Jopa 12% aborteista tehdään alle 2-v. lasten äideille!!
Koska kaikista aborteista yli 90% tehdään sosiaalisin perustein, ei pienten lasten äitien korkea osuus selity sikiön vammaisuudella.
Myöskään ehkäisyn pettäminen ei sitä selitä, sillä kaikkien ehkäisymenetelmien yhteenlaskettu teho ei todellakaan ole 88%.
Huolehtikaa hyvät ihmiset ehkäisystä!
Kommentit (35)
musta abortti voidaan ajatella enemmänkin jälkiehkäisynä. Ja ei, itselleni ei ole tehty aborttia ja ei, jos tulisin raskaaksi, en tekisi aborttia. Mutta musta on jotenkin vaan omituista, että täällä kiihkoillaan siitä abortista niin paljon. Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Sitä paitsi, sosiaaliset syyt, suurin osa sanoo ettei hyväksy aborttia sosiaalisista syistä. Entä jos perheen taloudellinen tilanne ei vain kestä toista lasta? Sitten te täällä itkette, että miten teitä SÄÄLITTÄÄ lapset joiden vanhemmilla ei ole rahaa ostaa heille sitä sun tätä. Eli menkääpäs itseenne: jos kerran sosiaaliset syyt eivät ole peruste abortille, niin miksi sitten pitää olla rikas, että voisi tehdä lapsensa onnelliseksi?
olin vajaa 2veen yh (mies löysi toisen vauva-aikana. Tulin raskaaksi kornia tai ei, merimiehelle kondoomista huolimatta (rikki räsähti). Ajatus 2 lapsen yh:na olemisesta eri miehille ei houkutellut. Parisuhteessa en tekisi helposti aborttia.
Eli jos nyt saisimme yllärivauvan (joka on epätodennäköistä koska ei ole sutinaa makkarissa). En voisi abortoida, koska meillä on hyvä avioliitto ja talous ok nykyisen mieheni kanssa siis.
Kuitenkaan EN KOSKAAN moralisoisi kenenkään ratkaisua tässä asiassa! Vaikea on päätös!
kun kuukautisia ei muutenkaan olisi - pelkäsin siis että olisin saattanut vahingossa esim. syödä sellaisia lääkkeitä joita ei raskaana ollessa olisi saanut syödä, juoda alkoholia jne.
En tiedä olisinko sentään oikeasti aborttia tehnyt, mutta ajatus oli musta pelottava, ja mietin aina välillä että saattaisiko vahingon tullessa tilanne mennä siihenkin. En kestäisi synnyttää esim. lääkkeiden vaurioittamaa lasta, tietäen että syy on omani.
Ehkäisynä meillä oli kondomi, joka ei edes ole maailman tehokkain ehkäisykeino. Pillerien syöminen ei imetyksen takia ollut suositeltavaa (minipillereitä mä en osaa syödä riittävän tarkasti että ne olisivat käyneet), ja neuvolalääkäri oli sitä mieltä ettei kannata laittaa kierukkaa kun kuitenkin halusin melko pian toisen lapsen.
Kyllä abortissa ihan elävän ihmisen kuolema tapahtuu! Mitenkähän se abortti muuten tehtäisiin? Ja aina tuota jankutetaan ,että mitä se on keneltäkään pois. Onhan se pois siltä lapselta, joka tapetaan.
ja jos ryhdyt pohtimaan lapsen hyvinvointia, niin parempi tehdä abortti, kuin synnyttää ja hoitaa huonosti. Maailmassa on lukemattomia eläviä ja syntyneitä lapsia, joista sinäkin voit kantaa huolta, mutta resurssisi taitavat jäädä tuohon kauhisteluun...
menkää pikapikaa hakemaan se jälkiehkäisytabletti. Asia kun pitkistyy niin se mutkistuu. Iselle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja esikoisen ollessa puolivuotias kondomi hajosi joten menin siltä seisomalta apteekkiin hakemaan sen jälkiehkäisyn.
ja sitten tappaa vatsassa kasvavan (josta tulisi samanlainen ihana vauva)
MIstä revit tuon luvun 88 %? Vähensitkö 100 % prosentin ehkäisytehosta 12 % abortteja jotka tehdään pienten lasten äideille? Miksi?
Koska kaikista aborteista yli 90% tehdään sosiaalisin perustein, ei pienten lasten äitien korkea osuus selity sikiön vammaisuudella.
Myöskään ehkäisyn pettäminen ei sitä selitä, sillä kaikkien ehkäisymenetelmien yhteenlaskettu teho ei todellakaan ole 88%.
!
voit voit ja voit.
Minäkin tulin, 3kk ja 2kk synnytyksestä. Eka ja toka lapsi oli toivottuja ja odotettuja pienellä välillä, kolmas vahinko ja tein abortin oman itseni ja näiden kahden lapsen takia, en kertakaikkiaan olisi itse jaksanut kolmen alle 2 vuotiaan kanssa. Huutakaa mitä huudatte, mutta minä olen edelleen sitä mieltä että tein oikean ratkaisun, joskaan en helppoa.
ja on tullut selväksi, miten niitä lapsia tulee ;) . Ja VARMASTI pidetään huolta ehkäisystä, ihan selväähän se on, että jos ei ehkäistä, niin sieltä voi tulla lapsi imetti tai ei. Ja voi tulla ehkäisystä huolimatta, mutta ainakin kaikkemme ollaan tehty, ettei tulisi.
En tosiaankaan halua tulla vahingossa raskaaksi, kun ei ole rahkeita hoitaa kahta pientä lasta. En oikein ymmärrä, miten jotkut ei ehkäise ja sitten tekee abortin.. kun on jo yksi lapsi maailmassa, niin ei kai sitä enää kovin naiivi voi olla ? varsin hyvin tietää että vehkeet pelittää ja raskaus ihan täysin mahdollinen.
että hänet pitää abortoida. Minä olen aina mieltänyt mahdollisen vauvan tulon ykkösasiaksi, jonka mukaan kaikki muu elämä sitten järjestetään niin hyvin kuin pystytään - ei siis päin vastoin.
En tuomitse, kysyn vain.
Koska en jaksaisi. Kuopus on niin mahdoton menijä ollut aina että ajatuskin uudesta vauvasta saa kauhun väreet selkäpiihin.
Kiitos että jaat kokemuksesi!!
Ymmärrän myös että et olisi jaksanut 3 alle 2 vuotiaan kanssa...Ainakaaan kovin järjissäsi..veikkaan. Ihmisiä on niin erilaisia.Eikä kukaan sen parempi kuin toinen.
Kääntäkää mulle tää asia toisin päin...täällä kun tuntuu olevan tietoa ja kokemustakin...Eli haluaisin pikkukakkosen vaikka heti<3
Voinko siis tulla kuinka pian raskaaksi uudelleen???
-tällä hetkellä täysimetän
-lapsi pian 3kk
-menkat ei ole alkanu
Vastatkaa joku kiltti,kiitos!!!
kun ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi. Jo olemassa oleva lapsi oli vajaa 5kk, yöt olivat olleet unettomia ja olin täysin jaksamiseni rajoilla. Jos toinen olisi tullut, tuskin olisin jaksanut kumpaakaan heistä hoitaa.
Nyt lapsen ollessa 5v olen onnellinen, että uskalsin tehdä abortin, vaikka sitä pelkäsinkin. Näin on meidän kannalta paras.
ja siksi abortoivat? Minä en ainakaan haluaisi toista!