Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyi, lähtisinkö meidän 5kk vauvan kanssa viikonlopuksi pois, että hänen 5 kaveriaan tulee meille ryyppäämään

Maiju-
07.02.2017 |

Ja siis mentäisiin vauvan kanssa autolla 200km päähän äitini luokse. Pelottaa jo se autolla menokin, en ole aiemmin kaksin vauvan kanssa mennyt kuin lyhyitä matkoja.. ressukka joutuu yksin itkemään takana ja pitää pysähdellä.

Sen takia siis tein aloituksen tänne, etten tiedä miten tähän asiaan tulisi suhtautua. Ei todellakaan tunnu hyvältä ajatukselta, että tänne tulee 5 hengen miesporukka örveltämään koko viikonlopuksi. Meinaavat siis vetää kunnolla perseet ja lähteä baariin ym. Miehen kaverit siis pienestä kaupungista ja tulisivat isomman kaupungin yöelämään tutustumaan..

Kyllähän se kyrpii, varsinkin kun ei itse ole omaa aikaa saanut ollenkaan vauvan synnyttyä (suuritarpeinen vauva, ei mitään rytmiä syömiaissä ja nukkumisessa ym.) On mies siis ennenkin lähtenyt kavereidensa luo ja baariin, mutta tämä on jotenkin paljon pahempi kun kaverit tulevat meille. Tai kun minut ja lapsemme ns häädetään pois kotoa.

Ei tietystikään olisi pakko suostua, sitä myösmieheni painotti, mutta järkeni sanoo, että pitää suostua, tuntuu vaan pahalta. En halua, että täällä sotketaan ja riehutaan, ties mitä keksivät miehet humalapäissään tehdä.

Sitä siis halusin kysyä, että miten teillä muilla, onko tapana että miehen kavereita tulee kylään ja lähdette pois alta? Tuntuuko se muista kurjalta vai olenko vain hölmö? Anteeksi epäselvä selostukseni..

Kommentit (251)

Vierailija
101/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki ryyppäämisen vuoksi?

Kuulostaa järkevältä :-)

Vierailija
102/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin vauva kanssa kotona, antaisin miesten ryypätä ulkona. Voisivat olla meillä vaikka yötä. Itse tietenkin oltava selvänä. Harva kai on löytänyt miehekseen sellaista helmeä, joka ei juo ollenkaan. Meillä sellaiset ryyppäämiset on hoidettu mökillä naapuri miesten kanssa.  Jos tietää sen olevan pahaa örveltämistä ei se mielestäni kerrostalossa oikein sovikaan, tulee yleensä poliisi vauvaperheeseen ehkä päivystävän last.suojelun kanssa. Siinä onkin sitten selittämistä, kun koittaa osoittaa, että kyllä vauva on ihan turvassa tämän kaiken sekoilun seassa. Kyllä ne kaikki paikallaolijat kuitenkin puhalluttavat. Nykyään ollaan tästä hyvin tarkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkaria taas. Törkeä ehdotus mieheltä että sinun pitäisi häipyä omasta kodistasi ja vielä vauvan kanssa. Minun mies saa mennä kavereiden kanssa niin paljon kuin haluaa, eikä edes "lupaa" tarvitse kysyä, kunhan kertoo missä on. En soita perään enkä koskaan pyydä että jäisikin kotiin. Samaten minä menen kavereiden kanssa jos tuntuu siltä. Mutta kummallekaan ei ikinä tulisi mieleen edes ehdottaa että toinen joutuisi lähtemään pois kotoa. Koti on kummankin koti, ja molemmat asuu siellä, ei voi tulla tilannetta että toisen pitäisi poistua kotoa. Meille saa tulla kumman tahansa kavereita viettämään vaikka mitä illanviettoja, mutta samalla toinen on tottakai kotona jos ei satu olemaan omaa menoa silloin. 

Ap miehen kaverit hotelliin ja mies viettämään niiden kanssa iltaa siten. Sinä ja vauva olette kotona. Mies saisi hävetä kun edes ääneen ehdottaa että sinun pitäisi poistua.

Vierailija
104/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän takahikiältä on puolen tunnin matka rautatieasemalle, kaverilla tunnin matka. Molempia on kyyditty junalle viikonlopun viettoon. Bussitkin kulkee. Olen molemmilla liikkunut rattaiden kanssa.

On normaalia ja hyvä että molemmilla on myös ystäviä ja ajanviettoa joihin ei liity vauva, ei parisuhde ja perhe-elämä ole sitä ettei enää ikimaailmassa olla kenenkään muiden kanssa. Jos se on tuoreelle äidille ja vaimolle noin kauheaa tuskaa sovitella, en ennusta hyvää tolle suhteelle. Eikö ap:lla itsellä ole ystäviä? Siksikö hän kadehtii miestä? Vai onko hänellä se mielikuva, että isit ja äidit liikkuu aika kaksin? Ennen varmaan liikkuikin, kun ei naisilla ollut ajokorttia.

Vierailija
105/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miesten juttuja ja naisten juttuja enkä naisena alkais kutsumaan kotiini ketään naisystäviä vaan järjestäisin omat yksityiset kemut, uskoisin että tuskin kukaan mieskään haluaa kavereitaan kun vaimo ja lapsi on paikalla. Miettikääs vähän miten haluatte. Toki jotkut "ompeluseurat " onnistuis mutta ei muut. Oma aika ja kaverit ystävät ovat tärkeitä, jos haluaa perhe-elämänki kukoistavan.

Vierailija
106/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kummitustäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli vastaavasti aloittajallakaan ei ole oikeutta sitten minkäänlaiseen tyttöjen iltaan, ennekuin lapsi on vähintäänkin teini-ikäinen. Muutoinhan ap on kelvoton juoppo äiti, joka tuhoaa asunnon, eikä lapsi tai mies merkitse aloittajalle mitään.

Mieti nyt vähän. Mies ei saa häätää naista 5 kk vauvan kanssa omasta kodistaan = nainen ei saa pitää tyttöjen iltaa missään, koskaan seuraavaan viiteentoista vuoteen. Hanki suhteellisuudentaju.

Niin makaa kuin petaa. 5 kk vauva syö, nukkuu ja paskoo. Mikä tällaisen lapsen kohdalla on ongelmana, jos mietitään viikonloppua muualla kuin siinä palstamamman pilalle pieremällä sohvalla?

Jos ei aloittajakaan jousta nyt, niin miksi miehenkään tulisi koskaan jatkossa joustaa?

....ja tosissaanko vielä ihmetellään, miksi yhä useampi nainen hankkii lapsen yksin, on sinkkuna tai alkaa parisuhteeseen naisen kanssa.

Vierailija
107/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli Vaarasen lausunnot taas toteuttamassa itse itseään mammapalstalla.

Miehellä ei ole mitään merkitystä, vain nainen on maapallon keskipiste.

Vierailija
108/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma mies ehdottaisi tuollaista, niin vaihtoehdoiksi antaisin:

A) Mies vie ja hakee minut ja vauvan mummulaan 200km päähän. En tosiaankaan olisi uskaltanut lähteä univajeisena ja huutavan vauvan kanssa ajamaan noin pitkää matkaa. (Meilläkin mummula reilun 200km päässä, juna-asemalle pitäisi mennä autolla ja junalla pääsisi alle puolet koko matkasta.)

B) Hotelli. Joko mies kavereineen menee hotelliin yöksi tai maksavat minut ja vauvan hotelliin.

C) Jäisin vauvan kanssa kotiin, missä on kaikki tarvittava välineistö vauvan hoitoon omilla paikoillaan ja mies kavereineen olisivat örvellyksineen tarpeeksi hiljaa olematta häiriöksi.

D) Mies kavereineen järjestäköön juhlimisensa niin, ettei se vaikuttaisi minun ja vauvan olemiseem ja elämiseen mitenkään.

Meillä olikin vauva-aikana muutaman kerran käytössä tuo C, kun miehen kavereita tuli meille saunomaan ja pelailemaan pleikkaria. Vauvan unia eivät häirinneet kun vauva ei vielä osannut nukkuakaan ja itse olin ympärivuorokautisesta valvomisesta niin väsynyt että nukahdin suunnilleen heti kun vaan pysähdyin. Nyt kun taaperolla on jo selkeä unirytmi ja on herkkäuninen, niin ei meillä uniaikaan päästetä ketään kylään.

Vierailija
109/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vuoden idiootti sinä olet? Ei ap ole millään tavalla estämässä miestään viettämästä aikaa kavereiden kanssa eikä kieltämässä ryyppyreissua. Ap vaan haluaa olla yön omassa kodissa, omassa sängyssään riippumatta siitä mitä mies tekee. Jos mies ei voi tavata ystäviään MISSÄÄN muualla kuin yhteisessä kodissa vaimon kanssa ilman vaimoa, niin jo on vaikea mies.

Vierailija
110/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysy mieheltä että onko hän valmis 2 vk päästä sitten omalta osaltaan lähtemään vauvan kanssa yöksi omille vanhemmilleen jotta sinä pidät kotona tyttöjen illan. Jos mies lupaa, niin silloin sinäkin varmaan teet saman vastavuoroisesti. Jos mies kieltäytyy niin älä sinäkään lähde.

Vierailija
111/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulisin äärettömän surulliseksi, jos oma mieheni ehdottaisi tuollaista kun meillä olisi 5 kk ikäinen vauva. Sehän on ihan pieni, ihan uusi vielä. Miten voi viidessä kuukaudessa kyllästyä perhe-elämään ja pieneen vauvaan niin, että tarvitsee kokonaisen viikonlopun erossa vauvasta?

Ymmärrän toki, että niin isä kuin äitikin tarvitsevat joskus omaa aikaa, mutta tuo menee vähän yli ymmärryksen, että pitää ajaa äiti ja lapsi kodistaan, jotta voi ryypätä ja örveltää kokonaisen viikonlopun.

Vierailija
112/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kertonut oman ja miehensä iän täällä? Tulee mieleen että mies on ehkä joku kakskymppinen vasta.

Vierailija
113/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ensimmäisenä mieleen että kuinka usein on ennen pitänyt tämmöisiä viikonloppuja? Tai muutenkin onko kavereidensa kanssa sinun mielestäsi häiritsevän liikaa? Epäilys pettämisestä?

Jos vastaukset on ei näihin kysymyksiin niin minä lähtisin ajelemaan vauvan kanssa ja antaisin miehen pitää viikonloppunsa.

Itse olen nyt 14v ollut mieheni kanssa yhdessä ja hän on pitänyt poikien viikonloppuja yhteensä alle kymmenen kertaa tänä aikana ja on tehnyt kyllä hyvää hänelle. Olen jopa pari vkl järjestänyt hänelle yllätyksenäkin. Monesti ovat olleet meillä, koska meille mahtuu parhaiten ja itse olen mennyt lasten kanssa äitini luo. Mutta jokainen toki puntaroi miltä itsestä tuntuu ja tekee ratkaisut siltä kannalta.

Tietenkin olisi ihanaa jos myös vastavuoroisesti saisi vkl viettää omien kavereiden kanssa sekä ihan kahdestaan miehen kanssa ilman lapsia. Näitä ei vielä juurikaan ole tullut minulle vastaan eikä nyt syntyvän vauvan vuoksi voi vielä toivoakaan.

Neljän lapsen äiti 35v

Vierailija
114/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla on kiva matkustaa.

Ja ei kai se ukko ihan lörvejö vedä?

Jos sulle ei sovi, niin kyllähän sä voit sen sanoa. Sehän oli ky sy mys.

Eikö teille junaa tyrkyttävklle mene kaaliin, että Suomi on enemmän kuin helsinki tai Tampere?

Ei nämä ihnmiset sitä ymmärrä, ihme kun eivät metroa ehdottele Takahikiälle! Sitäpaitsi ei pienen lapsen ja tavaroiden kanssa ole helppoa junallakaan matkustaa.

Täytyy kyllä ihmetellä miten uusavuttomia ämmät on nykyään kun autolla ajaminen puolivuotiaan kanssa ahdistaa kuin ruton pelko. Ei saatana, ei voi olla noin vaikeaa.

Vauvalla 5 kuukauden ikä ei ole sama kuin 6 kuukauden ikä. Jos sinulla on lapsia, niin olet kyllä huomannut eron.

Ap kirjoitti, että vauva on suuritarpeinen eli ilmeisesti yötkin on aika rikkonaisia. Väsyneenä ajaminen ei ole herkkua kenellekään, ei edes sinulle. Jos vauva itkee takapenkillä, niin miten rauhoittelet vauvaa matkan aikana? Saattaa pysähdyksiin mennä enemmän aikaa mitä ajomatkaan.

Oma ehdotus on myös se, että miehet menevät hotelliin. Jos se ei käy, niin mies vie ap:n vauvoineen isovanhempien luo ja hakee myöhemmin.

Vierailija
115/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi mikä ehdotus mieheltä. Onneksi minun kohdalla kukaan ei voisi vastaavaa edes ehdottaa. En nimittäin tietäisi minne menisin.. Hotelliin ei ole varaa ja kumpaakaan vanhempaa ei enää ole.. Jos mies ehdottaisi että häipyisin yöksi niin olisin kyllä todella loukkaantunut.

Vierailija
116/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tietääkseni kertonut lapsen sukupuolta. Vauva on tuon perheen maapallon keskipiste.

Todellakin toivoisin Heli Vaaraselta tähän kommenttia. Miten on, Heli?

Vierailija
117/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti aika puistattava ketju. Kaikenlaisten miesten kanssa sitä naiset hankkivatkin lapsia. Miten voi löytyä näinkin monta miestä (?), joille tuollainen käytös on täysin normaalia? Ja erityisesti, miten voi olla niin uuvatteja ihmisiä, etteivät kykene erottamaan kahdeksi eri asiaksi poikien iltaa ja vaatimusta lähteä pienen vauvan kanssa omasta kodista?? Useampi kommentoija jankkaa, että huono puoliso jos ei anna miehen rentoutua, käydä viihteellä, tavata kavereita, pitää omaa aikaa. Käsittääkseni mitään näistä ei oltu kieltämässä - ainoastaan ohjaamassa muualle kodista jossa on pieni vauva.

Meilläkin on 2,5 kk vauva, ja mies ollut jo mm. kahdesti laivalla, joten en kyllä itseäni kovin joustamattomana pidä. Meillä on kuitenkin täysi itsestäänselvyys, että se haluaa viihteelle lähtee muualle, ja se joka on vauvavuorossa jää kotiin. Eikä täältä ennen vauvaakaan kumpikaan evakkoon lähtenyt. Ei tulisi mieleenkään, että meillä kumpikaan edes pyytäisi tuollaista, niin päivänselvä asia että omassa kodissaan saa aina olla. Hrr puistattaa ajatuskin, että olisi miehen valinta voinut mennä noin pieleen.

Vierailija
118/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tekstin sävy jo kertoi, että miehen kaverit eivät ole tervetulleita eikä ap halua lähteä pois kotoa, joten asia on ratkaistu sillä. Asioista on sovittava ilman, että se aiheuttaa kohtuutonta mielipahaa toisessa. Jos aiot suostua, niin ainakin miehen velvollisuus on siivota jäljet hyvin, korjata/korvata jos jotain menee rikki sekä viedä lapset vuorostaan hoitoon, että saat omaa aikaasi ja kutsua kaverisi kylään. Monen mainitsema kyyti mummolaan voisi olla myös paikalla, jos et uskalla ajaa autolla.

Vierailija
119/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni ei olisi tullut mieleenkään kännätä vauva-aikana. Urheilemassa kävi miesten kesken ja tuli aina hyvissä ajoin kotiin. Eipä ole muutenkaan kännännyt. Hänelle oli tärkeää olla perheensä kanssa. Jos vauva tai minä vaikka oltaisiin sairastuttu tai jotain. Muutenkin haluttiin olla yhdessä perheenä

Vierailija
120/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaisi puhua miehensä kanssa ihan ensimmäisenä.

Jos mies ei muutenkaan juopottele tai örvellä ja kavereitaan nähnyt aikaa sitten niin mun mielestä ihan ok ehdotus mieheltä. Mies siis EHDOTTI ei vain ilmoittanut asiasta....

Tuosta autolla ajamisesta: autoa ja liikennettä ei opi jos ei aja siellä liikenteessä.

Itse olen ajanut 4kk kaksosten ja vajaa 2 v kanssa saman 200km mökille ja takaisin...

Ei nuo tykänneet mutta oli vaan ajettava, hengissä selvittiin reissusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä