Missä sitä NOROA nyt liikkuu?
Otsikot kiljuvat vuosikymmenen pahimman epidemian olevan ovella ja täällä oksennuskammoinen on kauhusta kipeänä. Onko jossain muualla kuin satunnaisessa lukiossa jo epidemia päällä?
Harmittaa kyllä kyseisten abien vuoksi kun kirjoitukset alkaa ämpäriä halaillen. Ei käy kateeksi!
Kommentit (61)
Olen melko varma, että sain norotartunnan irtokarkkiostoksilla.. Seinäjoen minimanissa myydään edullisesti ja niitä karkkeja on kannet avoimina käytävilläkin, kun niin kova kuhina käy.. Oikein unelma sinne avoimiin laareihin pesiytyä. Eli jättäkää irtokarkit ostamatta, jos noroa pelkäätte :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän Kajaanissa vielä?
Prikaatilla alkoi viime viikolla.
Tossa kun ajelin töistä kotiin niin näkyi liikkuvan kovaa vauhtia Keljon Citymarkettia kohti
Turustakin löytyy valitettavasti tartuntoja. Opiskelijoiden keskuudessa ainakin jyllää.
Helsingissä (olisko länsi). Työkaveri oli norossa ma-ti. En päästä lähelle ja käskin pysyä pois mun huoneesta tällä viikolla. En välitä saada sitä loman ajaksi.
Tekis mieli olla hengittämättä ulkona ja kaupoilla. Nytkin istun lääkäriasemalla odotushuoneessa (kauan sitten varattu aika jota en halunut siirtää) ja pelkään et se leijailee täällä ilmassa.
Olen emetofoobikko ja pelkään muutenkin kaikkia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Oulussa poika valitti aamulla pää- ja vatsakipua, sitten nousi kuume. Ei ole vielä oksentanut tai ripuloinut, joten ei ole varmaa onko just noro. Odotellaan asian varmistusta... :(
Minkähän takia tätä on 14 ihmistä alapeukuttanut? Voin nyt päivittää että oli hyvin todennäköisesti noro, poika alkoi oksentamaan ja ripuloimaan noin parin tunnin päästä kun kirjoitin tuon kommentin. Vaikka ei tietenkään ilman labroja voi olla täysin varma että noro, niin ihan täydelleen oli siihen sopiva tauti. Kova yhtäkkiä alkanut mahakipu ja nopeasti noussut korkea kuume (39°), oksentelu ja ripulointi. Kahdessa päivässä ohi. Että mitähän alapeukutettavaa tässä on? Vaikka yleensä en peukkujen perään kysele, niin nyt kyllä ihmetyttää. Ap kyseli missä päin tautia liikkeellä, ja siihen vastasin.
Turussa. Kiitti **tusti vaan tartuttajille!!!
Noro kävi ja oli aika paha kouristuksineen.
Missäpäin Helsinkiä? Vuosaarelaisten noro ei kiinnosta Pitäjänmäkeläisiä eikä Tapulikaupungin noro Eiralaisia. Saisiko tarkkoja sijainteja ja koulujen ja päiväkotien nimiä?
gu kirjoitti:
Noro kävi ja oli aika paha kouristuksineen.
Missäpäin?
Vierailija kirjoitti:
Mistä epäilet saaneesi tartunnan?
Vantaan kansainvälisestä koulusta oli oppilaita pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä epäilet saaneesi tartunnan?
Jouduin sairaalaan, otettiin näyte ja se vahvisti tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Varsinais-Suomessa vielä näkynyt? En tiedä itse Turusta yhtäkään kenellä olisi ollut.
Käsiä pesen kyllä ahkerasti ja en koske ovenkahvoihin paljaalla kädellä. Joku ehkä kattoo, että mikäs hullu neurootikko tossa on, mutta en välitä, en halua tuota tautia. t. toinen oksennuskammoinen.
No ainakin minä sairastin noron helmikuun alussa. Ystävä- ja tuttavapiirissä ei tautia ollut, joten en tiedä, mistä tartunnan sain. Ei ollut mukava tauti, vei sairaalaan viikoksi.
Kaarinassa yhdellä tyypillä on noro! Ja varsinais-Suomessa ollaan :/