Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-25-vuotiaat. Olette parhaassa lastenhankintaiässä. Miksi ette siis tee lapsia?

Vierailija
08.02.2017 |

Ihan vähän aikaa sitten oli tällä Vauva-sivustolla uutinen, jossa sanottiin, että raskauden riskit lisääntyvät jo 25-vuotiaalla. Siksi lapset tulisi tehdä siinä 20-25-vuotiaana. Varsinkin jos olet syntynyt ennen vuotta 1995, tulisi lastenhankinta aloittaa välittömästi. Jos taas olet syntynyt vuosina 1995-1997, tulisi lastenhankinta aloittaa piakkoin tai olla vakavasti jo suunnitelmissa. Tuota nuorempienkin olisi hyvä tiedostaa se, miten ikä vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Kaikki nuoruuden viettämiset tai matkustelemiset ovat pelkkää pinnallisuutta, eivätkä ole syy lykätä lastenhankintaa hedelmällisimmän iän ulkopuolelle. Katsokaas, kun elämässä pitää osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Lisäksi, Suomi on kärsimässä suorastaan syntyvyyspulasta ja kaikkien synnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan. Siis sekä ensisynnyttäjillä, että kaikilla muillakin synnyttäjillä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, en ole ikinä halunnut. Olen jonossa sterilisaatioon terveydentilani vuoksi. :)

N28

Vierailija
2/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa, rahaa ei ole maksaa edes itselle ruokaa saati toista suuta ruokkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ilman hyvää työpaikkaa ja miestä? Eikös ne yksinhuoltajat ole yhteiskunnan loiset ja pahin asia koskaan?

Vierailija
4/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta hankkia lapsia hankaloittamaan elämääni. Kuten itsekin sanot, "Katsokaas, kun elämässä pitää osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.".

Minun tärkeysjärjestyksessä on nyt opiskelut ja muu elämä, ei lapsen hankkiminen. Tuskin tulen ainakaan näillänäkymin hankkimaan lapsia koskaan, jos mitään erikoista mielenmuutosta ei tapahdu.

Vierailija
5/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on kaikenikäisillä jonkin verran riskialtista. Toisaalta 30-vuotias todennäköisesti selviää raskaudesta siinä missä 25-vuotiaskin, samoin 35-vuotias, ainakin Suomessa.

Biologinen raskautuminen on tyystin eri asia kuin se, mikä on paras ikä kasvattaa lapsi. Mitä vanhempana ja taloudellisesti turvatumpana lapsensa synnyttää ja kasvattaa, sen parempi sekä äidille että lapselle. Useimmat 20-25-vuotiaat ovat opiskelijoita, joten tuo ei todellakaan ole mikään optimaalinen lapsensaanti-ikä, jos ajatellaan lapsen parasta. Rahahuolista ahdistunut äiti ei voi tarjota samanlaista lapsuutta henkisesti kuin varoissaan oleva äiti.

Vierailija
6/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei tahdo lapsia ollenkaan?

Vierailija
7/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, joten en niitä tee.

Vierailija
8/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä näkee varoittavia esimerkkejä kaupassa huutamassa (siis äidit huutaa väsyneinä lapsilleen kun lapset huutaa kauppareissun ajan) niin ei oikein inspiroi.

En halua olla väsynyt ja kiukkuinen.

Vierailija
9/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea niitä on yksin tehdä.

Vierailija
10/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun horoskoopissa lukee, että mun pitää tehdä lapsi vasta 62-vuotiaana.

Vierailija
11/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mt-kuntoutuja, en pysty pitämään huolta itsestäni saati sitten lapsesta.

Vierailija
12/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko jos ei halua. Vaikka olisi kuinka nuori tai sopiva ikä plää plää plää äidiksi se ei tarkoita mun pitää heti ryhtyä äidiksi. Haluan kasvaa ja kehittyy rauhassa.

N21

Vierailija
13/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan nauttia nuoruudestani ja vapaudestani. Lasten aika on myöhemmin, jos niitä on tullakseen.

Vierailija
14/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Tuomas Enbuske ei suostunut antamaan mulle seksiä. Soita Tuomakselle ja säti sitä.

Vierailija
15/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites ne miehet sitten? Miksi he voivat viettää nuoruutta ja matkustella eikä keskittyä siihen mikä on tärkeintä eli tehdä lapsia ja hoitaa niitä 20-25vuotiaasta asti?

Vierailija
16/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi, av vie kaiken aikana.

Vierailija
17/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei suostu avamaan mun siveysvyötä.

Vierailija
18/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia tällä hetkellä. Katsoo sitten 10 vuoden päästä tilannetta uudestaan.

N25

Vierailija
19/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat hoitavat hommat mun puolesta.

Vierailija
20/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole varma onko ap provo/sarkastinen, mutta vastataan nyt kuitenkin. Olen opiskelija, joten lastenhankinta ei todellakaan ole nykytilanteessani prioriteetti. Perhe-elämän aloittaminen ei muutenkaan inspiroi, sillä minulla ei ole kumppania. Lisäksi opiskelu menee seurustelun edelle. Opiskeleminen ei myöskään nähdäkseni ole "pinnallisuutta", vaan itseni ja tietovarantojeni jalostamista sekä kehittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi