Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa amatöörin lentokoneessa?

Vierailija
06.02.2017 |

No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.

Kommentit (249)

Vierailija
121/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava ketju.

Mitä ihmeellistä siinä on, jos joku lentää eka kertaa tai lentää harvoin? Kaikilla on ollut ne eka kerrat joskus. Ja kaikilla meillä on asioita, joita me ei osata tai joista olemme epävarmoja.

Säälittävää naureskella toisille sen perusteella, ettei ne ole jossain asiassa yhtä rutinoitunut kuin itse on. No joo... Säälittävää naureskella tosille ihan mistä syystä tahansa, jos tarkoituksena on pilkata.

Eli rohkeesti kaikki vaan kokeilemaan uusia asioita, jos mieli tekee ja vaikka jännittäisikin. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan kyttää "amatöörejä" lentokentällä, - koneessa tai muuallakaan, jotta sais ylemmyydentuntoisena naureskella.

Kaikki meistä on "amatöörejä" joissain asioissa :)

Vierailija
122/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri säästää matkakuluissa ja tunkee kaiken omaisuutensa matkustamoon mukaan ottamaansa ylisuureen laukkuun. Sitten ihmetellään, kun se oma laukku ei enää mahdukaan hyllylle. Lentoyhtiöt voisivat seurata paljo tarkemmin matkustamoon mukaan otettavien laukkujen kokoa ja ennen kaikkea painoa, ihan jo turvallisuussyistäkin. Oletan, että voin laittaa takkini ja pienen käsimatkatavarani hyllytilaan enkä todellakaan tunge niitä jalkatiloihini. Olen maksanut lipustani ja oletan, että minulla on oma osuuteni hyllystä, varsinkin kun tavaramääräni on hyvin kohtuullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on juuri tuollainen hävettävä amatööri. Se juoksee vessassa useamman kerran lyhyenkin lennon aikana. Laukusta pitää etsiä milloin mitäkin. Ja se kyselee henkilökunnalta kaikkea tyhmää, tyyliin "Milloin ollaan perillä? Saako vyötä pitää lukittuna jos valo ei pala? Yms."

Hävettää!!!!

Vierailija
124/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööri säästää matkakuluissa ja tunkee kaiken omaisuutensa matkustamoon mukaan ottamaansa ylisuureen laukkuun. Sitten ihmetellään, kun se oma laukku ei enää mahdukaan hyllylle. Lentoyhtiöt voisivat seurata paljo tarkemmin matkustamoon mukaan otettavien laukkujen kokoa ja ennen kaikkea painoa, ihan jo turvallisuussyistäkin. Oletan, että voin laittaa takkini ja pienen käsimatkatavarani hyllytilaan enkä todellakaan tunge niitä jalkatiloihini. Olen maksanut lipustani ja oletan, että minulla on oma osuuteni hyllystä, varsinkin kun tavaramääräni on hyvin kohtuullinen.

Lennän aina cabin kokoisella laukulla. En halua ostaa erikseen ruumaan menevää laukkua, jota en todellakaan tarvitse. Lisäksi vaihto on paljon paljon helpompaa. Jos lokerikossa ei ole tilaa matkalaukulle niin silloin lentoemo yleensä ottaa jonkun takin tai pikkuveskan pois ja käskee laittamaan jalkoihin :) vai haluatko että koko kone myöhästyy kun niitä matkalaukkuja aletaankin siirtämään ruumaan? Tietokonelaukun laitan jalkatilaan.

Vierailija
125/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennän aina cabin kokoisella laukulla. En halua ostaa erikseen ruumaan menevää laukkua, jota en todellakaan tarvitse. Lisäksi vaihto on paljon paljon helpompaa. Jos lokerikossa ei ole tilaa matkalaukulle niin silloin lentoemo yleensä ottaa jonkun takin tai pikkuveskan pois ja käskee laittamaan jalkoihin :) vai haluatko että koko kone myöhästyy kun niitä matkalaukkuja aletaankin siirtämään ruumaan? Tietokonelaukun laitan jalkatilaan.

Vaihto helpompaa???

Vierailija
126/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörit juo alkoholia lennolla.

Ammattilainen kun menee koneeseen, niin se on tukevassa humalassa jo valmiiksi.

Vierailija
127/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaan tuo kerran mainittu, että omat roinat eli takit tungetaan muiden lokeroon.

Voin sanoa, että näin 176 cm naisena ovat koipeni aika isot, aika tuskasta oli pitää se matkalaukku jaloissa. Ei ollut yhdessäkään lokerossa tilaa.

Vituttaa se, että kun itse matkustaa säädösten mukaisten käsimatkatavaroiden kanssa, joutuu istumaan ahtaasti takkinsa kanssa penkissä että ihmisten liian isot matkalaukut ja XL-Vuittonit (saman ihmisen) mahtuu lokeroon. Maksa siitä ruumalaukustasi.

Vierailija
128/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: paljon lentävät, kiinnitättekö huomiota siihen, mitä muut koneessa tekevät? Itse otan heti lukemiseni esiin, enkä töllötä muita ja arvioi heidän lentokertojaan tai muutakaan.

Aivan, tästä tunnistaakin amatöörin lentokoneessa: se tuijottaa muita matkustajia ja arvioi ovatko amatöörejä vai 'ammattilaisia'. Itse pidän ammattilaisina koneen henkilökuntaa.

Vierailija
129/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alottajan tyyliset "mä oon niin sairaan cool ku lennän niin usein". Pitää ignorata turvaohjeet ja joka välissä tehdä omalla coolilla olemuksella selväksi että tässä ei nyt mitään amatöörejä olla. Otetaan joka kerta kuva facebookkiin kun ollaan Finnairin loungessa!

Ja ne tosi coolit länkyttävät vastaan henkilökunnalle joka käskee pistämään turvavyön kiinni ...

Vierailija
130/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amatöörit juo alkoholia lennolla.

Ammattilainen kun menee koneeseen, niin se on tukevassa humalassa jo valmiiksi.[/quote

Eräissä maissa tosi ammattiliskuskikin on tukevassa humalassa.

Vierailija
131/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavaksi, että lentokoneessa käyn vessassa aina heti kun turvavyövalo sammuu, samoin ennen laskeutumista. Ei ikinä tiedä, milloin vessa menee tukkoon tai koko lento on yhtä turbulenssia, jolloin vessaan ei pääsekään. Pari tuntia täydellä rakolla kovissa ilmakuopissa ei muuten ole mitään hupia, koettu on. Kärsin myös lentopahoinvoinnista, jota hoidan runsaalla vedenjuonnilla, joten siksikin vessahätä iskee herkästi. Liikkuminen helpottaa myös lentoturvotusta ja ehkäisee veritulppia. Amatööri istuu penkissään ja hankkii terveysongelmia.

Vierailija
132/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen käyttää lentokentän loungeissa olevia saniteettitiloja, jos pitää ennen lyhyttä lentoa käydä klosetissa.

Vierailija
133/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattilainen käyttää lentokentän loungeissa olevia saniteettitiloja, jos pitää ennen lyhyttä lentoa käydä klosetissa.

Just näin!

Vierailija
134/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Lentoyhtiöt voisivat seurata paljo tarkemmin matkustamoon mukaan otettavien laukkujen kokoa ja ennen kaikkea painoa, ihan jo turvallisuussyistäkin. Oletan, että voin laittaa takkini ja pienen käsimatkatavarani hyllytilaan enkä todellakaan tunge niitä jalkatiloihini. ...

Olen tästä niin lujasti samaa mieltä. Ihmisten annetaan tuoda matkustamoon niin valtavan isoja laukkuja (ja jopa rinkkoja yms.) että tila kerta kaikkiaan loppuu kesken. Onko siihen joku syy että niitä ei check-in-tiskillä käsketä laittamaan ruumaan vaikka ovat selvästi ylikokoisia?

135/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihto helpompaa???

Mua kans ihmetyttää miten vaihto on helpompaa?

Mun mielestä on paljon helpompaa kun laittaa kassin ruumaan ja käsimatkatavarana on vain käsilaukku/reppu. Joku muu kuskaa mun tavarat koneesta toiseen ja mä huolehdin vain sen käsilaukun. Ainoastaan kerran on jouduttu konetta vaihtaessa hakeen matkalaukut ja checkkaan ne uudestaan.

Mut mähän oonkin amatööri, kun mulla on alta 50 lentoa takana.

Vierailija
136/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse todella amatööri, kun et tiedä, että käsimatkatavaroissa ON painorajoitus ja laukullakin enimmäismitat. Kummallista, että tällaisellakin asialla pitää päteä.

Vierailija
137/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse todella amatööri, kun et tiedä, että käsimatkatavaroissa ON painorajoitus ja laukullakin enimmäismitat. Kummallista, että tällaisellakin asialla pitää päteä.

Harmi vaan että niitä laukkuja ei koskaan punnita. 

Tuo kyllä niin rasittavaa että joillakin on mukana se lentolaukku, käsilaukku ja sitten vielä monta pientä nyssäkkää ja ne kaikki pitää laittaa sinne ylähyllylle vielä sen takin kanssa. Nykyisin otan matkustamoon mukaan vain jonkun repun jonka saan laitettua istuimen alle, eipä tarvitse sitten itse stressata siitä onko hyllyllä tilaa.

Vierailija
138/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amatöörin tunnistaa ehkä parhaiten siitä, että hän ei ole lentänyt paljon. Paljon lentävillä on kanta-asiakasohjelman kortti, jolla pääsee priority-boardingin kautta, vaikkei lippu olekaan bisnekseen. Tuo on se helpoin tapa huomata "amatöörit" eli vähän lentävät muiden matkustajien joukosta.

Jep, ja amatöörin tunnistaa myös siitä, että se ei kuuntele ohjeita ennen koneeseen nousua eli sen tunnistaa jo lähtöportilla. Jos on kuulutettu että ryhmä A menee ensin, niin tämä ryhmän C matkustaja on menossa koneeseen ja tulee käännytetyksi jonon hännille.

ova

Mitä nämä tällaiset ryhmät A, B, C ovat? 

Kysyy keski-ikäinen nainen, joka suunnittelee vielä nousevansa lentokoneeseen. 

Vierailija
139/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

goaliemomma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihto helpompaa???

Mua kans ihmetyttää miten vaihto on helpompaa?

Mun mielestä on paljon helpompaa kun laittaa kassin ruumaan ja käsimatkatavarana on vain käsilaukku/reppu. Joku muu kuskaa mun tavarat koneesta toiseen ja mä huolehdin vain sen käsilaukun. Ainoastaan kerran on jouduttu konetta vaihtaessa hakeen matkalaukut ja checkkaan ne uudestaan.

Mut mähän oonkin amatööri, kun mulla on alta 50 lentoa takana.

Juurikin sen takia, ettei sitä laukkua tarvitse lähteä hakemaan sieltä hihnalta vaan voi mennä suoraan lähtöportille ja ehdit koneeseen. Vaihdot on usein eri lentoyhtiöillä. Eikä tarvitse jännittää että ehtiiköhän se laukku varmasti jatkokoneeseen jos vaihtoaika on todella lyhyt. Perillä ollessakaan ei tarvitse odottaa laukkua vaan voi mennä suoraa junaan. :) tärkeämpänä seikkana kuitenkin pidän hintaa. En vain halua maksaa laukusta enempää kuin edestakaisesta lentolipusta...

Teen kyllä siinä virheen että otan aina liian lyhyen vaihtoajan lentojen välille ja sitten 1-2 tunnin myöhästyminen tarkoittaa ravia lähtöportille ja joskus myöhästymistä vaihdosta.

Vierailija
140/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan että niitä laukkuja ei koskaan punnita. 

Tuo kyllä niin rasittavaa että joillakin on mukana se lentolaukku, käsilaukku ja sitten vielä monta pientä nyssäkkää ja ne kaikki pitää laittaa sinne ylähyllylle vielä sen takin kanssa. Nykyisin otan matkustamoon mukaan vain jonkun repun jonka saan laitettua istuimen alle, eipä tarvitse sitten itse stressata siitä onko hyllyllä tilaa.

Halpalentoyhtiöillä punnitaan. Esim. Ryanair ja wizzair on TODELLA tarkkoja. Nykyään usein esim. Finnairilla laitetaan ne tägit käsimatkatavaroihin, että laitetaanko laukku jalkatilaan vai lokerikkoon. Pienissä koneissa isot käsimatkatavarat laitetaan ilmaiseksi ruumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän