Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kännykkäsovellus hyväksyttiin viralliseksi ehkäisykeinoksi Euroopassa - varmuus parempi kuin kondomilla

Vierailija
11.02.2017 |

http://www.iltalehti.fi/digi/201702102200068547_du.shtml

Mitä mieltä? Onko joku kokeillut? Uskotteko tehoon?
Itse ajattelin kokeilla, sillä saisi joskus jätettyä kondomit pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin addiktiivinen appsi, kun on noin hyvä ehkäisyteho.

Vierailija
2/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miten kännykällä estetään sukupuolitaudit irtosuhteissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko joku ottaa käyttöön?

Vierailija
4/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tätä ei ole tarkoitettu käytettäväksi irtosuhteissa..... Kuten ei muitakaan ehkäisykeinoja, paitsi toki kondomeja.

Vierailija
5/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilluun pukkaa ensin vaikka vanhan nokialaisen, se on kohtuullinen ehkäisykeino.

Vierailija
6/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja Linda Juholahan jo toitotti pari viikkoa sitten käyttävänsä appia ja kuinka hormonaalinen ehkäisy on pahasta ja kondomi on mälsä.

Vierailija
7/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ne "punaiset päivät" niin selvästi ettei tarvi mitään appsia. Silloin kortsu käytössä, muina päivinä keskeytetty yhdyntä. Hyvin toiminut.

Vierailija
8/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kierukalla? Tai pillereillä?

Vierailija
9/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hitsi vie kun en lukenut tuota linkin alkua niin tarkkaan että olisin huomannut kyseessä olevan Iltiksen uutinen... Mä näen aina punaista kun luen noiden paskajournalismia.

"Tutkimusten mukaan tuhannesta naisesta alle 5 tuli raskaaksi sen takia, että Natural Cycles näytti virheellisesti vihreän päivän, kun päivän olisi pitänyt olla punainen. Esimerkiksi kondomin kohdalla luku on alle 10."

Siis mitä, eli moniko? Kuinka monta on alle viisi, neljä, kolme...? Ja sama homma kondomin kohdalla, alle kymmenen voi tarkoittaa mitä vain, vaikka sitten sitä viittä tai neljää. Erittäin typerästi esitetty vertaus.

"Molemmilla on tausta tieteessä (--)"

Tieteessä? Eli millähän tieteenALALLA. Okei, ensimmäisellä ilmeisesti fysiikan alalla kun on Cernissä ollut, mutta...

Itse appsin taustallahan ei mitään uutta tiedettä ole, naisen kuukautiskierto on hyvin tiedossa. Uutta on se appsin käyttöjärjestelmä ja lämmön omatoiminen mittaaminen.

Vierailija
10/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma että kun juttu on IL sivuilla niin pyhpah. Mutta silti kiinnostuin! Kai tohon uskaltaa luottaa, jos ei halua raskaaksi tulla?

Vierailija
11/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole vain helpompi ottaa pyssystä luodit pois, kuin ampua ja toivoa, ettei mitään käy.

Vierailija
12/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää. Mistä lämpö testataan? Olen yllättynyt, että pelkkä ruumiinlämpö voi kertoa voiko tulla raskaaksi / kierron vaiheen. Mitä jos henkilö on kuumeessa, onko laitteen tulos silti luotettava?

Vierailija
13/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää. Mistä lämpö testataan? Olen yllättynyt, että pelkkä ruumiinlämpö voi kertoa voiko tulla raskaaksi / kierron vaiheen. Mitä jos henkilö on kuumeessa, onko laitteen tulos silti luotettava?

Löysinkin itse vastauksen kysymykseeni, eli: "Sinun täytyy pitää huoli, että mittaat tulokset tarkasti kahden desimaalin lämpömittarilla, heti herättyäsi, ennen kuin nouset peiton alta. Lämpötila tulee mitata kielen alta. Älä mittaa lämpötilaasi jos olet kipeänä, krapulassa tai olet nukkunut yli 2 tuntia vähemmän kuin normaalisti."

https://www.naturalcycles.com/fi/science/research

Vierailija
14/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysinkin itse vastauksen kysymykseeni, eli: "Sinun täytyy pitää huoli, että mittaat tulokset tarkasti kahden desimaalin lämpömittarilla, heti herättyäsi, ennen kuin nouset peiton alta. Lämpötila tulee mitata kielen alta. Älä mittaa lämpötilaasi jos olet kipeänä, krapulassa tai olet nukkunut yli 2 tuntia vähemmän kuin normaalisti."

https://www.naturalcycles.com/fi/science/research

Taitaa se kortsu olla silti helpompi ja varmempi.

Vierailija
15/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa että tämä vihdoin myönnetään! Itsellä ollut käytössä luonnollinen omaan sykliin perustuva ehkäisy jo vuosia.

Vierailija
16/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo sitä edes väitä tekevänsä. Pelkkä ehkäisyennuste.

Vierailija
17/17 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaisi kyllä kovasti. Varmaan tulevaisuudessa tulen kokeilemaan.