Eilen kaupassa nähtyä
Kauppaan tuli nainen ja lapsi, lapsen ikää en osaa tosta heti arvailla, ehkä yli 5-vuotias.
Se karara hyppäs OSTOSKÄRRYYN istumaan!!! Siten, että sitä oli koko se ostoskärry täynnä!!!!
Lapseni, joka on 2v4kk jäi katsomaan sitä lasta aika pitkään! Kun meillä oli pikkukärryt, joita lapsi itse iloisesti työnteli :)
Katsoin kyllä pahasti ja pitkään tuota kyseistä äitiä!
Kommentit (81)
Tämän ketjun innoittamana menimme seisomaan rinkiin erään äidin ja hänen läpsensä ympärille ja tuijotimme paheksuvasti. Lapsemmekin osasivat heristää sormeaan. Mitään emme puhuneet vaan katsoimme äitiä ja lasta vihaisesti ja paheksuvasti.
Oli nautittavaa nähdä kun tämän äidin posket menivät punaisiksia ja lapsi alkoi itkeä peloissaan kun äiti nosti tytön kärryistä pois.
Sen jälkeen käänsimme selkämme ja lähdimme hoitamaan omat ostoksemme. Tuntui hyvältä kun päivän hyvä työ oli tehty.
kuinka ihmeessä on mahdollista kuljettaa esim 1,5-vuotiaita kaksosia kaupassa, jos ei sinne istuinosaan saa laittaa toista? Jos sillä on likaiset kengät, tietty ne otan eka pois jalásta. En minäkään halua, että oma lapseni heti likaa sen ruuan, jota kärryyn laitan.
Mutta oikeasti, on ihan mahdotonta käydä kaupassa, jos ei toista sinne istuta. Lapsia en voi kotiin jättää, sillä olen yksinhuoltaja ja arkeni elän ilman muiden apua.
Jos niin on, ettei lasta saa sinne laittaa, joska vaatteista tarttuu lintuinfluenssaa ((( ;) ))), niin aikuisetkaan eivät ilmeisesti saa laittaa omia kassejaan (olleet kuitenkin jossain vaiheessa maassa) tai takkejaan sinne kärryyn kaupassaoloajaksi, kuten ésimerkiksi Itäkeskuksessa tai Jumbossa tai Isossa Omenassa eli isossa kauppakeskuksessa.
Kauppiaat saisivat sitten hommata kärryjä, joissa on vierekkäin kaksi istuinta, ei vain niin, että leveässä kärryssä on yksi istuin ja yksi kaukalo vierekkäin. Nyt ei oikeasti ole olemassa muita mahdollisuuksia, kuin toisen kaksosen istuttaminen sinne kärryyn ostosten joukkoon.
ja nyt olikin kyse 5-vuotiaasta, EI parivuotiaista!!!!!!
Se onkin ihan ymmärrettävää, että kun on kaksoset, niin toinen on PAKKO laittaa siihen kärryyn, mutta että 5-vuotias yksin istuu kärryssä johon on ite kiivennyt. Ja istuu siellä polvet kurkussa, niin se ei ole normaalia!!!
En ole tässä ketjussa puhunut mistään parivuotiaista jotka on pakko välillä laittaa siihen kärryyn oikein, mutta olisi mukavaa jos vanhemmat sitten katsoisi, ettei lapsella ole kuraisia vaatteita taikka paskasia kenkiä jalassa!
-ap-
Vieläkö on jotain sanottavaa jäljellä?
Turhaan porukat hermostuu tällä palstalla.
Meillä ollut puolitoistavuotiaallakin sääntö: kaupassa kävellään kärryjen vieressä, pidellään koko ajan kärrystä kiinni eikä mennä mihinkään. Jos ei totella, mennään autoon istumaan isän kanssa. Muutama kerta isukin kaa autoon meno opetti lapselle, miten kaupassa ollaan. Nykyisin voi lähtee kauppaan ilman isää, koska lapsi osaa olla kaupassa kunnolla.
Opetus: harjoitelkaa kaupassa olemista ihan niinku mitä tahansa taitoa. Panostakaa siihen, käykää muutama kerta koko porukalla kaupassa, jolloin kaksi aikuista hoitelee homman. Ei se lapsi itsekseen opi hyvää käyttäytymistä kaupassa. Se opetetaan lapselle. Kattokaas, kun lasta pitää kasvattaa, että se oppii elämään tässä yhteiskunnassa. Jos 5-vuotias istuu kärryissä, jotain on vanhemmilta jääny tekemättä. Jotain ? kasvatus.
Ja ap on opettanut lapsen siten, että ostoskärryssä EI ISTUTA!!! Ainoastaan siinä istuinosassa!!!!
-ap-
Vierailija:
Katsoin kyllä pahasti ja pitkään tuota kyseistä äitiä!
Olet kyllä melkoinen typerys! Kuvittelet olevasi muita parempi.
taidatte olla niitä mammoja, jotka kuskaa lasta paskasilla vaatteilla ostoskärryissä!!!!
-ap-
skärryissä aiotaan kieltää.
Ja miksipä niitä lapsia pitäisi kärryissä kuljettaakaan? KAsvattakaa lapsenne, niin ei tartte.
Ja siellä se sitten istuskeli polvet kurkussa...
Todella suloinen näky oli joo!!! Ja mä olen typerys kun sanon asiasta??? TÄ?
-ap-
Meinasin tulla sulle sanomaan, että oisit jättäny kotiin sen jaloissa juoksentelevan kakaran.
Kyllä luulia ihmisten opettavan lapsille sentään jotain käytöstapoja!!!
Kuten miten käyttäydytään ihmisten ilmoilla!!!!
Mua säälittää sellaiset vanhemmat, jotka eivät lapsilleen viitti opettaa edes pienen pieniä käytöstapoja.
Kyllä meidän lapselle on opetettu miten käyttäydytään kaupassa ja kylässä ja ihan missä vaan!!! Ja turhaan nyt mitään selittää ettei ton ikäinen lapsi ymmärrä vielä mitään!
KYLLÄ YMMÄRTÄÄ!!!
-ap-
En ollut ainoa!
Ja olisit vaan 15 sitten tullut sanomaan! Jos olisi ollut jotain aihetta!
Monet ihmiset ovat ihmetelleet, että miten tän ikäinen ku meidän lapsi on, ni osaa käyttäytyä niin hyvin kaupassa. Ei juokse, ei riehu. Kävelee kärryjen kans mun vieressä ja hakee niitä tavaroita, joita pyydän hakemaan. Tietenkin siinä tapauksessa, että lapsi saa ne hyllyltä muita tavaroita kaatamatta.
-ap-
Ei tulisi mieleen laittaa minkään ikäistä sinne kärryosaan. Meillä kaksivuotias kävelee ihan itse (eikä poukkoile ympäriinsä). On se kumma, jos 4-5-vuotias ei voi itse kävellä. Tuo hygienia-asia ei ole edes mielestäni pointti, vaan kasvatus ja hyvät tavat.
Vierailija:
Ja siellä se sitten istuskeli polvet kurkussa...Todella suloinen näky oli joo!!! Ja mä olen typerys kun sanon asiasta??? TÄ?
-ap-
Sitten äiti olisi palauttanut rikkoutuneet ostokset hyllyihin ja ottanut uudet...
ope ope, Pia lukee Aku Ankkaa tunnilla!
Nää on musta naurettavia aloituksia, kaupassa nähtyä...
Vierailija:
Vielä kun ymmärtäis miten toi on hu..
Olin vuosi sitten kehitysvammalaitoksen tutkimusosastolla tyttäreni kanssa ja vaikka olen harjaantunut näkemään lapsissa kehitysvammaisen piirteitä, niistä kahdestakymmenestä lapsesta, jotka osastolla samaan aikaan oli, tunnistin tyttäreni lisäksi yhden kehitysvammaiseksi.
Ehkä kehitysvammaisten hoitaja oppii näkemään näistäkin 18 lapsesta jo kaukaa, etteivät he ole ns. normaaleja terveitä lapsia, mutta kukaan muu ei siihen kyllä kykene. En todellakaan edes minä, jolla on oma kehitysvammainen lapsi ja joka toimin aktiivisesti vammaisjärjestöissä.
Vierailija: