Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa amatöörin lentokoneessa?

Vierailija
06.02.2017 |

No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.

Kommentit (249)

Vierailija
101/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.

Ammattilainen paskoo housuunsa? Aika hätäisiä johtopäätöksiä teet. Itse olen lentänyt ihan kohtalaisen paljon mutta kärsin oikuttelevasta vatsasta joka ei todella katso aikaa tai paikkaa kun päättää toimia.

Vähän sama, paitsi mä kärsin runsaista menkoista. Todellakin käytävä tunnin välein vessassa, jos osuu lento vuodon ekoille päiville. Kerran aloin falskata laskun aikana, ja täten tunnustan pilanneeni finskiltä yhden istuimen. Tietysti kerroin siitä, lähdin tämän takia koneesta viimeisenä. Henkilökunta (ne lentämisen ammattilaiset) oli ystävällistä ja auttavaista. Sain siistiytyä ja vaihtaa vaatteet vessassa ennen kuin poistuin koneesta.

Mutta eipä tulisi mieleenikään jättää vessaan menoa väliin sen takia, että se on jonkin "ammattilaisen" mielestä noloa.

Itse lennän noin kerran kuussa, näin on ollut vuosia, ja toisten matkustajien puuhat eivät kiinnosta, kunhan käyttäytyvät toiset normaalisti huomioiden.

Tähän kk ongelmaan löytyy lääkettä ihan hormoonitonta. Suosittelen kysymään lääkäriltä traneksaamihappoa.

On käytössä, eikä ole edes ainoa lääkitys, jota käytetään. Kohdunpoistoa en vielä teetä.

Vierailija
102/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siitä, että käy kaiken aikaa matkatavaralokerolla, ettei ole osannut ottaa niitä kamoja eri kassiin, joita lennon aikana haluaa sylissään pitää jne.

Yksin tai pariskuntana tämäkin onnistuu ettei tarvi lokerolla käydä mutta lapsillakin on oma tahto/ tarve. Sanompahan vaan, että 5 ihmisen kammat on vaikeampaa pakata kuin 1-2.

"Sanonpahan vaan" ei "sanompahan vaan".

Vanha pilkunnussija iski jälleen.

Vittu, pilkunnussija vittuilee naama norsunvitulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siitä, että käy kaiken aikaa matkatavaralokerolla, ettei ole osannut ottaa niitä kamoja eri kassiin, joita lennon aikana haluaa sylissään pitää jne.

Yksin tai pariskuntana tämäkin onnistuu ettei tarvi lokerolla käydä mutta lapsillakin on oma tahto/ tarve. Sanompahan vaan, että 5 ihmisen kammat on vaikeampaa pakata kuin 1-2.

"Sanonpahan vaan" ei "sanompahan vaan".

Vähän niinkuin "isänmaallinen" ja "isämmaallinen". Kielipuoli WT.

104/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan olla todellinen AMATÖÖRI. Katselen ja kuuntelen tarkasti lentoemäntien turvallisuusohjeet ennen lähtöä, olen silminnähden jännittynyt koneen kiihdyttäessä ja noustessa, pidän koko matkan turvavöitä kiinni, käyn lyhyelläkin lennolla vessassa. Kyselen lentoemänniltä oudoista tärinöistä ja lentosäästä. Turvavyövalojen syttyessä olen huolestunut.

Olen lentänyt usein, mutta kärsin lentopelosta.

Sama juttu mulla, mutta sillä erotuksella että en kysele lentoemänniltä noista asioista. Lennän paljon ja aina vain lentäminen pelottaa. Ei toimi siedätyshoito nähtävästi lainkaan. Pelko ei kuitenkaan ole niin hallitseva etten pystyisi lentämään mutta pulssi on tapissa joka ikinen kerta lentäessä.

Mua ei itseäni häiritse ensikertalaisten "sähläykset".

Vierailija
105/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit juo alkoholia lennolla.

Vierailija
106/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vessaan ja katsot peiliin.

Vierailija
107/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne kaikki muut kuin lentäjä, perämies ja lentoemännät  lentokoneessa ole amatöörejä lentämisen suhteen. :)

Vai onko joku lentomatkustamisen ammattilainen?

Vierailija
108/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että amatööri tarkkailee koko lennon ajan muiden matkustajien käyttäytymistä, ilmeitä ja toimintaa ja tekee näistä omia naurettavia tulkintojaan. Heti lennon laskeuduttua ja usein jopa lennon aikana raportoi havaintonsa someen ja tänne AV:lle.

Vierailija
109/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne kaikki muut kuin lentäjä, perämies ja lentoemännät  lentokoneessa ole amatöörejä lentämisen suhteen. :)

Vai onko joku lentomatkustamisen ammattilainen?

Joku voi olla.

110/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottaa sen lentoemäntien koreografian haavi auki.

Mikä helvetin haavi?

