En saa koottua itseäni miehen tokaisun jälkeen..
On taloudellisista huolista stressaantunut. Minä laitoin keittiössä ruokaa lasten ympäriöimänä ja lapset häsläsivät siinä. Mies tokaisi kireänä "miten noikin on tollasia sählääjiä" johon sanoin"sinun lapsiasihan he..", mies "no ei uskoisi..ja mistäs sen tietää vaikka minkä postinjakajan ne onkaan". Ei hymyillen vaan todella tylysti ja välinpitämättömästi sanoi.
Multa meni matto jalkojen alta, täydellisesti. Miehellä ei ole minkäänlaista epäilystä lasten isyydestä, ei oikeasti epäile että olisin pettänyt milloinkaan. Halusi purkaa minuun pahaa oloaan. Meinasin saada paniikkikohtauksen ensimmäistä kertaa elämässäni, lapset säikähtivät kun pillahdin itkuun henkeä haukkoen. Rauhoittelin lapsia heti mutta oma olo oli hirveä. Mies katsoi mua "sä oot sairas, mee hoitoon tai kokoa itses siinä, lasten edessä itket". Mies ei ole koko viikonloppuna pyytänyt anteeksi, ei eleelläkään näyttänyt että olisi pahoillaan.
En tiedä enää mitä tehdä..?!
Kommentit (70)
Miehen käytös oli todella todella törkeää
Lähtisin ja heti
On sulla kyllä kärsivällisyyttä, jos oot tommosta 10 vuotta katsonut... Vai onko tullut vasta viime aikoina esiin tuollainen kylmä ja alistava käytös?
Tommosessa suhteessa ihminen joko tajuaa miten pielessä se on, tai sitten alkaa pitämään sitä normaalina ja sitä myöten itseäänkin sen arvoisena... eli paskana. Minun on tämä tietysti helppo ulkopuolisena sanoa, mutta minusta ero olisi ihan hyvä idea, jos suhde on yleensäkin tuollainen. Ei pidä olla yhdessä vain lasten takia, vaan jos ne tuota todistaa, niin juuri niiden takia se erokin voi joskus olla hyvä idea.
Itsekunnioitusta pitää olla ja näyttää lapsillekin mallia, mitä sietää ja mitä ei. Voi miettiä "haluanko lapseni olevan isompana samanlaisessa suhteessa kuin nyt itse olen".
Jos ihmiseltä kielletään itkeminenkin, niin mitähän siitä voisi seurata.
Itku on kuitenkin kaikkein tehokkain, luonnollisin ja järkevin tapa purkaa stressiä. Se on TERVETTÄ ja NORMAALIA.
Epänormaalia on itkevän ihmisen kiusaaminen ja nöyryyttäminen. Se on sairasta.
Jos ihmiseltä viedään oikeus normaaliin ja terveeseen reagointi tapaan, eli itkuun, siitä voi seurata hyvin vakavia asioita.
Pahimmillaan kuolemaan johtavaa räjähtelyä, raivostumista ja väkivaltaa. Puukko saattaa heilahtaa tms.
Haluatko kasvattaa lapset tuollaisessa ilmapiirissä?
No olihan tuo nyt todella luokattomasti sanottu, mutta se että siitä romahtaa täysin...joo-o.
Vierailija kirjoitti:
Apllä ei taida olla hormonit balansissa, noin tyhmää syytä en itkulle en ole kuullut.
Sinä oletkin yksinkertainen ja tyhmä.
Tuossa on ihan hyvä syy itkeä. Toinen mitätöi ja halventaa sinua.
Sinä takerrut nyt siihen postinkantajaan ja ajattelet kuin joku vähä-älyinen.
Kuulostaa siltä,että mies oli just sillä sekunnilla niin huonolla tuulella.
Tostahan nyt kaikki heittää läppää,että posteljoonin lapsia jne.
Ei toi mies nyt mitenkään erikoisesti sanonut,kiukus heittää just tollast juttuu ku haluaa purkaa toiseen oloaan,tälläsii me ihmiset olemme:)
Minun lapsen isällä oli ihan sama tyyli ensin tylyttää ja kun menin tolaltani ja rupesin itkemään, alkoi syyttäen naputtaa siitä että lapsi stressaantuu kun näkee minun itkevän. Käytti jopa samoja ilmaisuja, kokoa itsesi aikuinen ihminen jne.
Ei ole tervettä ja vahingoittaa teitä molempia, kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
No olihan tuo nyt todella luokattomasti sanottu, mutta se että siitä romahtaa täysin...joo-o.
Oletko vähän pässi?
Ette näytä tajuavan mistä romahtamisessa on kyse.
Siinä ihminen on jo kauan ja pitkän aikaa sinnitellyt jaksamisensa kanssa ja väkisin yrittänyt pitää itseään kasassa. Sitten kun energia on ihan lopussa, niin itse romahtamisen voi laukaista joku ihan pieni ja mitättömältä tuntuva juttu.
Se voi olla vaikka lattialle kaatunut maitopurkki.
Tyhmä ja täydellinen idiootti menee vittuilemaan että yhden maitopurkinko takia romahdit.
Normaaliälyinen tietää ettei kukaan romahda vain sen yhden maitopurkin takia.
Se vain katkaisee kamelin selän.
Jos minä olisin noin tyhmä kuin te, häpeäisin ankarasti.
No onpa paska mies. Ja vielä lasten kuullen tuollaista laukoo. Kyllä pitäis osata pyytää anteeks.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsen isällä oli ihan sama tyyli ensin tylyttää ja kun menin tolaltani ja rupesin itkemään, alkoi syyttäen naputtaa siitä että lapsi stressaantuu kun näkee minun itkevän. Käytti jopa samoja ilmaisuja, kokoa itsesi aikuinen ihminen jne.
Aika yleinen taktiikka miehillä tuo, että raukkamaisesti tylytetään, mitätöidään, komennellaan ja alistetaan silloin kun on joku lapsi, anoppi, kaveri tai muu siinä tämän raukkamiehen suojana, ettei toinen voi alkaa siinä takaisin sanomaan tai puolustautumaan.
Sitten ne loukkaukset ja henkiset pahoinpitelyt vaan kasaantuvat sisimpään ja nakertavat ihmistä.
Itsetunto tuhotaan pikkuhiljaa ja systemaattisesti.
Tölväisyt ja vittuilut ovat aina sopivan "vähäisiä", ettei niistä kehtaa toisten läsnä ollessa sanoa takaisin, ettei vaikuta pikkumaiselta ja hankalalta ihmiseltä.
Kertakaikkisen raukkamaisia tuollaiset ihmiset.
En pidä heitä minkään arvoisina. Minusta he joutaisivat jonnekin saarelle keskenään, pois normaalien ihmisten parista kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä,että mies oli just sillä sekunnilla niin huonolla tuulella.
Tostahan nyt kaikki heittää läppää,että posteljoonin lapsia jne.Ei toi mies nyt mitenkään erikoisesti sanonut,kiukus heittää just tollast juttuu ku haluaa purkaa toiseen oloaan,tälläsii me ihmiset olemme:)
No ihmisyys on kaukana sellaisesta joka vittuilee itkevälle ihmiselle, eikä osaa pyytää anteeksi.
Eroa. Tuon miehen kanssa kanssa sun lapsista tulee tunnevammaisia ja tulevat taistelemaan sen kanssa koko loppuelämän. Nämä ihmiset eivät osaa näyttää tunteitaan tai käsitellä niitä sisällään, he voivat olla tulevia pettäjiä ja henkisen väkivallan käyttäjiä. Mieti tarkalleen mitä teet ja millaisena tahdot lapsesi kasvavan.
Niin käykö se ap töissä, vai loisiiko kotona miehen rahoilla?
Montako kakaraa, ja montako mies niistä oikeasti halusi?
Ei kukaan mies sano noin, jollei oikeasti mielessä ajatus ole että ehkä ne eivät olekkaan omiaan.
M 34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleinen taktiikka miehillä tuo, että raukkamaisesti tylytetään, mitätöidään, komennellaan ja alistetaan silloin kun on joku lapsi, anoppi, kaveri tai muu siinä tämän raukkamiehen suojana, ettei toinen voi alkaa siinä takaisin sanomaan tai puolustautumaan.
Sitten ne loukkaukset ja henkiset pahoinpitelyt vaan kasaantuvat sisimpään ja nakertavat ihmistä.
Itsetunto tuhotaan pikkuhiljaa ja systemaattisesti.
Tölväisyt ja vittuilut ovat aina sopivan "vähäisiä", ettei niistä kehtaa toisten läsnä ollessa sanoa takaisin, ettei vaikuta pikkumaiselta ja hankalalta ihmiseltä.
Kertakaikkisen raukkamaisia tuollaiset ihmiset.
En pidä heitä minkään arvoisina. Minusta he joutaisivat jonnekin saarelle keskenään, pois normaalien ihmisten parista kokonaan.
Sellaisia miesvihayleistyksiä taas miesvihapalstalla.
Naiset ovat vielä pahempia henkisen väkivallan käyttäjiä, kuten Heli Vaaranenkin on teille jo moneen kertaan sen sanonut.
Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyynyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyh.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisten psykohirviöiden kanssa naiset täällä lyö hynttyyt yhteet?
Aika ilmeistä että teillä on stressiä. Juttusi perusteella mies kuulostaa mulkulta ja sinä dramaqueenilta. Toivottavasti rahahuolenne helppaavat ja voitte taas rauhoittua kumpainenkin, kyllä tollaset ylilyönnitkin taas tasottuu.
Mä olisin sanonut että eihän ne sun olekaan, ei sulta elinvoimaisia siittiöitä tullut. Ja käskenyt suksia helvettiin kiukuttelemasta.