Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini kuoli varattomana - mieheni mielestä minun pitää maksaa osuuteni hautajaiskuluista omista rahoistani eikä perheen yhteisistä rahoista

Vierailija
09.02.2017 |

Emme olleet miehen kanssa tekemisissä äitinä kanssa (syynä äitini alkoholismi ym.), mutta lapset saivat vapaasti olla yhteydessä mummiin. Ja olihan hän äiti, mummi ja anoppi, olipa sitten millainen hyvänsä.

Mutta joo. Omista rahoistani maksoin osuuteni äidin hautajaisista. Perheen rahoja sai käyttää kukkavihkoon.

Mitä mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noin pihi ja kovasydäminen mies ainakin itseäni ärsyttäisi. Vaikea kuvitella, että tuollaisen kanssa pystyisin kimpassa olemaan.

Miten te voitte sanoa, että vain mies on ahne? Hyvin luultavasti ap on ahne ja mies maksaa vain samalla mitalla takaisin. Ei minulla ole ikinä ollut kenenkään miehen kanssa rahan kanssa ongelmia, kun olen itsekin antelias ja reilu.

Vierailija
42/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Millä on yhteiset rahat yhteisiin menohin, kumpikin maksaa antamansa lahjat itse.... eli mun veljentyttö saa lahjan ja miehen sisarusten lapset ei :).

Miehen isä meni naimisiin....mies maksoi meidän matkan, hotellin ja osuuden kimppalahjaan. Minä kyllä varasin sen hotellin ja taidettiin ajaa mun autolla, kun se paremmin tarkoitukseen sopi.

Mun vanhemmat kuolivat...minä järjestin meidät hautajaisiin ja asuntojen tyhjennykset yms. Mies meni ja teki mitä milloinkin pyysin, kommentoi suunnitelmiani yms, mutta ei hän laskuihin osallistunut, ei toki saanut perintöäkään, pääsee siitä kyllä siivellä hyötymään.

Silti me olemme tässä perheessä yhdessä, haluamme toisillemme hyvää, mutta ei siihen euroja tarvitse sotkea. Eikä niitä kyllä tonnia tarkemmin lasketakaan että menikö isot menot tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte tosiaan pistäneet sossun maksamaan. Onko sillä niin väliä vaikka olisi halvin mahdollinen hautaus jos kerran on vainajakin sellainen kuin kerroit. En minä  ainakaan alkaisi maksaa kuluja jos äitini kuolisi varattomana (mikä saattaa olla hyvinkin mahdollista, peliriippuvainen kun on!).

Enkä kyllä ihmettele yhtään, että miehesi ei osallistunut  hautauskulujen maksamiseen. Ei kai kukaan nyt suostuisi appivanhempiensa hautajaisia maksamaan.

Kyllä mä voin appivanhempieni hautajaiset maksaa. Miksi en maksaisi? He ovat mun läheisiäni ja mieheni vanhemmat, lasteni isovanhemmat. Kuuluvat perheeseen. 

Vierailija
44/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te noita unelmamiehiä löydätte?

Vierailija
45/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne oisi ollut toisinpäin ja oisit saanut perintöä niin kai sekin oisi tullut itsellesi eikä perheen varoiksi?

Vierailija
46/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noin pihi ja kovasydäminen mies ainakin itseäni ärsyttäisi. Vaikea kuvitella, että tuollaisen kanssa pystyisin kimpassa olemaan.

Miten te voitte sanoa, että vain mies on ahne? Hyvin luultavasti ap on ahne ja mies maksaa vain samalla mitalla takaisin. Ei minulla ole ikinä ollut kenenkään miehen kanssa rahan kanssa ongelmia, kun olen itsekin antelias ja reilu.

Mulla on kyllä ollut vaikeuksia eksän kanssa raha-asioissa, vaikka olen itse antelias ja reilu. Hän sen sijaan oli pihi, kontrolloiva ja epäreilu. 

Vierailija
47/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiassa kropat voidaan heittää suoraan pyhään jokeen. Siellä tulee hautajaiset halvaksi. Suomessakin voisi olla jokin määrätty joki, jonne voisi halutessaan ruumiin viedä kellumaan.

Minä taas haluaisin, että Suomessa olisi joku määrätty erämaa-alue, jonne kuoltuaan pääsisi villipetojen syötäväksi. Minusta olisi ihanaa, että minun ruumiini tulisi sillä tavalla hyötykäyttöön. Susi- ja karhuäippä saisivat viedä kankkuni tai vaikkapas pääni pikkuistensa järsittäväksi.

Vierailija
48/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on yhteiset rahat ei tarkoita, että olisi vain yksi tili; eihän se ole edes mahdollista palkanmaksujenkaan takia. Eli molemmilla on omat käyttötilit ja sen lisäksi on säästötili, jonne pistetään se raha, joka jää ylitse. Ja se on  molempien rahaa.

Yhteisten rahojen perheessä kuten meillä ei todellakaan tarvitse kysyä keneltäkään minkälaisia vaatteita tai muuta ostaa, vaan sen sijaan voi miettiä, minkä tasoiseen varusteluun meillä perheenä on varaa.

On vaikea uskoa, että normaalilla lapsiperheellä olisi niin paljon ylimääräisiä varoja, ettei 20.000 euron harrastusvälineen ostaminen tuntuisi perheen taloudessa mitenkään. Miksi mies ei pistä niitäkin varoja yhteiseen kassaan ja siitä sitten kukin ostaa mitä haluaa, mutta niin, että rahaa riittää molemmille saman verran, tai ainakin tarpeen mukaan. Onko  kivaa kun toinen kulkee minkkiturkissa ja toinen Tokmannin toppatakissa? Usein miehet käyttää vähemmän rahaa vaatteisiin ja kaunistautumiseen, mutta enemmän tosiaan noihin harrastusvälineisiin tai porakoneisiin. Mutta tarviiko joka killinki erotella ja laskea?

Vierailija
49/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheen menoihin on sovittu ruuat,asuminen ja lasten menot... Niin eihän niistä riitä mihinkään hautajaisiin....vai näkeekö lapset nälkää kuukauden?

Kaikki ei elä noin kädestä suuhun, vaan rahaa voi olla yhteisten kulujen jälkeenkin!

Vierailija
50/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä ollut vaikeuksia eksän kanssa raha-asioissa, vaikka olen itse antelias ja reilu. Hän sen sijaan oli pihi, kontrolloiva ja epäreilu. 

AP on niin ahne, että juuri maksoi ihan omasta pussistaan hotelliviikonlopun miehen kanssa, siitäkin huolimatta että mies on usein järjetön kusipää.

Vierailija
51/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea uskoa, että normaalilla lapsiperheellä olisi niin paljon ylimääräisiä varoja, ettei 20.000 euron harrastusvälineen ostaminen tuntuisi perheen taloudessa mitenkään. Miksi mies ei pistä niitäkin varoja yhteiseen kassaan ja siitä sitten kukin ostaa mitä haluaa, mutta niin, että rahaa riittää molemmille saman verran, tai ainakin tarpeen mukaan. Onko  kivaa kun toinen kulkee minkkiturkissa ja toinen Tokmannin toppatakissa? Usein miehet käyttää vähemmän rahaa vaatteisiin ja kaunistautumiseen, mutta enemmän tosiaan noihin harrastusvälineisiin tai porakoneisiin. Mutta tarviiko joka killinki erotella ja laskea?

Meillä miehen tilillä on 100 000 euroa ja minun tililläni 75 000 euroa (molemmilla kaikki omista palkkarahoista säästettyjä). Miten se on perheemme tai minun rahoista pois, että mieheni tilillä on harrastusvälineen ostamisen jälkeen 100 000 euroa eikä 120 000?

Ja ennen kuin joku puuttuu rahojen makuuttamiseen pankkitilillä niin täsmennän sen verran, että eivät ne kaikki rahat pankkitilillä makaa, vaan muissa sijoituksissa.

Vierailija
52/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne oisi ollut toisinpäin ja oisit saanut perintöä niin kai sekin oisi tullut itsellesi eikä perheen varoiksi?

Ei tietenkään, siitä oli taatusti hyötynyt koko perhe. Jos minä olisin saanut perintöä, olisi miehellä ollut pitkä lista valmiina asioista, joita pitäisi ostaa tai uusia.

Vierailija
53/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheen menoihin on sovittu ruuat,asuminen ja lasten menot... Niin eihän niistä riitä mihinkään hautajaisiin....vai näkeekö lapset nälkää kuukauden?

Kaikki ei elä noin kädestä suuhun, vaan rahaa voi olla yhteisten kulujen jälkeenkin!

Niin...se mitä yhteisten menojen jälkeen jää, ei ole yhteistä rahaa. Meillä on siellä yhteisellä tilillä just se mitä vuodessa kuluu arjen pyörittämiseen pienellä puskurilla....ei sieltä muuta voi maksaa tai talven sähkölasku jää vajaaksi.

Vierailija
54/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin...se mitä yhteisten menojen jälkeen jää, ei ole yhteistä rahaa. Meillä on siellä yhteisellä tilillä just se mitä vuodessa kuluu arjen pyörittämiseen pienellä puskurilla....ei sieltä muuta voi maksaa tai talven sähkölasku jää vajaaksi.

No, meillä siellä on paljon reilummin tarkoitettu sellaisiin spontaaneihin menoihin ja kuluihin. Ja mitä sinne jää ylimääräistä siirretään aina välillä lomatilille. Kyse ei AP:n tapauksessa ole rahan vähyydestä (yhteiset bruttotulomme on yli 10 t euroa/kk, vaan siitä että mies kielsi maksamasta anopin kuluja yhteiseltä tililtä. Kyse ei ollut vittumaisesta anopista, vaan siitä että miehen mielestä mun äiti = mun kulu.

Yllättäen auto, jolla pääsen aamulla puolet matkasta töihin (lopun meen julkisilla) ja illalla kilometrin kotiin, on mun kulua 200 euron arvosta per kuu, lisäksi mulla menee 110 euroa bussilippuun. Mies käyttää autoa joka päivä työmatkoihinsa ja minun käytössä se on vain viikonloppuisin ja iltaisin klo 18 jälkeen. Mun käyttö on kyllä lähinnä kaupassa käyntiä.

Vierailija
55/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, siitä oli taatusti hyötynyt koko perhe. Jos minä olisin saanut perintöä, olisi miehellä ollut pitkä lista valmiina asioista, joita pitäisi ostaa tai uusia.

Tjaa...mun mies oli kuvitellut että maksan perinnöstä oman osuuteni asuntolainasta ja hän jatkaa oman osuutensa maksamista kuten ennenkin eikä kyllä ollut mitään muutakaan vailla.

Ostin kuitenkin itselleni loma-asunnon....miehen kotiseudulta.

Vierailija
56/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kylmältä ja ikävältä. Onneksi sinulla oli varaa maksaa omistasi. 

Mutta pistäpä korvan taakse. Tästä lähtien mies maksakoon kulut, jotka koskevat hänen sukulaisiaan. Luulen, että hänestä alkaa pian tuntua että ei tämän nyt näin pitäisi olla.

Minä en voisi koskaan sanoa puolisolleni, että maksa vaan omasta pussistasi tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
57/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka moni on sitä mieltä, että hautaus pitäisi maksattaa yhteiskunnalla. Ja arvostan, että ap sisaruksineen ei tälle tielle lähtenyt. Tuntuisi pahalta ajatella, että oma vanhempi haudattaisiin sosiaaliavun turvin. 

Vierailija
58/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

54: jos tulonne ovat 10 t/kk, osta hyvä ihminen itsellesi oma auto! Neuvoo se, joka on pitänyt ääntä perheen yhteisistä varoista.

Vierailija
59/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko lukemaani. Eikö teille puolison vanhempi ole perheen sukulainen eikä vain toisen vanhemman? Itse en koskaan voisi kuvitellakaan kieltäytyväni osallistumasta puolison vanhempien kuluihin jos sellainen tilanne tulisi.

Samaa mieltä! Meillä on seurusteluajoista lähtien olleet samat rahat, kun oli tarkoitus olla aina yhdessä. Nyt ollaan oltu yhdessä 30v, samat rahat ja myös sukulaiset ovat yhteisiä. Ei tulisi mieleenkään sanoa, että hoida oma sukusi. En vaan ymmärrä nykyajan parisuhteita erittelyineen sinun ja minun. Mitä sitten yhteen menekään.

Vierailija
60/67 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sossulla meinaa hautauskulut maksattaa niin sossu kilpailuttaa halvimman mahdollisen hautauksen eikä mitään ruokamuistotilaisuuksia sitten pidetä.

Kyllä ne ruokamuistotilaisuudet voi pitää sossun maksamien juttujen lisäksi omalla rahalla. Sossu maksaa arkun, välttämättömät kuljetukset ja hautapaikan, jos vainajalta ei jäänyt tarpeeksi rahaa niihin.

No jos pokkaa on maksattaa itse äidin hautaus valtiolla ja sitten lapset pitää ruokakekkerit omaan piikkiin niin mikäs siinä.

Jo on erikoinen kommentti. Kun miehen isä aikanaan kuoli, ei meillä ollut todellakaan mitään arkkurahoja. Sossu maksoi mutta ruoka ja kahvit tarjottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi