Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tietokonejutuissa - mies teki itsestään läppärini administraattorin

Vierailija
08.02.2017 |

Aluksi täytyy sanoa, että olen tooooosi huono tietokoneiden kanssa. Olen ihan peruskäyttäjä, roikun netissä hömppäpalstoilla ja maksan nettipankissa laskuja - siinä se.

Sain mieheltä nyt lahjaksi ikioman läppärin. Muuten ihan kiva, mutta ensi töikseen mieheni sanoi, että hän asentaa koneeni käyttökuntoon. Kiva juttu. Sitten hän sanoi, että asensi koneelleni minulle oman käyttäjätunnuksen minun salasanallani SEKÄ hänelle itselleen käyttäjätunnuksen hänen salasanallaan (tiedän hänen salasanansa).

Kysyin, että miksi ihmeessä minun läppärilläni meillä pitää olla omat tunnukset niin mies vastasi " täytyyhän sulla olla administraattori, jos koneelle täytyy tehdä jotain". Kysymykseni on, että voisiko joku kertoa MIKSI miehellä pitää olla tuo oma tunnus, mitä hän sillä käytännössä voi tehdä?

Kerrottakoon myös, että miehen mustasukkaisuus on kasvanut viimeisen vuoden aikana, mutta ihan turhaan. En ole ikinä pettänyt. Mietin, että voiko tämä hänen 'administraattoriroolinsa' liittyä tähän? Pystyykö hän esimerkiksi seuraamaan sivuhistoriaani oman tunnuksensa kautta vaikka tyhjentäisin sivuhistorian oman tunnukseni puolella? Pystyykö hän nappaamaan vaikkapa facen salasanani oman käyttäjätunnuksensa avulla, jos kirjaudun faceen oman käyttäjätunnukseni puolella? Vai mikä tämä juttu on?

Mies on tosi hyvä tietokoneiden kanssa, hän on tietotekniikan DI. Jotenkin tämä vain kuulostaa tosi oudolta.

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap meillä mies asensi tuon sovelluksen ihan omaan puhelimeensa ja meidän tabletilla. Voitiin sitten lasten kanssa katsoa kotona tabletilla että missä isä on. Kerrankin katsottiin just että oli Saksassa rautatieasemalla kun mies samalla soitti. Kertoi odottelevansa asemalla junaa...

Ei tuolla sovelluksella ole mitään väliä sun sotkussa. Vaan sillä että sun työpuhelimes on miehesi vallassa. vaadi mieheltä se salasana ja sitten vie puhelin it tuelle tai yksityiseen firmaan ja pyydä tyhjentämään ja laittamaan uusi tili siihen. Samalla saat tuon sovelluksen pois. Mutta ennenkaikkea ne oikeat ongelmat pois.

Ja joo tämä vaan varmistuksesta vaikka ymmärrän kyllä että ap on provo. Jos tämä olisi oikea tilanne niin ap olisi jo Googlella selvittänyt reippaasti asioita. Muutenkin vähän liikaa ristiriitaisuuksia esim ap ei ole tajunnut että mies voisi "vakoilla" häntä koneella vaikka näyttänyt miten muka vakoilee lasten koneita. Ja kaiken mies tekee työnantajan laitteilla. Juu.

No olisihan se hienoa, jos tätä ei tarvitsisi oikeasti kokea! Minulle on ihan sama vaikka et uskoisi tätä tarinaa. Sitten kun sinulla on riittävästi elämänkokemusta niin ymmärrät että kaikki eivät elä kuten sinä.

Toki nyt ymmärrän, että mies on voinut kaikki vuodet vakoilla mitä teen tietokoneella, koska seuraa etänä kännykällään mitä lapsetkin tekevät koneellaan. Mutta en oikeasti ole edes halunnut ajatella sellaista mahdollisuutta. Miksi ihmeessä mies vakoilisi mitä teen, kun olen aina ollut luottamuksen arvoinen? En ole koskaan tehnyt mitään pahaa. En ole itse koskaan edes harkinnut, että salaa seuraisin miehen netti- ja kännykkäkäyttäytymistä.

Mutta jotainhan tässä on tehtävä. En voi kertoa töissä että miehellä on pääsy nyt kännykälleni. Voisin kuitenkin varmaan pyytää jo uutta puhelinta, koska nykyinen on 2 vuotta vanha. Silloin kai saan "puhtaan" puhelimen?

AP

Vierailija
202/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kahdessa tietokoneessa ole mitään tuollaisia ongelmia ollut koskaan.

Pistän vain virrat päälle ja kohta surffailen.

Ei ole mitään salasanoja tai adminstaattoreita.

Uusissa applen kannettavissa on pakko laittaa salasana. Kun uuden koneen avaa, se käskee ensimmäiseksi laittamaan salasanan. Se on pakollinen osa sitä koneen noin 20 sekuntia kestävää käyttöönottoasennusta. Ei sitä voi kiertää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Tietokoneella voi tehdä aika raakoja juttuja jos siihen pääsee fyysisesti käsiksi. Jos jätät DI:n viikonlopuksi koneesi kanssa yksin niin se saa sen taatusti auki...

Käsi ylös kellä on kryptattu kovo?

No ei ole kryptattua. Mies ei myöskään tiedä salasanaani. Minä olen applekäyttäjä, DI-mies vannoutunut windows-mies. Jos jättäisin sen viikonlopuksi macbook proni kanssa yksin niin mitä kaikkea se saisi sieltä ilman koneen salasanoja ulos?

Mustasukkaiselle se on vain hidaste, ei este.

Hän voi aloittaa vaikka tästä: http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/how-recover-data-dead-mac-3417615/

Vierailija
204/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Tietokoneella voi tehdä aika raakoja juttuja jos siihen pääsee fyysisesti käsiksi. Jos jätät DI:n viikonlopuksi koneesi kanssa yksin niin se saa sen taatusti auki...

No ei ole kryptattua. Mies ei myöskään tiedä salasanaani. Minä olen applekäyttäjä, DI-mies vannoutunut windows-mies. Jos jättäisin sen viikonlopuksi macbook proni kanssa yksin niin mitä kaikkea se saisi sieltä ilman koneen salasanoja ulos?

Väsynyt trolli olet.

Ja luultavasti ihan kaiken riippuen onko sieltä availtu asioita etukäteen.... Tai ainakin minä saisin, tosin viimeisestä poliisi-istunnosta on 18v aikaa.

Vierailija
205/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP täällä taas, ja nyt pyytäisin oikeasti asiallista apua.

Kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni iphoneeni on ilmestynyt uusi apps nimeltään "etsi iphone". En ole asentanut sitä itse, en edes tiedä miten sen voi asentaa, enkä tiedä miten sitä käytetään, en tarvitse sitä itse.

Kysyin työkaveriltani, jolla on samanlainen iphone työsuhdekännykkänä kuin minulla, että onko hänen puhelimessaan tuo "etsi iphone". Hän katsoi kännykkäänsä ja sanoi, että ei hänellä ole sellaista. Työkaverini iphone on yhtä vanha kuin minun eli ollaan saatu nämä puhelimet samaan aikaan. Varmistin vieressä ja hänellä ei tosiaan ole tuota appsia eli ilmeisesti minunkaan "etsi iphone" ei ole meidän firman IT-tuen tekemä asennus?

Onko tuo apps nyt sitten mieheni asentama?

Yritin poistaa tuon appsin puhelimestani, mutta se ei onnistu. Kun painan sormella appsia pitkään niin kaikki appsit alkavat"värisemään". Muissa appseissa, paitsi "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain, on selainen pikku ruksi yläkulmassa, mistä appsin voi poistaa. Eli sitä deletoimisruksia ei ole "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain appseissa. Jopa firman sähköpostiappsissa on se deletoimisruksi.

Mitä tämä nyt tarkoittaa?

Pyydän oikeasti asiallista apua!

AP

Avaa ap huviksesi se appssi ja etsi sillä iphonesi. Se appssi vaan näyttää kartalla kaikki apple-tiliin kytketyt laitteesi (joissa on virta päällä). Ei siitä appssista kannata hätääntyä, se on icloudiin kuuluva apps.

Mutta kun minulla ei ole mitään apple- tiliä niin en voi ilmeisesti avata appsia! Miehelläni on oma apple - tili, jonka salasanaa en tiedä. Tuo appsi kysyy ensimmäisenä "apple ID" ja mies syöttää siihen applen kaupassa aina sähköpostiosoitteensa. Mies on omalla apple- tilin tunnuksellaan asentanut muutaman harrastukseeni liittyvän appsin kännykkääni.

AP

Tuota... Miksi et vain nyt samantien vaadi mieheltä sitä apple ID tunnustasi ja salasanaasi? Laitat sille viestin, että työnantaja vaatii muokkaamaan työkännyn appseja ja tarviit sitä varten sen salasanan.

Yritän pyytää sopivassa välissä mieheltä hänen apple ID: n salasanan. Jos saan häneltä tuon salasanan niin miten saan poistettua hänen tunnarinsa puhelimestani? Voisiko joku antaa käytännön ohjeen? Tai sitten yritän googlettaa...

Ja täytyy luoda jotenkin se oma apple ID, yritän googlettaa luomiseenkin ohjeen.

AP

Vierailija
206/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap meillä mies asensi tuon sovelluksen ihan omaan puhelimeensa ja meidän tabletilla. Voitiin sitten lasten kanssa katsoa kotona tabletilla että missä isä on. Kerrankin katsottiin just että oli Saksassa rautatieasemalla kun mies samalla soitti. Kertoi odottelevansa asemalla junaa...

Ei tuolla sovelluksella ole mitään väliä sun sotkussa. Vaan sillä että sun työpuhelimes on miehesi vallassa. vaadi mieheltä se salasana ja sitten vie puhelin it tuelle tai yksityiseen firmaan ja pyydä tyhjentämään ja laittamaan uusi tili siihen. Samalla saat tuon sovelluksen pois. Mutta ennenkaikkea ne oikeat ongelmat pois.

Ja joo tämä vaan varmistuksesta vaikka ymmärrän kyllä että ap on provo. Jos tämä olisi oikea tilanne niin ap olisi jo Googlella selvittänyt reippaasti asioita. Muutenkin vähän liikaa ristiriitaisuuksia esim ap ei ole tajunnut että mies voisi "vakoilla" häntä koneella vaikka näyttänyt miten muka vakoilee lasten koneita. Ja kaiken mies tekee työnantajan laitteilla. Juu.

No olisihan se hienoa, jos tätä ei tarvitsisi oikeasti kokea! Minulle on ihan sama vaikka et uskoisi tätä tarinaa. Sitten kun sinulla on riittävästi elämänkokemusta niin ymmärrät että kaikki eivät elä kuten sinä.

Toki nyt ymmärrän, että mies on voinut kaikki vuodet vakoilla mitä teen tietokoneella, koska seuraa etänä kännykällään mitä lapsetkin tekevät koneellaan. Mutta en oikeasti ole edes halunnut ajatella sellaista mahdollisuutta. Miksi ihmeessä mies vakoilisi mitä teen, kun olen aina ollut luottamuksen arvoinen? En ole koskaan tehnyt mitään pahaa. En ole itse koskaan edes harkinnut, että salaa seuraisin miehen netti- ja kännykkäkäyttäytymistä.

Mutta jotainhan tässä on tehtävä. En voi kertoa töissä että miehellä on pääsy nyt kännykälleni. Voisin kuitenkin varmaan pyytää jo uutta puhelinta, koska nykyinen on 2 vuotta vanha. Silloin kai saan "puhtaan" puhelimen?

AP

Ap kaikki luulee että tämä on provo, koska juttu on niin outo, lähinnä sen vuoksi että miten sinä et muka tiedä tietokoneista mitään. Mutta jos nyt uskotaan, että et sepittele tätä juttua vaan olet oikeasti tuossa tilanteessa. Kontrollinhaluinen kumppani ei välttämättä vakoile koska epäilisi että pettäisit tai olisit epäluotettava. Hän saattaa haluta "tietää kaikki ajatuksesi". Kontrollinhaluinen ihminen haluaa tietää, jos puolisonsa ajattelee edes sekunnin eroamista ja oman kämpän hankintaa, uusien harrastusten aloittamisia tai pohtii parisuhdeongelmia. Mitä tahansa sellaista, joka vähentäisi kontrolloivan kumppanin valtaa sinuun tai tekisi sinusta itsenäisemmän tai aiheuttaisi että olet vähemmän kotona. Kontrolloiva kumppani on rento ja tyytyväinen vain silloin, kun hän kokee tietävänsä kaiken mitä puolisonsa päässä liikkuu, kaikki haaveet, kaikki pelot jne. Jos hän kokee, että puolisolla on jotain omia henkilökohtaisia "salattuja" ajatuksia (vaikka ne ei liittyisi muihin miehiin mitenkään), niin tämä kontrolloiva kumppani ahdistuu ja suuttuu. Nettiselaushistoriaa vakoilemalla pääsee vakoilemaan puolisonsa ajatuksia, koska yleensä ihmisen googlailevat sellaista mitä ajattelevat.  

Vierailija
207/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Väsynyt trolli olet.

Ja luultavasti ihan kaiken riippuen onko sieltä availtu asioita etukäteen.... Tai ainakin minä saisin, tosin viimeisestä poliisi-istunnosta on 18v aikaa.

En minä ole trolli enkä ap. Olen mäkkikäyttäjä, joka haluaisi tietää mihin mäkillä pääsee käsiksi ilman salasanoja.  t. Se jolle vastasit.

Vierailija
208/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni iphoneeni on ilmestynyt uusi apps nimeltään "etsi iphone". En ole asentanut sitä itse, en edes tiedä miten sen voi asentaa, enkä tiedä miten sitä käytetään, en tarvitse sitä itse.

Kysyin työkaveriltani, jolla on samanlainen iphone työsuhdekännykkänä kuin minulla, että onko hänen puhelimessaan tuo "etsi iphone". Hän katsoi kännykkäänsä ja sanoi, että ei hänellä ole sellaista. Työkaverini iphone on yhtä vanha kuin minun eli ollaan saatu nämä puhelimet samaan aikaan. Varmistin vieressä ja hänellä ei tosiaan ole tuota appsia eli ilmeisesti minunkaan "etsi iphone" ei ole meidän firman IT-tuen tekemä asennus?

Yritin poistaa tuon appsin puhelimestani, mutta se ei onnistu. Kun painan sormella appsia pitkään niin kaikki appsit alkavat"värisemään". Muissa appseissa, paitsi "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain, on selainen pikku ruksi yläkulmassa, mistä appsin voi poistaa. Eli sitä deletoimisruksia ei ole "etsi ihpone", teksiviestit, puhelut ja nettiselain appseissa. Jopa firman sähköpostiappsissa on se deletoimisruksi.

AP

Osaisiko joku kertoa miksi tuosta "etsi iphone" appsista puuttuu tuo deletoimisruksi eli sitä ei voi poistaa?

AP

Vierailija
209/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Avaa ap huviksesi se appssi ja etsi sillä iphonesi. Se appssi vaan näyttää kartalla kaikki apple-tiliin kytketyt laitteesi (joissa on virta päällä). Ei siitä appssista kannata hätääntyä, se on icloudiin kuuluva apps.

Mutta kun minulla ei ole mitään apple- tiliä niin en voi ilmeisesti avata appsia! Miehelläni on oma apple - tili, jonka salasanaa en tiedä. Tuo appsi kysyy ensimmäisenä "apple ID" ja mies syöttää siihen applen kaupassa aina sähköpostiosoitteensa. Mies on omalla apple- tilin tunnuksellaan asentanut muutaman harrastukseeni liittyvän appsin kännykkääni.

AP

Tuota... Miksi et vain nyt samantien vaadi mieheltä sitä apple ID tunnustasi ja salasanaasi? Laitat sille viestin, että työnantaja vaatii muokkaamaan työkännyn appseja ja tarviit sitä varten sen salasanan.

Yritän pyytää sopivassa välissä mieheltä hänen apple ID: n salasanan. Jos saan häneltä tuon salasanan niin miten saan poistettua hänen tunnarinsa puhelimestani? Voisiko joku antaa käytännön ohjeen? Tai sitten yritän googlettaa...

Ja täytyy luoda jotenkin se oma apple ID, yritän googlettaa luomiseenkin ohjeen.

AP

Pyydä se nyt samantien mieheltä. Joko tekstarilla tai mese-viestillä tai wa-viestillä. Älä nyt väitä tähän vastaan.

Vierailija
210/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

No paranoidimpi henkilö ottaa kovot mukaansa jos on pakko jättää kone kotiin, eikä jätä niitä koneeseen kiinni DI:n näperöitäväksi. Siinähän sitten DI yrittää avata ihan vapaasti. :D

Vierailija
211/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

No paranoidimpi henkilö ottaa kovot mukaansa jos on pakko jättää kone kotiin, eikä jätä niitä koneeseen kiinni DI:n näperöitäväksi. Siinähän sitten DI yrittää avata ihan vapaasti. :D

Macbook-pron omistaja täällä kyselee että miten sen kovalevyn saa irti? Mäkin pohjassa on sellaiset pikkuruuvit, joita ei kyllä pysty itse avaamaan eikä selvästi ole tarkoituskaan.

Vierailija
212/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tästä ketjusta kuin tärkeää olisi, että naiset opettelisi itse muutamia perusasioita (elämässä) eikä heittäytyisi täysin miehen osaamisen ja miehen palvelun ja huolehtimisen varaan. Jokaisen naisen pitäisi osata itse käyttää tietokonetta sen verran, että näin tietämätöntä tilannetta kuin ap:lla voisi tapahtua. Hyvin epäitsenäinen nainen, joka antaa miehen "huolehtia", on mitä helpoin saalis kontrolloivalle, pahimmillaan henkistä väkivaltaa harjoittavalle kumppanille. Itsenäisyys suojaa kontrolloinnin uhriksi joutumiselta. 

t. Nainen, jolle pari treffikumppanimiestä on sanonut, että olen niin itsenäinen että miehet pelkää alkaa suhteeseen kanssani. Joo, osaan tehdä nettisivuja, pystyttää verkkoja, päivittää konetta, kasata ikean huonekaluja... Hui miten itsenäistä. Taisi tuo kommentti kertoa enemmän noista miehistä eikä minusta.

Vierailija
213/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

AP

Pyydä se nyt samantien mieheltä. Joko tekstarilla tai mese-viestillä tai wa-viestillä. Älä nyt väitä tähän vastaan.

No niin, tämäpä kävi yllättävän helposti. Olen töissä ja samoin mieskin. Pyysin salasanaa ja mies vastasi viestiini heti ja kertoi salasanan minulle.

Mitäs nyt? Miten pääsen näkemään jostain, että mitä mies on tunnarin taakse kytkenyt? Ja miten saan tuon tunnarin pois kännykästäni?

Vai googlaanko vain, jos ette jaksa neuvoa.

AP

Vierailija
214/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

AP

No niin, tämäpä kävi yllättävän helposti. Olen töissä ja samoin mieskin. Pyysin salasanaa ja mies vastasi viestiini heti ja kertoi salasanan minulle.

Mitäs nyt? Miten pääsen näkemään jostain, että mitä mies on tunnarin taakse kytkenyt? Ja miten saan tuon tunnarin pois kännykästäni?

Vai googlaanko vain, jos ette jaksa neuvoa.

AP

Kirjaudus nyt ensin vaikka sinne www.icloud.com ja mene kohtaan find my iphone (läppärillä) tai kännykällä kirjaudut suoraan find my iphone appsiin. Käys huvikseen katsomassa kartalta mitä kaikkia laitteita sieltä löytyy..

Vierailija
215/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Macbook-pron omistaja täällä kyselee että miten sen kovalevyn saa irti? Mäkin pohjassa on sellaiset pikkuruuvit, joita ei kyllä pysty itse avaamaan eikä selvästi ole tarkoituskaan.

Olisit ostanut kunnon läppärin, jonka sisälmyksiä voi ja saa itse päivittää. 

Mutta kyllä se Omenakin aukeaa oikealla työkalulla. Mitenkäs luulit, että ne huollon pojat ja tytöt sen aukaisee? Googlella löytyi useita havainnoillistavia videoita kuinka se tapahtuu, vaikka hakusanalla "disassembling macbook pro". Ei siinä muuta menetä kuin takuun (jos sitä on jäljellä). Repimällä läppärin auki ja ottamalla osaset mukaansa, ei vakoileva DI pääse tärkeisiin asioihin käsiksi. :D

Vierailija
216/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen:

Olisit ostanut kunnon läppärin, jonka sisälmyksiä voi ja saa itse päivittää. 

Mutta kyllä se Omenakin aukeaa oikealla työkalulla. Mitenkäs luulit, että ne huollon pojat ja tytöt sen aukaisee? Googlella löytyi useita havainnoillistavia videoita kuinka se tapahtuu, vaikka hakusanalla "disassembling macbook pro". Ei siinä muuta menetä kuin takuun (jos sitä on jäljellä). Repimällä läppärin auki ja ottamalla osaset mukaansa, ei vakoileva DI pääse tärkeisiin asioihin käsiksi. :D

Nää.. liikaa vaivaa tuosta avaamisesta. Taidan mieluummin ihan kiusan vuoksi laittaa sinne koneelle kaikkea epäilyttävää selaushistoriaa ja videotallenteita.. Jos vakoileva DI vakoilee, niin ompahan sillä sitten ihmeteltävää kaikessa mitä sieltä löytää :D . Suorastaan järkyttyy poikapolo kaikesta hurjasta mitä sinne "sepittelen". Osuu pilkka hänellä omaan nilkkaan ;)

Vierailija
217/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkimies: Kryptaa nyt vaan se kovosi niin ei tarvi tässä selittää miten jonnet murtaa sitä.

Käytännössä se on auki ja kiinni kun käyt paskalla, jos vehkeet on tuotu taskussa etukäteen.

Vierailija
218/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos läppärissä on vain yksi käyttäjä ja käyttäjäprofiili (koneen omistaja itse siis) niin hän on automaattisesti samalla se admin.  Ei todellakaan tarvita mitään erillisiä admineita. 

Miehesi kusettaa sinua. Olemalla sinun admin hän voi asentaa sinun koneellesi vaikka mitä seurantajuttuja. Hän voi seurata millä sivuilla käyt, vaikka poistaisit sivuhistoriaa. Hän voi seurata mitä kirjoitat koneella (ne näppäimistön painallukset voi tallentaa). Hän voi läppärin  kameran ja mikin kautta kautta katsoa tai kuunnella mitä teet. Hän voi laittaa seurannan läppäriisi niin että hän voi online itse vaikka kännykästään katsoa missä päin suomea kuljet sen läppärisi kanssa. Jne.. 

Totta, voi olla vain yksi profiili. Mutta onko järkevää antaa admin oikeuksia ihmiselle, joka itsekin myöntää olevansa ihan käsi näissä asioissa? Minusta olisi turvallisempaa eriyttää profiilit, jolloin ap:n tunnuksilla ei pääse pahasti sotkemaan konetta.

Minua kiinnostaa miksi ap:lla on tästä niin suuri hätä. Mitä hänen sivuhistoriastaan / facestaan löytyy sellaista, joka on ehdottomasti salattava?

Vierailija
219/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos läppärissä on vain yksi käyttäjä ja käyttäjäprofiili (koneen omistaja itse siis) niin hän on automaattisesti samalla se admin.  Ei todellakaan tarvita mitään erillisiä admineita. 

Miehesi kusettaa sinua. Olemalla sinun admin hän voi asentaa sinun koneellesi vaikka mitä seurantajuttuja. Hän voi seurata millä sivuilla käyt, vaikka poistaisit sivuhistoriaa. Hän voi seurata mitä kirjoitat koneella (ne näppäimistön painallukset voi tallentaa). Hän voi läppärin  kameran ja mikin kautta kautta katsoa tai kuunnella mitä teet. Hän voi laittaa seurannan läppäriisi niin että hän voi online itse vaikka kännykästään katsoa missä päin suomea kuljet sen läppärisi kanssa. Jne.. 

Totta, voi olla vain yksi profiili. Mutta onko järkevää antaa admin oikeuksia ihmiselle, joka itsekin myöntää olevansa ihan käsi näissä asioissa? 

Miten niin "antaa adminoikeudet"?? Ap on koneen omistaja, se on yksin hänen kone. Ei ole ketään, joka hänelle "antaisi" oikeudet tai "eväisi" oikeudet. Ompa ikävä ja alentuva asenne, että joku toinen voisi antaa tai estää käyttöoikeuksia ihmisen yksin omistamaan laitteeseen. 

Vierailija
220/256 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko mies seurata nyt kännykkäni nettiselaimen sivuhistoriaa etänä?

AP[/quote]

Luulin ettei tällainen ole mahdollista,mutta huomasin vasta selatessani miehen tablettia,että MINUN PUHELIMENI sivuhistoria on tallentunut sinne useilta vuosilta! Johtuu siitä,että olen itse joskus käyttänyt googlen sähköpostitiliäni tabletilla (jota käytän myös puhelimella) ja se jotenkin alkoi tallentaa kaiken myös sinne tabletille. Olen joskus poistanut tabletin sivuhistoriaa,mutta puhelimen käyttöhistoria on silti sinne jäänyt jostain syystä.

Joka tapauksessa,toivon ettei mies ole selannut tätä historiaa,oli aika nolojakin googlehakuja tässä vuosien varrella tehty :D Onneksi mies käyttänyt tablettiaan hyvin harvoin. Poistin kaikki sivuhistoriat ja siis sen google-tilini, joka mahdollisti kaiken tallentumisen.