Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua kohdeltu huonosti terveydenhuollossa abortin takia?

Vierailija
07.02.2017 |

Jos on, niin millä tavoin? Milloin ja kenen taholta? Onko esim. lääkäri tai sairaanhoitaja arvostellut valintaasi jälkeenpäin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hidas koko prosessi vittuilujen kera. Ihan hirveää.

Vierailija
2/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaavintaa vuosituhannen vaihteessa hoitaja näki tarpeelliseksi survoa kohdunsuuta avaavan lääkkeen emättimeeni turhan kovakouraisesti, ellei jopa väkivaltaisesti.

Muka "kokeillakseen että se osuu kohdallen". Tyksissä tapahtui tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielestäni syytä kohdella jokaista tuollaista erittäin huonosti. Kukapa tykkää murhaajasta.

Vierailija
4/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä viitisen vuotta sitten lääkäri ultrasi sisäkautta lääkkeellisen keskeytyksen yhteydessä tahallista kipua tuottaen asioita, joita muut ultraajat gynekäynnin yhteydessä ovat nähneet ilman ylimääräistä murjomista sondilla.

Vierailija
5/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on, niin millä tavoin? Milloin ja kenen taholta? Onko esim. lääkäri tai sairaanhoitaja arvostellut valintaasi jälkeenpäin?

Henkilökunnan asenteista kyllä kuultaa läpi vittuilu ja arvostelu. Harva pystyy olemaan neutraalin asiallinen, eikä yritä loukata henkisesti tai fyysisesti.

Vierailija
6/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on puhdas ammatinvalintakysymys. Jos ei kantti/uskonto/filosofia/maailmankatsomus tms. kestä tehdä aborttia niin sitten muihin hommiin. Turha valittaa valinnanvapaudesta. En minäkään jaksaisi työkoneella istua kaiket päivät koska saan siitä selkävaivoja ja on täten minulle siltä osin vastenmielistä, mutta minkäs teet kun muuten pidän työstäni. Ammatinvalintakysymys. 

Vierailija
7/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielestäni syytä kohdella jokaista tuollaista erittäin huonosti. Kukapa tykkää murhaajasta.

Taidatkin olla hoitsukka.

Vierailija
8/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 17-vuotias, tein abortin koska hormonikierukka petti. Sain todella ymmärtäväistä ja asiallista kohtelua, koska edes gynekologit eivät voineet uskoa todeksi että hormonikierukka petti. Kampin HUSLABissa kyllä sain hyvin töykeää kohtelua kun kävin verikokeessa, jolla oli tarkoitus todeta että raskaus on keskeytynyt. 

Vierailija
9/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia tulee kojdella hyvin . Vaikka abortti on murha on naisella ihmisarvo tallella.

Vierailija
10/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen päälle huonosti Jyväskylässä -90, keskussairaalassa. Olin juuri täyttänyt 16. Kipulääkkeitä en saanut (kyllä nyt on kestettävä kun olet aikuisten leikkejä kerran leikkinyt, oli sanasta sanaan hoitajan ilmaus), papakoetta multa laitettiin ottamaan ensikertalainen opiskelija, lopussa itkin sekä minä, että tää opiskelija, sama hoitaja "ohjaamassa" näytteen ottamista, ja operaation jälkeen juuri minut kaikista potilaista päätettiin jättää tilanpuutteen vuoksi käytävälle, ilman mahdollisuutta kutsua hoitajaa olon huonontuessa. Vuodin niin paljon, että siirrettiin sitten kriittisenä keissinä muualle, kun taju lähti. Siis toiselle osastolle.

En ollut ainakaan sillä tavalla hankala potilas, että olisin vinoillut tai haistatellut. Itkuinen ja pelokas varmaan olin.

Vierailija
11/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen päälle huonosti Jyväskylässä -90, keskussairaalassa. Olin juuri täyttänyt 16. Kipulääkkeitä en saanut (kyllä nyt on kestettävä kun olet aikuisten leikkejä kerran leikkinyt, oli sanasta sanaan hoitajan ilmaus), papakoetta multa laitettiin ottamaan ensikertalainen opiskelija, lopussa itkin sekä minä, että tää opiskelija, sama hoitaja "ohjaamassa" näytteen ottamista, ja operaation jälkeen juuri minut kaikista potilaista päätettiin jättää tilanpuutteen vuoksi käytävälle, ilman mahdollisuutta kutsua hoitajaa olon huonontuessa. Vuodin niin paljon, että siirrettiin sitten kriittisenä keissinä muualle, kun taju lähti. Siis toiselle osastolle.

En ollut ainakaan sillä tavalla hankala potilas, että olisin vinoillut tai haistatellut. Itkuinen ja pelokas varmaan olin.

Hirveää! :o Kai teit valituksen?? Tuon hoitajan käytös oli potilastyötä huonoimmillaan...

Vierailija
12/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohtelivat ihan normaalisti. Ei yhtäkään tylyä sanaa tai vittuilevaa äänensävyä. Tapahtui julkisella puolella Helsingissä kaksi vuotta sitten.

Vierailija
13/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kohdeltiin hyvin helläkätisesti ja kunnioittavasti, tai sitten en vain tajunnut piilovittuiluita koska oli muutakin mietittävää ja olin ihan hajalla.

Ainoastaan lääkärin käyttäytyminen herätti kummastusta. Hän totesi ykskantaan että "ehkäisyä ei sitten ollut käytössä?". Vastasin, että käytämme mieheni kanssa kondomia. Silti hän vartin sisään teki tuon saman toteamuksen neljä tai viisi kertaa, aina jossain välissä tokaisi ettei ehkäisyä sitten ollut käytössä. Kuitenkin hän käsittääkseni oli kirjoittanut tuon kondomin tietoihinsa. Korjasin vain kärsivällisesti joka kerta että käytössä oli kondomi. Ihmeellinen fiilis jäi.

En tiedä, halusiko hän saada minut jotenkin "kiikkiin" holtittomuudesta, ja miten se olisi muuttanut tilannettani jos olisinkin ollut holtiton ja mokannut?

Vierailija
14/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin joka kerta!! Ja silloin kun viimeksi tein abrotin, oli minun kuopus ihan vauva, ja hoitajatkin totesivat että  oikein hyvä päätös!

Vierailija
15/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta klamydian saamisesta oltiin syyllistäviä. Sain sen kumppanin pettämisestä.

Vierailija
16/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

M45

Vierailija
17/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kohdeltiin hyvin helläkätisesti ja kunnioittavasti, tai sitten en vain tajunnut piilovittuiluita koska oli muutakin mietittävää ja olin ihan hajalla.

Ainoastaan lääkärin käyttäytyminen herätti kummastusta. Hän totesi ykskantaan että "ehkäisyä ei sitten ollut käytössä?". Vastasin, että käytämme mieheni kanssa kondomia. Silti hän vartin sisään teki tuon saman toteamuksen neljä tai viisi kertaa, aina jossain välissä tokaisi ettei ehkäisyä sitten ollut käytössä. Kuitenkin hän käsittääkseni oli kirjoittanut tuon kondomin tietoihinsa. Korjasin vain kärsivällisesti joka kerta että käytössä oli kondomi. Ihmeellinen fiilis jäi.

En tiedä, halusiko hän saada minut jotenkin "kiikkiin" holtittomuudesta, ja miten se olisi muuttanut tilannettani jos olisinkin ollut holtiton ja mokannut?

OT, mutta monen lääkärin mielestä kondomi ei ole mikään ehkäisykeino. Olen itsekin törmännyt samanlaiseen suhtautumiseen useasti, ja pillereitä on tuputettu jopa aggressiivisesti. No mitäs tässä voi tehdä, kun mikään hormoniehkäisy ei käy, eikä kierukka, joten pakko mennä kondomilla kunnes saa sterilisaation.

Vierailija
18/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin joka kerta!! Ja silloin kun viimeksi tein abrotin, oli minun kuopus ihan vauva, ja hoitajatkin totesivat että  oikein hyvä päätös!

Vai että oikein joka kerta. Ei se mikään ehkäisykeino ole.

Vierailija
19/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Abortti 10v sitten pohjois-pohjanmaalaisessa pienessä sairaalassa. Tiedoissani tuo tietysti lukee ja joskus joutuu asian mainitsemaan, mutta kukaan ei ole muistaakseni kohdellut huonosti, ei abortin aikaan eikä sen jälkeen.

Vierailija
20/31 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hoitajalta 2000-luvun alussa Kättärillä haukut, kun käytimme mieheni kanssa vain kondomia ehkäisynä. Omassa tapauksessani siis kondomi meni rikki eikä jälkiehkäisypillereistä ollut hyötyä, joten menin keskeytykseen.