Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko tyhmää nukkua teltassa alueella, jossa liikkuu karhuja?

Vierailija
09.09.2008 |

Nelivuotiaan lapsen kanssa haluaisin mennä lähikalliolle yöpymään yhden yön teltassa, kun teltassa nukkuminen olisi lapsesta mukavaa. Vaan asumme Itä-Suomessa ja 200 metrin päässä talostamme on nähty karhun jälkiä. Lähikallio sijaitsee toisessa suunnassa, mutta silti.

Onko telttailuajatus järjetön?

M

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi tosin minun suurpeto pelko jo rajoittaa muutenkin aikalailla elämää.

Kesällä lomalla itä-suomessa olen joka kerta kun jäykkä paska kun pelkään niin hitosti. Jep olen helsinkiläinen ja en ole varma uskallanko mennä edes Nuuksioon huoh tää on yhtä tuskaa.

Vierailija
2/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voisin ottaa mukaan. Menisimme paikalle telttavarusteiden kanssa isolla ryminällä ja yön nukkuisimme oletuksen mukaan hissukseen teltan sisällä eli mahdollisesti ohikulkeva karhu voisi rauhassa paeta ihmisen hajun haistettuaan.

?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai ne kimppuun käy jos ei nyt aivan kamalan nälissään ole...

ruokaa ja roskia ei saa jättää pitkin mettää

Ne voi liikkua lähistöllä ja te ette huomaa mitään

Vierailija
4/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistaa, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Itse siis uskaltaisin, karhu ei mitenkään metsästä ihmisiä, tietysti jos siellä on metsään jäänyt haavoittuneita karhuja metsästäjien jäljiltä, en menisi. Niistä kai yleensä ilmoitetaan.

Vierailija
5/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. olisi oma tunnelmansa. Leirintäalue ei ole mielestäni ollenkaan sama asia. Sitä paitsi leirintäalueet maksavat, en näe järkeä maksaa asiasta, jota en edes halua.

ap

Vierailija
6/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. lampaita laitumella, ja niitäkään karhu ei ole vienyt. Ovat sähköpaimenen takana, mutta tuskin pieni sähköisku karhussa tuntuu.

ok, ei ruokia. noin muuten taidan harkita asiaa.

ap

Vierailija
7/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä takuulla yllätyt. Rohkeesti vaan. Kiva elämys lapselle. Me ollaan nukuttu takapihalla makuupusseissa kirkkaan tähtitaivaan alla.

Kerran telttailtiin saaressa ja eikös kamala ukonilma tullut. Oli siis puita, järvi, aukeaa paikka (kaikki joita pitäis välttää ukonilmalla)

Pois vaan teltasta hiekalle makaamaan. Pelotti. Sade tuntui ihan kuin hiekkaa joku olisi heitellyt. Mutta selvittiin hengissä.

Suosittelen silti luontokokemuksia. Jos vaikka paistelette makkaraa tikun nokassa nuotiolla...

Karhu pötkii pakoon jos ihmisen haistaa, ei pelkoa.

Vierailija
8/8 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

susia ja muita suurpetoja. Onhan ne mahtavia eläimiä ja pystyvät tappamaan ihmisen.

Mutta tekevät sen vain haavoittuneena tai uhattuna. Kun haistavat ihmisen, kiertävät kaukaa.

Pelko pois ja sekaan vaan. Mukavaa retkeä teille!