Kiihkouskovaiset on mielestäni oikeastikin mielenvikaisia!
Olen jäänyt välillä ihmeissäni katselemaan tv 7-kanavaa, josta tulee pelkästään uskovaisten omaa showta. En millään muotoa pysty ymmärtämään niiden ihmisten paatoksellisuutta. Pää täristen vannotetaan kaikkea Jumalan nimeen. Milloin on kuultu ääniä ja milloin nähty näkyjä, merkkejä etc..
Jos minä ateisti ilman jumalia menen mainitsemaan jollekin kuulleni ääniä tai nähneeni näkyjä, niin minut leimataan automaattisesti sairaaksi, mielenvikaiseksi. Lähes sama asia, jos sanoisin että uskon metsänpeikkoon ja se on minun jumalani, mutta jotenkin uskoisin kuitenkin, että minua kärrättäisiin johonkin pyöreään huoneeseen etsimään nurkkia pakkopaidassa. Ei pysty vaan käsittämään...
Kommentit (29)
minäkin ihan täysin ateisi ja jokainen saa omassa rauhassaan uskoa ihan mihin lystää.
vasta siinä vaiheessa alkaa ärsyttämään kun nämä kiihkoilijat alkaa saarnaamaan tuola kadulla ja helvetistä paasaamaan. mä annan uskovien olla rauhassa niin voisivat uskovatkin jättää uskonnottomat rauhaan ja ymmärtää että on muitakin tapoja elää.
ja minä en kuulu kirkkoon, meidänn lasta ei oo kastettu, en vietä esim pääsiäistä ja suoraan sanoen vituttaa kun lain mukaan ei saa harjottaa liiketoiminta ja esim kaupat täytyy olla kiinni kun uskovaiset juhlii. joulua vietetään ilman uskontoa. eli ei mitään kirkollisia viitteitä. eli joulupukkijuhlaa, perhejuhlaa.
Kyllä aika sekasin pitää olla, että uskoo kaiken mitä mies (tai kuka vaan ihminen) sanoo :D :D :D....
Mutta kaipa nää kiihkouskovaiset sitten uskoo naivisti kaiken mitä rakkautensa kohde sanoo. Tunnen pari tosi kiihko-uskovaista, toinen kuoli lääkkeide yliannostukseen yksin asunnossaan pitkä-aikais mielisairauden syövyttämänä ja toinen on entinen narkki, joka tuli uskoon ja on nyt koukussa uskon-juttuihin (parempi niin päin, ompahan terveellisempää). Ensimmäinen oli just tollanen joka näki näkyjä, puhui kielillä ja ilmeisesi kuuli harhojakin. Kumpikin on yksineläjiä eli elämänsä "rakkauden kohde puuttuu/puuttui maanpäältä".
Itse kyllä olen "uskovainen", mutta pidän sen omana tietonani, enkä julistele kaikille "pyhää totuutta" 100% varma kun en voi olla raamatusta tai mitä pappi tai joku muu hörhelö sanoo. Parempi ettei julista kelleen mihin pitäisi uskoa, mittäs sitten jos onkin väärässä. Elän 10-käskyn mukaisesti (niin kuin meidän yhteiskunnassa muutenkin eletään)... ja vaikeina aikoina lohduttaudun että "kaikella on tarkoituksensa"....
siitä ei pääse mihinkään.
Meneppä sanomaan jollekkin vakaumukselliselle juutalaisella tai muslimille että vietäppä joulua, niin ne sanois että ei kuulu heidän USKONNON vietto tapoihinsa.
Mikä estäisi sinua viettämästä Ramadania taikka Jom Kibburia? Miksi et vietä niitä?
24.
että meidän yhteiskunnassa eletään 10-käskyn mukaisesti. Esim. avoliitot ja seksi ennen avioliittoa? "Älä tee huorin" Mitähän se sitten mukamas tarkoittaa?
Kun se mun mies tietää kaiken.
Aattelin, että en jaksa edes kommentoida mitään noin tyhmää kommentia, tosin tiedän että tällaisia naisia on, jotka uskovat miestään kyseenalaistamatta.
t. 12, joka on muuten yh:)
Kun se mun mies tietää kaiken.
Aattelin, että en jaksa edes kommentoida mitään noin tyhmää kommentia, tosin tiedän että tällaisia naisia on, jotka uskovat miestään kyseenalaistamatta.
t. 12, joka on muuten yh:)
t.20
Sehän edustaa hyvin kapeaa, jenkkikarismaattisuudesta vaikutteita saanutta uskonnollisuutta. Minustakin kanava on hihhuli, ja olen sentään uskovainen.
Niin että ole kanavasta mitä mieltä haluat, mutta älä tee sen pohjalta yleistyksiä. :)
että kiihkouskovaisuudessa on ripaus mielenterveysongelmaa.
Ja tuo rinnastusyritys kiihkeään seksiin on tosi naurettava. Sanotaan että jos joku on seksiaddikti, eli harrastaa pakonomaisesti seksiä jne., niin kyllä, mielenterveysongelma on havaittu yhtä lailla. Puhumattakaan siitä että näkisi aiheestä näkyjä. Kyllä silloin tosiaan vietäisiin jo puupaa-autolla pehmustettuun koppiin.
mutta sanotaan sitten näin, jos sun mielestä parisuhde ei voi olla tasa-arvoinen. :)
t.20