Mitä mieltä: DINGON paluu?
Kommentit (32)
Lähinnä tulen surulliseksi, jos vanhat papat laulaa nuoruudesta. Ehkä olisi eri juttu, jos laulaisivat vanhenemisesta.
Tässä kohtaa tulee kieltämättä ensimmäisenä hieman mieleen, että bändi on tajunnut, että taitaa olla viimeisiä tilaisuuksia kun voi vielä yrittää rahastaa. - Toisaalta mitä sitten? Paljon enemmän ihmettelen, että miten edelleen vaikka sitten Frederik, tai Danny vetävät keilkkapaikoille edelleen väkeä, vaikka he eivät ole tainneet (ymmärtää) olla keikkapaikoilta pois vaan ovat tehneet yhtä soittoa keikkaa kauan aikaa ennen Dingon mutta ennen myös hyvin monen AV:lla kirjoittavan syntymää....
Dingon paluu ei juuri tunteita herätä, miehet ovat jollain tasolla jämähtäneet menneisyyteen. Mutta porilaisena olen ylpeä bändistä, samanlaista rock-ilmiötä tuskin Suomeen milloinkaan enää tulee? Ihmettelen myös kovasti aikuisten ihmisten suunnatonta nostalgian kaipuuta, tulee helposti tunne,ettei menneestä osata enää päästää irti. Dingot biisit ovat hienoja ja hyvin sanoitettuja (eivät kaikki kuitenkaan) ja tämän vuoksi en suinkaan ihmettele, miksi niin monet haluavat kuulla niitä uudelleen ja uudelleen. Mutta kyllä kaipaisi roimalla kädellä tähän maahan jotain uutta ja raikastavaa. Tuntuu kuin kaikki olisi vain vanhan puuron lämmittelyä. Ihan kuin eläisimme jossakin ihme nostalgia psykoosissa, todellisuudesta vieraantuneina.
Sanoisin, ettei dingo tule enää pääsemään entisaikojen loistoonsa (tuskin tarkoituskaan) , joten alkuperäismiehityksen come back tulee jäämään perhosenlennoksi ontoksi kuiskaukseksi. Mutta mikä olen tuomitsemaan kenenkään tekemisiä, dingo on kuitenkin jäsenilleen jotain itseään suurempaa. Vaikea sellaisen on sitä tajuta, joka ei vastaavaa ole koskaan päässyt kokemaan. Mutta uusia biisejä he kyllä tervitsevart , mikäli tarkoitus on jatkaa pidemmälle.
Inhosin kasarilla ja inhoan edelleen 😖
Olen joskus tanssinut hitaita Nipan kanssa. Herkkä poika.
Nahkatakkinen tyttö ja lakatut varpaankynnet on hyviä.
Kyllä on keikoilla on erittäin hyvä meininki, jengi tykkää, soitto ja laulu toimii. Kannattaa tosiaan mennä keikalle.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000005575614.html
Dingo tekee paluun keikkalavoille uusitulla kokoonpanolla – mukana Lordista tuttu Awa
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/musiikki/art-2000005575614.html
Dingo tekee paluun keikkalavoille uusitulla kokoonpanolla – mukana Lordista tuttu Awa
just XD
Vierailija kirjoitti:
Dingo on kasarilla nuoruutensa eläneiden Beatles. Tottakai keikalle pitää mennä ja laulaa mukana kaikki ne loistavat voimakertsit. Kysymysmerkiksi nousee nykyinen henkinen ilmapiiri: tällä hetkellähän maailma on liian paljon mustien energioiden ja väkivallan hallinnassa. Dingon loiston päivinä oli rakkauden, herkkyyden, kauneuden ja vaurastumisen vuosikymmen. Ehkä tinttaan pari kaljaa ja yhden jaegerin ja takaudun keikan ajaksi niin syvälle sinne kasariluvulle, ettei mikään tämän ajan ikävä mörkö häiritse sitä tunnelmaa. Ainakin toivon niin.
Täydellinen kiteytys!😚Voi kun saisikin palata sinne teiniyden ajan maailmaan, tutkimuksetkin sen vahvistavat: 80-luku on ollut parasta, tasa-arvoisinta ja antoisinta Suomen historiassa. Ja sen voi tänään kyllä valitettavasti 46-vuotiaana allekirjoittaa. Vaikka itse oon menestynyt, ei siitä juuri voi riemuita kun katsoo mitä ympärillä tapahtuu😣Tahtoo aikakoneella Dingon keikalle vuoteen 1984!
Ilmeisesti uutta musaakin kokoonpanolta tulossa jossain vaiheessa.
Äiti on kertonut olleensa kolme kertaa Dingon keikalla. Isä on kertonut, että kaverinsa kanssa heitti kananmunia bändin päälle jossain keikalla. Asiasta kerrottiin tv-uutisissa.
Miten tähän voi vastata kun ei 80-luvun Dingo ole 80-luvun jälkeen keikkaillut? Eli vasta paluukeikkojen jälkeen tähän voi vastata.