Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli jättänyt tomaatit yöksi huoneenlämpöön!!

Vierailija
05.02.2017 |

Jouduin heittämään 2,8KG!!! Tomaatteja roskiin :(

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten teet noin suurella tomaattimäärällä?

Olen raskaana ja himoitsen jääkaappikylmiä tomaatteja. Menee kilo päivään. -ap

Kilo päivään *?* Kai se sentään on korrektisti kilo päivässä? *kielipoliisi*

No, joka tapauksessa...kilosta ulkomaisia tomaatteja päivässä saat jo myrkytyksen. Ja, huomioi, ulkomaiset luomutomaatit eivät välttämättä ole luomuja, eli myrkytyksen saat missä tapauksessa tahansa. Ja siis myrkytät syntymättömän lapsesi. Raskaana ei saa liioitella minkään asian kanssa, eikä nimenomaan minkään kanssa mitä pistät suuhusi.  

Syön vaan KOTIMAISEJA TOMAATTEJA!! ÄLÄ TUU MORAALISOIMAAN!!!!

MISTÄ SINÄ SAAT KOTIMAISIA TOMAATTEJA TÄHÄN AIKAAN VUODESTA? EN MORALISOI, KAI SÄ NYT SEN TAJUUT?!

Vierailija
22/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli akka yön yli huoneen lämmössä, heitin aamulla roskiin.

-ukko-

Ahhahhahhaahhhaaaahha. :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, joka tapauksessa...kilosta ulkomaisia tomaatteja päivässä saat jo myrkytyksen. Ja, huomioi, ulkomaiset luomutomaatit eivät välttämättä ole luomuja, eli myrkytyksen saat missä tapauksessa tahansa. Ja siis myrkytät syntymättömän lapsesi. Raskaana ei saa liioitella minkään asian kanssa, eikä nimenomaan minkään kanssa mitä pistät suuhusi.  

MISTÄ SINÄ SAAT KOTIMAISIA TOMAATTEJA TÄHÄN AIKAAN VUODESTA? EN MORALISOI, KAI SÄ NYT SEN TAJUUT?!

En tiedä aloittajasta, mutta itse ostin prismasta viimeksi eilen.

Vierailija
24/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikissa kaupoissa missä itse käyn, myydään kotimaisia tomaatteja. On myös espanjalaisia, mutta myös kotimaisia. Kalliimmalla toki. Paitsi että Lidlissä vieläpä melko edullisesti, alle kolme euroa kilo. Siis ne suomalaiset tomaatit. 

Myrkytysteoria on hupaisa. Missään muualla ei siis synny lapsia kuin Suomessa, koska muualla kasvatetuista tomaateista saa myrkytyksen.

Olikohan meillä poppareita? Pakko todellakin nyt laittaa mikroon. Tästä voi kehkeytyä vielä jauhenlihan kaltainen ketju.

Vierailija
25/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne näköjään kannata kirjottaa mitään kun heti joukkolynkataan ja käsketään syömään mätiä roskistomaatteja raskaana ja syytetään vauvan myrkyttäjäksi jos ei voi syödä kuin tomaatteja vaikka syökin vaan KOTIMAISEJA tomaatteja!!!

Vierailija
26/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo alkuun olisi mainittu että tomaatit ovat raskaushimo, en olisi naureskellut.

Itse himoitsin myös tomaatteja, näin jopa kauheita painajaisia siitä että ne oli loppu niin kotoa kuin kaupasta...

Mies ei oikein ymmärtänyt miksi heräsin itkuisena ja rauhoituin vasta jääkaapin ovella.

Vierailija
27/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikissa kaupoissa missä itse käyn, myydään kotimaisia tomaatteja. On myös espanjalaisia, mutta myös kotimaisia. Kalliimmalla toki. Paitsi että Lidlissä vieläpä melko edullisesti, alle kolme euroa kilo. Siis ne suomalaiset tomaatit. 

Myrkytysteoria on hupaisa. Missään muualla ei siis synny lapsia kuin Suomessa, koska muualla kasvatetuista tomaateista saa myrkytyksen.

Olikohan meillä poppareita? Pakko todellakin nyt laittaa mikroon. Tästä voi kehkeytyä vielä jauhenlihan kaltainen ketju.

Siis se tekstin sisällön ymmärtäminen...

On nimenomaan määrästä kyse. Kirjoitin että minkään syötävän kanssa ei pitäisi liioitella raskauden aikana. 

Ja, siis, tomaatit sisältävät aikamoisen määrän ruiskutettuja myrkkyjä. 

http://mittkok.expressen.se/artikel/besprutade-frukter-har-ar-varstinga…

(no poppaa nyt varmuuden vuoksi ainakin 2 pussia!)

Vierailija
28/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne on aina huoneenlämmössä

Juuri huoneen lämmössä pitääkin  tomaatit säilyttää. Aromien ja maun vuoksi.

Tomaatinviljelijän ohje.

Vierailija
29/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että mies jätti tamppoonit. No tää oli yhtä huono. Mutta ihmeen moni tomaatteja oikeasti säilyttää jääkaapissa.

Vierailija
30/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevauvalle tästä materiaalia seuraavaan biisiin

Vierailija
31/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevauvalle tästä materiaalia seuraavaan biisiin

Jep ne kaivaa aina kaikki ääliöimmät.

Vierailija
32/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ne tomaatit ei ole kaupassa tunteja huoneenlämmössä...

Ei tomaatit ole kaupassakaan jääkaapissa vaan kaupan normaalissa lämpötilassa, joka on viileähkö, mikä mahtaa ollakaan ? Googlatkaa, missä lämpötilassa mikäkin hedelmä pitäs säilyttää. Esim banaaneja ei kannata säilyttää yhdessä omenoiden kans, banaaneille tietää huonoa...

Vierailija
33/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin säilytetään tomaatit jääkaapissa, kuten kurkkukin ja muut rehut. Suklaakin, koska on parempaa napsakkampana viielänä.

Vierailija
34/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tomaatit ole kaupassakaan jääkaapissa vaan kaupan normaalissa lämpötilassa, joka on viileähkö, mikä mahtaa ollakaan ? Googlatkaa, missä lämpötilassa mikäkin hedelmä pitäs säilyttää. Esim banaaneja ei kannata säilyttää yhdessä omenoiden kans, banaaneille tietää huonoa...

Mikäs omenoissa tappaa banskut? Ulkolaisissa omenoissa on ainakin mojovat myrkyt pinnassa.

Vierailija
35/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset tomaatit ovat tällä hetkellä paremman makuisia kuin suomalaiset tomaatit. Mä ole kauhean dilemman edessä joka kerta kaupassa, kun pitäisi valita tomaatteja. Tukeako suomalaista ja ostaa kalliimpia, mutta vesimäisiä tomaatteja vai ostaa sitten kuitenkin niitä edullisempia ja maukkaampia auringon alla kypsyneitä espanjalaisia tomaatteja. Kuormittavuutta en osaa arvioida, kun eikö Suomessa aika usein kasvihuoneissa käytetä kuitenkin jo ekosähköä, vai käytetäänkö? Espanjassa taas voi olla sitten muita ongelmia, mistä ei tiedä.

Vierailija
36/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs omenoissa tappaa banskut? Ulkolaisissa omenoissa on ainakin mojovat myrkyt pinnassa.

Johtuu etlyleenistä, jota erittyy sekä omenista että banaaneista ja molemmat pilaantuvat nopeammin, jos säilytetään yhdessä.

Tästä syystä esim. omenat ja banaanit eivät ole ruokakaupoissakaan yleensä vierekkäin.

Myös esim. porkkana nahistuu nopeammin, jos se on omenan kanssa samassa säilytystilassa (vaikka siis samassa laatikossa omenoiden kanssa.

Banaanit kuuluu säilyttää ehdottomasti huoneenlämmössä.

HeVi -osaston perusasioita, sellaisella töissä lukioaikana.

Vierailija
37/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset säilyttäkö tomaatteja jääkaapissa, niistä tulee kovia happamia ja jauhoisia.

Vierailija
38/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä, että tomaattia "palelee" jääkaapissa?

Laita vain muutama tomaatti jäähtymään, eli aina uusi tomaatti jääkaappiin sen tilalle jonka syö.

Mikä vaihtoehto näistä pätee sinun kohdallasi:

a) raskaana oleva hormonihirviö

b) muuten vaan tietämätön ja  yksinkertainen, joka palelluttaa banaanitkin jääkaapissa

c) provo - tunnusta!

Vierailija
39/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattien oikea säilytypaikka on huoneenlämpö.

Vierailija
40/92 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YMMÄRRÄTTEKÖ ÄMMÄT ETTÄ MINULLE TULEE PAHA OLO KYPSISTÄ TOMAATEISTA??? OLEN R-A-S-K-A-A-N-A JA OKSENNAN KAIKEN MUUN???

Oletteko kaikki noin tyhmiä????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi