Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On raskasta olla nero

Vierailija
04.02.2017 |

Äo minulla on hyvää keskitasoa, mutta olen sosiaalisesti poikkeuksellisen tarkkanäköinen. Turhauttavaa on se, että meidän ihmisten käytöksessä on niin paljon teeskentelyä ja vallantahtoa (joka ilmenee monin tavoin). Olisi helpompaa jos tuota kaikkea ei havaitsisi jatkuvasti. Lapset ovat usein rasittavia, mitta heissä tuota teeskentelyä ei juuri ole. Ja jos on, se on kuitenkin hyvin viatonta, eikä taustalla ole kovinkaan kunnianhimoisia tavoitteita.

Teeskentelyn lisäksi ihmisissä on liikaa keskinkertaisuutta. Ei ymmärretä muiden tarpeita ja käyttäytymistä. Saatetaan kuvitella itsestään liikoja, mutta ei ymmärretä että se itsensä yliarvioiminen näkyy ulospäin. Sitten on niitä empaattisia ihmisiä, jotka tekevät mielellään muille palveluksia ymmärtämättä, että avuliaisuuden ja säälin turvin pyrkivät kohoamaan muiden yläpuolelle jättäen muut kiitollisuuden velkaan. Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta pointtini tuli varmasti selväksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm miellät itsesi neroksi ja arvostelet esim avuliaita siitä että pyrkivät avuliaisuudellaan nousemaan toisten yläpuolelle.

Oletkohan nyt ihan varma ettet vain itse ole Dunning-Kruger tapaus nostamassa itseään muiden yläpuolelle.

Vierailija
2/2 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm miellät itsesi neroksi ja arvostelet esim avuliaita siitä että pyrkivät avuliaisuudellaan nousemaan toisten yläpuolelle.

Oletkohan nyt ihan varma ettet vain itse ole Dunning-Kruger tapaus nostamassa itseään muiden yläpuolelle.

Tuskin nostan itseäni muiden yläpuolelle. Jos alemmuuteni vuoksi näin tekisin, tuntisin varmasti muut ihmiset kilpakumppaneikseni. Itsevarmuus onkin tärkeää juuri siksi. On kuitenkin vaikeaa olla aidosti itsevarma jos sisimmässään tietää olevansa huono. Enkä tarkoita, että avuliaat ihmiset ilkeyttään haluaisivat kohota muiden yläpuolelle. Usein oalvelusten tekeminen muille tuntuu plaveluiden vastaanottajasta kiusalliselta juuri sen vuoksi, että hyväntekijä on asettunut tämän yläpuolelle. Palveluksia pitää tehdä hienovaraisest, niin ettei muut tunne olevansa kiitollisuudenvelassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi