Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas ihminen: mistä varakkuutesi on peräisin?

Vierailija
05.02.2017 |

Olisi kiva, kun ei tarvitsisi aina vertailla hintoja pienissäkin ostoksissa ja säästää jokaista isompaa menoa varten. Mutta nykyinen työ on sellainen, ettei sen palkka tule ennen eläkeikää nousemaan. Tällä on pärjättävä. Ei ole osakepottia eikä isoa perintöä tulossa.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Olen aina elänyt suht säästeliäästi ihan keskituloisena. Parit onnistuneet asuntokaupat siihen päälle. Nyt 50v on säästöjä satatonnia. Ei tarvitse enää pihtailla.

Tässäkin täysin ansiottomasti muutamat onnistuneet asuntokaupat, ja siitä sitten ilman mitään panosta kunnon rahat. Niin, hinnat vaan sattuivat nousemaan. Nyt me nuoret olemme koko kuplan maksajia. Lisäksi eläkemaksuja ja muita maksuja nostettiin, varallisuusvero on vieraanamme jne. Yritä nyt tästä vaurastua sitten.

Vierailija
162/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Olen aina elänyt suht säästeliäästi ihan keskituloisena. Parit onnistuneet asuntokaupat siihen päälle. Nyt 50v on säästöjä satatonnia. Ei tarvitse enää pihtailla.

Tässäkin täysin ansiottomasti muutamat onnistuneet asuntokaupat, ja siitä sitten ilman mitään panosta kunnon rahat. Niin, hinnat vaan sattuivat nousemaan. Nyt me nuoret olemme koko kuplan maksajia. Lisäksi eläkemaksuja ja muita maksuja nostettiin, varallisuusvero on vieraanamme jne. Yritä nyt tästä vaurastua sitten.

En ole se, jota kommentoit, mutta: toisaalta minä 50-vuotias maksoin opintolainasta yli 10 ja asuntolainasta pahimmillaan 16,5 prosentin korkoa. Veroprosenttikin oli palkasta selvästi nykyistä suurempi, kun aloitin työt 80-luvun lopussa. Mitä varallisuusveroa sinä oikein maksat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin. Sain hyvän ammatin. Hyvällä ammatilla tarkoitan sellaista, josta pitää.

Se, että siitä saa ihan kohtalaista palkkaakin on vaan bonus.

En oikeen ymmärrä mitä tarkoitat varakkaalla.

Mulla on oma, velaton asunto Helsingissä ja noin 3500 euron netto kuukausitulot.

Oonko mä siis varakas?

Vierailija
164/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienataan mieheni kanssa yht. melkein 17 000 eur/kk, omistamme parit asunnot ja huvilat, pari autoa ja olemme saaneet perintöjä muutaman sadan tonnin verran. Emme todellakaan pidä itseämme varakkaina vaan olemme mielestämme pelkkää ylempää keskituloluokkaa.

Vierailija
165/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Hankenin ja hankkinut omaisuutta sijoittamalla...

Vierailija
166/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Hankenin ja hankkinut omaisuutta sijoittamalla...

Vierailija
167/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sai vanhemmiltaan rahaa ja tukea. Töitä äiti ei elämänsä aikana tehnyt, kun isämme teki, aina. Äiti sai myös ison perinnön. Lapsille ei annettu mitään, ei lapsena, eikä aikuisena. Lapset töissäkäyneinä laskevat ruokakaupassa rahojaan, punalappuiset ovat normaaleja ostoksia.

Ei kai kukaan jätä punalappuista ostamatta jos kohdalle osuu ja käyttöä on? Aina ostan alesta jos käyttämäni tuote on alessa.

9

En koskaan osta punalappuista tuotetta, ostan aina niin tuoretta kuin mahdollista.

hyvätuloinen

Vierailija
168/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow, 12 sivua pelkkiä miljonäärejä! Täällähän kokoontuu Suomen kerma. Kannattaisi sanoman markkinoida tätä saittia luksustuotteiden mainostajille.

Vierailija
169/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag sålde min segelbåt jag fick i present till min konfirmation. Och fick ta del av min pappas företag efter studenten, en lägenhet äger jag från tidigare då jag fått några aktier i dopgåva.

Jobbigt med pakko-finska eller hur...

Vierailija
170/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jota kommentoit, mutta: toisaalta minä 50-vuotias maksoin opintolainasta yli 10 ja asuntolainasta pahimmillaan 16,5 prosentin korkoa. Veroprosenttikin oli palkasta selvästi nykyistä suurempi, kun aloitin työt 80-luvun lopussa. Mitä varallisuusveroa sinä oikein maksat?

Varmaan senat sakaisin ja solidaarisuusveroa tarkoitti. Oma inhokkini on se.

Vierailija
171/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 13 vuotiaana ekasta palkasta henkselit ja aloin paukutella niitä päivittäin. Nyt 30 vuotta myöhemmin

minulla on yhä samat henkselit ja paukuttelen niitä yhä päivittäin. Mielestäni rikkautta on omistaa henkselit.

Vierailija
172/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienataan mieheni kanssa yht. melkein 17 000 eur/kk, omistamme parit asunnot ja huvilat, pari autoa ja olemme saaneet perintöjä muutaman sadan tonnin verran. Emme todellakaan pidä itseämme varakkaina vaan olemme mielestämme pelkkää ylempää keskituloluokkaa.

Reality ohoi, onhan teidän nettotulot tuon 17 000? Kannattaa tehdä pieni tutustumismatka vaikka Savoon tai Pohjois-Karjalaan johonkin pikkutaajamaan.  Mitäköhän pidät varakkaan mittana?

Vierailija
173/176 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheyhtiö ja kuusi isompaa perintöä 3 pienempää. Sekä itse olen sijoittanut osakkeisiin sekä vakuutuskuoriin.

Vierailija
174/176 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuotta töitä 24/7 oman firman eteen. Riskinä kaiken menettäminen kotia myöten. Vaimo ja lapset tulivat vieraiksi. Ei kavereita. Ei juhlia. Töitä. Sitten myin firman ja sain rahaa. Sijoitin lisäksi sattumalta pari kertaa oikein ja nyt voin ottaa iisisti. Muut sanovat, että helppoahan se on kun on rahaa. Joo, tosi helppoa on. Ja kuka vaan voi tehdä saman jos haluaa. Mutta kun ei vetelät paskat viitti tehdä itsensä ja perheensä eteen mitään. Meillä eniten teki vaimo. Tuki täysillä koko matkan. Kiitos hänelle.

Vierailija
175/176 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parit ja muutamat" laskentatapa ei todellakaan kuulu varakkaiden ja ylemmän keskiluokan käsityksiin. Eikä "tienataan y h d e s s ä"

Vierailija
176/176 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisesta toiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi