Raskaana olevan naisen kehon avoin kommentointi
Ottaako muita raskaana olevia päähän ihmisten hyvinkin avoin ja kovaääninen kommentointi raskaudestasi?
Itse olen nyt raskaan 28. viikolla ja on alkanut ärsyttää, lähinnä töissä. Olen pienikokoinen ja liikunnallinen. Alkuun raskaus ei näkynytkään mutta kyllähän se nyt luonnollisesti näkyy jo.
"No NYT sinä oot pullahtanut!!!" "Kahtokaa, kyllä se maha nyt näkyy!" "No näkyyhän se!" "Kohta joudut ottamaan isomman paidan!"
Nämä kommentit siis esim. ruokailutilanteessa, tai käytävällä, tilanteissa joissa voi olla useitakin ihan vieraita ihmisiä. Ja aina nämä kommentoijat ovat naisia, vieläpä suht fiksuina pitämiäni.
Pikkuhiljaa on kyllä ruvennut v-tuttamaan. Olen tehnyt työt ihan normaalisti, en ole ollut saikulla enkä hae huomiota raskaudellani. Eikö nuo ihmiset yhtään ajattele?
Eihän siinä, en minä rikki mene, ihmettelen vaan. Itselle ei tulisi mieleenkään kovaan ääneen kommentoida ketään. Tämä ei ole esikoiseni ja olen jo yli 3-kymppinen. Kai se on joku nykyajan trendi, että lauotaan ihan mitä ja missä vaan? Suurin osa vielä minua vanhempia joilla itselläkin lapsia....luulis tietävän ettei se ihan piilossakaan kasva.
Kommentit (9)
Raskaus ja vauva ovat niin ihmeellisiä asioita, ettei ihmiset vain ymmärrä käsitellä sitä, vaan töksäyttelevät asioita. Ei kannata ottaa itseensä.
Oletko pohjoisesta kun ihmiset kehottavat kahtomaan? Offtopic
En osannut häiriintyä siitä. Kyllähän ihmiset kommentoi muutenkin toisten kampausta, vaatteita, ulkonäköä jne. Kehuvat tai sanovat jonkun olevan jonkun näköinen yms. Miksi raskaana olevat on jotenkin niin herkkiä tuollaiselle?
Niin kai...ottaa vaan välillä aikalailla päähän kun itse yrittää keskittyä työasioihin ja joku keskeyttää kommentoimalla sitä onko mun vatsa tai tissit kasvaneet ja kuinka paljon.
No, onneksi alle kaksi kuukautta enää ja sitten ei tartte kuunnella. En tosiaan ole sinänsä herkimmästä päästä mutta ärsyttää vaan. Lähinnä kun en itse mitenkään yleisesti töissä ole asiaa julistanut ja nämä sitten kiekuu niin että ihan kaikki varmasti nyt tietävät, jos eivät aiemmin ole tulleet katsoneeksi.
Ap
Mulla rv 29 ja kommentointi vaan kiihtyy.. Kenen mielestä liian iso, liian pieni, edessä, sivulla.. Aina pitää jotain sanoa. Tullaan lääppimään. En mäkään kommentoi kenenkään ulkonäköä tai hiplaa. Arvuutellaan kumpi se on vaikka en aio kertoa ja olen sen sanonutkin. Kerrotaan mulle kummankin sukupuolen ominaisuuksista, ihan kun en itse tietäisi mitä eroa on tytöllä ja pojalla. Hohhoijaa 😡
Vierailija kirjoitti:
En osannut häiriintyä siitä. Kyllähän ihmiset kommentoi muutenkin toisten kampausta, vaatteita, ulkonäköä jne. Kehuvat tai sanovat jonkun olevan jonkun näköinen yms. Miksi raskaana olevat on jotenkin niin herkkiä tuollaiselle?
On eri asia kehua toisen ulkonäköä kahden kesken tavatessa kuin kiekua esimerkiksi isossa töydessä ruokasalissa miten joku on pullahtanut, rinnat kasvaneet tms. jotta kaikki sitten saavat kääntyä katsomaan.Tuskin itsekään huudat kenellekään että "OLETKO KÄYNYT KAMPAAJALLA? ONPA PÖRRÖLLÄÄN!"
Pahemmalta tuntuu, kun ei ole edes raskaana. Eilen työkaveri pamauttaa kahvipöydässä, että milloin laskettuaika... muutaman kilon joo ehkä lihonut ja vähän turvottaa. Alkaa teiniajan traumat puskea päälle.
163cm ja 52kg
Mulla ei ole itselläni mitään ongelmaa kehoni tai painoni suhteen. Vaa'alla en käy kuin neuvolassa, ei ole mitään syytä eikä niin hirveästi kiinnosta. Ylipainoa ei ole ollut koskaan. Minusta se, että raskaana oleminen muokkaa kehoa on niin luonnollista kuin mikään asia nyt ylipäätään voi olla.
Siksi kai se tuntuu niin oudolta, että _muut_ pitävät niin hirveää meteliä aiheesta, josta itse en yhtään. No, huvinsa kai kullakin, olkoon sitten vaikka minun kasvava lapseni ja tissini? 😁
Jep, tuttua juttua.. jostain syystä raskaana olevaa saa kommentoida, painoa ja vatsan kokoa ja muotoa. Lisäksi ihmiset tulevat fyysisesti lähelle ja koskevat vatsaa. Yök, en tykkää.