Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti; onko härkis/nyhtökaura oikeasti hyvää?

Vierailija
08.02.2017 |

Vai onko vaan mautonta tai pahanmakuista niin että vaatii rinnalleen voimakkaat kastikkeet jotta kykenee syömään?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotti ja närästi aivan sairaasti.  Mieluimmin olen ilman niin lihaa kuin härkistäkin.

Vierailija
22/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on niin prosessoitua, että se on jo sellaisenaan eines. Alkuperäisestä kaurasta tai härkäpavusta ei ole mukana kuin muutama ainesosa.

Jep. on kyllä niin prosessoitua tuubaa kuin olla voi.

Mutta paremmuuttaan osoittavat paskantärkeilijät kyllä syövät, on niin trendikästä ja terveellistä että.

Kukahan tässä nyt paskantärkeilee prosessoitujen ruokien vastaisena...

Ei kun just te paremmuudentunteessa vellovat kasvissyöjäpaskantärkeilijät lässytätte prosessoidusta ruuasta mutta itse vedätte aika luonnotonta huttua muodossa mifut tofut quorni soija härkkis nyhtis .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtö on aika tunkkaisen makuista ja se maku tulee kastikkeenkin läpi, koostumus ok.

Pulled Oumph on parempaa kuin nyhtö, mutta aika hintavaa. Quorn on maulla ja koostumuksella lähimpänä lihaa (kanaa).

Härkistä en ole maistanut.

Vierailija
24/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita tekohöpinöitä jaksaa, huoh!

Vierailija
25/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään härkiksestä kyllä ihan oikeasti. Nyhtökaura ei niin ollut mun makuun, mutta jos opettelisin maustamaan sitä eri tavalla niin ehkä siitäkin sais hyvää.

Vierailija
26/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtis on hyvää. Olen kerran napostellut ohimennen koko paketin (nudea) kun odottelin pizzataikinan kohoamista. Onneksi olin ostanut kaksi pakettia, joten sain pizzan tehtyä.

Härkistä en ole kokeillut.

Vierailija
27/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkistä olen maistanut ja yllätyin positiivisesti. Se ei ollut pahaa vaan ihan syötävää, miltei hyvääkin. Ja onhan siinä nyt oma makunsa jos nyt vaikka tofuun vertaa, joka on kuin pesusientä söisi. Mutta joo, makuasioitahan nämä...

Tofu on hyvää, mutta harva näköjään osaa valmistaa sitä ( muutamassa kokkiohjelmassakin tullut esiin ).

Härkiksestä mulla ei ole mielipidettä, en usko että tulen maistamaan. Jauhelihassakin maistuu kuitenkin liha, ei sitä lihan makua tarvi yrittää peittää.

Vierailija
28/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tuoretta, punertavaa kudosnestettä tihkuvaa punaista lihaa, nam!

Jos pitää raudan ja veren mausta niin mikäpä ettei :( . Eihän juuri mikään ruoka-aine välttämättä yksittään maistu juuri miltään, hähes kaikki ruoka tarvii mausteita ja suolaakin. Mutta kun on jonkin aikaa niin, ettei syö lihaa/lihavalmisteita, huomaa miten pahoja nekin on. Maistoin yhtenä päivänä HK:n sinistä ja voi kamala, miten hirveältä se maistui.  Makuaisti tottuu mihin vain ja pitää sitä hyvänä, kun sitä on tarpeeksi pitkään syönyt.  Ei  lihakaan ilman mausteita ole syötävää tai ei ainakaan hyvää.

Vierailija
29/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee täydestä, kuin väärä raha.

Vierailija
30/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä härkis ja nyhtis ja mitkälie mifut on nyt trendikkäitä, siksi porukka niitä ostaa ja syö.

Parin vuoden päästä kukaan ei enää muistakaan näitä.

Vierailija
31/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko vaan mautonta tai pahanmakuista niin että vaatii rinnalleen voimakkaat kastikkeet jotta kykenee syömään?

Juuri näin, se vettyneen pahvin maku pitää peittää mausteilla. Tämä jää hetken villitykseksi, koska ruoan makukin on tärkeä.

Vierailija
32/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 18 vuotta kasvissyöjä, enkä vieläkään ole uskaltautunut maistamaan, on niin epäilyttävän kuuloista ja näköistä.

Vierailija
33/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valmistusaineita härkiksessä on?

Vierailija
34/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkis on jotenkin tunkkaisen makuista, nyhtistä en oo maistanu (enkä ottanu).

Vierailija
35/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriositeettina olen kerran maistanut kumpaakin, pelkälteen söin suoraan purkista.

Nyhtökaura maistui ihan paistetulle sikanaudalle, ja söin hyvällä ruokahalulla.

Härkis taas juuri maistui semmoiselle keinotekoiselle vegeruualle, vähän niinkuin kasvisnakille, jos olette erehtyneet semmoista maistamaan.

Härkis onkin puolet halvempaa, joten sitä saa mistä maksaa.

Nyhtökaura on kyllä maineensa ansainnut.

Vierailija
36/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ok toi nyhtökaura oli maustettuna mutta ihan hirveä ripuli tuli kun sitä söi. Ei vaan vatsa kestä.

Vierailija
37/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valmistusaineita härkiksessä on?

härkäpapu (52 %), vesi, herneproteiini, rypsiöljy, muunnettu tärkkelys, jodioitu suola (0,65 %), ohramallasuute/melassi*, kasviuute (sipuli), sokerikulööri, stabilointiaineet (E460, E461), kasvikuitu, mustapippuri

Vierailija
38/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkis on oikeasti hyvää, nyhtiksestä en tykännyt. T. Vegaani

Vierailija
39/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilla kummia evaita Suomessa nykyaan! Mahtaako missaan muualla maailmassa tuollaisia ollakaan? Eli kaupoissa ei ole nakynyt ja luulenpa, etten ostaisi, vaikka nakyisikin. Villisika ja kunnon naudanpihvi ovat poikaa!

Vierailija
40/58 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä! Härkis on miedon makuista ja pehmeää koostumukseltaan, nyhtis taas kovaa ja jäntevän oloista ja siinä on oma jännä maku, ei paha kuitenkaan.

Mulle on yks lysti onko noissa suolaa ja ja kuinka kauheen prosessoituja ovat. Suolakin on ihmiselle elintärkeää, enkä usko että härkispaketti tai pari/kk saa itelleen mitään sydäriä taiottua kun syö muuten terveellisesti.

Ihme valitusta taas :D ite oon ainakin vaan mielissään että on tullut uusia vegetuotteita