Muumien uusien äänien näyte, hyi!
http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201702092200067931_tw.shtml
Ihan karseaa :| kuin hidasjärkisille puhuttua... miksi pitää pilata ja "päivittää" kaikki?
Kommentit (29)
Jotta uussuomalaiset pääsisivät mukaan kulttuuriin.
Hyi hele... eihän nuo ole edes yrittänyt, luetellut vain lauseita toisensa perään täsmälleen samanlaisella äänenpainolla. Eikä nuo äänet olis edes niin pahat mutta tuo puhetyyli on vaan niin jäätävä
Muumimamman ääni on liian seksikäs ja flirttaileva. Tekee mieli melkein ottaa muna esille. :(
Ihan liian nuoret äänet mammalla ja papalla.
Ei kyllä vakuuta yhtään. Pitänee siirtää jossain vaiheessa vanhat VHS:ssät DVD:lle niin onpahan mahdollisuus katsoa YLEn dubilla sittenkin kun nauhat eivät enää pelitä. Tuskin YLE enää Muumeja näyttää telkkarissa, eivätkä varmaan jaksa julkaista kronologista DVD-boksia.
Koska onhan se nyt suorastaan sortavaa vihapuhetta puhutella tuoretta avioparia "mieheksi ja vaimoksi"...
lausumistapaon mielestäni hyvin samantyyppinenkuin alkuperäisissä, sekin oli melko verkkaistaja selkeääartikulaatiota.
Oksensin vähän suuhuni kun kuulin Nuuskamuikkusen äänen.
Minulle sama millaista roskaa nämä uudet muumit ovat. Minulla on tietokoneella kaikki vanhat kunnon muumi-jaksot, joita voin halutessani katsella.
Kaikki odottavat kauhulla miten Pikku Myy on pilattu..
Kysyt miksi? Siksi, että feministinen tasa-arvokäsitys haluttiin päivittää johonkin mitä lapset katsovat.
Voi helvetti.. tiesin että muumit pilataan uusilla äänillä mutta mikä toi puhetapa on?? Pidetäänkö lapsia nykyään niin vitun vajaina että normaali puhekin pitää melkein tavuttaa:D
Muumipapan ja Muumipeikon äänet liian samanlaisia. Vaikea tunnistaa kumpi puhuu.
EI EI EI! Muumimamma kuulostaa joltain nuorelta tytsyltä ja Muumipapan ja Muumipeikon äänet on liian samanlaiset eikä papan äänessä ole enää sellaista isällista soundia. Nuuskamuikkunenkin kuulostaa ihan kauhealta!
Onneksi hyllystä löytyy 2 x Muumi Juhlakokoelma.
Vierailija kirjoitti:
Oksensin vähän suuhuni kun kuulin Nuuskamuikkusen äänen.
Ilkka Villi, nam! 🤗
Kamalaa. Onneksi vanhat muumit itsellä tallessa.
Olen samaa mieltä. Käsittämätöntä touhua MTV:ltä. Vaikka niissä itse ääninäyttelijöissä ei välttämättä muuten ole mitään vikaa (ne ovat hyviä ääniä kaikissa muissa sarjoissa), mutta Muumeihin ne eivät kylläkään sovi toisin kuin niiden klassikkoäänet.
Muumipapan ja muumipeikon äänet muistuttavat liikaa toisiaan. Puuttuu isällinen vanhemman miehen arvovalta.