Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos työnantaja ei ilmoita työhaastattelun jälkeen mitään?

Vierailija
11.02.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaahan se huonon kuvan. Mulle on käynyt noin. Yritin soittaa, moneen kertaan, mutta tuloksetta. Puoli vuotta myöhemmin sain selville, että kyseinen paikka on uudelleen avoinna. tiimin esimies oli vain vaihtunut. "Jännä".. Siltikään en hakenut uudelleen ja muistan kertoa aina kavereillekin, mikä yritys ja kuinka kävi.

Vierailija
2/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kaiken työnantajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kello kuuluu kauas. Moukkamaista käytöstä työnantajalta.

Vierailija
4/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "aiemmassa" vaiheessa vastaamatta jättäminen on "ok", mutta jos on vaikka käynyt haastattelu(i)ssa ja sitten edes sitä kieltävää vastausta ei kuulu, niin mielestäni se on erittäin törkeää ja pidän taatusti mielessä ne firmat mielessä jatkoa ajatellen. En taatusti tee yhteistyötä yksityishenkilönä tai yrityksen edustajana, jos näin perusasiat ei ole kunnossa.

Vierailija
5/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut haastatteli yksi firma joulukuun alussa, mutta eivät palanneet asiaan luvattuun määräaikaan mennessä.

Parisen viikkoa sitten itse paikallinen dirikka soitteli "sittenkin haluaisimme sinut", johon totesin että heidän kohdallaan meni jo - nyt minulla on kaksi paikkaa allekirjoitusta vaille, joten mietin vielä muutaman päivän kumpaan menen. Toisessa parempi selkeästi parempi palkka, toisessa selkeästi monipuolisemmat & mielenkiintoisemmat tehtävät, tämä minut väliaikaisesti tylyttänyt firma jotain niiden väliltä. 

Joten parempi olla perseilemättä jos luvataan että asiaan palataan, joko negativiisissa tai positiivissa merkeissä. Minä kun lupaan jotain niin se sana pitää, ja odotan sitä myös vastapuolelta...

Vierailija
6/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moukkamaista käytöstä. Voin sanoa että jos tuon firman palveluja joudun käyttämään niin en käytä vaan vaihdan toiseen. Mutta kyllä, tuttua on että haastattelun jälkeen ei kerrota. Kerran ei kerrottu kun kysyin, ts. laitoin sähköpostia... iso suomalainen pörssifirma. Uskomatonta 😡

Vierailija
7/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni toisin päin. Haastattelimme 5 hakijaa noin 30 hakemuksen lähettäneestä. Päätös tehtiin haastatteluja seuraavana päivänä ja rupesin soittamaan henkilöitä läpi. Viidestä haastatellusta kaksi ei koskaan vastannut tai edes soittanut takaisin. Onneksi valittu vastasi.

Vierailija
8/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran tällainen vastaus:

Hyvä XX

"Tähän joku hyvä teksti missä kerrot tehtävästä ja siitä kuinka monta hakijaa oli ja niin edelleen"

xxxxxxxxxx

Tällä ketrtaa et kuitenkaan tullut valituksi tehtävään, toivotamme sinulle hyvää jatkoa!

Ystävällisin terveisin

Reetta Rekrytoija

Eli Reetta mogasi ja postasi eteenpäin ns, mallipohjan jopa ilmeisesti kaikille hakijoille konsernissa. Unohti poistaa konsernin mallitekstit, vikka runoili jotain siihen perään. Mutta ehkä toivottavasti vaan  meille haastatelluille. Hakijoita oli 120 hlöä, haastateltiin 5.

Vierailija
9/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin haastatteluun ja työnantaja lupasi ilmoittaa viikon kuluttua haastattelusta. 3 viikkoa olen odottanut, lähetin sähköpostia kysyäkseni asiasta, vastausta ei tullut.

Vierailija
10/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni toisin päin. Haastattelimme 5 hakijaa noin 30 hakemuksen lähettäneestä. Päätös tehtiin haastatteluja seuraavana päivänä ja rupesin soittamaan henkilöitä läpi. Viidestä haastatellusta kaksi ei koskaan vastannut tai edes soittanut takaisin. Onneksi valittu vastasi.

Kuinka monta kertaa soitit? Milloin soitit? Laitoitko vaikka tekstaria perään soittopyynnöstä tai selitit lyhyesti syyn soittoosi?

Nykyään on ihan oikeasti riesa kaiken karvaiset soittajat ja niihin ei edes kannata soittaa takaisin, osa numeroista saattaa olla jotain rahastusbottinumeroita!

Vierailija
11/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
12/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä. Miksi työnantajasi haastattelee sinua? Haetko uutta osastoa, vai miksi?

Sinkkumies

Vierailija
13/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle luvattiin vastaus viikon kuluessa, mutta kun mitään ei kuulunut, päätin sitten soittaa haastattelijalle ja kysyä tilannetta. Haastattelusta jäi kuitenkin sellainen mielikuva, että paikka tulisi mulle tai ei kenellekään, riippuen talon sisäisestä työtilanteesta.

Haastattelija oli ihan positiivinen ja lupasi sitten seuraavalla viikolla palata asiaan, heillä menikin odotettua kauemmin sisäisten siirtojen käsittelyssä. Seuraavalla viikolla soitettiin ja sain paikan.

Kannattaa vähän kuulostella tilannetta haastatteluissakin ja ottaa itsekin yhteyttä, eipähän ainakaan jää vaivaamaan. Mulla ainakin mielenrauha palautui soiton jälkeen, kun haastattelussa oli tosiaan niin hyvä henki.

Vierailija
14/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa soitit? Milloin soitit? Laitoitko vaikka tekstaria perään soittopyynnöstä tai selitit lyhyesti syyn soittoosi?

Nykyään on ihan oikeasti riesa kaiken karvaiset soittajat ja niihin ei edes kannata soittaa takaisin, osa numeroista saattaa olla jotain rahastusbottinumeroita!

Silloin kun mä hain töitä, olin kyllä haastattelun jälkeen tosi tarkka siitä, että puhelin oli aina mukana ja äänellisellä, ettei vaan olisi jäänyt soitto välistä. Työpaikan saamisen takia nyt voi vastata muutamalle puhelinmyyjällekin.

Vierailija
15/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran tällainen vastaus:

Hyvä XX

"Tähän joku hyvä teksti missä kerrot tehtävästä ja siitä kuinka monta hakijaa oli ja niin edelleen"

xxxxxxxxxx

Tällä ketrtaa et kuitenkaan tullut valituksi tehtävään, toivotamme sinulle hyvää jatkoa!

Ystävällisin terveisin

Reetta Rekrytoija

Eli Reetta mogasi ja postasi eteenpäin ns, mallipohjan jopa ilmeisesti kaikille hakijoille konsernissa. Unohti poistaa konsernin mallitekstit, vikka runoili jotain siihen perään. Mutta ehkä toivottavasti vaan  meille haastatelluille. Hakijoita oli 120 hlöä, haastateltiin 5.

Tottakai rekryfirmoilla on tällainen pohja. Ei kai ne nyt jokaiselle ala henkilökohtaista viestiä vääntämään. Ja rekryfirman käytössä on juuri se idea, että firma huolehtii, että hakijat informoidaan. Mitä isompaan firmaan haet töihin, sitä vähemmän niillä sen firman päättäjillä tai henkilöstöpäälliköillä on aikaa huolehtia ei-valituista hakijoista. Moko toki rekryfirmalta lähettää pohja, mutta muutenhan sen kuuluu noin mennä.

Vierailija
16/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ilmoita haastattelun jälkeen mitään. Itse olen aina yrittänyt kysyä aikaa mihin mennessä tulee päätökset. Vastaus on aina jotain ympäripyöreätä. Siinä sitten roikut seuraavan kuukauden epätietoisuudessa.

Vierailija
17/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska firma, joka ei edes vaivaudu ilmoittamaan hakuprosessiinsa ilmoittautuneiden hakijoidensa palautteesta. Kertoo kaiken kyseisestä firmasta.

Vierailija
18/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienointa on jos on ollut työkkärin työtarjous eikä ilmoita ja saat sitten pari kuukautta täyttää "hain paikkaa, mutta en tiedä vielä sainko" vaikka maalaisjärjellä jos ei ole mitään pariin viikkoon kuulunut niin tuskinpa sait paikan.

Vierailija
19/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on haastattelun jälkeen sanottu, että soittavat perjantaina tai maanantaina. Mitään ei ikinä kuulunut, inhouse partners kyseessä. Eivät taineet tykätä kun kyselin firman taustoista..

Vierailija
20/34 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut opettajien virkahaastatteluissa nyt neljästi kuukauden sisällä. Välillä joudun olemaan töistä pois haastattelujen takia. On se kumma, että ei sitten kuitenkaan viitsitä ilmoittaa, onko tullut valituksi. Tai siis valitulle kuulemma ilmoitetaan joskus kuukauden sisällä, mutta ne, joita ei valita, saavat kirjeen joskus huhtikuussa. Kiva tässä odotella pari kk, että miten kävi. Kuitenkin haastattelevat vai viisi-kuusi, niin olisiko liikaa vaadittu, että soittaisivat kaikille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan