Mikä on törkein tapa, jolla joku on yrittänyt (ilmaisiksi) hyötyä ammatistasi / harrastuksestasi / osaamisestasi tms?
Tällainen ketju oli joskus täällä, joten aloitetaas uusi. :)
Kommentit (355)
Harrastan kynsitaidetta (en siis ole ammattilainen, puhtaasi harrastus) ja muutamat ihmiset ovat olleet siinä luulossa, että alan säännöllisesti laittamaan heidän kynsiään ilmaiseksi, että voivat sitten säästää kun ei tartte ammattilaiselle maksaa. Olen toki laittanut ystävieni kynsiä joskus ilmaisiksi (jos esimerkiksi vietämme tyttöjen iltaa) ja välillä pientä korvausta vastaan johonkin juhliin, häihin tms.
Säännöllisesti minulla ei kuitenkaan ole halua eikä edes aikaa alkaa kenenkään toisen kynsiä huoltamaan, hyvä kun jaksaa edes omat kynnet viilata ja kynsinauhat pitää kuosissa jatkuvasti.
Ystävälläni on hevonen ja ystäväni pitäisi antaa kaikkien tutun tuttujen lasten ratsastaa sillä miten tahtovat. Kyseinen hevonen ei alunperinkään sovellu lasten ratsuksi jo ihan luonteensa puolesta, on hankala käsiteltävä jopa kokeneemmille ratsastajille. Tämä ei tunnu uppoavan monen mamman kaaliin vaan sitten puhuvat ystävästäni ilkeästi selän takana, että mokoma nirppanokka ei anna edes vähän ratsastaa, ei se hevonen siitä pilalle mene.
Äiti petti isääni todella törkeästi ja avioeron jälkeen oli jo heti uusi mies kainalossa. Parin kuukauden päästä menivät kihloihin ja äiti sitten ilmoitti, että minähän tulen sitten soittamaan pianoa heidän häihinsä. En todellakaan tule. Ei ole muutenkaan hyvät välit äidin kanssa ja menee tekemään noin, sitten pitäisi vielä ilmaiseksi tehdä palvelus. Ei onnistu.
Muistan kun kaverini kertoi tämän: hän oli ompelija aloittelemassa omaa toiminimeä, siis yritti elää sillä. Hän lyhensi erään sukulaisen auorat housut, niin maksaja antoi palkaksi sulkaalevyn.
Tää on varmaan tapahtunut jokaiselle naiselle teini-iässä, eli nakitetaan sukujuhlissa/häissä/muissa tapahtumissa hoitamaan ja kaitsemaan lapsia, koska kaikki tytöthän tykkää hyysätä muiden kersoja, eikö niin?
Päiväkodissa työskentelevät ihmiset ei taida päästä tästä eroon edes aikuisena, vaan oletetaan että tottakai ne lapsia vahtii, kun muut pitävät hauskaa. Tai ainakin näin luulisin.
Vaikka kuinka monesti jossain jota olen osannut hyvin: sisit meillekin oikeastaan tulla tekemään tommosen :(! Ja sanamuoto vielä että saisit...
kummasti puolitutut ja kaukaiset sukulaiset lähestyvät juristia kun tulee ongelmia. Tuntikausia pitäisi ilmaiseksi lässytellä puhelimessa tai sitten "vähän katsoa niitä papereita", ilmaiseksi toki. Ovat pikkuhiljaa oppineet, että turha soitella.
Olen laivalla töissä. Kaikki sukulaisten kaiman nimettömät tuntemattomat kaverit kuvittelevat, että voin tarjota heille ateriat (toiveita vielä esitetään, että missä ravintolassa), yöpymiset luxus-luokan hytissä ja vieläpä Tukholman-kierroksen päälle. No en voi.
Meillä on pieni leipomo. Jotkut sukulaiset ja tuttavat (ei siis ne ihan läheisimmät) luulevat, että voi maksaa juuri jollain suklaalevyllä tai kukkakimpulla tai antaisivat vaikka 5e "vaivan palkkaa" tuollainen ei kata edes raaka-aineita saatikka sitä työaikaa.
Puolituttu yritti saada minut poistamaan ilmaiseksi hammaskiven, vaikka olen vain yleislääkäri, enkä edes tuntenut koko henkilöä muuten kuin nimeltä.
Atk-ala oli ennen vakio, jos tiesit vähän jotain koneista, tulepa ajelemaan 100 km ja selvittämään ongelma, saat palkaksi kahvit ja keksejä. Mun miehen vakio siskonsa kanssa. Nyt tähän hommaan joutuu vävyt.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kaverini kertoi tämän: hän oli ompelija aloittelemassa omaa toiminimeä, siis yritti elää sillä. Hän lyhensi erään sukulaisen auorat housut, niin maksaja antoi palkaksi sulkaalevyn.
Olisiko hän ollut valmis maksamaan verot jos olisi saanut vaikka 20e.
Tapasin sattumalta lukioaikaisen ystävän jota en ollut nähnyt 14 vuoteen. Kun em. henkilölle selvisi että olen englannin opettaja niin heti löytyi joku kummin kaiman lopputyö johon pitäisi kirjoittaa abstrakti englanniksi kun sinähän sitten osaat.
Muistuikin saman tien että ns ystävä oli jo nuorena yrittänyt aina hyötyä muista joka välissä.
Olen asianajaja ja aina pitäisi olla ilmaiseksi tekemässä tuttavien/sukulaisten testamentteja ja avioehtoje yms.
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan tapahtunut jokaiselle naiselle teini-iässä, eli nakitetaan sukujuhlissa/häissä/muissa tapahtumissa hoitamaan ja kaitsemaan lapsia, koska kaikki tytöthän tykkää hyysätä muiden kersoja, eikö niin?
Päiväkodissa työskentelevät ihmiset ei taida päästä tästä eroon edes aikuisena, vaan oletetaan että tottakai ne lapsia vahtii, kun muut pitävät hauskaa. Tai ainakin näin luulisin.
Mun ongelma on näissä se, että tykkään leikkiä lasten kanssa, mutta en tykkää olla niistä vastuussa. Jonkun 10 -vuotiaan voin ottaa mun luokse pelaamaan mun kanssa Pleikkaria illaksi, mutta nuorempia en.
Tosi monta kertaa on tullut kyselyjä, että etkö sä vois nyt muutaman tunnin vahtia tätä meidän taaperoikäistä lasta, kun sä oot niin hyvä lasten kanssa ja lapset tykkää? No en voi, en halua olla yksin vastuussa jonkun toisen lapsesta. Just ja just uskallan ottaa siskon koiran hoitoon.
Mä oon ompelija. Ihan jatkuvasti "voitko tehdä sitä ja tätä" ja tietenkin "jos keitän kahvit". Mulle on suututtu, kun oon sanonut että ei, minä en ompele kahvipalkalla hääpukua.
Olen töissä lihanjalostus tehtaassa ja meillä on siellä henkilöstön oma myymälä mistä harvoin löytää mitään hyviä tarjouksia. Joskus siis voi saada esim. dynollisen kebabbia 1e tai kärkkäri paketin 50cent. Myymälä on pieni, siellä on paljon normaali hintaisia tuotteita ja ei ole itsestään selvää jotta löytäisi hakiessa edes normi hintaista jauhelihaa/ makkaraa / tai hampurilaisia. Vuosia sitten minua kutsuttiin paljonkin erilaisiin 30v kemuihin ja muihin juhliin sekä kissanristiäisiin yms grillibileisiin. Jossain vaiheessa se aina tuli, Voitko tuoda juhliin vaikka 20pkt makkaraa.... Ööö en, ei muutkaan vieraat hae juhliisi prismasta 20pkt makkaraa omakustanteisesti. Miksi minun pitäisi? Se makkara on tarjouksessa todella harvoin, mutta aina odotetaan jotta saisin sitä jotenkin puoli ilmaiseksi ja jotta sitä on kovassa tarjouksessa myymälässämme hyllyt notkuen. Toiseksikaan eihän mulla ole mitään säilytys mahdollisuuksia suurten juhlien liha ostoihin...
Mitähän näiden hyeenojen päässä liikkuu kun kehtaavat ehdottaa edes jotain ilmaista työtä?
Toivottavasti joku hyväksikäyttäjä vastaa tähän.
Soitan viulua ja milloin kenenkin häihin tai sukulaisen hautajaisiin pitäisi mennä esiintymään ruokapalkalla