Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kehotti Kallea vaihtamaan vuokralle halvempaan – "Mistä saan Helsingistä asunnon 600 eurolla?"

Pummit ärsyttää!
08.02.2017 |

Miksi sun pitää se Helsingistä saada jos ei ole rahaa asua siellä? Muuta Espooseen tai Vantaalle kuten me muutkin jotka joutuvat itse maksamaan vuokransa eikä Helsingin vuokriin ole varaa. Jos ei ole sielläkään varaa asua, muuta kauemmaksi tai mene töihin.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/483639-kela-kehotti-kallea-vai…

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun etelä-haagassa kaksiossa ja vuokra 650e/kk, eikä ole mikään läävä. Kävi tuuri.

Vierailija
102/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäestä löytyy.

T: Vuokra 570€/kk, n. 60 neliön kaksio + parveke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitun veteraanit, luulevat olevansa etuoikeutettuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikotiellä on 3 sivua vuokrattavia asuntoja Helsingissä jos laittaa maksimivuokraksi 600 euroa.

Ja esittelyissä on varmasti kymmeniä ihmisiä. Luottotiedoton ei siitä joukosta erotu ainakaan hyvässä mielessä.

Kun viimeksi työttömänä hain vuokra-asuntoa, niin sain todeta, että jotkut vuokrantajat pitävät mieluummin asuntoa tyhjillään kuin vuokraavat sitä työttömällä. (Sillä hetkellä ei siis muita hakijoita.) Ja luottotiedottomat taitavat olla vuokramarkknoilla aivan sitä alinta kastia.

Mun kokemus yleisistä asuntonäytöistä Helsingissä, hintaluokassa max 700 e: hakijoita näytössä 50, huutotarjouskilpailutkaan ei ole olleet mitenkään harvinaisia. Mulle on tehty useamman kertaa todella selväksi, että mulle ei vuokrata (olen joutunut hakemaan takuuvuokraa sossusta opiskelijana kun kukaan ei ole pystynyt lainaamaan ja takuuvuokran säästäminen laskettaisiin tuloksi), koska he "eivät halua ostarin kaljakuppilaa kämppään". Jooh, olen pukeutunut siististi, asiallinen, en mölyä, tuhoa mitään ja olen pitänyt nykyisen asuntoni täysin moitteettomassa kunnossa. Ja sillä 675 eurolla saa usein ihan hirveitä kämppiä, mulla oli onneksi viimeksi tuuria. Nyt pelkään lähinnä vuokrankorotusta...

Vierailija
104/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla siis luottotiedot kunnossa.

-108

Vierailija
105/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hintataso on kämpissä lääkiksen ja keskustan väliltä? Saako alle 700 euron mitään suht siistiä kämppää, jossa on edes täysimittainen hella ja keittiössä edes vähän työtilaa? Onko keskustasta turvallista kävellä aamuyöstä asunnolle?

Nopeasti katsomalla oli aika paskoja kämppiä tuolla hintatasolla meilahdessa ja töölössä. Pistää miettimään, että aloitankon opiskelut mieluummin Tampereella tai Turussa, koska asuntotarjonta järkevällä etäisyydellä keskustasta ja koulusta on huomattavasti parempaa. 

Vierailija
106/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummit poistatti ensimmäiseltä sivulta viestit jossa arvosteltiin Vasemmistoa. :D

Vierailija
107/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakomäestä löytyy.

T: Vuokra 570€/kk, n. 60 neliön kaksio + parveke

Taitaa olla kaupungin vuokra-asunto?

Vierailija
108/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen hintataso on kämpissä lääkiksen ja keskustan väliltä? Saako alle 700 euron mitään suht siistiä kämppää, jossa on edes täysimittainen hella ja keittiössä edes vähän työtilaa? Onko keskustasta turvallista kävellä aamuyöstä asunnolle?

Nopeasti katsomalla oli aika paskoja kämppiä tuolla hintatasolla meilahdessa ja töölössä. Pistää miettimään, että aloitankon opiskelut mieluummin Tampereella tai Turussa, koska asuntotarjonta järkevällä etäisyydellä keskustasta ja koulusta on huomattavasti parempaa. 

Äläpäs lannistu, lääketieteen opiskelijoille on ihan omat kämppänsä siinä lähiseutuvilla!

Vierailija
109/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen mies voi olla noi saamaton ja luuseri kuin tuossa jutussa oleva mies on?

Jutun mukaan mies on luottotiedoton. Yritäpä hakea asuntoa luottotiedottomana!

Aina näillä pummeilla on luottotiedot menneet. Syyttävät muita, mutta oma toiminta siihen on ajanut. Miehen pitäisi opetella hoitamaan raha-asiansa ja mennä töihin. Kyllä rahalla asunnon saa.

Tuo mies on ollut yrittäjä, luottotiedot ovat menneet konkurssin myötä. Veikkaanpa muuten että hän on ollut Kokoomuksen kannattaja!

Huvittaa nämä "yrittäjät" jotka ovat muka sen vuoksi rahansa menettäneet. Suurin osa on viina vienyt ja velkaantunut sen vuoksi. Sitten syytetään yhteiskuntaa ja yrittämistä. Järkevä yrittäjä ei ota henkilökohtaisia velkoja joista ei pysty selviytymään. Ethän muutenkaan ota yksityisenä liian suuria velkoja.

En tiedä tämän yrittäjän yritysmuotoa, mutta kaikki yritykset eivät voi olla osakeyhtiöitä. Osakeyhtiön perustamiseen tarvitaan pääomaa. Muissa yritysmuodoissa taas velat ovat automaattisesti henkilökohtaisia. 

Vierailija
110/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun veteraanit, luulevat olevansa etuoikeutettuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikotiellä on 3 sivua vuokrattavia asuntoja Helsingissä jos laittaa maksimivuokraksi 600 euroa.

Ja esittelyissä on varmasti kymmeniä ihmisiä. Luottotiedoton ei siitä joukosta erotu ainakaan hyvässä mielessä.

Jos vähän käy lukemassa noita ilmoituksia, selviää että ne ovat joko soluasuntoja tai vuokrattavissa putkiremonttiin asti. 20 neliötä saattaa saada 600 eurolla. Kuinka kauan jaksaisitte itse asua sellaisessa kopperossa, tai solussa vieraiden ihmisten kanssa, tai muuttaa jatkuvasti remonttien alta? Onko koti pelkkä katto pään päällä? 

Kohtuuhintaisiin yksiöihin on todellakin kymmeniä ihmisiä näytöissä. Eivätkä vuokra-asunnot Espoossa tai Vantaallakaan mitenkään huomattavan edullisia ole. 

Vierailija
111/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meni taas tämäkin ketju köyhien ja muuten huono-osaisten haukkumiseksi. Kuinkas muuten?

Vierailija
112/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko jotkut, että yhteiskunta huolehtii vielä nykyään vanhuksista? Voi tulla yllätyksenä sitten aikanaa, että ei huolehdi. Sinä lapsena olet velvollinen järjestämään vanhempiesi hoidon, sinä hommaat sen kotipalvelun, siivoojan, uuden asunnon jos on tarvetta, sähkömiehen vaihtamaan lämpöpatterin, jonkun vaihtamaan sulakkeet, leikkaaman nurmikon, tekemään lumityöt jne, ellet itse pysty. Sinä haet etuudet, hommaat vanhempasi hammaslääkäriin ja kaihileikkaukseen, tilaat kampaajan ja hierojan, seuraat lääkitystä,, hoidat pankkiasiat ja laskut. Sinä ulkoilutat ja peset, ellei ole varaa ostaa näitäkin palveluita. Mikäli vanhuksella ei ole lapsia, niin sitten yhteiskunta hoitaa sen kaikkein välttämättömimmän, eli lähinnä kotipalvelun, ruuan ja lääkkeet, ehkä jopa siivoojan joskus.

Huomauttaisin kainosti, ettei vanhuksella ole mahdollisuutta hammaslääkäriin, kampaajalle, hierojalle kaihileikkauksesta puhumattakaan. Nuohan ovat yläluokan palveluja, joista normaali eläkeläinen voi vain uneksia!

Vierailija
113/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä väittää, että Espoossa on halvempaa? Helsingissä on oikeasti parempi hintataso! 

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot?cardType=101&locations=…

Tuossa asuntoja postinumerolla 02760 eli Espoonkeskus/Suvela. Niille, joille alue ei ole tuttu, niin pidetään yleisesti huonona ja levottomana alueena. Hirveitä hintoja takapajuiselle paska-alueelle (olen sieltä kotoisin, saan sanoa ;) ). Vaihtoehtoisesti esim. Helsingin Pihlajistossa 77m2 kolmio 720e. Puhumattakaan Itä-Helsingin hinnoista. 

Vierailija
114/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen mies voi olla noi saamaton ja luuseri kuin tuossa jutussa oleva mies on?

Jutun mukaan mies on luottotiedoton. Yritäpä hakea asuntoa luottotiedottomana!

Aina näillä pummeilla on luottotiedot menneet. Syyttävät muita, mutta oma toiminta siihen on ajanut. Miehen pitäisi opetella hoitamaan raha-asiansa ja mennä töihin. Kyllä rahalla asunnon saa.

Sen yritys oli kaatunut,ei elämäntapatyötön.

Niin niin. Kyllähän nämä "yritykset" tiedetään. Suomessa on naurettavan helppo saada starttirahaa. Toiminimen perustaminen käy käden käänteessä ja sitten kun vähän mainostaa ihmisille, että hei mulla on yritys oon yrittäjä teen bisnestä jeejee, niin kaikki ihailevat sua ja luulevat, että olet oikeasti tosi ahkera ja älykäs ja menestystä ja rahaa tiedossa. Todellisuudessa liikesuunnitelma ja yritys on ollut paska alusta alkaen, mutta siinä ehtii mennä sen verran aikaa ennen kuin yritys on pakko laittaa nurin, että ihmisille jää sinusta käsitys hyveellisestä kunniakansalaisesta, joka sentään YRITTI. Ei yrittäminen on ole mikään kunnia asia itsessään. Jos yrityksesi toimii eli saat nostettua itsellesi palkkaa edes parin tilikauden ajan, se on jo jotain. Mutta ei se pelkän yrityksen pystyttäminen ole mikään meriitti.

Eli tämäkin "Kalle" on tod näk ollut sosiaaliturvasurffaaja jo lapsesta lähtien ja lähtenyt sitten rinta rottingilla perustaan yritystä, kun ei koulu eikä perusduuni maistunut. Arvatenkin kävi sitten vähän hassusti eikä firma pyörinytkään, mutta eihän se Kallea haitannut, koska tiesi niin käyvän ennemmin tai myöhemmin ja luotti siihen, että sosiaaliturva pelastaa joka tapauksessa.

Eli Kalle: muutat nyt vaan kiltisti sinne Vantaan tai Hyvinkään perukoille, pyydät sosiaalityöntekijää tekemään asuntolausunnon (jos ne luottotiedot ovat kerta menneet) ja teet sopimuksen sosiaalisesta isännöinnistä (ja vaikka välitystilistä) vuokranantajan kanssa. Kyllä suurin osa vuokrafirmoista ottaa jopa sen kaikkein raihnasimman, köyhimmän ja veltoimmankin sossupummin, kunhan vaan asiakas itse suostuu sopimaan asiat sosiaalitoimen ja vuokranantajan kanssa. Valtio piffaa kuitenkin kaiken elämisen vuokrasta pakolliseen viikon röökiaskiin.