Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kysyi, lähtisinkö meidän 5kk vauvan kanssa viikonlopuksi pois, että hänen 5 kaveriaan tulee meille ryyppäämään

Maiju-
07.02.2017 |

Ja siis mentäisiin vauvan kanssa autolla 200km päähän äitini luokse. Pelottaa jo se autolla menokin, en ole aiemmin kaksin vauvan kanssa mennyt kuin lyhyitä matkoja.. ressukka joutuu yksin itkemään takana ja pitää pysähdellä.

Sen takia siis tein aloituksen tänne, etten tiedä miten tähän asiaan tulisi suhtautua. Ei todellakaan tunnu hyvältä ajatukselta, että tänne tulee 5 hengen miesporukka örveltämään koko viikonlopuksi. Meinaavat siis vetää kunnolla perseet ja lähteä baariin ym. Miehen kaverit siis pienestä kaupungista ja tulisivat isomman kaupungin yöelämään tutustumaan..

Kyllähän se kyrpii, varsinkin kun ei itse ole omaa aikaa saanut ollenkaan vauvan synnyttyä (suuritarpeinen vauva, ei mitään rytmiä syömiaissä ja nukkumisessa ym.) On mies siis ennenkin lähtenyt kavereidensa luo ja baariin, mutta tämä on jotenkin paljon pahempi kun kaverit tulevat meille. Tai kun minut ja lapsemme ns häädetään pois kotoa.

Ei tietystikään olisi pakko suostua, sitä myösmieheni painotti, mutta järkeni sanoo, että pitää suostua, tuntuu vaan pahalta. En halua, että täällä sotketaan ja riehutaan, ties mitä keksivät miehet humalapäissään tehdä.

Sitä siis halusin kysyä, että miten teillä muilla, onko tapana että miehen kavereita tulee kylään ja lähdette pois alta? Tuntuuko se muista kurjalta vai olenko vain hölmö? Anteeksi epäselvä selostukseni..

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan ensinnäkin, 5kk vauva on jo niin iso että sun pitää saada omaa aikaa. Itse aloitin säännölliset 2h iltaharrastukset 2 x viikko kun vauva oli kolmikuinen ja vaikka aluksi kammotti niin parissa viikossa koko perhe oli tottunut. Kummankaan vanhemman elämä ei saisi typistyä ainoastaan vanhemmuuteen, siitä seuraa lopulta burn out ja ero.

Ymmärrän kyllä sun miestä sen suhteen että se haluaisi viettää aikaa vanhojen ystävien kanssa ja halvinta olisi majoittaa kaikki teille. Mutta enemmän ymmärrän kyllä sua sillä 200km ajaminen kahdestaan vauvan kanssa saattaa olla hyvinkin stressaavaa.

Ehkä tossa tilanteessa kaikista parasta olisi että kaverit majoittuisi hotelliin ja miehesi menisi sinne ryyppäämään niiden kanssa, tai toisena vaihtoehtona mies heittäis sut ja vauvan sen 200km autolla teidän äidille ja hakisi pois sunnuntaina. Ehdottomana ehtona kuitenkin se että lyötte samalla kalenteriin sun ensimmäisen tyttöjen illan ja kämppä on siistimpi palatessasi kuin lähtiessäsi. Miehes varmaan ymmärtää ja suostuu jos kerta painottaa tästäkin viikonloppujutusta ettei sun ole pakko suostua.

Vierailija
22/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan suostu, jos et itse halua lähteä ja asunnon kohtalokin huolettaa. Enpä kyllä tunne ketään miestä, joka kehtaisi vauva-aikana ehdottaa tuollaista. Eri asia jos äiti lähtee omasta aloitteestaan pois. Silloinkin kodin olisi syytä olla siisti kun vauva ja äiti palaavat. Biletys on ihan ok ja itsekin sitä äitinä harrastan, en tosin kun on ollut vauva, mutta mies voi varmasti mennä kavereineen ravintolaan/jollekulle muulle/vuokrattavaan saunaan tms.

Mun molemmat lapset ovat olleet hankalia automatkaajia etenkin tuossa iässä ja todellakaan en ajaisi yksin vauvan kanssa tuota matkaa ellei olisi pakko.

Ihan tosi, et ole hankala jos et suostu, mies on hankala kun ehdottelee tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

- Mies menee hotelliin kavereiden kanssa

- Sinä menet hotelliin vauvan kanssa

- Pääseekö vanhemmillesi esim. junalla niin ei tarvitse ajaa itse.

Vierailija
24/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sun mies on jos koko viikonloppu menee ryyppäämiseen? Et takuulla lähde ajamaan noin kauas sen takia että mies saa rellestää. Vai onko miehesi valmis tekemään saman sun vuoksi?

Vierailija
25/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman TÖRKEÄÄ.Saavat oikein rauhassa ryypätä, varo ettette saa kirjallista varoitusta humalaisten riehumisesta. Jee, poliisit kun vierailevat, niin he tekevät automaattisesti lastensuojeluun ilmoituksen. Näin vanhempana naisena, sanon että oletpa keskenkasvuisen paskan saanut itsellesi. Et mene humalaisten alta pois. Majoittukoon hotelliin. Kaikenlaista.

Vierailija
26/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas teillä maksaa asumisen ja elämisen? Kysyn vaan. Miehellä on täysi oikeus pitää juhlia kotonaan.

Kunnon marttyyriämmä.

Se talo on myös ap:n koti ja hänellä on oikeus olla siellä ihan siinä missä miehelläkin.

Myös heidän yhteisen lapsen koti ja lasta ei aleta heittämään kodistaan pihalle jos isällä tekee mieli leikkiä teiniä.

Vierailija
27/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lahde mihinkaan omasta kodistasi ja viela pienen vauvan kanssa. Ei sun tarvitse alistua ja suostua johonkin ryyppyputkeen vain miesta miellyttaaksesi. Jos juominen (ja viela koko viikonlopun kestava, mita helvettia?) on aikuiselle perheelliselle miehelle niin tarkeaa, niin han saa kylla ihan itse lahtea muualle sita harrastamaan. Sinun ei kuulu noyrtya tollaseen pelleilyyn. Tee selvaksi, etta teidan koti on perhetta ja etenkin vauvaa varten, eika mikaan humalaisten juottoluola. Piste. En ottaisi kuuleville korvillenikaan, jos oma mies jotain tuollaista ehdottelisi.

Vierailija
28/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän alkoholiongelmalta haisee että täytyy saada koko viikonloppu ryypätä :(

Vierailija
29/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tapaamisen päätarkoitus on ryyppääminen??? Ookoo...

Vaikka ap:n mies osaisikin elää siististi niin osaako ne kaverit? Pinnasänky oksennuksessa jne. Ei se hotelli maltaita maksa jos kimpassa ottaa isomman lukaalin. Saa siellä sitten rellestää mielensä mukaan ja kiskoa kaksin käsin viinaa. Eikä tarvi siivota.

Vierailija
30/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi tyttöjen viikonlopusta, ja miehen pitäisi hoitaa viikonloppu lastaan vanhemmillaan, olisivat vastaukset tyystin toisenlaisia. Palstatussukoiden kaksinaismoralismilla ei ole määrää, ei rajaa.

Vierailija
31/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk kyllä nukkuu jo ehjät unet, perehdy asiaan.

Päätä mikä sua ahdistaa

Mies vai ajaminen. Mene sit bussilla tai pyydä isovanhempia hakemaan, mies voi sitten hakea teidät sunnuntaina takaisin. Jos kännääminen haittaa, sano. Jos sotku kotona haittaa, sano. Puhu sen miehes kanssa. Kuulostat vähän neuroottiselta. Oletko nuori

Vierailija
32/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun esikoinen oli 4kk, ajettiin Tampereelta leville ja takas. Hyvin meni. No excuses

Vierailija
33/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voisi pienillä säädöillä olla ihan hyvä diili. Unohda se äidin luokse 200km päähän ajaminen ja mene viikonlopuksi johonkin viihtyisään hotelliin. Yksi aikuinen ja vauva yöpyy hotellissa kuitenkin halvemmalla kuin kuuden hengen ryyppyporukka, joten miehellekin pitäisi kelvata tämä vaihtoehto. Jos haluat vähän lepuutusta vauvanhoidosta, niin pyydä äiti mukaan hotelliin. Ottakaa vaikka huone, jossa on kylpyamme, niin pääset vähän rentoutumaan. Tai sitten käyt jossain hieronnassa. 

Vierailija
34/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde äitisi luo, mutta vähintään viikoksi. Noin pitkää matkaa ei kannata ajaa viikonlopun takia. Lähtiessäsi voit unohtaa kertoa kuinka pitkään olet reissussa. Pienten vauvojen äideillä nyt on muutenkin niin huono muisti.

Vierailija
35/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin kyllä itseni maailman surkeimmaksi äidiksi, jos poikani ehdottelisi moista vaimolleen.

Vierailija
36/251 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtuullinen pyyntö eli itse suostuisin. Voisin ja olen pyytänyt itsekin useamman kerran miestä lähtemään yhdeksi yöksi kolmen pienen lapsen kanssa vanhemmilleen vajaan 200km päähän, että sain viettää ja bilettää rauhassa kavereideni kanssa meillä. Joskus itsekin otin vauvan (myöhemmin kaikki kolme lasta)  ja lähdin pois vanhemmilleni vkl:ksi, että mies sai olla rauhassa ja tehdä mitä haluaa. Jos mies haluaa silloin vetää ne överikännit kavereiden kanssa, niin minun puolestani voi kaikessa rauhassa sen tehdä. Koti ei ole koskaan ollut sen sotkuisempi, mitä olisi ollut jos oltaisiin koko perhe oltu kotona.

Joskus on vain kiva päästä hengittämään vähän vapaammin, nukkua leveästi ilman, että yksi lapsi pyörii jalkopäässä, toinen kainalossa ja että kolmas puklaa aamuyöstä päälle. Rakastan miestäni ja haluan hänelle tarjota arjen keskelle joskus niitä vapaita viikonloppujakin. Meillä tämä on toiminut vastavuoroisesti vauvavuoden jälkeen ja imetyksen loputtua.

Vierailija
37/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidähän huoli et saat sitten säkin vastaanlaisen viikonlopun itsellesi :)

Kyllä se vauvan hoito kuuluu myös miehen velvollisuuksiin ja sinullakin on oikeus lähteä ulos tuulettumaan ja tavata kavereitasi vastaavasti

Vierailija
38/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin lähteä jo mies vie ja hakee

Vierailija
39/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen kavereineen täytyy osata siivota, korjata ja korvata aiheuttamansa sotkut ja tuhot. Inhottavan seksististä kommentoida, että sitten on naiselle hirveä siivo korjattavana. Täällä moni sen suuntaisesti kommentoi että siivoatte vissiin miestenne jälkiä? Tasa-arvoa suhteisiin ja lakatkaa olemasta miestenne äitejä. Tuollainen passaaminen saa vain miehet heittäytymään lapsiksi.

Vierailija
40/251 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on mies ollut muutamia kertoja (muistaakseni 4) lapsen/lasten kanssa mummolassa yötä ihan siksi että mä olen pitänyt tupareita/pikkujouluja jne. Ei tosin 5kk ikäisen kanssa vaan vuoden ikäisestä eteenpäin. Eikä matka ollut 200km vaan 5km. Ei ole miehen tarvinut siivota mikään kerta, ihan itse olen siivonnut ennen ja jälkeen. Vastavuoroisesti minä olen ollut yksin lasten kanssa kun mies on reissannut kaverien kanssa, jos olisi kotibileihmisiä niin varmasti olisin lähtenyt lasten kanssa pois. Mutta en siis pidä kauheana ehdotuksena periaatteessa, lapsenne vaan saisi olla isompi.