Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kehotti Kallea vaihtamaan vuokralle halvempaan – "Mistä saan Helsingistä asunnon 600 eurolla?"

Pummit ärsyttää!
08.02.2017 |

Miksi sun pitää se Helsingistä saada jos ei ole rahaa asua siellä? Muuta Espooseen tai Vantaalle kuten me muutkin jotka joutuvat itse maksamaan vuokransa eikä Helsingin vuokriin ole varaa. Jos ei ole sielläkään varaa asua, muuta kauemmaksi tai mene töihin.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/483639-kela-kehotti-kallea-vai…

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut, jos olen tietämätön, mutta miten toi omaisjuttu, että kyllä kai jollain on velvollisuus auttaa omaista, jos lapset ei enää pysty. Itse asutaan 400km päässä mun vanhemmista, eikä kyllä pystyttäis millään muuttamaan heidän lähelle ja romuttamaan taloutta, jos heillä on tarve apuun. Silloin pitää heidän hakea se apu julkiselta tai sitten ostaa yksityiseltä, ei hekään haluaisi, että myytäis talo ja luovuttais työpaikoista ja romutettaisi meidän ja heidän lapsenlapsen talous. Aika monella kuitenkin sama tilanne, ettei asu vanhempien kanssa samassa kaupungissa, eikä pysty muuttamaan ja jotenkin se kuvio sitten hoidetaan.

Siis etkö ole vielä miettinyt, miten vanhempiesi hoito järjestetään, kun he ikääntyvät? Tietysti jos ikä ei vielä paina, niin ok, mutta kyllähän noita kannattaa etukäteen pohtia ja kysellä, kuinka haluaisivat sitten tehtävän kun aika koittaa. Kai tämä on ihan normaali asia joka perheessä?

On he ajatellut muuttaa ainakin omakotitalosta keskustaan palveluiden lähelle joskus eläkkeellä. Jos menettävät älyllisen toimintakyvyn niin totta kai me lapset huolehditaan juoksevia asioita ja avun hankkimista kotiin. Molemmat kuitenkin skarppeja vaativissa töissä, että niin kauan kuin ei muistisairautta tule niin osaavat hoitaa asiansa kyllä ja hankkia ne palvelut, joita haluavat olevan jokapäiväisessä käytössä. 

Olen itse ollut kesätöissä henkilökohtaisena avustajana ja opintojen ohella aikanaan niin minä se pesin sitten ja ulkoilutin ja siivosin ja käytin kampaajalla, kun omaiset asui muualle. Varmaan tällainen kotiapu voisi tulla kysymykseen tilanteessa, jossa palveluasumisen kriteerit ei täyty mutta ylimääräistä apua tarvitaan. Pitänee joskus ottaa puheeksi, mutta uskoisin, että itsenäisyys mahdollisimman pitkälle eli apu kotiin on se juttu sen perusteella, millaisia he on.

Vierailija
82/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen työpaikkaan on vähintään kymmeniä hakijoita. Työnantaja ei todellakaan valitse sitä, joka asuu kaukana, ellei kyse ole harvinaisen erikoisalan superosaajasta. Ja 'kaukana' todellakin voi tarkoittaa vaikka Espoota, etenkin jos työtön on päätynyt asumaan johonkin Nuuksion mökkiin, josta on huonot kulkuyhteydet. Mitään takuuta kun ei ole, että lähempää löytyy uusi asunto tarpeeksi nopeasti.

Voi hyvää päivää taas, mitä järjenjuoksua! Oikeastiko luulet, että helsinkiläisissä yrityksissä on vain helsinkiläisiä töissä, vantaalaisissa vantaalaisia ja espoolaisissa espoolaisia? Koko pääkaupunkiseutu on yhtä ja samaa aluetta työpaikkojen suhteen eikä työnantajaa kiinnosta palaneen puupennin vertaa, missä työntekijä asuu, kunhan tämä on työaikana työpaikalla. Sitäpaitsi vantaalaisella tai espoolaisella voi olla lyhyempi matka helsinkiläiseen työpaikkaansa kuin itä-helsinkiläisellä. 

En luule, mutta mehän puhumme nyt huonosti työllistyvistä ihmisistä, jotka eivät ole tähänkään päivään mennessä saaneet töitä, ja joiden pitäisi (joidenkin mielestä) muuttaa pois Helsingistä. Sinäkö luulet, että he ovat työntekijöiden kermaa heti peräkylille muutettuaan? Jos CV:ssä on tyhjää parin viime vuoden ajalta, niin työnantaja syynää varmasti hakemuksen kaikkine yksityiskohtineen, jos nyt jostain syystä hänelle tulee edes mieleen harkita kyseistä hakijaa.

Sitä paitsi jos osaisit lukea, niin minä puhuin huonoista kulkuyhteyksistä, enkä tilanteesta, jossa satutaan asumaan rajan tuntumassa ja pyritään juurikin töihin toisen kunnan puolelle parin sadan metrin päähän.

Jos on huonosti työllistyvä, niin asiaa ei auta tipan tippaa, vaikka henkilö asuisi viereisessä talossa. Työnantajia ei kiinnosta työntekijän kulkuyhteydet, se on ihan työntekijän oma asia päästä töihin. Aivan sama, oletko puhelinmyyjä, siivooja, opettaja tai neurokirurgi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tolle Kallelle jää asumistuen jälkeen kuin satanen maksettavaa. Se on tosi vähän kivalla alueella merenrannassa.

Vierailija
84/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas nihkeä neuvo. "Muuta muualle!!!" Jooh.

"– Ohjaamme tällaisessa tapauksessa asiakkaan ottamaan ensin yhteyttä kuntaan ja seuraamme asuntotilannetta, mutta ei tässä ketään rangaista, jos halvempaa asuntoa ei löydy. Siinä tapauksessa hyväksymme korkeamman vuokran"

Mutta joo, eihän edes suuri osa Helsingissä työssä käyvistä ihmisistä asu Helsingissä juurikin korkeiden asuntojen hintojen ja vuokrien takia. He asuvat siellä mihin rahat riittävät.

Samalla periaatteella voisi odottaa työttömänkin toimivan, eikä vain odottaa että maksetaan kotiin minkä tahansa rantatonttiasunnon vuokrat.

Vierailija
85/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen työpaikkaan on vähintään kymmeniä hakijoita. Työnantaja ei todellakaan valitse sitä, joka asuu kaukana, ellei kyse ole harvinaisen erikoisalan superosaajasta. Ja 'kaukana' todellakin voi tarkoittaa vaikka Espoota, etenkin jos työtön on päätynyt asumaan johonkin Nuuksion mökkiin, josta on huonot kulkuyhteydet. Mitään takuuta kun ei ole, että lähempää löytyy uusi asunto tarpeeksi nopeasti.

Voi hyvää päivää taas, mitä järjenjuoksua! Oikeastiko luulet, että helsinkiläisissä yrityksissä on vain helsinkiläisiä töissä, vantaalaisissa vantaalaisia ja espoolaisissa espoolaisia? Koko pääkaupunkiseutu on yhtä ja samaa aluetta työpaikkojen suhteen eikä työnantajaa kiinnosta palaneen puupennin vertaa, missä työntekijä asuu, kunhan tämä on työaikana työpaikalla. Sitäpaitsi vantaalaisella tai espoolaisella voi olla lyhyempi matka helsinkiläiseen työpaikkaansa kuin itä-helsinkiläisellä. 

En luule, mutta mehän puhumme nyt huonosti työllistyvistä ihmisistä, jotka eivät ole tähänkään päivään mennessä saaneet töitä, ja joiden pitäisi (joidenkin mielestä) muuttaa pois Helsingistä. Sinäkö luulet, että he ovat työntekijöiden kermaa heti peräkylille muutettuaan? Jos CV:ssä on tyhjää parin viime vuoden ajalta, niin työnantaja syynää varmasti hakemuksen kaikkine yksityiskohtineen, jos nyt jostain syystä hänelle tulee edes mieleen harkita kyseistä hakijaa.

Sitä paitsi jos osaisit lukea, niin minä puhuin huonoista kulkuyhteyksistä, enkä tilanteesta, jossa satutaan asumaan rajan tuntumassa ja pyritään juurikin töihin toisen kunnan puolelle parin sadan metrin päähän.

Jos on huonosti työllistyvä, niin asiaa ei auta tipan tippaa, vaikka henkilö asuisi viereisessä talossa. Työnantajia ei kiinnosta työntekijän kulkuyhteydet, se on ihan työntekijän oma asia päästä töihin. Aivan sama, oletko puhelinmyyjä, siivooja, opettaja tai neurokirurgi. 

Mä sain aikanaan viran sillä tavalla, että asuin paikkakunnalla, josta käsin ei voi käydä töissä mitenkään järkevästi siellä. Sanoin että muutan, jos työn saan. Tämä etäisyys oli tyyliin Turku-Lappeenranta. Se saattaakin vaikuttaa, jos työnhakijan puolisolla on työ siellä Turussa ja hakija hakee Lappeenrantaan. Työnantaja voi miettiä, että jääkö pysyvästi, jos perhe on muualla. Sen sijaan, jos perhe pääsee muuttamaan mukana ni ei kai siinä mitään. Nyt kun miettii niin meidän työpaikalla on ainakin pari, jotka muuttivat tähän kaupunkiin jostain muusta kauemmasta kaupungista töihin. Paikkakunnat eivät ole Turku ja Lappeenranta, mutta esimerkkinä. Kai se on työnantajan mielestä ihan normaalia, että muutetaan työn perässä, eikä sillä perusteella karsita. Tosin mä en rehellisesti tiedä, mikä on tilanne yksityisellä. Olen töissä valtiolla.  Joku muu voi tietää tilanteen yksityisellä, että karsitaanko esim. Helsingin yrityksissä työnhakija pois, jos hän ei asu Helsingin alueella vai otetaanko töihin se, joka parhaalta vaikuttaa vaikka olisi Rovaniemeltä kotoisin? Oletan, että paras soveliain valitaan kuitenkin, vaikka kotipaikka olisi Rantasalmi.

Vierailija
86/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tämä asenne että "miten ei iso mies ole osannut raha-asioitaan ja elämäänsä paremmin hoitaa".

Syitä voi olla niin monia, eikä mielestäni tuosta pidä tehdä mitään lopullisia tuomitsevia johtopäätöksiä.

Vaikka itse olen nykyään menestynyt ihminen, niin varsinkin nuorempana oli monta itsestäni riippumatonta hetkeä, josta ilman vanhempieni rahallista apua en olisi mitenkään selvinnyt ilman merkintää luotto- tai rikosrekisteriin.

Olkaa ihmiset armollisempia!

Vierailija
87/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on teille hyvä esimerkki siitä, että älkää hyvät ihmiset ryhtykö yrittäjiksi! Siihenhän nykyään kehoitetaan joka paikassa, mutta tosiasia on se, että yrittäjä tippuu ensinnäkin kaiken sosiaaliturvan ulkopuolelle, tekee paljon työtä ilman palkkaa, lomista ja vapaaapäivistä puhumattakaan, edes lyhyestä sairauslomasta et saa mistään mitään. Ja yrityksen perustat lainarahalla ja kyllä vaan siitä on henkilökohtaisessa vastuussa useimmiten. Ei pankit muuten anna lainaa yksinyrittäjälle ja se lainasumma on monilla sellainen, että ei sitä saa maksettua jos konkka tulee. Toisaalta summan ei hirveän iso tarvi olla, että olet luottokelvoton.

Itse olen yrittäjä ja tällä hetkellä teen töitä käytännössä palkatta, mutta pakko on, kun sitä lainaa on ja en halua luottokelvottomaksi. Loma...mikä se on? Onneksi mies on palkkatyössä ja jotenkuten pärjätään eli saadaan laskut maksettua ja ruoka pöytään, muuhun ei ole varaa. Esikoinen pääsee keväällä ylioppilaaksi, mutta en tiedä miten ne juhlat kustannettaisiin, pitäisi olla rahaa paitsi tarjottaviin, myös vaatteisiin yms. Joten varsinaisia juhlia ei tule, isovanhemmille ja kummeille kakkukahvit ja siinä se. Ylioppilaalle pitäisi löytää jostain puku lainaan, mutta en tiedä mistä.

Ne, jotka eivät ole koskaan olleet yrittäjiä, ovat kyllä hyviä antamaan neuvoja. Vähän niinkuin lapsettomat ovat aina parhaita kasvattajia. Mun ainoa neuvo on, että älkää ryhtykö yrittäjäksi, tämä on syvältä.

Olen yrittäjä ja en ota holtittomasti lainoja. Ei pääse velkaantumaan.

Enpä ole minäkään ottanut holtittomasti, vaan ihan sen mikä pakko oli. Vaihtoehto olisi ollut jatkaa työttömännä olemista. Työni osaan erinomaisesti ja osaan hoitaa sekä yritykseni että yksityisen talouteni. Kunpa tuo hallituskin osaisi hoitaa sen mitä pitää, mutta melko epävarmalta näyttää, mitään ei ole tehty kysynnän elvyttämiseksi eikä ulkomaankaupan edistämiseksi, ei niin mitään. Päinvastoin kotimaista kysyntää heikennetään.

Siis kauanko sulla on toi yritys ollut pystyssä ja onko se joskus ollut kannattava?

Tässä nyt omat kokemukset yrittäjyydestä;

Puolet vuodesta vapaata - toisen puolen teen 50 h viikkoa maanantaista perjantaihin

Tulot 50 k eli pärjää ok

Työllistän muutamia

Yritys kasvanut vuosi vuodelta tasaisen varmasti

Työ on monipuolista ja pääsen vaikuttamaan työnkuvaani

Opin uutta kuukausittain

Miinuspuolia Suomen byrokratia ja ajoittainen stressi

Vierailija
88/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että suomi on konkurssin partaal kun lukee näitä vastauksia. Ihmisille on ihan normihomma, että kelan pitää kustantaa heille 733€/kk yksiö. Niin kauan kuin holtittomia hintoja maksetaan, niitä myös pyydetään.

Vierailija
89/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme suomeen lisää oikeistolaista politiikkaa.

Vierailija
90/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö Palanderilla jo näin huonosti?

Vierailija
91/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaako sossu Mohamedille?

Vierailija
92/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen mies voi olla noi saamaton ja luuseri kuin tuossa jutussa oleva mies on?

Jutun mukaan mies on luottotiedoton. Yritäpä hakea asuntoa luottotiedottomana!

Miten meneekään nykyään kun toimeentuloturva on siirtynyt kelalle. Aiemmin sossu maksoi takuuvuokrat ja vuokrat jopa useaksi kuukaudeksi eteenpäin heille, joilla oli maksuhäiriöt tai olivat huumeidenkäyttäjiä tms...

Vierailija
93/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotiellä on 3 sivua vuokrattavia asuntoja Helsingissä jos laittaa maksimivuokraksi 600 euroa.

Ja esittelyissä on varmasti kymmeniä ihmisiä. Luottotiedoton ei siitä joukosta erotu ainakaan hyvässä mielessä.

Vierailija
94/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako tämä vääntö halvemmista vuokra-asunnoista nyt Kelan kanssa, jolle toimeentulotuki on nyt siirretty, kun samaa on väännetty kuntien kanssa iät ja ajat ja ovat jo hyväksyneet, että halpoja asuntoja ei ole saatavilla.

Vierailija
95/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Helsingistä huomattavasti halvemman vuokran perässä Espooseen. Kun muutin tähän kaksiooni, vuokra oli 710€. Nyt vuokrani on 760€. Ja nyt Kela ilmoitti että suostuu maksamaan vain 690€ vuokrastani, vaikka sossulle se oli ihan ok. Tämä on jo halvimpia mitä olen tältä vuokranantajalta löytänyt. Ehkä jostain Kontulasta saattaisi löytyä joku ahdistava neukkukuutio, mutta mieluummin kuolisin kuin joutuisin kärsimään sellaisessa huimat parikymppiä halvemmalla. :D

En voi asua muuta kuin tällä vuokranantajalla koska luottotietoni ovat menneet. Joojoo oma vika, mutta eipä sille enää mitään voi kun maito on jo kaatunut. Eikä kaupunki ole koskaan tarjonnut asuntoa vaikka kuinka olen hakenut.

Jos Kela ei kumoa päätöstä, joudun todennäköisesti myymään itseäni.. :)

Vierailija
96/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain aikanaan viran sillä tavalla, että asuin paikkakunnalla, josta käsin ei voi käydä töissä mitenkään järkevästi siellä. Sanoin että muutan, jos työn saan. Tämä etäisyys oli tyyliin Turku-Lappeenranta. Se saattaakin vaikuttaa, jos työnhakijan puolisolla on työ siellä Turussa ja hakija hakee Lappeenrantaan. Työnantaja voi miettiä, että jääkö pysyvästi, jos perhe on muualla. Sen sijaan, jos perhe pääsee muuttamaan mukana ni ei kai siinä mitään. Nyt kun miettii niin meidän työpaikalla on ainakin pari, jotka muuttivat tähän kaupunkiin jostain muusta kauemmasta kaupungista töihin. Paikkakunnat eivät ole Turku ja Lappeenranta, mutta esimerkkinä. Kai se on työnantajan mielestä ihan normaalia, että muutetaan työn perässä, eikä sillä perusteella karsita. Tosin mä en rehellisesti tiedä, mikä on tilanne yksityisellä. Olen töissä valtiolla.  Joku muu voi tietää tilanteen yksityisellä, että karsitaanko esim. Helsingin yrityksissä työnhakija pois, jos hän ei asu Helsingin alueella vai otetaanko töihin se, joka parhaalta vaikuttaa vaikka olisi Rovaniemeltä kotoisin? Oletan, että paras soveliain valitaan kuitenkin, vaikka kotipaikka olisi Rantasalmi.

Helsingissä käy päivittäin töissä ihmisiä, jotka asuvat Porvoossa,  Lahdessa, Hämeenlinnassa, Lohjalla ja Salossa. Siis huomattavasti kauempana kuin Espoo ja Vantaa. On täysin työntekijä oma asia, haluaako muuttaa lähemmäs työpaikkaansa vai ei. Rovaniemellä asuva varmasti haluaakin muuttaa lähemmäs Helsinkiä, mutta ei välttämättä Helsinkiin eikä edes Espooseen tai Vantaallekaan vaan esimerkiksi Kirkkonummelle, Klaukkalaan, Tuusulaan,  Sipooseen jne. 

Vierailija
97/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun veteraanit, luulevat olevansa etuoikeutettuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikotiellä on 3 sivua vuokrattavia asuntoja Helsingissä jos laittaa maksimivuokraksi 600 euroa.

Ja esittelyissä on varmasti kymmeniä ihmisiä. Luottotiedoton ei siitä joukosta erotu ainakaan hyvässä mielessä.

Kun viimeksi työttömänä hain vuokra-asuntoa, niin sain todeta, että jotkut vuokrantajat pitävät mieluummin asuntoa tyhjillään kuin vuokraavat sitä työttömällä. (Sillä hetkellä ei siis muita hakijoita.) Ja luottotiedottomat taitavat olla vuokramarkknoilla aivan sitä alinta kastia.

Vierailija
98/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitun veteraanit, luulevat olevansa etuoikeutettuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun viimeksi työttömänä hain vuokra-asuntoa, niin sain todeta, että jotkut vuokrantajat pitävät mieluummin asuntoa tyhjillään kuin vuokraavat sitä työttömällä. (Sillä hetkellä ei siis muita hakijoita.) Ja luottotiedottomat taitavat olla vuokramarkknoilla aivan sitä alinta kastia.

Ton luottotiedottomuuden tavallaan ymmärtää, jos ei saa vuokravakuutta rahana. Ennen sai sosiaalitoimelta sen maksusitoumuksen ja mä en valitettavasti koskaan hyväksynyt sitä ts. ilmoitin että monta hyvää hakijaa ja meni arvalla. Tämä siksi, että jos asunnossa on tuhoja niin olen kuullut liian monelta, että vuokravakuuden saaminen sosiaalitoimelta, siis sen rahan, on ollut vaikeaa ja kestänyt pitkään ja on jopa sanottu sosiaalitoimesta, että kotivakuutus korvaa, vaikka vuokralainen olisi sen vakuutuksen irtisanonut. Kuulopuhetta tuo viimeisin, mutta tiedän varmuudella tuon, että siitä rahasta on joku joutunut riitelemään ja odottamaan sitä pitkään.

Sitten sellainen ehkä tyhmäkin ajatus, että jos ei ole luottotietoja niin jos on paljonkin ulosotossa niin välittääkö, jos sinne menisi lisää eli välittäiskö mahdollisten jälkien korjaamisesta ym. Tossa ajatuksessa kyllä koin, että se ei oo reilu ja päätin, että itse siis hyväksyisin luottotiedottoman, jos saisin vuokravakuuden rahana vaikka vakuustilille, jolloin siitä pidättäminen olisi helpompaa ja nopeampaa. Koskaan en ole joutunut pidättämään senttiäkään vakuudesta kyllä. Aina maksanut kokonaisuudessaan takaisin vuokralaisille eli en ole sellainen vuokranantaja ollenkaan, joka pyrkii hyötymään vakuudesta, päinvastoin. Oon ihan kiltti ja tiedostan, että normaalikulumista on aina. Reiluuden nimissä en aio tehdä eroa vuokralaisten välillä luottotietojen perusteella jos toimeentulo on suht varma, kuten vaikka tt-tuessakin on, mutta takuuvuokran otan tilille ja niin kauan kuin sitä ei sinne rahana makseta tt-tuen saajien kohdalla niin edelleen menee niin sanotusti arvalla ja arpaonni ei sitten käänny sinne. Tähän jos saisi muutosta niin ehkä vuokranantajat helpommin uskaltaisi vuokrata asuntoaan monenlaisessa tilanteessa oleville.

Vierailija
99/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä löytää aina töitä jos haluaa, toki ei varmasti juuri sitä mikä on kivaa.

[Helsingissähän vuokrat on juuri siksi kalliimpia, koska siellä ihan oikeesti löytyy töitä, toisin kuin täällä periferiassa

Olisi töitä, mutta työnantajat eivät kirveelläkään ota keski-ikäistä korkeakoulutettua kahvila- tai varastotyöntekijäksi. Ei ole yrityksistä kiinni. Mihin kuntaan voi ilmoittautua, että tulevat hakemaan kaltaiseni varattoman ja työttömän helsinkiläisen heille loisimaan?

Vierailija
100/114 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ulkohesalaiset jostain kouvolasta voi kuvitella että helsinki kuin helsinki. Ne ei tajua että keskustasta pohjoisempiin tai idän kaukaisimpiin lähiöihin on melkein 10 km. Ne on lukeneet itähelsingistä mutteivat oikein sitäkään tajua ettei se todellisuudessa ole yhtenäinen alue.

Pikemminkin 20 km. Keskustasta Herttoniemenrantaa on jotain 7km, toki tuo metro tuo sinne nopeasti. Tämä Kalle näyttäisi asuvan lähellä metroasemaa, mikä ei ole niin hienoa ja kallista aluetta kuin se vähän matkan päässä oleva merenranta, mutta kuitenkin melko uusi ja viihtyisä asuinalue. 

Luottotiedottoman voi tosiaan olla vaikea saada asuntoa, yksityiseltä edes turha yrittää. Tupakinpolton voisi ehkä lopettaa ja jos rahat ei silti meinaa riittää, niin ehkä kannattaisi tarjota yösijaa maksua vastaan vaikka jollekin virolaiselle raksamiehelle, joka menee viikonlopuksi kotiin.