Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listaa miksi Hesa olisi muka parempi kuin Turku tai Tampere

Vierailija
10.02.2017 |

Ei ainakaan asuntojen hinnoissa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh eikö tule?

Vierailija
2/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole parempi. Ei tänne kannata tulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän suurkaupungin sykkeestä. Tiedän kyllä, ettei Helsingissä sitä noihin maailman metropoleihin verrattuna juurikaan ole, mutta onpahan silti huomattavan paljon enemmän kuin Tampereella tai varsinkaan Turussa (molemmissa olen asunut).

Vierailija
4/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin työpaikkoja. Mikä ei kyllä ole kovin paljon...

Vierailija
5/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan asuntojen hinnoissa...

Nimenomaan asuntojen hinnoissa. Kun myyn täältä pienen kaksioni niin voin ostaa landelta melkein mitä haluan.

Vierailija
6/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Hesa?

Vierailija
7/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea kaupunki Suomessa. No sen tapainen. Mutta supertylsää palata maakuntien kaupunkeihin, joissa mitään ei tapahdu ja kaikki vaan marisee.

Vierailija
8/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa hyvä lentokenttä lähellä, usein esim konsertit järjestetään Helsinkiin

Jaa enpä kyllä keksi mitään järkevää, mutten ole oikeastaan väittänytkään että Helsinki olisi parempi

Vierailija
9/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hyviä ravintoloita.

Vierailija
10/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Eiköhän se paremmuus ole aina kiinni siitä, kuka arvioi. Jos tykkää asua Mansessa, Tampere on aina mieluisampi, vaikka kuka sanoisi mitä.

Minusta Helsinki on parempi (Tampereella olen asunut ja Turun kupeesta olen kotoisin, joten molemmat ovat hyvin tuttuja) kuin nuo kaksi muuta siksi, että täällä on eniten töitä ja ylenemismahdollisuuksia.

Lisäksi täällä on Suomen paras kulttuuritarjonta, paras harrastusmahdollisuuksien valikoima, paras koulutustarjonta, paras valikoima liikkeitä. Paras melkein mitä vaan, ihan siksi, että ihmisiäkin on täällä yli miljoona (pk-seutu), eli viidesosa suomalaisista.

Minulla esimerkiksi on nyt teini-ikäisiä lapsia. He löytävät täältä hyvin erikoislukioita ja yliopistotason koulutusta, mm. tuo minun arkkitehdiksi mielivä esikoiseni voi hakea opiskelemaan täällä (eri asia tietysti, pääseekö...).

Toki, täällä on asuntojen hintataso kova. Siksi on ihan hyvä, etteivät kaikki täällä halua asuakaan ;-)

Vierailija
11/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella ja itse ainakin kaipaan täällä meren läheisyyttä. Tykkään siitä veneliikenteessä, jota on kesäisin Helsingissä ja Turussa. Täälläkin toki on veneitä, mutta tuntuu, että oltaisiin jossain punkassa leikkimässä, kun ei ole yhteyttä maailmalle.

Tampere ei ole myöskään kesällä mitään verrattuna Helsinkiin elävyydeltään. Helsingissä on lukuisia vilkkaita puistoja ympäri kaupunkia. Tampereella on Pyynikin uimarannalla porukkaa ja ehkä Sorsapuistossa ja muissa vastaavasti vähän ihmisiä, mutta ei läheskään samanlaista väenpaljoutta ja elävyyttä kuin Helsingissä. Helsingin puistot ovat myös suurempia ja kauniimpia.

Helsingissä on myöskin yöelämä levittäytynyt laajemmalle kuin Tampereella. Tampereella ollaan hyvin vahvasti yhden suoran ympärillä johtuen väkimäärästä ja kaupunkirakenteesta.

Muilta osin en pidä Helsinkiä parempana. Siellä on toki paremmat julkiset, mutta käytän Tampereella mieluummin julkisia kuin Helsingissä. Tampereella voi myös asua niin hyvällä sijainnilla, että julkiset ovat tarpeettomia etenkin kesällä. Pyörällä pääsee kulkemaan paljon paremmin kuin Helsingissä ja saa ylipäänsä paljon parempia asuntoja. Keskustassa ei Tampereella ole hyviä ja uusia asuntoja juurikaan, mutta ei tarvitse mennä kuin muutama kilometri keskustasta, kun saa jo uusia ja saunallisia asuntoja järkevään hintaan aivan palveluiden läheltä.

Koen myös Tampereen paljon Helsinkiä turvallisempana kaupunkina.

Jos saisin tällä hetkellä valita, niin muuttaisin kuitenkin mieluummin Helsinkiin. Pääosin siksi, että en ole siellä koskaan asunut (vaihtelu virkistää) ja koska siellä on kesällä niin mukavaa (toisaalta missäpä ei olisi). Ehkä pitkässä juoksussa asuisin kuitenkin mieluummin Tampereella, koska täältä tosiaan löytyy kaikki palvelut, jotka Helsingistäkin ja täällä voi asua laadukkaammin.

Vierailija
12/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus jo antaa ymmärtää, ettet pidä Helsingistä, eikö silloin kannata pysyä poissa täältä.

Turku ja Tampere on tosi mukavia kaupunkeja, samoin Oulu, ainakin "turistin " näkökulmasta.

Terveisin kotikaupunkiaan rakastava helsinkiläinen.

Vierailija
13/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat asua kaupungin melussa, kuin sillit purkissa, niin sitten muuta Hesaan.

Vierailija
14/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin 😁😁😁😁😁😁kuka käyttää tuota sanaa 😂😂😂😂😂....

Vierailija
15/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon maalaisjuntti, niin käytän Hesaa. Jos asuisin siellä niin käyttäisin varmaan stadia :)

Vierailija
16/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset: miksi asutte Hesassa? Nii mix?

Vierailija
17/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on asioita, joita muualla Suomessa ei ole.

Vierailija
18/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on parempi palkkataso.

Vierailija
19/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Tampereella rakastan asua niin kyllä Helsingissä on paljon parempi ravintola valikoima.

Vierailija
20/21 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon maalaisjuntti, niin käytän Hesaa. Jos asuisin siellä niin käyttäisin varmaan stadia :)

Olen asunut Helsingissä 28v, en käytä sanaa stadi.

Helsinki on ihan helppo sana lausua :).

Maalta minäkin kotoisin, takaisin en palaisi. Rakastan Helsinkiä