Fitness24Seven kokemuksia?
Kaupunkiini on aukeamassa Fitness 24Seven -kuntosaliketjun sali. Salisopparit näyttävät olevan ihan naurettavan halpoja, mutta haluaisinkin tietää omakohtaisia kokemuksia, onko laitteet kunnollisia? Onko salit siistejä?
Kommentit (166)
Minä tykkäisin muuten, mutta koska minä tykkään enemmän ryhmäliikuntatunneista eikä mun kotipaikkakunna fitness 24 7 salilla ole niitä, niin käyn sitten muualla.
Semmoinen kokemus etten päässyt liittymään kun tahdoin maksaa e-passilla eikä vastaanotossa ollut ikinä ketään (aukioloaikojen sisäpuolella) ottamassa vastaan maksua.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisin on paremmin tilaa, iltapäivällä en viitsi mennä jonottamaan laitteille. Siistit salit, tällaiselle tavisliikkujalle ihan riittävä varustus. Maahanmuuttajamiehiä on paljon, mikä on joskus ahdistavaa aamuviideltä, jos olen ainoa nainen, koska kyyläävät. Naisten puolella ei ole kuitenkaan esim. jalkaprässiä niin siellä voi tehdä vain osan asioista.
Tämä siis Helsingissä.
tästä syystä lopetin halvalla salilla käymisen Espoossa kun alkoi tota ei toivottua toljottelua olemaan liikaa.
Mietin myös liittymistä Fitness24seven jäseneksi. Kuntosaliin on tosin ollut hankala päästä tutustumaan vastaanoton poikkeuksellisten ja supistettujen aukioloaikojen mukaisesti. Haluaisin nähdä salin ennen jäsenyyteen sitoutumista. Huomasin että jäsenyyttä on mahdollista testata yhden viikon ajan, joten ehkä kokeilen sitä.
Mietin vain että jos asiointi nyt on hankalaa, onko se hankalaa myös jäsenenä, jos kaikki mistä aiheutuu kuluja on karsittu minimiin? Saa kertoa kokemuksia? Jäsenyydessä on 2kk irtisanomisaika, joten on kiva tietää mihin sitoutuu. :)
Jos täällä on pidempiaikaisia jäseniä jotka haluavat ilmaisen treenikuukauden, ja samalla mahdollistaa uudelle jäsenelle alennetun hinnan, saa ilmoittautua. Olisi molemmille win-win.
Fitness24Seven sali on ollut aluksi ihan ok. Asiakaspalvelu on kuitenkin olematonta ja heitä on haastava tavoittaa. Kuntosalin laitteet ovat yllättävän pitkään poissa käytöstä siitä syystä, että ovat rikki. Puhtaanapito ei myöskään ole välttämättä kovin korkealle arvostettu ja se heikentää käyttökokemusta. Toki ei ole kallein sali, mutta ei myöskään ilmainen. Mielenkiintoinen yksityiskohta on se, että kuntosali mainostaa sitä, että jäsenellä on mahdollisuus laittaa jäsenyys tauolle terveydellisillä perusteilla, mutta se ei ole todellisuudessa totta, koska vaaditaan lääkärintodistusta, jossa sanotaan tarkasti, mihin asti on kykenemätön käyttämään salia. Se ei esimerkiksi riitä, että ortopedian erikoislääkäri on lausunnossa kirjoittanut vamman vaativan leikkausta. Todistuksesta puuttuu aika, jolloin lääkäri katsoo, että en voi käydä kuntosalilla. Selvää on, että nyt en voi käydä, mutta koska loppuaikaa ei ole, ei taukoa voi saada (ei edes tiedetä, koska leikkaus on tai koska edes vakuutusyhtiö ehtii käsitellä suostumuksensa, eikä tietenkään ole tiedossa, miten leikkaus menee). Tämä mahdollinen maksuton jäsenyyden laittaminen tauolle on siis käytännössä huijausta. Toki kuntosaliyhtiönkin täytyy tietää, ettei kukaan lääkäri voi sanoa loppuaikaa, jos leikkaus on vasta tulossa. Lisäksi vaaditaan siis erillinen tällainen todistus. Pitkä kertomus, joka riittää vakuutusyhtiölle, ei riitä kuntosalille. En väitä, että kyseessä olisi huijaus, mutta todellakin se tuntuu siltä. Näin siis kohdellaan useita vuosia jäsenyydestä maksanutta asiakasta. Olin jopa tavannut personal traineriä. Ilmeisesti kuntosali haluaa laskuttaa siitä, että jäsenyyden saa tauolle. Heillä on nimittäin oma maksullinen tuote, jossa jäsenyyden saa tauolle. Toki he mainostavat, että saa tauolle, jos on esim. lääkärintodistus, mutta siltä osin mainostettu ominaisuus tuntuu huijaukselta. Salin ominaisuuksista ehkä kertoo myös se, että salin personal trainer itse käy kuntoilemassa toisen kuntosaliketjun salilla. Fitness24Seven ei ilmeisesti ole riittävän laadukas. Onneksi myös muita kuntosaleja on runsaasti. Sali oli myös monesti todella täynnä. Jäsenyyksiä on siis myyty todella runsaasti verrattuna tiloihin. Jonottaminen ei usein ole kovin mukavaa.
Nimimerkillä entinen jäsen
Minun kokemus on, että salit on siistejä. Olen käynyt Kampin, Kluuvin ja Lassilan pisteissä. Tykkään itseasiassa tosi paljon, tämä on suosikkisaliketjuni. Olen jo yli viiskymppinen. Muut treenaajat tahtovat olla nuoria. Myös hyviä kokemuksia ryhmäliikunnoista. Kerran oli tylsä vetäjä, mutta muuten sitten taas sellasia supersuperhyviä. Asiat on jotenkin huolettomampia ilman sauna-kylpylä-häslinkiä. En tiiä sitten. En ole törmännyt varkauksiin. Tosi avulias ja hyvä henkilökunta.