Vierailija
111/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajan tyyliset "mä oon niin sairaan cool ku lennän niin usein". Pitää ignorata turvaohjeet ja joka välissä tehdä omalla coolilla olemuksella selväksi että tässä ei nyt mitään amatöörejä olla. Otetaan joka kerta kuva facebookkiin kun ollaan Finnairin loungessa!

112/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että amatööri tsekkaa moneen kertaan, että onhan tämä nyt aivan varmasti hänen istumapaikkansa. Tämän jälkeen hän istuutuu paikalleen, räpeltää turvavyön kanssa ottaen ensin vahingossa vierustoverin vyön. Sitten hän ojentelee kauluksiaan, vilkuilee ympärilleen mairea hymy kasvoillaan "huomasivathan kaikki nyt varmasti, että MINÄ olen lennolla". Siinä odotellessa lentoonlähtöä hän räplää läpi tuulettimet, lukuvalot ja ikkunaluukut ja tarjottimen. Kun vihdoin on lähdetty lentoon amatööri odottaa sitä hetkeä kun turvavyön merkkivalo sanoo bling ja hän säntää kohti vessaa, sillä onhan vessakin testattava oli hätä tai ei.

Kun lentoemo ilmoittaa, että aloitamme juomatarjoilun hetken kuluttua, läväyttää amatööri tarjottimen alas samalla sekunnilla ja istuu selkä suorassa odottamassa kuin koulupoika ensimmäisenä koulupäivänään. Ja nyt ollaan vasta alkumatkassa, loppua en jaksa edes kirjoittaa.

Huutista.

Vierailija
113/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alottajan tyyliset "mä oon niin sairaan cool ku lennän niin usein". Pitää ignorata turvaohjeet ja joka välissä tehdä omalla coolilla olemuksella selväksi että tässä ei nyt mitään amatöörejä olla. Otetaan joka kerta kuva facebookkiin kun ollaan Finnairin loungessa!

Amatööri lentää Finnairilla.

Vierailija
114/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...Oon lentänyt jo 60-luvulla Convair Metropolitan ja Super Caravellella ja viihtynyt aina hyvin, mutta tsekkaan silti "koreografian" ja lähimmän varauloskäynnin.

Tsekkaan yleensä varauloskäynnin ja sammuttimen niin että osaan toimia töissä, kotona, hotellissa, matkalla. Se on vain sellainen harrastus.

Vierailija
115/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hienoa olla ammattilainen lentokoneessa istumisessakin? Tiedätkö sinä ns. lentokoneessa istumisen ammattilainen, että sinäkin olet ollut joskus se amatööri. Ja silloin sinullekin ehkä naurettiin. Tuntuisiko kivalta? Me kaikki olemme aina jossain asiassa ns. amatöörejä, koska aina on asioita, joita teemme ensimmäistä kertaa ja silloin toimimme kuten toimimme. Ja se on ihan riittävän hyvin. Mutta moni ns. ammattilainen tuntuu olevan vielä amatööri siinä, ettei ymmärrä tätä osaamisen karttumista asiassa kuin asiassa. Mitä useammin teet asiaa, sitä enemmän kehityt.

Olen myös tavannut ihmisiä, jotka eivät uskalla yrittää mitään uutta, koska häpeävät itseään ja osaamattomuuttaan. Näin sitä sitten saakin oman elämän näivetettyä oikein kunnolla.

Olen sanaton...

Vierailija
116/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raxutin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin haavi?

Virsikirja?

Vierailija
117/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisjurpo on muutaman kerran lentänyt ja nyt tekee aloituksen?

Vierailija
118/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siitä, että hän antaa aplodit koneen laskeuduttua :D

Tuo on yleinen tapa joissain maissa.

Vierailija
119/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne "kokeneet lentomatkustajat", jotka ovat optimoineet kaiken juuri itselleen edulliseksi, muista viis.

Esim. amatööri ottaa viikon lomallekin kunnollisen kokoisen matkalaukun, joka on tietysti ruumatavaraa. Nämä "kokeneet matkustajat" tuovat matkustamoon ylisuuria "cabin bageja" plus lisäksi reppua/käsväskyä ja muuta pientavaraa, jotka täyttävät yksinään yhden lokerikon.

Sitten nämä "kokeneet" ovat laskeutumisen jälkeen nopeasti pystyssä, että ehtivät tukkimaan käytävän kamoillaan ja pääsevät ensimmäisessä aallossa ulos.

Itselle näppärää, muita kohtaan itsekästä.

"Genuine pro"-matkustaja lentää kevyin, pienin matkatavaroin. Oikea ammattilainen ei hötkyile missään vaiheessa. Auttaa pyytämättä ja numeroa tekemättä, esim. nostaa alas amatöörin/vanhan/pienen vierustoverinsa laukun

Vierailija
120/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siitä, että hän antaa aplodit koneen laskeuduttua :D

Tuo on yleinen tapa joissain maissa.

Missä? Venäjällä varmaankin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi