Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa amatöörin lentokoneessa?

Vierailija
06.02.2017 |

No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.

Kommentit (249)

Vierailija
21/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siitä, että käy kaiken aikaa matkatavaralokerolla, ettei ole osannut ottaa niitä kamoja eri kassiin, joita lennon aikana haluaa sylissään pitää jne.

Yksin tai pariskuntana tämäkin onnistuu ettei tarvi lokerolla käydä mutta lapsillakin on oma tahto/ tarve. Sanompahan vaan, että 5 ihmisen kammat on vaikeampaa pakata kuin 1-2.

Viisi kampaa nyt mahtuu vaikka taskuun, jos niitä hiuksia on ihan pakko juuri siellä lentokoneessa kammata.

Vierailija
22/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että amatööri tsekkaa moneen kertaan, että onhan tämä nyt aivan varmasti hänen istumapaikkansa. Tämän jälkeen hän istuutuu paikalleen, räpeltää turvavyön kanssa ottaen ensin vahingossa vierustoverin vyön. Sitten hän ojentelee kauluksiaan, vilkuilee ympärilleen mairea hymy kasvoillaan "huomasivathan kaikki nyt varmasti, että MINÄ olen lennolla". Siinä odotellessa lentoonlähtöä hän räplää läpi tuulettimet, lukuvalot ja ikkunaluukut ja tarjottimen. Kun vihdoin on lähdetty lentoon amatööri odottaa sitä hetkeä kun turvavyön merkkivalo sanoo bling ja hän säntää kohti vessaa, sillä onhan vessakin testattava oli hätä tai ei.

Kun lentoemo ilmoittaa, että aloitamme juomatarjoilun hetken kuluttua, läväyttää amatööri tarjottimen alas samalla sekunnilla ja istuu selkä suorassa odottamassa kuin koulupoika ensimmäisenä koulupäivänään. Ja nyt ollaan vasta alkumatkassa, loppua en jaksa edes kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri ei turvatarkastuksessa ole ikinä kuullutkaan mistään nesterajoituksista tai ei osaa laittaa niitä puteleita siihen pussiin tai ei ymmärrä että hajuvesi on neste. (ihan joka kerta kentällä törmää näihin, lennän viikoittain.)

Koneessa en juurikaan kiinnitä huomiota paitsi ehkä jos joku pomppaa pystyy ja kaivamaan tavaroitaan sieltä lokerosta HETI kun kone on maassa (rullaamassa ja turvavyövalo päällä) ja henkilökunta joutuu kuuluttamaan että pitää edelleen istua (näitäkin on nähty; omalla kokemuksella  yleensä venäläisiä) 

Vierailija
24/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on vihaisia amatöörejä liikenteessä.

Vierailija
25/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että amatööri tsekkaa moneen kertaan, että onhan tämä nyt aivan varmasti hänen istumapaikkansa. Tämän jälkeen hän istuutuu paikalleen, räpeltää turvavyön kanssa ottaen ensin vahingossa vierustoverin vyön. Sitten hän ojentelee kauluksiaan, vilkuilee ympärilleen mairea hymy kasvoillaan "huomasivathan kaikki nyt varmasti, että MINÄ olen lennolla". Siinä odotellessa lentoonlähtöä hän räplää läpi tuulettimet, lukuvalot ja ikkunaluukut ja tarjottimen. Kun vihdoin on lähdetty lentoon amatööri odottaa sitä hetkeä kun turvavyön merkkivalo sanoo bling ja hän säntää kohti vessaa, sillä onhan vessakin testattava oli hätä tai ei.

Kun lentoemo ilmoittaa, että aloitamme juomatarjoilun hetken kuluttua, läväyttää amatööri tarjottimen alas samalla sekunnilla ja istuu selkä suorassa odottamassa kuin koulupoika ensimmäisenä koulupäivänään. Ja nyt ollaan vasta alkumatkassa, loppua en jaksa edes kirjoittaa.

Ihan hyvä ettet jaksa, oli sellaista jööttiä tähänkin asti. Ammattilainen on näköjään käsittämätön, ylimielinen kyylääjä, joka ei pysty keskittymään omiin asioihinsa.

Vierailija
26/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on vihaisia amatöörejä liikenteessä.

Lentämisen ammattilainen on trollaamisen amatööri.

Vierailija
27/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä jotka eivät huomioi kanssamatkustajia tai älyä että reitit ovat erilaisia. Tyyliin kännäävä miesporukka vieressä, kun itse haluaisi vain nukkua yli vuorokauden valvomisen jälkeen. Tai sitten ne jotka nousevat seisomaan käytävälle möllöttämään vaikka juuri kuulutettiin että päästetään ensin ne, joilla jatkolennon boarding on jo alkanut. Ne jotka menevät ensimmäisenä koneeseen ja laittavat pienet matkatavarat ja takit lokerikkoon... ja sitten viimeisimpänä tulleiden matkalaukut eivät mahdu jne.

Vierailija
28/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri on ihan tohkeissaan joka asiasta.

Vierailija
29/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööri on ihan tohkeissaan joka asiasta.

Ihan niin kuin sinä nyt.

Vierailija
30/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että valittaa kun edessä istuva kääntää selkänojansa alas.

Se paljastaa myös av-mammaksi.

Vierailija
31/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin siitä että parin tunnin lyhyellä Euroopan lennolla pitää jonotella vessaan.

Ammattilainen paskoo housuunsa? Aika hätäisiä johtopäätöksiä teet. Itse olen lentänyt ihan kohtalaisen paljon mutta kärsin oikuttelevasta vatsasta joka ei todella katso aikaa tai paikkaa kun päättää toimia.

Vierailija
32/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran lentänyt koneella Helsingistä kotimaan lennon joka kesti reilun tunnin.

Tarkistin paikkani kahteen kertaan ennenkuin uskalsin istua alas.

Viereen tuli keski ikäinen mies ja kysyi minulta että olenko jo valmis lentämään.

Katsoin hämmästyneenä sitä kunnes se lisäsi että kun on sinulla jo vyökin kiinni ja osoitti vyötä jonka olin laittanut kiinni heti istuttuani.

Olin amatööri.

En tajunnut että koneessa ilmoitetaan erikseen koska vyöt täytyy laittaa kiinni.

Vierailija
33/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hienoa olla ammattilainen lentokoneessa istumisessakin? Tiedätkö sinä ns. lentokoneessa istumisen ammattilainen, että sinäkin olet ollut joskus se amatööri. Ja silloin sinullekin ehkä naurettiin. Tuntuisiko kivalta? Me kaikki olemme aina jossain asiassa ns. amatöörejä, koska aina on asioita, joita teemme ensimmäistä kertaa ja silloin toimimme kuten toimimme. Ja se on ihan riittävän hyvin. Mutta moni ns. ammattilainen tuntuu olevan vielä amatööri siinä, ettei ymmärrä tätä osaamisen karttumista asiassa kuin asiassa. Mitä useammin teet asiaa, sitä enemmän kehityt.

Olen myös tavannut ihmisiä, jotka eivät uskalla yrittää mitään uutta, koska häpeävät itseään ja osaamattomuuttaan. Näin sitä sitten saakin oman elämän näivetettyä oikein kunnolla.

Vierailija
34/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hienoa olla ammattilainen lentokoneessa istumisessakin? Tiedätkö sinä ns. lentokoneessa istumisen ammattilainen, että sinäkin olet ollut joskus se amatööri. Ja silloin sinullekin ehkä naurettiin. Tuntuisiko kivalta? Me kaikki olemme aina jossain asiassa ns. amatöörejä, koska aina on asioita, joita teemme ensimmäistä kertaa ja silloin toimimme kuten toimimme. Ja se on ihan riittävän hyvin. Mutta moni ns. ammattilainen tuntuu olevan vielä amatööri siinä, ettei ymmärrä tätä osaamisen karttumista asiassa kuin asiassa. Mitä useammin teet asiaa, sitä enemmän kehityt.

Olen myös tavannut ihmisiä, jotka eivät uskalla yrittää mitään uutta, koska häpeävät itseään ja osaamattomuuttaan. Näin sitä sitten saakin oman elämän näivetettyä oikein kunnolla.

Ethän nyt vaan ottanut liian tosissasi tätä juttua?

Vierailija
35/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaan tuo kerran mainittu, että omat roinat eli takit tungetaan muiden lokeroon.

Voin sanoa, että näin 176 cm naisena ovat koipeni aika isot, aika tuskasta oli pitää se matkalaukku jaloissa. Ei ollut yhdessäkään lokerossa tilaa.

Vierailija
36/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran lentänyt koneella Helsingistä kotimaan lennon joka kesti reilun tunnin.

Viereen tuli keski ikäinen mies ja kysyi minulta että olenko jo valmis lentämään.

Katsoin hämmästyneenä sitä kunnes se lisäsi että kun on sinulla jo vyökin kiinni ja osoitti vyötä jonka olin laittanut kiinni heti istuttuani.

Olin amatööri.

En tajunnut että koneessa ilmoitetaan erikseen koska vyöt täytyy laittaa kiinni.

Öh. Senhän voi laittaa heti jos siltä tuntuu, ei tartte olla lammas ja laittaa valon tullessa.

Vierailija
37/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tais vähän lähteä lapasesta. :D

Vierailija
38/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaan tuo kerran mainittu, että omat roinat eli takit tungetaan muiden lokeroon.

Voin sanoa, että näin 176 cm naisena ovat koipeni aika isot, aika tuskasta oli pitää se matkalaukku jaloissa. Ei ollut yhdessäkään lokerossa tilaa.

Ei ole olemassa mitään omia lokeroita. Toki on loogisinta laittaa ne lähimpään lokeroon mutta kyllä joskus lentoemännätkin laittavat laukkuja sinne minne mahtuu.

Vierailija
39/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on huvittavaa, kun heti noustua turvavyövalon sammuttua, aikuiset ryntää jonottamaan vessaan. Yleensä siellä kentällä on kuitenkin tilavat, mukavammat vessat käydä. Ja kaikki eivät varmasti ole juosseet kiireisellä vaihdolla.

Vierailija
40/249 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin amatööri.

Ei se muille kuulu, jos sen vyön kiinnittää aiemmin.