Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-25-vuotiaat. Olette parhaassa lastenhankintaiässä. Miksi ette siis tee lapsia?

Vierailija
08.02.2017 |

Ihan vähän aikaa sitten oli tällä Vauva-sivustolla uutinen, jossa sanottiin, että raskauden riskit lisääntyvät jo 25-vuotiaalla. Siksi lapset tulisi tehdä siinä 20-25-vuotiaana. Varsinkin jos olet syntynyt ennen vuotta 1995, tulisi lastenhankinta aloittaa välittömästi. Jos taas olet syntynyt vuosina 1995-1997, tulisi lastenhankinta aloittaa piakkoin tai olla vakavasti jo suunnitelmissa. Tuota nuorempienkin olisi hyvä tiedostaa se, miten ikä vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Kaikki nuoruuden viettämiset tai matkustelemiset ovat pelkkää pinnallisuutta, eivätkä ole syy lykätä lastenhankintaa hedelmällisimmän iän ulkopuolelle. Katsokaas, kun elämässä pitää osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Lisäksi, Suomi on kärsimässä suorastaan syntyvyyspulasta ja kaikkien synnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan. Siis sekä ensisynnyttäjillä, että kaikilla muillakin synnyttäjillä.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos meille naisille maksettaisiin väh. 4000e/kk heti kuukautisten alettua pelkästään siitä lasten hankkimisen velvollisuudesta, olisin voinut harkitakin lasten hankintaa jossain vaiheessa elämää. Vaikka toisaalta en mä siltikään olisi lasta hankkinut... koska en halua mitään ällöttäviä persehedelmiä 😷 Mutta tuo 4000e/kk on lähtöhintani. Sekin on aika matala summa suhteessa siihen vaivaan ja terveyden sekä koko elämän uhraamiseen nähden. Mutta itse en henkilökohtaisesti pääse näillä näkymin nykyisessä ammatissani tuota tulotasoa ylemmäs..

Vierailija
42/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias ja aloitin juuri opiskelut, nyt opiskelen 5-6 vuotta ja sen jälkeen lähden matkustelemaan. Lapsia ei tule ainakaan 10 vuoteen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi. Olen sinkku, opiskelut kesken, työ pelkkää pätkätyötä. Siinä syyt miksi en tee lisää lapsia. Tosin 25v on jo täynnä.

Teen sitten ehkä lisää, jos löydän miehen. Tai olen vakityössä ja taloudellisesti ja henkisesti riittävän vakaa lisääntymään yksin.

Vierailija
44/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30-vuotiaana saa oikein hyvin lapsia. Ihan turhaa höpönlöpöä ap! :D ja kaikki ei haluu lapsia ollenkaan.

Vierailija
45/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpöhöpö! Ei kannata 20-vuotiaana vielä nuoruuttaan pilata perustamalla perhettä. 25-35v on hyvä ikä lisääntymään.

Vierailija
46/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin lapsia kun tää maa on ihan paska? Juntteja, koulukiusaajia ja katkeria, rumia ihmisiä täynnä. Tähän maahan en yhtään lasta aio siittää. Kaiken lisäksi siihenin tarvitsee naisen.

Vierailija
47/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään hankkia lasta moneen moneen vuoteen.

N21

Vierailija
48/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva 20-vuotias tekee suunnitellusti lasta, hyvin harva. Suurin osa parikymppisistä nauttii täysillä nuoruudestaan ja niin pitääkin. Lapsia saa kyllä hyvin 30-vuotiaana, monet 40-vuotiaanakin.

Vierailija
49/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh minusta ei olisi kyllä lasta kasvattamaan. En todellakaan olisi valmis äidiksi, huhhuh. Ehkä kymmenen vuoden päästä.

N23

Vierailija
50/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalistin hallitsemaan maailmaan en lapsia tee kärsimään.

Vierailija
51/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo yksi ja toinen tulossa. 23 olen. Vaikkakin mua ärsyttää kun jatkuvasti täällä palstalla ja muualla kyseenalaistetaan nuoret äidit. Aina. Kateutta? Minä ainakin tulen nauttimaan kun saan keski-ikäisenä mennä ja tulla miten lystään.

Vierailija
52/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vaan suurinosa saa esikoisensa 30-vuotiaana, että eiköhän ap kuule ihan hyvin lapsia saa tehtyä siinä iässä. Miksi ihmeessä kukaan 20-25v tekisi tarkoituksella lapsia? ei nykypäivänä tuossa iässä kuulu lisääntyä vaan elää itselleen.

Vierailija
53/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on jo yksi ja toinen tulossa. 23 olen. Vaikkakin mua ärsyttää kun jatkuvasti täällä palstalla ja muualla kyseenalaistetaan nuoret äidit. Aina. Kateutta? Minä ainakin tulen nauttimaan kun saan keski-ikäisenä mennä ja tulla miten lystään.

Nuoruus on arvokkainta aikaa, minäpäs saan nuorena mennä ja tulla miten lystää ;)

tosin mahdollisesti keski-ikäisenäkin kun en välttämättä ollenkaan lapsia tee.

Vierailija
54/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussani on KAIKKI naiset (siis ne jotka lapsia ylipäänsä ovat tehneet)  saaneet esikoisensa 30-35v, ja samalla linjalla aion mennä itsekin! 

Vierailija
55/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työtä, elän täysin tuilla, on elämänhallinnan kanssa ongelmia, asun solussa, eikä minulla ole miestä ja opinnotkin täysin kesken. Haaveisiini kuuluu yksi lapsi sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, kun tämä hektinen, kasvuvaihe on ohi. Tiedustele uudestaan 6-8 vuoden päästä. T.19v

Vierailija
56/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siihen ole juuri tällä hetkellä mitään kannustetta. Jatkuva työttömyysuhka, työuupumus, jatkuva lapsiperheiden tukien vähentäminen, päiväkotien tilanne, suomessa vallitseva erittäin lapsivihamielinen asenne ja lista jatkuu.

Kun sen tietää että se pieni olisi maailman tärkein asia, ei missään nimessä halua tuoda sitä tähän yhteiskunnalliseen tilanteeseen.

Vierailija
57/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olin 20-vuotiaana hedelmätön. Raskaus onnistui ollessani 27v.

Vierailija
58/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että nyt syntyvillä lapsilla on enää mahdollisuuksia onnelliseen elämään 20-40 vuoden kuluttua ilmastonmuutoksen ja väestönkasvun seurausten takia. En siis aio tehdä lapsia lainkaan.

T. 24 v.

Vierailija
59/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlässyn, kenenkään ei tarvi tehdä lapsia jos ei huvita! Täällä saa vapaasti elää itselleen jos haluaa!

Vierailija
60/74 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD sori mut mä oon kyl just niin tyhmä kakara viel, et jos se lapsi joskus vähänkää rääkäsis tai vinkuis, ni heittelisin sitä varmsa ympäri seiniä. Et joo ehk iha hyvä antaa mun kasvaa ja hankkii ehkä ne lapset 15v päästä.

T: 1997

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä