Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinua ruvettiin teitittelemään mm. kaupoissa?

Vierailija
06.02.2017 |

Tuntee kyllä itsensä tosi vanhaksi, kun olen huomannut tuota tapahtuvan yhä useammin... :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teititellä vielä. Täytän kohta 33v.

Vierailija
2/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias, välillä teititellään. En usko, että riippuu omalta kohdaltani iästä, vaan siitä miten olen pukeutunut. Mitä arvokkaammin pukeutunut, sitä useammin teititellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua saatetaan teititellä välillä, mutta tulkitsen sen enemmänkin johtuvaksi siitä, että aspa on nuori, eikä hänellä ole kunnon tilanteentajua siitä, ketä teititellä (tai vaikka ketju kannustaa teitittelemään).

Olen itse aspa, enkä mekaanisesti teitittele kaikkia vanhempia ihmisiä vaan se riippuu tilanteesta ja tulkinnasta siitä, kuinka paljon etäisyyttä tuo henkilö minuun kaipaa. Jotkut voivat pitää teitittelyä myös töykeänä tilanteessa, jossa halutaan olla tuttavallisia aspan kanssa.

Vierailija
4/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten siinä 30 -vuotiaana aloin kiinnittämään asiaan huomiota

En tosin ole ihan varma onko aina iästä kiinni. Kerran kun ruokakaupan kassa ei teititellyt niin vitsaillen sanoin, että olipa kiva kun et teititellyt kun se saa olon tuntumaan tosi vanhalta. Kassa oli hämmentynyt ja sanoi, että ei se iästä ole kiinni vaan että heitä on ohjeistettu teitittelemään kaikkia kohteliaisuuden takia ja oli vain unohtanut.

Samoin huomaan että oma pukeutuminen ja se millainen kauppa ovat kyseessä vaikuttavat. Mitä kalliimmin on pukeutunut ja mitä kalliimpi kauppa, sitä useammin vaikutetaan teitittelevän.

Mutta kyllähän siinä iäkkääksi itsensä tuntee :-) Vaikka onkin kohteliasta.

Vierailija
5/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua teititeltiin 22-vuotiaana synnytyssairaalassa.

Vierailija
6/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla teititelty missään vielä elämäni aikana. Olen 25v nainen.

Vierailija
7/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen välillä tottumuksesta 10-vuotiaita lapsiakin karkkiostoksilla. Ei se siitä iästä ole.

Vierailija
8/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti tossa n. kolmevitosena, kyllähän siitä vanha olo tulee.

Vierailija
9/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen pienemmässä kylässä jossa lähes kaikki tuntee toisensa. Teitittelen yleensä vain tuntemattomia.

Vierailija
10/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58-vuotias, ja oisko kerran tai kaksi teititelty. Ei se ulkonäöstä aina ole kiinni. Vaatteet tosin merkkaa ja se olemus. Käyn useissa eri liikkeissä, joten en nyt tarkoita tuttuja myyjiä tai asiakaspalvelijoita, jotka tuntee.

En yritä olla mikään teini, mutta olen tyypiltäni ihan  muuta kuin arvokas rouva tai mikään vanhus. Lapsenlapseni juuri äskettäin kysyi, että miten ihmeessä sä mummi voit olla mun äitin äiti? Pelaillaan pleikkaa, katsellaan ikäisilleen tarkoitettuja leffoja ja shoppaillaan kaikkea yhdessä ym.

Vierailija
11/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään, vaikka olen jo 41 :(

Pidän siitä, kun puhutellaan ystävällisesti ja kunnioittavasti. Pahimmat tyypit muuten tältä kannalta ovat naispoliisit. Ihme törkyturpia, eivät ilmeisti osaa tai halua puhua tavalliselle keski-ikäiselle naiselle kuin ihmiselle.

Vierailija
12/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-v. Samaan aikaan myös taksikuskit alkoivat nousta autosta avaamaan takaovea. En tunne oloani vanhaksi enkä pane yhtään pahakseni, kivahan se on kun ihmiset ovat kohteliaita :)

Vierailija
13/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen kaikkia asiakkaita. Oli sitten 5-vuotias tai 50-vuotias.

T. Kassa

Vierailija
14/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti ekoja kertoja kiinnitin asiaan huomiota kun oli sormukset sormessa (23v) ja aika usein nykyään kun liikun lasten kanssa. Mustakin aika paljon kiinni siitä, miten siisti habitus itsellä on ja vastaavasti myös liikkeen "tasosta".

Ehkä hiukan ohis, mutta itse ainakin toivoisin enemmän teitittelyä. Koen että se on jotenkin henkisesti turvallinen etäisyys tuntemattomien kanssa, ahdistaa jos myyjä (varsinkin jossain kivijalkaputiikissa) tulee viereen juttelemaan ja vielä sinuttelee päälle, se tuntuu tulevan tosi iholle. En tiedä jakaako kukaan tätä tunnetta:D Itsekin mieluummin teitittelen tuntemattomia, mutta oman ikäisten kanssa tulee vaan pitkiä katseita (toistaiseksi).

N30

Vierailija
15/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti ekoja kertoja kiinnitin asiaan huomiota kun oli sormukset sormessa (23v) ja aika usein nykyään kun liikun lasten kanssa. Mustakin aika paljon kiinni siitä, miten siisti habitus itsellä on ja vastaavasti myös liikkeen "tasosta".

Ehkä hiukan ohis, mutta itse ainakin toivoisin enemmän teitittelyä. Koen että se on jotenkin henkisesti turvallinen etäisyys tuntemattomien kanssa, ahdistaa jos myyjä (varsinkin jossain kivijalkaputiikissa) tulee viereen juttelemaan ja vielä sinuttelee päälle, se tuntuu tulevan tosi iholle. En tiedä jakaako kukaan tätä tunnetta:D Itsekin mieluummin teitittelen tuntemattomia, mutta oman ikäisten kanssa tulee vaan pitkiä katseita (toistaiseksi).

N30

Hep, jaan. Myös niin päin, että itse teitittelen tuntemattomia - minulta se käy ihan automaattisesti, sinuttelu tuntuu jotenkin "väärältä" esim. työhön liittyvissä tilanteissa, ellei kyseessä ole lapsi. Teitittelyllä pidän kunnioittavaa, asiallista välimatkaa toiseen. Koen teitittelyn molemmin päin kohteliaana, vaikka jotkut siitä kuulemma loukkantuvat?

Ikää on 38 v. -12

Vierailija
16/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35-v. Samaan aikaan myös taksikuskit alkoivat nousta autosta avaamaan takaovea. En tunne oloani vanhaksi enkä pane yhtään pahakseni, kivahan se on kun ihmiset ovat kohteliaita :)

Sama täällä, se tuo päivään niin helposti hyvää mieltä kun ihmiset ovat kohteliaita. Samoin olen itse. Näiden mainittujen esimerkkien lisäksi esimerkiksi oven auki pitäminen yms. Viimeksi tänään yksi herrasmies piti ovea auki ja toinen nosti ja ojensi minulle kadulle pudonneen piponi. Arvostin sitä tosi paljon. Ja ihan yhtä kohtelias olen itse naisena miehiä sekä toisia naisia kohtaan. Se tuo aina niin hyvää mieltä päivään.

Taksikuskeissa muuten ainakin Kovasen firmassa pk -seudulla on sääntö, että kuskit nousevat avaamaan oven. Senkin takia käytän kyseistä firmaa aina kuin voin, varsinkin kun kuskit ovat yleensäkin kohteliaita ja asiallisia ja autot siistejä.

Vierailija
17/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani jo parikymppisiä nuoria naisia alettiin rouvitella ja teititellä ainakin kaupungin kaupoissa. Mutta ihmekös tuo. sillä siihen aikaan teititeltiin monissa kouluissa lukiolaisiakin. Muistan, miten uusi opettaja kysyi meiltä lukiolaisilta, saako meitä sinutella, vai pitääkö meitä teititellä. Emme maalaisnuoret olleet silloin vielä tottuneet siihen, että opettajat teitittelivät meitä. Me toki teitittelimme opettajiamme.

Vierailija
18/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, se tuo päivään niin helposti hyvää mieltä kun ihmiset ovat kohteliaita. Samoin olen itse. Näiden mainittujen esimerkkien lisäksi esimerkiksi oven auki pitäminen yms. Viimeksi tänään yksi herrasmies piti ovea auki ja toinen nosti ja ojensi minulle kadulle pudonneen piponi. Arvostin sitä tosi paljon. Ja ihan yhtä kohtelias olen itse naisena miehiä sekä toisia naisia kohtaan. Se tuo aina niin hyvää mieltä päivään.

Taksikuskeissa muuten ainakin Kovasen firmassa pk -seudulla on sääntö, että kuskit nousevat avaamaan oven. Senkin takia käytän kyseistä firmaa aina kuin voin, varsinkin kun kuskit ovat yleensäkin kohteliaita ja asiallisia ja autot siistejä.

Niin totta! Helppo ja halpa tapa saada hyvää mieltä sekä itselle että toisille. - Käytän itse takseja sekä Turussa että Porissa, satunnaisesti myös Tampereella. En ole kysynyt firmojen linjauksista, hyvä tietää. Joka tapauksessa, hyvää asiakaspalvelua! -12

Vierailija
19/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alettiin teititellä kun olin 23. Olen nyt 25. Se vaan on erikoista, että tätä harrastaa vielä ainoastaan arviolta pari vuotta itseäni nuoremmat myyjät, ei muut...

Vierailija
20/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä lähtein kun olen käynyt kaupassa ilman vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi