Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi turkulaisten itsetunto

Mikkopp
09.02.2017 |

Perustuu niin vahvasti materiaan?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta perusteluita?

Jauhatte siitä mitä omistatte, jos siihen ei reagoi, alatte mököttämään. Teitä on todella helppo kiusata tuolla asialla. Se muuten kertoo paljon muutakin.

Sinä tykkäät kiusata muita omilla päähänpinttymilläsi, ja sitten ihmettelet kun siihen reagoidaan negatiivisesti?

Ette reagoisi niin voimakkaasti jos asia olisi vaan päähänpinttymäni.

Vierailija
22/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat sen verran sukurutsattua sakkia, ettei tuo emotionaalinen puoli oiken kulje enää synkassa.

Tätä ajatusta en ole oikein ymmärtänyt koskaan, Turulla on Suomen vanhin kansainvälinen historia. Vanhat sukuhaudatkin todistavat, että ennen kuin Suomi oli edes minkäänlainen Suomi, tai Turku Turku, Aurajoen rannoilla harrastettiin "vaimovaihtoa" itämeren muiden populaatioiden kanssa.

Ja mitä helkkaria AP mahtaa kirjoituksellaan ajaa takaa? Tämä oli jotain ihan uutta tällä "minä inhoan turkulaisia"-sektorilla.

Tarkoitan juuri sitä mitä kirjoitin. Turkulaisten itsetunto perustuu enemmän rahalle kun vaikka jyväskyläläisten.

Johtuisko siitä, että isommissa kaupungeissa itsetunto perustuu enemmän rahalla, koska porukka on irallisempaa kuin muualla. Mene Helsinkiin, käy Espoossa, käy Tukholmassa... Ja Turku ei ole vain Turku, mene lähikuntiin, Mynämäelle, Naantaliin, Paraisille... mikä on se kuva silloin?

Olen kaikissa noissa käynnyt, monessa asunutkin. Tilanne on sama myös pienemmillä paikoilla Turun lähellä.

Taitaa olla asia enemmänkin pääsi sisällä, kuin mikään erityinen totuus.

Kyllä tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva asia. Turkulaisena et sitä vaan ymmärrä. Turkulainen myös usein epäilee, että häntä koitetaan huijata taloudellisesti, ja siis suojelee tärkeintään.

No en todellakaan ymmärrä, kun en tunne kuin yksittäistapauksia, jotka rahoilla leveilee ja sellaisia en yleensä pidä kaveripiirissäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita pelkkää leveilyä, leveilyä voi nähdä vaikka Posiolla. Mutta Turussa se on yleisintä.

Vierailija
24/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen turkulainen. Äitini on Kainuusta ja isäni Pirkanmaalta, olen siis aika kaukana sisäsiittoisuudesta :D

Vierailija
25/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se rahoilla leveily näkyy? En oo vielä huomannut, vaikka 40 vuotta olen asunut lähellä turkua ja muutaman vuoden turussakin. Isä Karjalasta , äiti varsinaissuomesta.

Vierailija
26/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

En tarkoita pelkkää leveilyä, leveilyä voi nähdä vaikka Posiolla. Mutta Turussa se on yleisintä.

Just joo. Katso kuule Jyväskylän poika peiliin ja harrasta hieman itsetutkiskelua, ja mieti mistä antipatiasi kumpuaa.

Melkein 100 %:n varmasti voi yleistää, että kun joku alkaa ruikuttamaan omakokemusten pohjalta muiden kuntien asukkaista, olipa ne sitten turkulaisia tai helsinkiläisiä, niin se kertoo eniten hänestä itsestään, ja hyvin vähän todellisesta tilanteesta.

Ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia, erot syntyvät ennemminkin poliittisella spektrillä, joka todennäköisesti eroaa hieman Turun ja Jyväskylän välillä, ja voisin olettaa että Jyväskylä on konservatiivisempi, perhekeskeisempi ja vähemmän materiaalikeskeinen kuin Turku ihan tähän perustuen, mutta väite, että Turussa ihmiset olisivat jotenkin muutenkin erilaisia, ei kestä tieteellistä tarkastelua.

Vierailija
27/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se rahoilla leveily näkyy? En oo vielä huomannut, vaikka 40 vuotta olen asunut lähellä turkua ja muutaman vuoden turussakin. Isä Karjalasta , äiti varsinaissuomesta.

Kun isäsi on kerran karjalainen niin kerrompa seuraavan asian. Teen liikkuvaa työtä, Turussa minulle ei ole ikinä tarjottu ilmaista ruokaa(satoja käyntejä), Joensuussa, Lappeenrannassa, yms. Lähes aina. Turkulainen pitää kynsin hampain kiinni siitä mitä eniten rakastaa.

Vierailija
28/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Just joo. Katso kuule Jyväskylän poika peiliin ja harrasta hieman itsetutkiskelua, ja mieti mistä antipatiasi kumpuaa.

Melkein 100 %:n varmasti voi yleistää, että kun joku alkaa ruikuttamaan omakokemusten pohjalta muiden kuntien asukkaista, olipa ne sitten turkulaisia tai helsinkiläisiä, niin se kertoo eniten hänestä itsestään, ja hyvin vähän todellisesta tilanteesta.

Ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia, erot syntyvät ennemminkin poliittisella spektrillä, joka todennäköisesti eroaa hieman Turun ja Jyväskylän välillä, ja voisin olettaa että Jyväskylä on konservatiivisempi, perhekeskeisempi ja vähemmän materiaalikeskeinen kuin Turku ihan tähän perustuen, mutta väite, että Turussa ihmiset olisivat jotenkin muutenkin erilaisia, ei kestä tieteellistä tarkastelua.

En ole jyväskyläläinen, sanoinko niin?

Vierailija
29/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun isäsi on kerran karjalainen niin kerrompa seuraavan asian. Teen liikkuvaa työtä, Turussa minulle ei ole ikinä tarjottu ilmaista ruokaa(satoja käyntejä), Joensuussa, Lappeenrannassa, yms. Lähes aina. Turkulainen pitää kynsin hampain kiinni siitä mitä eniten rakastaa.

Onko sinulle todellakin uutinen, että itäsuomalainen tapakulttuuri ei ole sama kuin länsisuomalainen? 

Vierailija
30/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle todellakin uutinen, että itäsuomalainen tapakulttuuri ei ole sama kuin länsisuomalainen? 

Ei, ei ole ollut kymmeniin vuosiin. Mutta miksi tuo tapakulttuuri on niin erilainen?

Vierailija
31/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole uutinen minulle, mutta sinulle se näytti olevan. Ja et vieläkään osaa vastata, että miksi sisäsiittoisille materia on tärkeää itsetunnon kannalta?

Vierailija
32/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ole ollut kymmeniin vuosiin. Mutta miksi tuo tapakulttuuri on niin erilainen?

Koska emme ole samaa heimoa ja Suomi ennen autoilua oli suuri maa. Eikä se ole edes suurin ero, sillä tieteellisesti on tutkittu, että  länsisuomalaiset ovat keskimäärin geneettisesti lähempänä keskieurooppalaisia kuin itäsuomalaisia. 

Vierailija
33/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole uutinen minulle, mutta sinulle se näytti olevan. Ja et vieläkään osaa vastata, että miksi sisäsiittoisille materia on tärkeää itsetunnon kannalta?

Ja miksi turkulaiset ovat selkeästi itsekkäämpiä ja narsistisempia kun muulla syntyneet?

Vierailija
34/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä voin turkulaisena kertoa. Me ei rakasteta materiaa, mutta yksityisyyttä kyllä. Turkulainen ei mielellään vietä aikaa vieraiden kanssa, esim joku remonttihäiskä istumassa omassa keittiössä sapuskalla olisi kidutusta.

Juu ei kiitos! Esim ristiäisissä jo se että pappi tulee kahville on hieman vaivaannuttavaa. Jopa sille papille itselleen, jos se on turkulainen. Jos sä tarjoot turkulaiselle ruokaa ja se tarkoittaa vieraiden kanssa seurustelua, turkulainen sanoo nopeasti että kiitti mut en mä ehdi nyt, kauhee kiire. Ja häviää nopeasti paikalta.

Kohteliaat mutta etäiset välit on kaiken a ja o turkulaisen kanssa.

Vierailija
35/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska emme ole samaa heimoa ja Suomi ennen autoilua oli suuri maa. Eikä se ole edes suurin ero, sillä tieteellisesti on tutkittu, että  länsisuomalaiset ovat keskimäärin geneettisesti lähempänä keskieurooppalaisia kuin itäsuomalaisia. 

Olette geneettisesti lähempänä venäläisiä kun karjalaiset.

Vierailija
36/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono päivä Pietarin läntisessä esikaupungissa?

Kyl se siit.

Vierailija
37/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi turkulaiset ovat selkeästi itsekkäämpiä ja narsistisempia kun muulla syntyneet?

Tuo menee jo puhtaan rasismin ja trollauksen piikkiin. Jos olisin kuten te, minä alkaisin nyt vihaamaan kaikkia itäsuomalaisia, koska itäsuomalaiset vihaavat turkulaisia.

Vierailija
38/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat sen verran sukurutsattua sakkia, ettei tuo emotionaalinen puoli oiken kulje enää synkassa.

Tätä ajatusta en ole oikein ymmärtänyt koskaan, Turulla on Suomen vanhin kansainvälinen historia. Vanhat sukuhaudatkin todistavat, että ennen kuin Suomi oli edes minkäänlainen Suomi, tai Turku Turku, Aurajoen rannoilla harrastettiin "vaimovaihtoa" itämeren muiden populaatioiden kanssa.

Ja mitä helkkaria AP mahtaa kirjoituksellaan ajaa takaa? Tämä oli jotain ihan uutta tällä "minä inhoan turkulaisia"-sektorilla.

Tarkoitan juuri sitä mitä kirjoitin. Turkulaisten itsetunto perustuu enemmän rahalle kun vaikka jyväskyläläisten.

Sori vaan mutta Jyväskylä on wt - kaupunki.

Vierailija
39/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää.

Minusta kun turkulaisten itsetunto perustuu nimenomaan historiaan, ollaan niitä aitoja varsinaisia suomalaisia, vuosisatojen ajan on erotuttu metsäsuomalaisista och samma på svenska.

Metsäsuomalaisuushan on juuri aitoa suomalaisuutta. Turkulaiset eivät kuulu geeniperimältään suomalaisiin, vaan eurooppalaisiin.

Vierailija
40/75 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta Jyväskylä on wt - kaupunki.

Saattaa olla, en ole jyväskyläläinen. Tällä palstalla eniten wt-sanaa käytätte juuri te turkulaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme