Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tietokonejutuissa - mies teki itsestään läppärini administraattorin

Vierailija
08.02.2017 |

Aluksi täytyy sanoa, että olen tooooosi huono tietokoneiden kanssa. Olen ihan peruskäyttäjä, roikun netissä hömppäpalstoilla ja maksan nettipankissa laskuja - siinä se.

Sain mieheltä nyt lahjaksi ikioman läppärin. Muuten ihan kiva, mutta ensi töikseen mieheni sanoi, että hän asentaa koneeni käyttökuntoon. Kiva juttu. Sitten hän sanoi, että asensi koneelleni minulle oman käyttäjätunnuksen minun salasanallani SEKÄ hänelle itselleen käyttäjätunnuksen hänen salasanallaan (tiedän hänen salasanansa).

Kysyin, että miksi ihmeessä minun läppärilläni meillä pitää olla omat tunnukset niin mies vastasi " täytyyhän sulla olla administraattori, jos koneelle täytyy tehdä jotain". Kysymykseni on, että voisiko joku kertoa MIKSI miehellä pitää olla tuo oma tunnus, mitä hän sillä käytännössä voi tehdä?

Kerrottakoon myös, että miehen mustasukkaisuus on kasvanut viimeisen vuoden aikana, mutta ihan turhaan. En ole ikinä pettänyt. Mietin, että voiko tämä hänen 'administraattoriroolinsa' liittyä tähän? Pystyykö hän esimerkiksi seuraamaan sivuhistoriaani oman tunnuksensa kautta vaikka tyhjentäisin sivuhistorian oman tunnukseni puolella? Pystyykö hän nappaamaan vaikkapa facen salasanani oman käyttäjätunnuksensa avulla, jos kirjaudun faceen oman käyttäjätunnukseni puolella? Vai mikä tämä juttu on?

Mies on tosi hyvä tietokoneiden kanssa, hän on tietotekniikan DI. Jotenkin tämä vain kuulostaa tosi oudolta.

Kommentit (256)

Vierailija
181/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa koko ketjua lukea läpi mutta tuo on hyvä ratkaisu että koneella on normaali käyttäjätunnus ja sitten säätämistä varten admin tunnus, varsinkin jos koneen käyttäjä on tumpelo.

t. Nörtti

Olis kannattanut lukea koko ketju

Ei jaksa koska koko homma vaikuttaa provolta.

Vierailija
182/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ilmeisesti kyseessä windows-kone, johon ei käyttäjätilejäkään tarvitse luoda tai käyttää jotain olemassa olevaa meiliodoutetta, vaikka microsoft näin yrittää tyrkyttääkin).

Jos olisit ketjua lukenut, tietäisit tässä vaiheessa että kone oli Macbook. Mutta ei anneta sen häiritä.

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen koneekäyttäjä selviytyy nykypäivän koneitten kanssa aivan hyvin ilman erillistä adminia (admin-oikeudet ovat automaattisesti, jos koneella on vain yksi käyttäjä), päivitykset ja asennukset voi tehdä suoraan. Myöskään mitään niin hankalaa ei tavallinen käyttäkä pääse tekemään admin-tunnuksilla, että kone menisi seksisin.

Niin, adminina Windowsiaan ajava kädetön käyttäjähän ei ole minkäänlainen turvallisuusriski. Konettakaan ei saa sekaisin, mitä nyt pystyy imuroimaan kaikki mahdolliset haittaohjelmat, kryptolockerit, toolbaarit ja pöpöt sitä mukaa kun niitä hyppii pop-uppeina eteen. Koska tietenkään dialogeja ei lueta ja kaikkeen painetaan sokeana ok -> ok -> yes to all. Ja backupit, mitkä backupit?

Jos ihan vakavalla naamalla väität että rajattu käyttäjätili amatööreille on huono idea ja kaikkien pitäisi ajaa Windowsiaan admin-oikeuksilla, uskon että todella ansaitset menettää jokaisen tunnin ja minuutin elämästäsi joka kuluu sukulaisten ja tuttavien saastuneiden koneiden putsaukseen. Toivotan rattoisia hetkiä vikasietotilan, Windows Updaten ja Malwarebytesin parissa!

Ei se rikki mene ja jos menee, sileeksi vaan ja asentaa käyttiksen uudelleen. Tuleepahan kädettömänkin opeteltua. Jos minä saisin päättää, kaikkien kädettömien koneilla olisi väkisin Linux. Siitä vaan lukemaan ensin sitä manuaalia ja sitten vasta tekemään. Virheilmot on selkeitä, jos jotain sen lukemisen jälkeenkin meni vikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen IT puolen DI myös itse, ja jos se kaveri on myös DI niin se on nähnyt AINA ihan kaikki mitä olet koskaan tehnyt PC:llä tai puhelimella... jos hän on sen halunnut vain tietää.

Ei siihen kovin paljoa tarvi, mutta jos on alan spesialisti niin koko homman voi tehdä siten että siitä on hyvin vaikea jäädä kiinni.

Teillä ongelma ei ole PC:n admin, teillä ongelma on parisuhde.

Kyllä, admin näkee ihan kaiken ja olen varma että hän on nähdyt ihan kaiken jo ennen sinun uutta PC:tä

Paitsi jos it puolen DI -puoliso ei ikinä kertaakaan pääse kumppaninsa läppärille eikä tiedä salasanaa niin hän ei voi päästä vakoilemaan mitään. Salasanat sentään pitää DI-puolisotkin vielä poissa ellei salasana ole joku arvattavissa oleva,

Ja salasana estää esimerkiksi keyloggerin käytön miten?

Vierailija
184/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen IT puolen DI myös itse, ja jos se kaveri on myös DI niin se on nähnyt AINA ihan kaikki mitä olet koskaan tehnyt PC:llä tai puhelimella... jos hän on sen halunnut vain tietää.

Ei siihen kovin paljoa tarvi, mutta jos on alan spesialisti niin koko homman voi tehdä siten että siitä on hyvin vaikea jäädä kiinni.

Kyllä, admin näkee ihan kaiken ja olen varma että hän on nähdyt ihan kaiken jo ennen sinun uutta PC:tä

Paitsi jos it puolen DI -puoliso ei ikinä kertaakaan pääse kumppaninsa läppärille eikä tiedä salasanaa niin hän ei voi päästä vakoilemaan mitään. Salasanat sentään pitää DI-puolisotkin vielä poissa ellei salasana ole joku arvattavissa oleva,

Ei pidä paikkansa, ellei koneen kiintolevyt ole encryptattu, eikä wintoosassa vieläkään taida sellaista olla. Linuxissa voi suojata käyttäjän oman osion kokonaan.

Windowssin tiedostoihin asiantuntija pääsee käsiksi melkoisen helposti tietämättä salasanaa. Parhaiten oman koneen suojaa biossin salasanalla, koska sen jälkeen ei koneelle jälkiä jättämättä pääse.

Mutta, pitäisin melkoisena tosiasiana, että mustasukkainen utelias it-poikaystävä, keksii kyllä jonkun keinon päästä koneelle esim. verkon kautta sinnikkäällä yrittämisellä. Jätät koneen vartioimatta, ja kas, siellä on ohjelma jolla pääsee koneeseen käsiksi aina kun se on päällä lähiverkon toisesta koneesta.

Vierailija
185/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa, ellei koneen kiintolevyt ole encryptattu, eikä wintoosassa vieläkään taida sellaista olla. Linuxissa voi suojata käyttäjän oman osion kokonaan.

Windowssin tiedostoihin asiantuntija pääsee käsiksi melkoisen helposti tietämättä salasanaa. Parhaiten oman koneen suojaa biossin salasanalla, koska sen jälkeen ei koneelle jälkiä jättämättä pääse.

BitLocker, VeraCrypt

Vierailija
186/256 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli summasummarum, jos sinulla on sairaalloisen mustasukkainen it-poikaystävä, jonka epäilet haluavan tarkailla tietokonettasi, ainoa oikea tietoturvallisuusohje on: jätä se sika, ja osta uusi läppäri, jonka jälkeen vaihdat kaikki salasanasi.

Entä, miten pääsee selville siitä, onko poikaystävä vakoillut sinua. No, jätät tietysti jotain keksittyä evidenssiä sellaiseen paikkaan, johon hänellä ei pitäisi olla asiaa, eikä pääsyä.

Vierailija
187/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No googlasin nyt sitten, että mikä tuo "etsi iphone" on, kun kukaan ei viitsinyt auttaa minua. Ja näköjään sen avulla voi lukita iphonen ja paikantaa sen, jos puhelin vaikka varastetaan.

Mistä tuo apps on tullut puhelimeeni? Onko työnantajani asentanut sen kaikkiin firman työsuhdepuhelimiin? Minä en ole sitä itse erikseen asentanut (en osaisikaan), enkä ole koskaan käyttänytkään.

Vai onko mieheni esimerkiksi asentanut ja ladannut sen salaa (jätän puhelimen yleensä eteisen pöydälle kun menen suihkuun, joten kyllä mies ehtii suihkun aikana halutessaan tutkia puhelintani).

AP

Voisiko joku ystävällisesti vastata minulle näihin kysymyksiin.

AP

Appsit eivät itsestään asennu jos se sinne on yhtäkkiä ilmantunut, vai huomasitko vasta? Asia varmaan selviää kysymällä työnantajalta tai firmanne it-tuelta kuuluuko työpuhelimissanne olla se vai voiko sen poistaa. Muussa tapauksessa miehesi on sen sinne asentanut. Sen avulla puhelimesi pystyy paikantamaan toisella laitteella eli mitä ilmeisemmin mies seuraa missä liikut.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Minulla ei ole kovinkaan montaa appsia. Ainoastaan ne perusapsit mitkä oli kun sain puhelimen ja sitten on ne muutama harrastuksiini liittyvä, jotka mieheni latasi. Kysyn huomenna työkaveriltani, että onko hänen iphonessaan tuo "etsi iphone". Ja jos ei ole niin mieheni on sen asentanut.

Mielestäni tuo appsi ei ole ollut ennen puhelimessani. Minulla on tosiaan noita appseja vain kahdella "sivulla" eli se perusnäyttö mikä tulee esiin kun puhelimen avaa ja sitten yksi pyyhkäisy vasemmalle. Tuo "etsi iphone" osui tänään heti silmääni tuolla ei-avaussivulla, koska kuulosti niin oudolle.

Olen vieläkin aivan shokissa. En ymmärrä miksi mies seuraa tekemisiäni ja menemisiäni?! Mahtaa olla tylsää vakoilla ja todeta , että taas se rouva menikin vain työpaikalleen ja tuli kaupan kautta kotiin. Toki voin myös yrittää tehdä jonkin jäynän ja jos vaikka työkaveri menee päiväreissulle naapurikaupunkiin niin annan kännykkäni työkaverin mukaan päivän ajaksi, katson vaikka sitten mitä mies sanoo kun menen töistä kotiin :)

AP

Ja voit sillä kännyllä ja läppärillä googlettaa mustasukkaista miestä ja jos mies on asentanut keyloggerin, kirjoitella kaikkea kivaa esim. Moikka ja haista kukka vakoileva mieheni, vakoiluohjelmat on pop, nyt tämä tyttö lähti paskalle, Bahama lennot hinta, vuokraovi.com jne kiusaa ja sitten olet ihan normaalisti ja annat miehen kiehuskella. 😁

Vierailija
188/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kahdessa tietokoneessa ole mitään tuollaisia ongelmia ollut koskaan.

Pistän vain virrat päälle ja kohta surffailen.

Ei ole mitään salasanoja tai adminstaattoreita.

Vierailija
189/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, se oli tämäkin sitten provo. No täytyy antaa AP:lle kyllä täydet pisteet. Oli aika erikoinen ja hyvä provo, siis alussa, mutta nyt meni ihme jankkaamiseksi.

Joten lopeta jo.

Vierailija
190/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ilmeisesti kyseessä windows-kone, johon ei käyttäjätilejäkään tarvitse luoda tai käyttää jotain olemassa olevaa meiliodoutetta, vaikka microsoft näin yrittää tyrkyttääkin).

Jos olisit ketjua lukenut, tietäisit tässä vaiheessa että kone oli Macbook. Mutta ei anneta sen häiritä.

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen koneekäyttäjä selviytyy nykypäivän koneitten kanssa aivan hyvin ilman erillistä adminia (admin-oikeudet ovat automaattisesti, jos koneella on vain yksi käyttäjä), päivitykset ja asennukset voi tehdä suoraan. Myöskään mitään niin hankalaa ei tavallinen käyttäkä pääse tekemään admin-tunnuksilla, että kone menisi seksisin.

Niin, adminina Windowsiaan ajava kädetön käyttäjähän ei ole minkäänlainen turvallisuusriski. Konettakaan ei saa sekaisin, mitä nyt pystyy imuroimaan kaikki mahdolliset haittaohjelmat, kryptolockerit, toolbaarit ja pöpöt sitä mukaa kun niitä hyppii pop-uppeina eteen. Koska tietenkään dialogeja ei lueta ja kaikkeen painetaan sokeana ok -> ok -> yes to all. Ja backupit, mitkä backupit?

Jos ihan vakavalla naamalla väität että rajattu käyttäjätili amatööreille on huono idea ja kaikkien pitäisi ajaa Windowsiaan admin-oikeuksilla, uskon että todella ansaitset menettää jokaisen tunnin ja minuutin elämästäsi joka kuluu sukulaisten ja tuttavien saastuneiden koneiden putsaukseen. Toivotan rattoisia hetkiä vikasietotilan, Windows Updaten ja Malwarebytesin parissa!

Ei se rikki mene ja jos menee, sileeksi vaan ja asentaa käyttiksen uudelleen. Tuleepahan kädettömänkin opeteltua. Jos minä saisin päättää, kaikkien kädettömien koneilla olisi väkisin Linux. Siitä vaan lukemaan ensin sitä manuaalia ja sitten vasta tekemään. Virheilmot on selkeitä, jos jotain sen lukemisen jälkeenkin meni vikaan. 

Nimenomaan. Koneissa ei pitäsi ollakaan muita kuin admin käyttäjiä. Oppivat ihmiset käyttämään koneitaan itse. Pari kertaa kun saa sekoitettua koneensa ja laittelee sitä itse kuntoon niin alkaa oppia mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Samalla oppii tekemään backupit omista fileistä. Tekee vaikka koneesta imagen valmiiksi niin uudelleenasennus sujuu nopeasti. Kone on väsymätön opettaja.

Vierailija
191/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas, ja nyt pyytäisin oikeasti asiallista apua.

Kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni iphoneeni on ilmestynyt uusi apps nimeltään "etsi iphone". En ole asentanut sitä itse, en edes tiedä miten sen voi asentaa, enkä tiedä miten sitä käytetään, en tarvitse sitä itse.

Kysyin työkaveriltani, jolla on samanlainen iphone työsuhdekännykkänä kuin minulla, että onko hänen puhelimessaan tuo "etsi iphone". Hän katsoi kännykkäänsä ja sanoi, että ei hänellä ole sellaista. Työkaverini iphone on yhtä vanha kuin minun eli ollaan saatu nämä puhelimet samaan aikaan. Varmistin vieressä ja hänellä ei tosiaan ole tuota appsia eli ilmeisesti minunkaan "etsi iphone" ei ole meidän firman IT-tuen tekemä asennus?

Onko tuo apps nyt sitten mieheni asentama?

Yritin poistaa tuon appsin puhelimestani, mutta se ei onnistu. Kun painan sormella appsia pitkään niin kaikki appsit alkavat"värisemään". Muissa appseissa, paitsi "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain, on selainen pikku ruksi yläkulmassa, mistä appsin voi poistaa. Eli sitä deletoimisruksia ei ole "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain appseissa. Jopa firman sähköpostiappsissa on se deletoimisruksi.

Mitä tämä nyt tarkoittaa?

Pyydän oikeasti asiallista apua!

AP

Vierailija
192/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni iphoneeni on ilmestynyt uusi apps nimeltään "etsi iphone". En ole asentanut sitä itse, en edes tiedä miten sen voi asentaa, enkä tiedä miten sitä käytetään, en tarvitse sitä itse.

Kysyin työkaveriltani, jolla on samanlainen iphone työsuhdekännykkänä kuin minulla, että onko hänen puhelimessaan tuo "etsi iphone". Hän katsoi kännykkäänsä ja sanoi, että ei hänellä ole sellaista. Työkaverini iphone on yhtä vanha kuin minun eli ollaan saatu nämä puhelimet samaan aikaan. Varmistin vieressä ja hänellä ei tosiaan ole tuota appsia eli ilmeisesti minunkaan "etsi iphone" ei ole meidän firman IT-tuen tekemä asennus?

Yritin poistaa tuon appsin puhelimestani, mutta se ei onnistu. Kun painan sormella appsia pitkään niin kaikki appsit alkavat"värisemään". Muissa appseissa, paitsi "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain, on selainen pikku ruksi yläkulmassa, mistä appsin voi poistaa. Eli sitä deletoimisruksia ei ole "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain appseissa. Jopa firman sähköpostiappsissa on se deletoimisruksi.

AP

Avaa ap huviksesi se appssi ja etsi sillä iphonesi. Se appssi vaan näyttää kartalla kaikki apple-tiliin kytketyt laitteesi (joissa on virta päällä). Ei siitä appssista kannata hätääntyä, se on icloudiin kuuluva apps.

Vierailija
193/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap meillä mies asensi tuon sovelluksen ihan omaan puhelimeensa ja meidän tabletilla. Voitiin sitten lasten kanssa katsoa kotona tabletilla että missä isä on. Kerrankin katsottiin just että oli Saksassa rautatieasemalla kun mies samalla soitti. Kertoi odottelevansa asemalla junaa...

Ei tuolla sovelluksella ole mitään väliä sun sotkussa. Vaan sillä että sun työpuhelimes on miehesi vallassa. vaadi mieheltä se salasana ja sitten vie puhelin it tuelle tai yksityiseen firmaan ja pyydä tyhjentämään ja laittamaan uusi tili siihen. Samalla saat tuon sovelluksen pois. Mutta ennenkaikkea ne oikeat ongelmat pois.

Ja joo tämä vaan varmistuksesta vaikka ymmärrän kyllä että ap on provo. Jos tämä olisi oikea tilanne niin ap olisi jo Googlella selvittänyt reippaasti asioita. Muutenkin vähän liikaa ristiriitaisuuksia esim ap ei ole tajunnut että mies voisi "vakoilla" häntä koneella vaikka näyttänyt miten muka vakoilee lasten koneita. Ja kaiken mies tekee työnantajan laitteilla. Juu.

Vierailija
194/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Avaa ap huviksesi se appssi ja etsi sillä iphonesi. Se appssi vaan näyttää kartalla kaikki apple-tiliin kytketyt laitteesi (joissa on virta päällä). Ei siitä appssista kannata hätääntyä, se on icloudiin kuuluva apps.

Mutta kun minulla ei ole mitään apple- tiliä niin en voi ilmeisesti avata appsia! Miehelläni on oma apple - tili, jonka salasanaa en tiedä. Tuo appsi kysyy ensimmäisenä "apple ID" ja mies syöttää siihen applen kaupassa aina sähköpostiosoitteensa. Mies on omalla apple- tilin tunnuksellaan asentanut muutaman harrastukseeni liittyvän appsin kännykkääni.

AP

Vierailija
195/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Find iphone kuuluu icloudiin. Ihan normi Applen paskaa. Tutki sitä icloudia jos kiinnostaa mitä siellä on.

Enemmän kiinnostaa miksi AP on näin hysteerinen miehensä suhteen? Jos petät sitä ja pelkäät jääväsi kiinni, niin "man up" ja jätät sen.

Vierailija
196/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mutta kun minulla ei ole mitään apple- tiliä niin en voi ilmeisesti avata appsia! Miehelläni on oma apple - tili, jonka salasanaa en tiedä. Tuo appsi kysyy ensimmäisenä "apple ID" ja mies syöttää siihen applen kaupassa aina sähköpostiosoitteensa. Mies on omalla apple- tilin tunnuksellaan asentanut muutaman harrastukseeni liittyvän appsin kännykkääni.

AP

Tuota... Miksi et vain nyt samantien vaadi mieheltä sitä apple ID tunnustasi ja salasanaasi? Laitat sille viestin, että työnantaja vaatii muokkaamaan työkännyn appseja ja tarviit sitä varten sen salasanan.

Vierailija
197/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen:

Tietokoneella voi tehdä aika raakoja juttuja jos siihen pääsee fyysisesti käsiksi. Jos jätät DI:n viikonlopuksi koneesi kanssa yksin niin se saa sen taatusti auki...

Käsi ylös kellä on kryptattu kovo?

Vierailija
198/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otappa ja kysy ne tunnukset säilyä mieheltä. Kerro että töissä tulee ladata joku aps, et tiedä vielä sen nimeä(jottei mies voi ehdottaa sen lataamista etukäteen) joten tarttet ne tunnukset. Ja jos selittää että hän lataa sitten illalla niin sanot että se tarvitaan jo tänään.

Mites kierrät tän ehdotuksen tässä provossa?

Vierailija
199/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Tietokoneella voi tehdä aika raakoja juttuja jos siihen pääsee fyysisesti käsiksi. Jos jätät DI:n viikonlopuksi koneesi kanssa yksin niin se saa sen taatusti auki...

Käsi ylös kellä on kryptattu kovo?

No ei ole kryptattua. Mies ei myöskään tiedä salasanaani. Minä olen applekäyttäjä, DI-mies vannoutunut windows-mies. Jos jättäisin sen viikonlopuksi macbook proni kanssa yksin niin mitä kaikkea se saisi sieltä ilman koneen salasanoja ulos?

Vierailija
200/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kahdessa tietokoneessa ole mitään tuollaisia ongelmia ollut koskaan.

Pistän vain virrat päälle ja kohta surffailen.

Ei ole mitään salasanoja tai adminstaattoreita.

Valitettavasti kaikilla tämä järjestely ei toimi, varsinkin jos konetta käyttää lapset.

t. Nörtti joka on "muutamat" koneet putsannu kuntoon