Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Todella monet on liiankin hyväuskoisia ja jätetään vartioimatta käsilaukku, puhelin tms kun käydään julkisella paikalla vaikka vessassa. Ei se iso homma ole ottaa noita mukaan sinne vessaan. Tämä oli vaan esimerkki. Sitten haukutaan niitä jotka pitävät parempaa huolta omaisuudestaan, kun itse ollaan hälläväliä linjalla. Sitten itketään kun omaisuus varastetaan omaa tyhmyyttään. Eli monet on sinisilmäisiä hälläväliä-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Todella monet on liiankin hyväuskoisia ja jätetään vartioimatta käsilaukku, puhelin tms kun käydään julkisella paikalla vaikka vessassa. Ei se iso homma ole ottaa noita mukaan sinne vessaan. Tämä oli vaan esimerkki. Sitten haukutaan niitä jotka pitävät parempaa huolta omaisuudestaan, kun itse ollaan hälläväliä linjalla. Sitten itketään kun omaisuus varastetaan omaa tyhmyyttään. Eli monet on sinisilmäisiä hälläväliä-ihmisiä.
Mä taas ajsttelen asiaa niiin,että haluan luottaa ihmisiin ja siksi jätän kamojani ( en nyt mitään todella arvokasta) kahvilanpöytiin yms. Toistaiseksi mitään ei ole viety.
Jos kukaan ei luota,ei kukaan myöskään tule luotetuksi. Luottamus syntyy vain suhteessa. Jos en luota sinuun,en anna sinulle majdollisuutta olla luottamuksen arvoinen, vaan lähtökohtaisesti epäilen sinua. Sellainen asenne vaikuttaa yhteiseen ilmapiiriin.
Vaikka joskus jotain varastettaisiin , ( ainiin, on multa muuten pyöriä joskus vietykin), niin olen menettänyt esim.puhelimeni, mutta jos vartioin omaisuuttani ja epäilen kaikkia koko ajan, menetän turvan ja luottamuksen tunteen koko elämäksi. Väitän pääseväni helpommalla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajsttelen asiaa niiin,että haluan luottaa ihmisiin ja siksi jätän kamojani ( en nyt mitään todella arvokasta) kahvilanpöytiin yms. Toistaiseksi mitään ei ole viety.
Jos kukaan ei luota,ei kukaan myöskään tule luotetuksi. Luottamus syntyy vain suhteessa. Jos en luota sinuun,en anna sinulle majdollisuutta olla luottamuksen arvoinen, vaan lähtökohtaisesti epäilen sinua. Sellainen asenne vaikuttaa yhteiseen ilmapiiriin.
Juu, ei ne varkaat välitä uhriensa yleisestä hyväuskoisuudesta toisia kohtaan, vaan käyttävät sitä just hyödykseen. Eli tervettä varovaisuutta tarvitaan tuolla kun julkisilla paikoilla ollaan. En esim suosittele kellekään jättämään pöydälle puhelimia ym arvokasta kun käy vaikka vessassa tai jättämään polkupyörän lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun päivitellään tai hämmästellään kun joku kävelee töihin, kaupoille jne arkena ja km voi kertyä useampi. Kait se on joku saavutus/ihme kun joku noin toimii kun kävelee jonnekin😅
Mulle ollaan säälivin katsein sanottu, että hän voi heittää mut kaupalle ja kotiin, tai että kerro vaan kun tarvii käydä niin pääset joskus kyydissä! Eivät käsitä, että jollekin se on luontevaa ja sen kauppareissun ottaa ihan ulkoilun ilon kannalta.
Että meikkivoidetta pitää muka laittaa reilusti😂 no tarvitse eikä kannata, tuhlaa turhaan ainetta ja hyvään lopputulokseen pääsee paljon vähemmällä määrällä eli mitä vähemmän sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.
- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.
-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta
-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)
-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!
-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.
Vaihda parempaan seuraan. Meidän tuttavapiirissä ei noin moukkamaisia kysymyksiä esitetä.
Kaikki vanhat ihmiset ovat dementoituneita kalkkiksia. Eivät osaa käyttää digilaitteita, eivät ymmärrä puhetta, eivät ole kärryillä nykyajan politiikasta ym.
Säälitään ihmistä, joka on töissä yli eläkeiän. Ajatellaan, ettei enää pärjää työssään. Tosiasiassa pärjää erinomaisesti pitkän kokemuksensa ja tietotaidon takia.
Ihmetellään jos ei jollakulla ei ole samaa veriryhmää kuin sinulla🤔
Naiset tykkää pinkistä ja miehet sinisestä😂
Vierailija kirjoitti:
Viisaudenhampaat puhkeaa jo 18-vuotiaana...no pöh... Mulle puhkesi paljon myöhemmin...
Mulla puhkesi 14 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se elämänkumppani tulee itsestään vastaan ja asiat vaan tapahtuu. Kaikki kyllä järjestyy aikanaan.
Tämä. "Tapailet vaan kivoja ihmisiä ja höpöttelet, nauti vapaudestasi!". Juu kaikki ovat samanlaisia kuin sinä.
Ehkä se on yritys ainakin koettaa pitää toisen mielialaa positiivisena. Itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt, mitä pahaa siinä on. Mitä pitäisi sanoa, ehkä että näinhän se on, ettet varmaan elämänkumppania enää löydä, ainakaan kovin isolla todennäköisyydellä, kun tuommoinen olet, eikä mikään sun elämässäsi kyllä järjesty. Miettikää jos Victor Frankl olisi keskitysleirillä kanssa ollut sitä mieltä että jhoo mitäs tässä hymhyilemään v tuiksi menee, ja toisten mielialan positiivistamisen sijaan saanut kaikki alistumaan alakuloon ja ehkä kuolemaan etuajassa. Loistavaa. Pitäisikö itsekin kohta antaa periksi ja alkaa synkistellä? Ei ainakaan tarvisi tuhlata energiaa toisiin, kun toteaisi vaan, että joo, turhaan mitään kivaa enää odotat.
.