ja missä yhteyksissä? Miksi naisen oma koulutus ja ura ei tarjoa samaa statusta?
Siksi koska miehet eivät välitä naisen korkeankoulutuksessa parinvalinnassa yhtä paljon kuin naiset miehen korkeakoulutuksesta.
Samasta syystä miespuolisella toimitusjohtajalla on enemmän sosiaalista statusta ammatttinsa johdosta, vaikka teoriassa molempien sosioekonominen status olisi sama.
En ymmärtänyt. Kenen silmissä, miten ja miksi puolisoni koulutus tuo minulle jotain ihmeen statusta? Random-miehet eivät välitä minun koulutuksestani mutta he välittävät puolisoni koulutuksesta??
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi oikein mainiosti myös kouluttamaton mies, jos vaan arvomaailma ja huumorintaju sopii yhteen. Joitain riskejä siinä toki todennäköisemmin ilmenee kuin korkeasti koulutettujen kanssa, ainakin sen perusteella mitä olen ollut tekemisissä vähemmän koulutettujen kanssa.
Otetaan esimerkiksi elämäntavat. Ne "amikset" joita olen elämäni aikana tavannut ovat pitäneet pienellä paikkakunnalla asumisesta, yksityisautoilusta, liharuuista, rahan tuhlaamisesta teknologiaan, alkoholista ja perinteisistä roolimalleista. Itse olen kasvispainotteisesti syövä kulutusta välttelevä kaupunkilainen. Suostuuko mies muuttamaan kaupunkiin ja kulkemaan julkisisilla? Tai syömään viikonloppuisin kasvisruokaa?
Toisena esimerkkinä itsetunto. Miehellä saa olla puolestani pienet tulot, jos hänen itsetuntonsa kestää sen että minulla, ystävilläni, ja ystävieni puolisoilla on suuret tulot.
Kolmantena lastenkasvatus. Lapsi oppii vanhemmiltaan sen, miten suhtaudutaan uuden oppimiseen ja muihin ihmisiin. Jos puolison kouluttamattomuus on tulosta kouluvastaisuudesta, on suuri riski että se asenne siirtyy lapsiin. Siitä näkökulmasta kouluttamaton puoliso voi olla jo ihan biologisten tavoitteiden kannalta huono valinta.
Mutta tietenkin kyse on vain todennäköisyyksistä ja kaikenlaisia ihmisiä voi löytyä kaikenlaisista ryhmistä.
Ihan ok.
Voisin jopa kuvitella muuttavani kaupunkiin jos toinen haluaisi välttämättä asua siellä eikä viihtyisi maalla.
Paitsi sitten on se yksi asia. Nimittäin tunnen moniakin hyvin tienaavia koulutettuja naisia, eikä yksikään heistä ole kulutusta välttelevä. Joka ikinen välttelee tietynlaista kulutusta, kuten lihan syömistä tai yksityisautoilua (paitsi jos muuttavat maalle jossain vaiheessa). Matkustelua, sisustuksen uusimista säännöllisesti, vaateostoksia, saastuttavia massatapahtumia, useiden lemmikkieläinten hankkimista, ym ei sitten vältelläkään.
Eli suostuisitko sinä elämään turhaa kulutusta vältellen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän rationalisointihamsteroinnit.
Tulee mieleen se ketju jossa nainen perusteli haluaan löytää pitkä mies sillä että pitkät miehet ovat keskimäärin hieman menestyneempiä.
Tuo on samaa sarjaa. Jos haluat pitkäjänteisen miehen, etsit pitkäjänteisen miehen. Sama pätee sivistykseen, ahkeruuteen, tms.
Todellisuudessa mitä ap haluaa on koulutuksen tuoma status. Hän ei halua pariutua "alaspäin".
Todellakaan korkeakoulutus ei juuri kerro mitään pitkäjänteisyydestä muissa asioissa. Se kertoo pitkäjänteisyydestä opiskelussa, jos sitäkään ottaen huomioon kuinka pitkään monet roikkuvat opiston kirjoilla.
Se status tarkoittaa mitä ja kenelle ja missä yhteyksissä? Miksi naisen oma koulutus ja ura ei tarjoa samaa statusta?
Siksi koska miehet eivät välitä naisen korkeankoulutuksessa parinvalinnassa yhtä paljon kuin naiset miehen korkeakoulutuksesta.
Samasta syystä miespuolisella toimitusjohtajalla on enemmän sosiaalista statusta ammatttinsa johdosta, vaikka teoriassa molempien sosioekonominen status olisi sama.
En ymmärtänyt. Kenen silmissä, miten ja miksi puolisoni koulutus tuo minulle jotain ihmeen statusta? Random-miehet eivät välitä minun koulutuksestani mutta he välittävät puolisoni koulutuksesta??
Naispuolisten ystäviesi silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelle naisen ulkonäkö on tärkeä (ulkonäköä nainen voi tiettyyn pisteeseen asti kohentaa), miksei nainen saisi pitää tärkeänä korkeaa koulutusta (koulutustasoaan mies voi tiettyyn pisteeseen asti kohentaa)?
Ulkonäkö on tärkeää kummallekin sukupuolelle, ihan turhaan yrität esittää ikivanhaa vitsiä että ulkonäkö ei naisille merkkaa. Itseasiassa tuo on todistettu päinvastaiseksi, ulkonäkö merkkaa naisille huomattavasti enemmän kuin miehille. Kaikissa kokeissa on todettu se että ylivoimainen enemmistö naisista (> 80%) tavoittelee parhaimman 10-20% ulkonäön miehiä. Miehistä n. 70-80% tavoittelee parasta 80% naisista. Eli suhteet ovat täysin päinvastaiset.
Lisäksi on todettu kokeissa että naisten mielestä enemmistö miehistä on keskimääräistä rumempia. Mieti mitä nämä luvut merkitsevät parinmuodostuksessa ja parisuhdemarkkinoilla.
Olen duunarin kanssa yhdessä. Ei korkeakouluja käyty. Ja on kaikin puolin erinomainen parisuhdekumppani sekä perheenisä