Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaisen neljäsluokkalaisella vielä toppahaalari käytössä

Vierailija
05.02.2017 |

Ja nimenomaan niin, että äitinsä on sen halunnut, eikä lapsi itse. Eikö ne yleensä ole vähän pienemmille tarkoitettu?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jos se on heistä kätevä niin mitä ihmettä se sua kaivelee? Käyttää aikuiset miehetkin pilkillä haalaria...

Vierailija
2/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos se on heistä kätevä niin mitä ihmettä se sua kaivelee? Käyttää aikuiset miehetkin pilkillä haalaria...

No ei se minua kaivele, mutta ajettelin, että onko lapsesta (tyttö) kovin kivaa kulkea haalarissa, kun muilla samanikäisillä ei ole enää haalaria eikä välttämättä edes toppahousuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun en laittaisi toppahaalaria jos ei muillakaan samanikäisillä oo. 

Vierailija
4/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa huolesi puheeksi tämän mamman kanssa, jotta saat mielenrauhan ja eheydyt.

Vierailija
5/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... sellanen 150cm toppahaalari on tarkoitettu 90cm lapselle.....

Vierailija
6/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipahan lapsi peuhata kaikessa rauhassa lumessa eikä mene lunta takin alle ja kastele selkää. On nämä jotkut "muotitietoiset" mamitsut, joiden mielestä lasta ei pidä pukea järkevästi vaan muodin mukaisesti pikkuaikuisiksi. Toppahaalari ja Kuomat taitavat olla ensimmäisinä listoilla, sitten tulevatkin kumpparit ja kurahousut.

Vierailija
7/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se minua kaivele, mutta ajettelin, että onko lapsesta (tyttö) kovin kivaa kulkea haalarissa, kun muilla samanikäisillä ei ole enää haalaria eikä välttämättä edes toppahousuja?

Enemmän minua huolettaa ne jotka eivät huolehdi asianmukaisesta talvivaatetuksesta. Toppahousut on oltava ala-asteelaisella.

Vierailija
8/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on toppahaalari käytössä ja oon 35.

Vierailija
9/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne miehet menee haalareissa töihin kuten lapset kouluun?

Vierailija
10/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan niin, että äitinsä on sen halunnut, eikä lapsi itse. Eikö ne yleensä ole vähän pienemmille tarkoitettu?

Toppavaatteiden tarkoitus on lämmittää ja suojata ihmistä. Vaatteessa on koko lappu minkä kokoiselle henkilölle se on tarkoitettu. Eli jos lapussa lukee 150cm se on tarkoitettu 150 cm kokoiselle ihmiselle. Jos hän on sitten 6 tai 46 vuotias, niin sillä ei ole väliä, jos hän haluaa sen päälleen laittaa ja väri miellyttää. Myyjä on tyytyväinen jos asiakas saa mieleisen. Vaatteita valmistetaan myytäväksi ja ostettavaksi. Kaikkien rahat kelpaa. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Kuten sanottua, jos toppahaalari kelpaa aikuiselle miehelle, niin hän saa vapaasti sellaisen ostaa ja käyttää. Paitsi tietenkin ap:n kaltaisten mielestä, jotka ovat rajoittaneet itse omaa vapauttaan valita minkälaiset vaatteet voi päälleen laittaa. 

Vierailija
11/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne miehet menee haalareissa töihin kuten lapset kouluun?

No monellakin alalla on haalarit työvaatteena joten vähän ontuu nyt vertaus.

Vierailija
12/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on toppahaalari käytössä ja oon 35.

Reimatecci ??

Vierailija
13/45 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl neljäsluokkalainen saa jo itse päättää mitä laittaa päälle

Vierailija
14/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl neljäsluokkalainen saa jo itse päättää mitä laittaa päälle

Mutta jos ei saa (kuten aloituksessa todettiin, että äiti päättää) ?

Vierailija
15/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumman tämä toppahaalariongelma on? Sinun vai sukulaislapsen? Älä tee itsellesi ongelmaa vaatteista, jos sellaista ei ole. Äläkä varsinkaan muiden vaatteista. Ei kannata.

Vierailija
16/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mittaa 190 senttiä ja painoa 120 kiloa ja kyllä oli vaan äsken mukava olla 20 asteen pakkasessa toppahaalari päällä.

t: Martti 57v

Vierailija
17/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei aikuisille ole kaupoissa kivoja toppahaalareita? Mä kyllä voisin ostaa sellaiset kovia pakkasia varten. N28

Vierailija
18/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kumman tämä toppahaalariongelma on? Sinun vai sukulaislapsen? Älä tee itsellesi ongelmaa vaatteista, jos sellaista ei ole. Äläkä varsinkaan muiden vaatteista. Ei kannata.

Aivan. Kyllä on taas sukulaisämmällä murheet! Ei hyvä ihme...

Vierailija
19/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei aikuisille ole kaupoissa kivoja toppahaalareita? Mä kyllä voisin ostaa sellaiset kovia pakkasia varten. N28

Minäkin juuri etsin kaupoista, mutta on vain miesten rumia työhaalareita, jotka eivät istu naiselle ja joissa on 30 cm  liian pitkät lahkeet. Olisi niin helppoa vetäistä sellainen päälleen täällä maalla, kun käy koiraa pissittämässä tai postilaatikolla. Ihanat valkoiset Kuomasaappaat kyllä löysin ja nyt voin hypätä niihin nopeasti.

Vierailija
20/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalareita on eri mallisia. Ei se välttämättä ole liian lapsellisen näköinen. Toisaalta jos lapsi ei itse halua käyttää haalaria, olisihan kaksiosainen myös hyvä vaihtoehto.

Btw, tuttavamamman 8-9v tyttö käyttää esim. loskakelillä kotonaan edelleen kurahousuja (sellaiset korkeat henkselihousut). Enpä ole katsonut aiheelliseksi kauhistua, vaikka ne vähän lapselliselta kai näyttääkin. Mitäpä se minulle kuuluu.