Mistä tunnistaa amatöörin lentokoneessa?
No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.
Kommentit (249)
Ainakin siitä, että hän antaa aplodit koneen laskeuduttua :D
Tuijottaa sen lentoemäntien koreografian haavi auki.
Ammattilainen istuu hiljaa ja tukehtuu kun amatööri valittaa viereen istuvasta reilusti ylipainoisesta kanssamatkustajasta.
Mikä vitun amatööri? Kyllä on elämä tyhjää jos pitää asemoida itsensä lentokoneella matkailun ammattilaiseksi.
Siitä että se kone tippuu taivaalta
Vierailija kirjoitti:
No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.
Eikös sitä vessaan mennä silloin kun tarve on riippumatta onko ammattalainen vai amatööri?
No jo on ap:llakin edes joku asia, jossa loistaa ja se on se, että on muutaman kerran lentänyt lentokoneella ja sen takia osaa olla siellä tarpeeksi coolisti. Ja tässä ketjussa sitten pitäisi luetella seikkoja, joita ne vähemmän coolit sitten siellä tekee paljastaen itsensä. Ei hyvää päivää :D
Ainakin siitä, että käy kaiken aikaa matkatavaralokerolla, ettei ole osannut ottaa niitä kamoja eri kassiin, joita lennon aikana haluaa sylissään pitää jne.
Amatöörin tunnistaa ehkä parhaiten siitä, että hän ei ole lentänyt paljon. Paljon lentävillä on kanta-asiakasohjelman kortti, jolla pääsee priority-boardingin kautta, vaikkei lippu olekaan bisnekseen. Tuo on se helpoin tapa huomata "amatöörit" eli vähän lentävät muiden matkustajien joukosta.
yleensä vähemmän lentäneet (usein tätä tapahtuu esim. lomalennoilla) jäävät käytävälle arpomaan, kuka istuu milläkin paikalla. Siinä aletaan tutkia lentolippuja ja säätää lapsia lippujen mukaiseen järjestykseen istumaan, ja koko jono seisoo, kun Jenica-Jannica ehtikin ikkunapaikalle, vaikka Nico-Mico:n lipussa lukeekin ikkunapaikka...
Vierailija kirjoitti:
Tuijottaa sen lentoemäntien koreografian haavi auki.
Tämä jotenkin symppis. :D
Amatöörin tunnistaa käytävän tukkeena boardauksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siitä, että käy kaiken aikaa matkatavaralokerolla, ettei ole osannut ottaa niitä kamoja eri kassiin, joita lennon aikana haluaa sylissään pitää jne.
Yksin tai pariskuntana tämäkin onnistuu ettei tarvi lokerolla käydä mutta lapsillakin on oma tahto/ tarve. Sanompahan vaan, että 5 ihmisen kammat on vaikeampaa pakata kuin 1-2.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.
Tasan takuulla käyn vessassa ennen laskeutumista, ettei tarvitse kentällä etsiä vessaa ja jonottaa siellä, vaan pääsee suoraan hyppäämään bussiin tai taksiin ja jatkamaan matkaa. Mitä muuta tekemistä siellä koneessa olisi, siellähän on aikaa jonottaa.
OT: paljon lentävät, kiinnitättekö huomiota siihen, mitä muut koneessa tekevät? Itse otan heti lukemiseni esiin, enkä töllötä muita ja arvioi heidän lentokertojaan tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.
Ei pidä paikkaansa. Matkustajalla on voinut olla niin tiukka vaihto, että ei ole ehtinyt vessaan portilta toiselle juostessaan. Sellaista sattuu, jos vaihdollisella reitillä ensimmäinen lento on myöhässä.
Sama koskee lentokoneruokaa. On helppo ajatella, että kukaan ei tarvitse ruokaa koneessa parin tunnin lennolla, koska kentälläkin voi syödä, mutta mieli muuttuu, kun on edellisen kerran syönyt Helsingissä ja menossa vaihdollisella lennolla jonnekin eteläiseen Eurooppaan. Jos lento Helsingistä vaikkapa Frankfurtiin on myöhässä, Frankfurtissa ei luultavasti ehdi kuin juosta portilta toiselle. Sitten istutaan koneessa toiset kolme tuntia. Eihän siinä vielä nälkään kuole, mutta olisi ihan kiva saada edes jonkinlainen välipala siinä 6-7 tunnin matkan aikana.
Lentämisen ammattilaisen tunnistaa lentäjän, stuertin tai lentoemännän työasusta. Muut ovat amatööreja ja maksavat siitä huvista.
Aha. "Ammattilainen" siis jonottaa lentokentällä pitkässä vessajonossa.