Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset viettää paljon aikaa sisällä

Vierailija
24.01.2026 |

Meillä on 2 ala asteikäistä lasta. Eivät ole innokkaita lähtemään vapaaehtoisesti ulos..aina pitää olla sanomassa asiasta. Tätä vääntöä jatkunut jo pitkään. Mikä avuksi? Asiallisia vastauksia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa voi lähestyä monesta eri näkökulmasta.

Ensinnäkin niille voi yrittää puhua järkeä asian suhteen, mutta todennäköisesti ne eivät ota siitä onkeensa, joten yksinään sillä saavutettavat hyödyt voivat olla pieniä

Toisekseen voi yrittää tehdä sisällä olosta vähemmän houkuttelevaa (esimerkiksi rajoittamalla ruutujen käyttöä tai muuta mieleistä sisätekemistä) ja/tai ulkona olosta enemmän houkuttelevaa (järjestämällä tekemistä tai seuraa sinne).

Tottelemattomuudesta voi myös rangaista niin tuntuvasti, että eivät uskalla vääntää tai mutista asiasta vaan menevät ulos kun käsketään.

Voi myös yrittää lahjoa heitä menemään ulos tarjoamalla palkintoja siitä jos ovat vaikka tunnin ulkona tms.

Vierailija
2/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu ikävä kyllä, olen pahoillani. 
Älylaitteet, mikä kuvottava ilmaisukin iskettiin jo imeväisikäisen  käteen ja vahemmilla omansa. Oli ihanaa aikaa,  kun lapseni pelasi kavereuden  kanssa lähipuiston  nurmella ja omalla kerrostalonme pihanurmella pallopelejä ja talvisin jäädytettiin lähipuistoon kenttä   josta sain anella illalla lasta sisälle. Toki kävin ala-asteikäistä vilkuilemassa onhan kaikki hyvin. Yläaste ikäusenä  laajensi reviiriään  läheiseen sählyhalliin . Koulu sujui hyvin ja lapsen uskalsi päästää kavereuden kanssa jopa läheiseen uimahalliin.

Toki silloinkin joku knääkkä saattoi huutaa pihan lapsille luukustaan kuinka häiriintynyt  hän onkaan lasten ilousista äänistä ja saimme jopa heippalapun postiluukusta. Knääkkä häiritty luetteli lasten nimet, jotka täytyisi pikimmiten häätää pihalta pois! Taisinvastata kipakasti😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki niille virtuaalilasit niin ei tartte mennä ulos ollenkaan. Voi uppoutua immersiivisiin maailmoihin suoraan kotisohvalta. 

Vierailija
4/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ulos myös. 

Vierailija
5/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset ja naspurudto  kehiin. Koko kylä savustamaan. 

Vierailija
6/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki niille virtuaalilasit niin ei tartte mennä ulos ollenkaan. Voi uppoutua immersiivisiin maailmoihin suoraan kotisohvalta. 

Mitä nuo lasit saa aikaan? Kyllähän sellaisilla vonkatsoa jotain, mutta ei kai niissä ole ikäviä sivuvaikutuksia fyysiseen terveyteen, vaikka silmiin? 

Vierailija
7/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ulos myös. 

En voi kun pitää vastailla itselleni  MUKAOHEITA ...🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
8/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ulos myös. 

En voi kun pitää vastailla itselleni  MUKAOHEITA ......🤣🤣🤣🤣

😂😂😂

Vierailija
9/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää vaikka yhdessä luistelemaan tai pulkkamäkeen. Ei ne lapset halua lähteä pihalle seisoskelemaan, jos ei ole mitään kivaa tekemistä. 

Vierailija
10/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne lapset tekisi ulkona? Millainen piha teillä on? Onko kavereita? 

Vierailija
11/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä ulos? Miksi kukaan haluaisi mennä vapaaehtoisesti tuonne pakkaseen?

Vierailija
12/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sanomassa että menkää ulos?  Kokeileppa joskus sanoa ovella vaatteet päällä että tulkaa ulos.

Vierailija
13/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne lapset tekisi ulkona? Millainen piha teillä on? Onko kavereita? 

"Meillä on 2 ala asteikäistä lasta"

Mihin niitä kavereita välttämättä tarvitsee?

Vierailija
14/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ulkoileen.

Vierailija
15/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ovat erilaisia. Itse olen 50-luvun lapsi, enkä yhtään viihtynyt ulkona leikkimässä. Silloin ei mitään älylaitteita edes ollut, mutta tykkäsin lukea, askarrella, piirrellä ja puuhailla sisällä tehtäviä asioita. Kolme sisarustani viilettivät ulkona kaiket päivät.

Viisas äitini ymmärsi tämän edelleen minulle tyypillisen luonteen, eikä tästä sen pahemmin hermostunut. Siitä hän rauhallisesti piti kiinni, että tämänkin lapsen pitää ulkoilla edes kerran päivässä, ja näin toimittiin.

Vierailija
16/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetkin ovat erilaisia. Itse olen 50-luvun lapsi, enkä yhtään viihtynyt ulkona leikkimässä. Silloin ei mitään älylaitteita edes ollut, mutta tykkäsin lukea, askarrella, piirrellä ja puuhailla sisällä tehtäviä asioita. Kolme sisarustani viilettivät ulkona kaiket päivät.

Viisas äitini ymmärsi tämän edelleen minulle tyypillisen luonteen, eikä tästä sen pahemmin hermostunut. Siitä hän rauhallisesti piti kiinni, että tämänkin lapsen pitää ulkoilla edes kerran päivässä, ja näin toimittiin.

Minä -60 luvun ja aina viihtynyt ulkona.  Vieläkin vapaa-ajalla suurin osa hereilläolo ajasta olen ulkona.

Vierailija
17/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sääntö että puhelimella saa olla vain ulkona.  :-)

Vierailija
18/18 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset ja naspurudto  kehiin. Koko kylä savustamaan. 

Nykyajan patenttiratkaisu olisi tehdä lasu jolloin sosiaalitädit tulevat taluttamaan lapset ulos.

Tai vaihtoehtoisesti voisi hommata niille nepsydiagnoosit ja ulkoilua edistävän lääkityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi