Kela kehotti Kallea vaihtamaan vuokralle halvempaan – "Mistä saan Helsingistä asunnon 600 eurolla?"
Miksi sun pitää se Helsingistä saada jos ei ole rahaa asua siellä? Muuta Espooseen tai Vantaalle kuten me muutkin jotka joutuvat itse maksamaan vuokransa eikä Helsingin vuokriin ole varaa. Jos ei ole sielläkään varaa asua, muuta kauemmaksi tai mene töihin.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/483639-kela-kehotti-kallea-vai…
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Helsingistä löytyy kyllä halvempiakin vuokra-asuntoja. Äitini asuu kaksiossa, jonka vuokra on hitusen alle 700 euroa.
Eri asia sitten, kuinka helposti asunnon saa jos on luottotiedot sössinyt.
No kuule kerropa miten työtön saa asunnon? Mulle ei kukaan halua vuokrata työttömyyden takia vaikka luottotiedot onkin kunnossa.
Ei se ole muiden ongelma. Pitäisikö kaupungilla olla piikki rajattomasti auki koska ihmiset eivät osaa hoitaa asioitaan?
Helsingissä ei todellakaan riitä töitä kaikille helvetin idiootit! Harva halustaan on työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä halvempia vuokra-asuntoja helsingissä sitten löytyy? Mullekin kelpaisi. Kaupunginkin asunnot tuppaa olemaan kalliimpia ja tavallisella työttömällä ei ole mitään mahdollisuutta päästä niihinkään.
Edelleenkin miksi sun pitäisi asua siellä Helsingissä jos sulla ei edes ole töitä siellä? Itse jouduin muuttamaan Espooseen kun ei ole varaa asua Helsingissä ja arvaa vain v*tuttaako tämmöiset ruikuttajat jotka eivät suostu tekemään mitään oman elämänsä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuinen mies voi olla noi saamaton ja luuseri kuin tuossa jutussa oleva mies on?
Jutun mukaan mies on luottotiedoton. Yritäpä hakea asuntoa luottotiedottomana!
Aina näillä pummeilla on luottotiedot menneet. Syyttävät muita, mutta oma toiminta siihen on ajanut. Miehen pitäisi opetella hoitamaan raha-asiansa ja mennä töihin. Kyllä rahalla asunnon saa.
Mieheltä on mennyt luottotiedot, kun oma yritys meni konkurssiin 3 vuotta sitten. Hän on hakenut töitä, mutta mitä jos kertoisin sinulle yksinkertaiselle, että kun työpaikkoja on vapaana noin 30 000, ja työttömiä 200 000, ei kaikille niitä töitä riitä. Varsinkin keski-ikäisillä on oikeasti vaikea saada niitä. Kiva että sulla on elämä aina onnistunut ja olet saanut töitä, mutta kaikki eivät saa. Kun yhteen paikkaan hakee 300 ihmistä, eivät kaikki voi vain sitä yhtä paikkaa saada.
Lisäksi onko teistä reilua, että kun on koko ikänsä ollut töissä, maksanut veroja ja rakentanut lähipiirinsä tiettyyn kuntaan, pitäisi välittömästi työttömäksi jäädessään tästä kaikesta luopua ja muuttaa eristyksiin? Tämä aiheuttaisi todennäköisesti vain masennusta ja vaikeutta löytää työpaikkaa. Ottakaa myös huomioon, että Helsinki on Suomen rikkaimpia kuntia ja täällä on eniten työpaikkoja vapaana. Ei ole reilua, että johonkin pieneen kuntaan tungettaisiin kaikki työttämät, mistä ei koskaan saisi työtä. Helsingillä on kyllä varaa maksaa työttömille, pienimmällä kunnilla ei.
Ja näin joka puolella Suomea asuneena voin sanoa, etteivät ne vuokra-asuntomarkkinat ole niin ihmeellisiä muuallakaan. Joka kunnalle on oma maksimivuokra minkä kela maksaa ja tämä on laskettu aina sen kyseisen kunnan halvempien asuntojen mukaan. Monesti siis pienimmissä kunnissa nämä vuokra-asunnot ovat paikoissa, joihin tarvitaan auto, ja autoon ei työttömällä ole varaa. Pienimmässä kunnissa (kuten Keravalla) ei välttämättä ole edes niitä vuokra-asuntoja, joten taistellaan niistä sielläkin.
Helsingistä löytää aina töitä jos haluaa, toki ei varmasti juuri sitä mikä on kivaa. Ei ole yhteiskunnan asia rahoittaa ihmiseten luxuselämää. Vuokrat ovat juuri sen hintaisia mitä asunnoista suostutaan maksamaan. Jos tukia nostetaan, nostetaan heti vuokria. Asuntotuki pitäisi olla kiinteä, niin asuntojen vuokrat tippuisi parissa vuodessa.
Haluatko kertoa mistä tällainen työpaikka löytyy? Itse olen laittanut niiden "muodikkaiden" työpaikkojen lisäksi ruokakauppoihin, siivousfirmoihin, pikaruokaloihin ja vuokrafirmoihin sekä myös osa-aikaisiin työpaikkoihin, ja mitään en ole saanut. Tällä hetkellä olen kutsuttavissa oleva yhden vuokrafirman listoilla. Tämän vuoden aikana vuoroja on ollut kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Helsingistä löytyy kyllä halvempiakin vuokra-asuntoja. Äitini asuu kaksiossa, jonka vuokra on hitusen alle 700 euroa.
No kuule kerropa miten työtön saa asunnon? Mulle ei kukaan halua vuokrata työttömyyden takia vaikka luottotiedot onkin kunnossa.
Ei se ole muiden ongelma. Pitäisikö kaupungilla olla piikki rajattomasti auki koska ihmiset eivät osaa hoitaa asioitaan?
Se on hienoa, että sulla on asiat menneet hyvin. Kaikilla näin ei ole, mutta oletkin kapeakatseinen ääliö joka ei tajua, että moni on työttömänä koska ei vaan saa töitä! Eikä halusta olla pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä halvempia vuokra-asuntoja helsingissä sitten löytyy? Mullekin kelpaisi. Kaupunginkin asunnot tuppaa olemaan kalliimpia ja tavallisella työttömällä ei ole mitään mahdollisuutta päästä niihinkään.
Edelleenkin miksi sun pitäisi asua siellä Helsingissä jos sulla ei edes ole töitä siellä? Itse jouduin muuttamaan Espooseen kun ei ole varaa asua Helsingissä ja arvaa vain v*tuttaako tämmöiset ruikuttajat jotka eivät suostu tekemään mitään oman elämänsä eteen.
Edelleenkään vuokranantaja harvemmin haluaa vuokrata työttömälle! Miksei se mene sun kaaliin?
Työttömät! Muuttakaa Espooseen tai Vantaalle jos ette saa töitä. Muutatte sitten takaisin kun työllistytte. Helsingissä on kalliit asunnot ja on vastuutonta laittaa muut maksamaan teidän mukava elämäntyylinne.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ikävä tilanne kyllä ja toivottavasti saat elämäsi järjestykseen mutta minunko tehtävä se on sinulle asunto löytää ja hankkia?
Auttaisiko sossun/kelan tuet ja vakuudet?
Taas jaksaa yllättää miten tyhmää porukkaa täällä on. "Muuta sinne ja tee sitä ja hanki töitä kyllä niitä on" miksi sitten niin moni on työkkärin listoilla jos niitä töitä kerta löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Joku roti kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta Itä-Helsinkiin tai Vantaalle halvemman vuokran perässä? Ainahan voi sitten muuttaa vaikka Eiraan, kun on taas itse varaa maksaa asumisensa.
Ku kännissä on pitkä matka kotiin ja tulee kylmä.
Joo, kauheaa, jos ei työttömälle ja luottotiedottomalle yhteiskunnan elätille kotisohva tai lähiöpubi kelpaa. 😂
Tässä on teille hyvä esimerkki siitä, että älkää hyvät ihmiset ryhtykö yrittäjiksi! Siihenhän nykyään kehoitetaan joka paikassa, mutta tosiasia on se, että yrittäjä tippuu ensinnäkin kaiken sosiaaliturvan ulkopuolelle, tekee paljon työtä ilman palkkaa, lomista ja vapaaapäivistä puhumattakaan, edes lyhyestä sairauslomasta et saa mistään mitään. Ja yrityksen perustat lainarahalla ja kyllä vaan siitä on henkilökohtaisessa vastuussa useimmiten. Ei pankit muuten anna lainaa yksinyrittäjälle ja se lainasumma on monilla sellainen, että ei sitä saa maksettua jos konkka tulee. Toisaalta summan ei hirveän iso tarvi olla, että olet luottokelvoton.
Itse olen yrittäjä ja tällä hetkellä teen töitä käytännössä palkatta, mutta pakko on, kun sitä lainaa on ja en halua luottokelvottomaksi. Loma...mikä se on? Onneksi mies on palkkatyössä ja jotenkuten pärjätään eli saadaan laskut maksettua ja ruoka pöytään, muuhun ei ole varaa. Esikoinen pääsee keväällä ylioppilaaksi, mutta en tiedä miten ne juhlat kustannettaisiin, pitäisi olla rahaa paitsi tarjottaviin, myös vaatteisiin yms. Joten varsinaisia juhlia ei tule, isovanhemmille ja kummeille kakkukahvit ja siinä se. Ylioppilaalle pitäisi löytää jostain puku lainaan, mutta en tiedä mistä.
Ne, jotka eivät ole koskaan olleet yrittäjiä, ovat kyllä hyviä antamaan neuvoja. Vähän niinkuin lapsettomat ovat aina parhaita kasvattajia. Mun ainoa neuvo on, että älkää ryhtykö yrittäjäksi, tämä on syvältä.
EI OLE VERONMAKSAJIEN HOMMA RAHOITTAA TEIDÄN PUMMIEN LUXUSELÄMÄÄ KANTAKAUPUNGIN ALUEELLA!!!!!
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ikävä tilanne kyllä ja toivottavasti saat elämäsi järjestykseen mutta minunko tehtävä se on sinulle asunto löytää ja hankkia?
Kiitos mulla on jo asunto alle 600€ ja vielä Helsingissä. Mutta todellakaan kukaan ei ole vuokrannut asuntoa työttömälle. Ainoastaan opiskelijat ja työssäkäyvät sopii.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on teille hyvä esimerkki siitä, että älkää hyvät ihmiset ryhtykö yrittäjiksi! Siihenhän nykyään kehoitetaan joka paikassa, mutta tosiasia on se, että yrittäjä tippuu ensinnäkin kaiken sosiaaliturvan ulkopuolelle, tekee paljon työtä ilman palkkaa, lomista ja vapaaapäivistä puhumattakaan, edes lyhyestä sairauslomasta et saa mistään mitään. Ja yrityksen perustat lainarahalla ja kyllä vaan siitä on henkilökohtaisessa vastuussa useimmiten. Ei pankit muuten anna lainaa yksinyrittäjälle ja se lainasumma on monilla sellainen, että ei sitä saa maksettua jos konkka tulee. Toisaalta summan ei hirveän iso tarvi olla, että olet luottokelvoton.
Itse olen yrittäjä ja tällä hetkellä teen töitä käytännössä palkatta, mutta pakko on, kun sitä lainaa on ja en halua luottokelvottomaksi. Loma...mikä se on? Onneksi mies on palkkatyössä ja jotenkuten pärjätään eli saadaan laskut maksettua ja ruoka pöytään, muuhun ei ole varaa. Esikoinen pääsee keväällä ylioppilaaksi, mutta en tiedä miten ne juhlat kustannettaisiin, pitäisi olla rahaa paitsi tarjottaviin, myös vaatteisiin yms. Joten varsinaisia juhlia ei tule, isovanhemmille ja kummeille kakkukahvit ja siinä se. Ylioppilaalle pitäisi löytää jostain puku lainaan, mutta en tiedä mistä.
Ne, jotka eivät ole koskaan olleet yrittäjiä, ovat kyllä hyviä antamaan neuvoja. Vähän niinkuin lapsettomat ovat aina parhaita kasvattajia. Mun ainoa neuvo on, että älkää ryhtykö yrittäjäksi, tämä on syvältä.
Olen yrittäjä ja en ota holtittomasti lainoja. Ei pääse velkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
EI OLE VERONMAKSAJIEN HOMMA RAHOITTAA TEIDÄN PUMMIEN LUXUSELÄMÄÄ KANTAKAUPUNGIN ALUEELLA!!!!!
Kuka täällä keskustelussa on kantakaupunkiin edes halunnut? Mulle käy ihan hyvin tää Itäkeskus. Olisin vain halunnut muuttaa homekämpästä helvettiin muttei onnistu kun olen työtön eikä kukaan halua vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Oikotiellä on 3 sivua vuokrattavia asuntoja Helsingissä jos laittaa maksimivuokraksi 600 euroa.
Alle 600 € asunnoista merkittävä osa on vain lyhytaikaisesti vuokrattavia asuntoja tulossa olevan putkiremontin tms. takia. Lisäksi tuossa on paljon kimppa-asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään vuokranantaja harvemmin haluaa vuokrata työttömälle! Miksei se mene sun kaaliin?
KYLLÄ VUOKRAA JOS RAHAA ON!! Eikö mene sulla kaaliin, vai onko viina tuhonnut aivot!
Ei vaan ole vuokrannut. Oletko itse joku katkeroitunut alkoholisti?
Kumma miten tuntemani ihmiset saa aina halutessaan asunnon päivässä kun ottaa puhelimen käteen ja soittelee vuoranantajille ja selittää tilanteensa, mutta täältä palstoilta löytyy aina näitä jotka ei löydy sitten millään. Peilistä se vika löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kiitos mulla on jo asunto alle 600€ ja vielä Helsingissä. Mutta todellakaan kukaan ei ole vuokrannut asuntoa työttömälle. Ainoastaan opiskelijat ja työssäkäyvät sopii.
Hassu tilanne jos opiskelijat on ok mutta työttömät ei. Eikös työttömien etuudet ole usein rahallisesti suuremmat kuin opiskelijoiden? Toki se opiskelija voi saada lisätuloja jos käy opintojen ohessa töissä... En ole perehtynyt noihin tukien suuruuksiin, joten voin olla ihan pihalla näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneepä surkeaksi nää sun trollisi. 2/5 aloituksesta mutta 0/5 jatkosta joka on tylsän ennalta-arvattavaa jankutusta.