Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA ei selviä ttt-hakemuksista lain vaatimassa ajassa

ttt
06.02.2017 |

Soittelin tänään kelaan ja kyselin ttt-hakemukseni perään. Sain vain paljon pahoitteluja ja toteamuksen, että lain vaatima 7 arkipäivän takaraja päätöksissä ei ole pitänyt. Hakemuksia on kuulemma tullut satojatuhansia. Ei se virkailija edes uskaltanut antaa mitään arviota, että milloin se päätös minulle tulee. Joutuuko kela nyt maksamaan jotain sakkoa lain rikkomisesta? Onko mulla mahdollisuuksia johonkin korvauksiin jopa, vai kuittaantuuko tää pelkillä pahoitteluilla? Itse jätin hakemuksen 26.1. ja kohta alkaa tippua postiluukusta karhukirjeitä laskuista, jotka hakemukseen liitin.

Kommentit (219)

Vierailija
1/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi räkä, itse laitoin hakemuksen 1.2. helmikuulle ja joudun sitten varmaan odottamaan pari viikkoa sen käsittelyä.

Vierailija
2/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vaan jättäny paperihakemusta? Sillon voit lisätä 7 arkipäivän tavoitekäsittelyaikaan helposti 3 arkipäivää lisää kun ne kuvaa niitä papereita koneelle..nimim kokemusta on, rn uskalla enää mitään jättää paperisena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajallahan on tänään se 7. arkipäivä. Meinaan jättöpäiväähän ei laskettu mukaan? Joten ei vielä juurikaan myöhässä.

Vierailija
4/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, et tod saa mitäån korvauksia.

Vierailija
5/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeääkö ne keittämään kahvia kuitenkin? Sehän se on tärkeintä.

Vierailija
6/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai vaan jättäny paperihakemusta? Sillon voit lisätä 7 arkipäivän tavoitekäsittelyaikaan helposti 3 arkipäivää lisää kun ne kuvaa niitä papereita koneelle..nimim kokemusta on, rn uskalla enää mitään jättää paperisena

Sähköisenä tein ja kaikki liitteet skannasin.

Vierailija
7/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, et tod saa mitäån korvauksia.

Korvaus on väärä sana. Korvaus maksetaan vahingosta, no joo, toisaalta yhteiskunnan syy. Kaippa se sit käy.

Vierailija
8/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

blii

Vierailija
9/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaa

Vierailija
10/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lopettaa niiden turhien soittojen tekemisen sinne kelaan. Ei tuhlaantuisi aikaa pahoitteluihin vaan voisivat tehdä niitä päätöksiä. Se olisi meidän kaikkien päätöstä odottavien etu.

Vierailija
11/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hk

Vierailija
12/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

blöö

Vierailija
13/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanha ketju.

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORING.

Vierailija
14/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis kunnasta kysymys, niin avi vois asettaa ison uhkasakon kunnalle, mutta tuskin Kelalle sellaisia laitetaan. Tämä tais olla Kelalle vähän liian iso pala kakkua.

Vierailija
15/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis kunnasta kysymys, niin avi vois asettaa ison uhkasakon kunnalle, mutta tuskin Kelalle sellaisia laitetaan. Tämä tais olla Kelalle vähän liian iso pala kakkua.

Hmm niin. Kela rikkoo lakia, mutta asetetaanko vastuuseen? Tuskin.

Vierailija
16/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä laitoit hakemuksen noin myöhään? Ja moni muukin. Itse jätän hakemuksen aina viimeistään 14 vuorokautta ennen kuin edellinen toimeentulotukipäätös loppuu, niin kuin ohjeissa käsketäänkin. Aina on ajoissa tullut tuki. Viime kuussa laitoin hakemuksen 15. päivä, päätös tuli 20. päivä.

Vierailija
17/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun päätöksessä luki, että jätä helmikuun hakemus viimeistään kaksi viikkoa ennen edellisen päätöksen voimassaoloajan loppumista, joten jätin helmikuun hakemuksen 13.1. Rahat oli 1.2 tilillä.

Miksi ette tee hakemuksia aiemmin?

Vierailija
18/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ttt? Kannattaisi varmaan joskus laittaa jotain säästöönkin. Olen aina pärjännyt omillaan ja ylikin jää.

Vierailija
19/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vieläkin käsittelemättä läheiseni hakemus joka on lojunut kelassa yli 15 arkipäivää, ilman että siihen tarvitsee toimittaa lisäselvityksiä. Puhelinpalvelusta ei kyetä sanomaan, kuin että on ruuhkaista ja ei voi tietää milloin käsitellään. Hohhoijaa. Kunnalla ei olisi onnistunut tämä ihan näin helposti.

Vierailija
20/219 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysyjille, että en voinut tehdä hakemusta paljoakaan aikaisemmin, koska mulla on oikeus ttt vaan jos siihen hyväksyttäviä laskuja tippuu postiluukusta tarpeeksi. Eli lääkemenot ja sairaskulut menee kyllä yli rajan, mutta vasta kuun loppupuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä