Äitini kuoli varattomana - mieheni mielestä minun pitää maksaa osuuteni hautajaiskuluista omista rahoistani eikä perheen yhteisistä rahoista
Emme olleet miehen kanssa tekemisissä äitinä kanssa (syynä äitini alkoholismi ym.), mutta lapset saivat vapaasti olla yhteydessä mummiin. Ja olihan hän äiti, mummi ja anoppi, olipa sitten millainen hyvänsä.
Mutta joo. Omista rahoistani maksoin osuuteni äidin hautajaisista. Perheen rahoja sai käyttää kukkavihkoon.
Mitä mieltä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Emme olleet miehen kanssa tekemisissä äitinä kanssa (syynä äitini alkoholismi ym.), mutta lapset saivat vapaasti olla yhteydessä mummiin. Ja olihan hän äiti, mummi ja anoppi, olipa sitten millainen hyvänsä.
Mutta joo. Omista rahoistani maksoin osuuteni äidin hautajaisista. Perheen rahoja sai käyttää kukkavihkoon.
Mitä mieltä?
Hautauskulut maksetaan kuolinpesän varoista. Jos nämä eivät riitä, hautauskuluihin haetaan toimeentulotukea. Mikäli kuitenkin vapaaehtoisesti maksat hautauskuluja, tottakai teet sen omista rahoistasi.
Vierailija kirjoitti:
En usko lukemaani. Eikö teille puolison vanhempi ole perheen sukulainen eikä vain toisen vanhemman? Itse en koskaan voisi kuvitellakaan kieltäytyväni osallistumasta puolison vanhempien kuluihin jos sellainen tilanne tulisi.
Sama täällä. Äidin kuolema on kova paikka. Tuin silloin miestäni enkä koskaan voisi kuvitella silloin puhuvani rahasta.
Vierailija kirjoitti:
En usko lukemaani. Eikö teille puolison vanhempi ole perheen sukulainen eikä vain toisen vanhemman? Itse en koskaan voisi kuvitellakaan kieltäytyväni osallistumasta puolison vanhempien kuluihin jos sellainen tilanne tulisi.
Normaalia todellakaan maksaisi anopin hautajaisia. Enkä odota että mies maksaisi äitini hautajaisista pennäkään
Vierailija kirjoitti:
Jos sossulla meinaa hautauskulut maksattaa niin sossu kilpailuttaa halvimman mahdollisen hautauksen eikä mitään ruokamuistotilaisuuksia sitten pidetä.
Kun äitini aikoinaan kuoli, sossu olisi maksanut tietyn euromääräisen hautausavustuksen, jos hän olisi ollut varaton. Ei siis olisi mitään kilpailuttanut eikä haudannut, vaan antanut omaisille rahaa.
Ei se ole perikunta, joka maksaa hautajaiset vaan kuolinpesä. Jos se on varaton, koska vainaakin oli, sossu todellakin maksaa! Ei siis valtio, jos ei ole joku merkittävä valtiomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Äidin kuolema on kova paikka. Tuin silloin miestäni enkä koskaan voisi kuvitella silloin puhuvani rahasta.
Tämän varaan ne hautaustoimistotkin on bisneksensä perustaneet.
Mun äiti on haudattu osittain sossun turvin. Kun ei rahaa ollut niin ei ollut.