Mies oli jättänyt tomaatit yöksi huoneenlämpöön!!
Jouduin heittämään 2,8KG!!! Tomaatteja roskiin :(
Kommentit (92)
Siinä taas yksi huomionhaluinen eli ap. Tomaatit säilytetään huoneenlämmössä. Ihmisen pitää syödä muutakin kuin tomaatteja, sairas ruokavalio. Raskaus ei ole hyvä tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi huomionhaluinen eli ap. Tomaatit säilytetään huoneenlämmössä. Ihmisen pitää syödä muutakin kuin tomaatteja, sairas ruokavalio. Raskaus ei ole hyvä tekosyy.
SE EI OLE RUOKAVALIO!!!!! YMMÄRRÄTKÖ TYHMÄ????? OKSENNAN KAIKEN MUUN!!! KAARESSA LENTÄÄ OKSENNUS KAIKESTA MUUSTA!!
Mulla ei ollut raskaana pahoinvointia eikä tuollaisia himoja, joten vähän vaikea samaistua. Eikö mikään muu muka käy? Jos joudut sairaalaan oksentelun vuoksi (osa jputuu), niin antavatko me siellä sulle vain tietyllä lailla säilytettyä tomaattia ruuaksi? Tomaatissa on muuten paljon lisäaineita eikä niitä pitäisi syödä liikaa. Yritä löytää joku muu ruoka lisäksi, et saa tuosta myöskään esim kalsiumia ja d-vitamiinia luille ja muita välttämättömiä ruoka-aineita. Sekä sinä että lapsi saatte puutostiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE EI OLE RUOKAVALIO!!!!! YMMÄRRÄTKÖ TYHMÄ????? OKSENNAN KAIKEN MUUN!!! KAARESSA LENTÄÄ OKSENNUS KAIKESTA MUUSTA!!
Ymmärrätkö itse että vaarannat sekä oman että tulevan lapsesi terveyden. Tuota menoa päädyt osastolle tiputukseen. Luuletko, että sinulle tarjotaan VAIN KYLMIÄ TOMAATTEJA? Aikuinen ihminen vaarannat syntymättömän lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattien oikea säilytypaikka on huoneenlämpö.
Sama pätee tuorekurkkuun. Verratkaa makuja kun olette pitäneet pari päivää huoneenlämmössä ja/tai jääkaapissa. Molemmat on tarkoitettu nautittavaksi muutaman päivän sisään, eikä niitä pidä ostella niin, että riittää viikoksi.
Ei toi myrkytysjuttu ihan tuulesta temmattu ole.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00023
Tomaatissa on paljon rasvaliukoista A-vitamiinia. Muistan kun kakarana oli kerran tosi hyvä tomaattikesä, niitä tuli kasvihuoneesta ämpärikaupalla. Minä ja äiti syötiin niitä kuin omenoita ja jonkun ajan päästä kumpikin sai kutiavan ihottuman. Osattiin päätellä, että tomaateista johtui, koska mitään muuta poikkeavaa elintavoissa ei ollut. Ja takuulla oli luomua, ei varmasti johtunut mistään myrkyistä.
Tomaatteja ei saa palelluttaa jääkaapissa.
Mitä helvettiä sä ap täällä palstalla meuhkaat ja sunnuntaiaamuna? Mene kauppaan ja osta tomaatteja, kauppa ollut jo monta tuntia auki? Kiitos ja näkemiin.
Sano ap miehellesi että vie sinut päivystykseen. Molempien terveys on vaarantunut. Sinulla on nestetasapaino sekaisin.
AP on hyvä ja ryhdistäytyy. Toivoitko, että olisimme kuorossa tulleet ulvomaan kanssasi, miten ajattelematon mies sinulla on, kun ei ollut pannut tomaatteja jääkaappiin. Ensinnäkin, miksi et itse pannut niitä jääkaappiin? Oletko todellakin niin uusavuton, että kaikki pitää tehdä puolestasi ja jos et voi syödä nyt muuta, niin kipin kapin kauppaan hakemaan uusia tomaatteja ja pidäkin niistä parempi huoli tällä kertaa.
Kun tomaatti ei yhdessä yössä todellakaan pilaannu, niin mikset laittanut niitä vaikka yksi kerrallaan pakkaseen jäähtymään. Ei tarvitse kauan odotella. Taitaa hormonit hyrrätä nyt ap:lla oikein tosissaan.
Tomaatit kuuluu säilyttää huoneenlämmössä, joten en nyt oikein ymmärrä mikä on ongelmasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ne tomaatit ei ole kaupassa tunteja huoneenlämmössä...
Ei tomaatit ole kaupassakaan jääkaapissa vaan kaupan normaalissa lämpötilassa, joka on viileähkö, mikä mahtaa ollakaan ? Googlatkaa, missä lämpötilassa mikäkin hedelmä pitäs säilyttää. Esim banaaneja ei kannata säilyttää yhdessä omenoiden kans, banaaneille tietää huonoa...
Mikäs omenoissa tappaa banskut? Ulkolaisissa omenoissa on ainakin mojovat myrkyt pinnassa.
Muistaakseni omenoista erittyy etyleenikaaasua, joka kypsyttää banaaneja ja mädättää ne nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten teet noin suurella tomaattimäärällä?
Olen raskaana ja himoitsen jääkaappikylmiä tomaatteja. Menee kilo päivään. -ap
Tomaattien oikea säilytyslämpö on huoneenlämpö. Jääkaappi on liian kylmä, tomaatit muuttuvat jääkaapissa mauttomiksi ja vetisiksi.
Vierailija kirjoitti:
YMMÄRRÄTTEKÖ ÄMMÄT ETTÄ MINULLE TULEE PAHA OLO KYPSISTÄ TOMAATEISTA??? OLEN R-A-S-K-A-A-N-A JA OKSENNAN KAIKEN MUUN???
Oletteko kaikki noin tyhmiä????
Raskaus ei näy ainakaan herkistäneen sinua ja viisautesikin näyttää olevan vähän niin ja näin kuin meitä muita tyhmiksi nimittelet. Oksentelepa sitten, miksi minun pitäisi tuntea myötätuntoa tuollaista kiukkupussia kohtaan. Osanotto miehellesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TYHMÄ KAUPPAAN SITTEN TAI OKSENNA KAARESSA! LUULETKO ETTÄ KYKAAN VÄLITTÄÄ! ET OLISI LISÄÄNTYNYT, ABORTOI!
Onko raskaus tehnyt sinusta tyhmän vai oletko aina ollut. Mikset itse osta tomaattejasi ja laita niitä jääkaappiin? Miksi mies passaa sinua kuin vauvaa? Kohta teillä on vauva, joten aikuistu.
Tyhmä aihe, ettekö parempaa keksi! HOHOIJAA.