Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos työnantaja ei ilmoita työhaastattelun jälkeen mitään?

Vierailija
11.02.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin haastatteluun ja työnantaja lupasi ilmoittaa viikon kuluttua haastattelusta. 3 viikkoa olen odottanut, lähetin sähköpostia kysyäkseni asiasta, vastausta ei tullut.

Mulla aikalailla sama juttu. Toisaalta, tulin tässä välissa valituksi mieluisaampaan paikkaan, joten parempi näin, mutta antaahan se firmasta todella huonon kuvan ja olen kyllä maininnut kaikille joille olen haastattelusta ylipäätään puhunut, että ei ole paikasta mitään kuulunut.

Vierailija
22/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy pitkään ilmoitusaikaa on että haaststeltu on jäänyt varasijalle. Tai tehtävään valittu haluaakin miettiä ottaako työn vastaan.

On aika yleistä että tehtävään valittu ei otakaan työtä tai pahimmillaan ottaa työn mutta ei tule ekana päivänä paikalle. Tuossa kohtaa työnantaja on jumissa jos on jo ehtiny ilmoittaa muille ettei heitä valittu, on hemmetin noloa soittaa että "meidän valitsema ei tullut, tulisitko sinä kuitenkin?" Se vältetään sillä että ei ilmoiteta mitään. Haastatteluja pidettäessä ilmoitetaan muille eit jos hakemuksia on alle 100. Ja haastatelluille joita ei ikinä valittaisi tehtävään, ilmoitetaan heti seuraavalla viikolla ei. Jäljelle pitäisi jäädä 2-3 hyvää hakijaa joista paikka täytetään. Ja he joutuvat odottamaan pitkäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset, jotka ootte päässeet haastatteluihin vaan motkotatte siitä kun mitään ei kuulu? Ottakaa puhelin käteen tai vähintään meilatkaa asiasta! Työnantajakin näkee silloin, että olette edelleen ja varmasti kiinnostunut paikasta. Välillä aikataulut vaan venyy.

Vierailija
24/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni toisin päin. Haastattelimme 5 hakijaa noin 30 hakemuksen lähettäneestä. Päätös tehtiin haastatteluja seuraavana päivänä ja rupesin soittamaan henkilöitä läpi. Viidestä haastatellusta kaksi ei koskaan vastannut tai edes soittanut takaisin. Onneksi valittu vastasi.

Jonnet eivät vastaa tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin ja ehkä työpaikkaakin on haettu vain työkkärin pakotuksesta.

Vierailija
25/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle luvattiin vastaus viikon kuluessa, mutta kun mitään ei kuulunut, päätin sitten soittaa haastattelijalle ja kysyä tilannetta. Haastattelusta jäi kuitenkin sellainen mielikuva, että paikka tulisi mulle tai ei kenellekään, riippuen talon sisäisestä työtilanteesta.

Haastattelija oli ihan positiivinen ja lupasi sitten seuraavalla viikolla palata asiaan, heillä menikin odotettua kauemmin sisäisten siirtojen käsittelyssä. Seuraavalla viikolla soitettiin ja sain paikan.

Kannattaa vähän kuulostella tilannetta haastatteluissakin ja ottaa itsekin yhteyttä, eipähän ainakaan jää vaivaamaan. Mulla ainakin mielenrauha palautui soiton jälkeen, kun haastattelussa oli tosiaan niin hyvä henki.

Musta tuokin on törkeää että luvataan vastaus viikon kuluttua, mutta ei kuitenkaan siihen mennessä vastata mitään. Minullekin kävi noin ja kun soitin sinnepäin, sanottiin että prosessi hieman viivästynyt. Noh kyllä siitä viivästyksestä pitäisi hakijalle ilmoittaa jos on luvattu viikon kuluessa antaa vastaus. Todella paha maku jäi koko prosessista vaikka paikan sainkin. Tuntuu että työnhakijaa ei arvostettu yhtään, kun ei vaivauduttu viivästyksestä ilmoittamaan.

Vierailija
26/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle luvattiin vastaus viikon kuluessa, mutta kun mitään ei kuulunut, päätin sitten soittaa haastattelijalle ja kysyä tilannetta. Haastattelusta jäi kuitenkin sellainen mielikuva, että paikka tulisi mulle tai ei kenellekään, riippuen talon sisäisestä työtilanteesta.

Haastattelija oli ihan positiivinen ja lupasi sitten seuraavalla viikolla palata asiaan, heillä menikin odotettua kauemmin sisäisten siirtojen käsittelyssä. Seuraavalla viikolla soitettiin ja sain paikan.

Kannattaa vähän kuulostella tilannetta haastatteluissakin ja ottaa itsekin yhteyttä, eipähän ainakaan jää vaivaamaan. Mulla ainakin mielenrauha palautui soiton jälkeen, kun haastattelussa oli tosiaan niin hyvä henki.

Musta tuokin on törkeää että luvataan vastaus viikon kuluttua, mutta ei kuitenkaan siihen mennessä vastata mitään. Minullekin kävi noin ja kun soitin sinnepäin, sanottiin että prosessi hieman viivästynyt. Noh kyllä siitä viivästyksestä pitäisi hakijalle ilmoittaa jos on luvattu viikon kuluessa antaa vastaus. Todella paha maku jäi koko prosessista vaikka paikan sainkin. Tuntuu että työnhakijaa ei arvostettu yhtään, kun ei vaivauduttu viivästyksestä ilmoittamaan.

Hiekkaa.. se on sitä hiekkaa..

Sinkkumies

Vierailija
27/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu 2 kertaa, että olen toiseksi paras hakija. Kaikilla muilla kerroilla olen saanut paikan. Jotkut osaa, toiset ei.

Sinkkumies

Vierailija
28/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syy pitkään ilmoitusaikaa on että haaststeltu on jäänyt varasijalle. Tai tehtävään valittu haluaakin miettiä ottaako työn vastaan.

On aika yleistä että tehtävään valittu ei otakaan työtä tai pahimmillaan ottaa työn mutta ei tule ekana päivänä paikalle. Tuossa kohtaa työnantaja on jumissa jos on jo ehtiny ilmoittaa muille ettei heitä valittu, on hemmetin noloa soittaa että "meidän valitsema ei tullut, tulisitko sinä kuitenkin?" Se vältetään sillä että ei ilmoiteta mitään. Haastatteluja pidettäessä ilmoitetaan muille eit jos hakemuksia on alle 100. Ja haastatelluille joita ei ikinä valittaisi tehtävään, ilmoitetaan heti seuraavalla viikolla ei. Jäljelle pitäisi jäädä 2-3 hyvää hakijaa joista paikka täytetään. Ja he joutuvat odottamaan pitkäänkin.

Tähän asti ihan hyvin, mutta harva sitten myöskään kehtaa ilmoittaa näille "melkein"-tyypeille, että se ykkösvaihtoehto ottikin paikan joskus muutaman kuukauden päästä. Varsinkin jos on puhuttu, että " Pena ilmoittelee pikapuoliin tuloksista". Älkää avatko niitä paikkoja julkiseen hakuun, jos ette ota tosissanne tätä prosessia. Huonolla rekrykampanjalla voi olla yllättävän paljon negatiivisa vaikutuksia ja ne on tällaisia pieniä juttuja, mitkä olisi helppo hoitaa.

Vierailija
29/34 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lähinnä omasta osaamisesta.

Vierailija
30/34 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Oheista yritystä kannattaa välttää kun he hakevat työntekijöitä.

Yritys haastattelee työntekijän, mutta jättää sen jälkeen ilmoittamatta hakijalle mitään.

Todella aliarvoista ja törkeää käytöstä yritykseltä.

http://www.idegroup.fi/

IDE house brands Finland Oy

Vierailija
31/34 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin haastattelussa ja mulle luvattiin vastaus viikon kuluessa, mutta kun mitään ei kuulunut, päätin sitten soittaa haastattelijalle ja kysyä tilannetta, se lupaa soittaa takas mutta muutamaan viikon jälkeen odottanut ja yritin soitta sinne sekä tekstiviestillä niin ei se vastannut. Mielestäni todella aliarvoista ja törkeää käytöstä isolta yritykseltä.

Älkää mene sinne Arla Oy, iso firma on mutta epäkohtelias ja epäkunnioittava työnhakijälle.

Vierailija
32/34 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitamme ensi viikolla=et saanut paikkaa. Terveisin 7 haastattelua tänä vuonna.

Vierailija
33/34 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ala-arvoista käytöstä, mutta näin käy valitettavan usein.

Olin itse viime vuonna aika kaoottisessa rekrytilaisuudessa. Kyseessä siis usean ihmisen haastattelut eri osastoille (ja eri haastattelijat, aina kunkin osaston esimies haastatteli yhtä hakijaa kerrallaan). Jo haastattelussa tuntui olevan vähän sekavaa, kuka hoitaa minkäkin osuuden jne.

Haastattelukutsu oli soitettu jostain yleisestä HR-osaston numerosta. Haastattelijat esittelivät itsensä ohimennen, mutta rekrypäivän jälkeen oikein kukaan ei tiennyt, minkä osaston pomon haastateltavaksi oli päätynyt ja minkä niminen henkilö homman hoiti saati että olisi ollut jotain selkeitä yhteystietoja tarjolla.

Yllättäen ikinä ei kuulunut mitään. Laitoin jälkeenpäin firman palautelomakkeen kautta viestiä. En usko, että sitäkään kautta on asianosaisia tavoitettu, sen verran sählingin makua oli hommassa alunperin. Kilpailijalta tuli työtarjous haastattelusta seuraavana päivänä, joten menin sinne.

Vierailija
34/34 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jätettiin ilmoittamatta kun olin päässyt kesätyöhön,kuulin siitä vain sattumalta firman konttorityöntekijöiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi