Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Jos alle 3-kymppisellä naisella on monta lasta, nainen on a) lestadiolainen tai b) lapsilla on eri isät. Neuvola ja vastaantulijat ovat oikeutettuja tiedustelemaan naiselta, onko kyseessä vaihtoehto a vai b. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olettavat että koska olen tänä päivänä hyvätuloinen ja elämä yhteiskunnan normien mukaan mallillaan olisin hyvästä perheestä ja entinen kympin oppilas.
Oikeasti olen rikkinäisestä perheestä lähtöisin kouluttamaton entinen nuorisorikollinen
Sama mutta hieman eri tavalla. Olen entinen lastensuojelun asiakas, kotona oli väkivaltaa monessa eri muodossa, alkoholismia ja tunnekylmyyttä. Nykyään minulla menee hyvin ja olen muutoinkin aina osannut pitää ns. kulissit hyvin pystyssä, koska olimme kuitenkin keskiluokkainen perhe ja emmehän me millään voineet olla lastensuojelun asiakkaita ja kun olimme, oli se vaiettua ja häpeällinen asia ja vika ainoastaan lapsissa. Mutta siis...työskentelen lastensuojelussa ja nuoret aina olettavat, että olen suurinpiirtein kasvanut pumpulissa. Samoin työkaverit. Monesti tekisi mieli sanoa, kun joku nuorista rypee itsesäälissä ja siihen vedoten jättää koulut käymättä ja asiat hoitamatta ja sanoo, etten voi tajuta niistä asioista mitään, että kyllä tajuan paljon enemmän mitä ikinä niistä kukaan pystyy aavistamaan. Tiedän varsin hyvin millainen taistelu ja raivaaminen näillä nuorilla on edessä ja siksi kannustan ja välistä hellästi vertaiskuvainnollisesti potkin näitä nuoria eteenpäin, koska pelkkää pa*kaa on tiedossa, jos vain luovuttaa. Koska monilla on oikeasti hyvät mahdollisuudet, jos he vain luottaisivat siihen, että taustoista huolimatta voi elämä olla ihan hyvää. Toki se vaatii nuorisopsykiatrian ja myöhemmin aikuispsykiatrian apua, kukaan ei yksin jaksa eikä kykene, mutta se on mahdollista. Muistan itsekin sen, miten tuntui että minun ja normaalinuorten välillä on valovuosien kuilu enkä koskaan voi päästä samaan.
Valitettavasti omista kokemuksista kertominen on tabu, vaikka sitäkin nämä nuoret kovasti tarvitsisivat. Jonkun samasta suosta rämpineen kertomaan, että elämän voi saada kasaan, vaikka siihen menisi vuosia, jopa 15 vuotta aikaa. Se voi olla pitkä prosessi, mutta mahdollinen silti.
Vierailija kirjoitti:
Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.
- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.
-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta
-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)
-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!
-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.
Tämä on muuten uskomattoman raskasta. Moni mieskin ottaa itsestäänselvyytenä että naisena näppärästi uhraan kroppani ja pääni syömällä hormonivalmisteita kun kumit on niin hankalia. Ihan pari parisuhdetta olen tämän takia tyrmännytkin, koska en ole koskaan syönyt pillereitä enkä tule syömäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalin ihmisen elämä:
- Ensimmäinen parisuhde 12v
- Neitsyys menetetään viimeistään 15v
- Ajakortti hankitaan 18v
- Biletystä ynnä muut nuoruuden jutut loppuu 21v
- Työyäuraa ja menestystä aletaan luomaan 24v
- Perhe perustetaan 26v
- Omakotitalo, auto ja kultainennoutaja 30v
- Eläkkeelle siirrytään vauraina ja rikkaina 65v
- Matkustellaan vielä muutamankerran ennen kuin kuollaan.Hyi saamari jos vuoden saisi enää bilettää
Herraisä
- Ensimmäinen parisuhde 14v
- Neitsyys menetetään viimeistään 14v
- Ajakortti hankitaan - ei vieläkään
- Biletystä ynnä muut nuoruuden jutut loppuu - ei ole loppunut, oon 33.
- Työyäuraa ja menestystä aletaan luomaan - olin 30 kun menin oikeaan kouluun
- Perhe perustetaan - olin 29.
- Omakotitalo, auto ja kultainennoutaja Kerrostaloasunto löytyy. Autoksi hankin keltaisen porssen ja koiraksi villakoiran
- Eläkkeelle siirrytään vauraina ja rikkaina - en koskaan eläköidy
- Matkustellaan vielä muutamankerran ennen kuin kuollaan. - Höhöhöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin meno merkki onnellisesti suhteessa olemisesta. Tyrmistytään kun tajutaan että olemme mieheni kanssa olleet kihloissa kahdeksan vuotta ja lapsiakin siunaantunut muttei yhä naimisissa (ei kiirettä, säästetään ensin omistusasuntoon)
Anteeksi nyt, mutta miksi pitää olla omistusasunto että voi mennä naimisiin?
Tuo ei kuulostanut siltä, että omistusasunto olisi edellytys naimisiinmenolle. Ehkä säästävät asuntoon ja häihin sitten sen jälkeen, jos isot juhlat suunnitteilla.
Oma työ on raskasta ja vaativaa - muiden työ on pelkkää oleilua.
Opiskelupaikkaa on vaikea saada, opiskeluaika on pitkä ja köyhä ja opiskelu on työlästä ja on raskasta käydä sen ohessa töiss, joten en pysty lähtemään opiskelemaan - muut ovat saaneet tutkintonsa lahjoituksena tekemättä itse yhtään mitään.
Talvisin monet ihmettelevät, kun käytän vain korvaläppiä enkä pipoa (olen tehnyt näin lapsesta saakka). Aina sama kysymys: ”Eikö sulle tule kylmä ilman pipoa?” No ei todellakaan tule, koska korvaläpät suojaavat korvia paljon paremmin kuin pipo eikä mun päänahka palele ollenkaan. Eli koen korvaläpät paljon lämpimämpinä kuin pipon.
Lasten kanssa oleminen on äärettömän raskasta ja lapset pilaa elämän, kun ei niiden kanssa voi tehdä mitään.
Sitten kun kysyy, mitä lasten kanssa ei voi tehdä, niin saa vastauksen jostain ihan utopistisesta jutusta, kuten että ei voi lähteä reppureissaamaan Aasiaan. En kyllä lähtisi reppureissaamaan Aasiaan, vaikka iso rahasumma maksettaisiin. En myöskään biletä, koska tein sitä ihan riittävästi 16-26-vuotiaana. Baarielämää ei jaksa, eikä kehokaan kestä enää lähemmäs nelikymppisenä. Mieluummin käyn luontoretkellä sunnuntaiaamuna lasten kanssa kuin makaan krapulassa potemassa koko vapaapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Talvisin monet ihmettelevät, kun käytän vain korvaläppiä enkä pipoa (olen tehnyt näin lapsesta saakka). Aina sama kysymys: ”Eikö sulle tule kylmä ilman pipoa?” No ei todellakaan tule, koska korvaläpät suojaavat korvia paljon paremmin kuin pipo eikä mun päänahka palele ollenkaan. Eli koen korvaläpät paljon lämpimämpinä kuin pipon.
Otsa kai se herkempi kohta paleltumaan on ihmisellä kuin korvat.
Että sitten on rahaa kun on eläkkeellä. Pankkitilillä on sata tuhatta ja lisäksi omistusasunto ja pari sijoitusasuntoa tai vähintään kesämökki ja vene.
Kaikki inhoavat appivanhempiaan. Erityisesti anopit ovat aina ilkeitä eikä kenelläkään voi olla hyvät välit anoppinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.
- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.
-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta
-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)
-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!
-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.
Tämä on muuten uskomattoman raskasta. Moni mieskin ottaa itsestäänselvyytenä että naisena näppärästi uhraan kroppani ja pääni syömällä hormonivalmisteita kun kumit on niin hankalia. Ihan pari parisuhdetta olen tämän takia tyrmännytkin, koska en ole koskaan syönyt pillereitä enkä tule syömäänkään.
Sama, paitsi että suostuin ekasssa pariuhteessani niitä syömään. Koska olin nuori ja hölmö. En enää suostu samaan. Seksiä ei heru ilman kumia. Minä saan orgasmin ilmankin, että mies tunkeutuu sisääni ja helpomminkin ilman sitä. Se sisään tunkeutuminen on lähinnä miehen nautintoa varten, joten hoitakoot ehkäisynsä siinä asiassa.
Kaikki inhoavat appivanhempiaan. Erityisesti anopit ovat aina ilkeitä tai hulluja eikä kenelläkään voi olla hyvät välit anoppinsa kanssa.
Yksinhuoltaja on kouluttamaton lunttana, joka asuu kaupungin vuokra-asunnossa ja vetää röökiä kaksin käsin. Ja etsii koko ajan uutta miestä.
Kun erosin ja muutin lapsineni hyvälle alueelle rivitaloon niin se oli maailman seitsemäs ihme. En myöskään menettänyt tutkintojani erossa ja sain uuden työpaikan.
En polta, enkä etsi miestä vieläkään vaikka erosta 10 v.
Ai niin, minussa on siis pakko olla jotain vikaa :)
Keski-ikäisellä naisella harmaat hiukset tarkoittaa, ettet jaksa enää pitää huolta itsestäsi. Huolenpitoa on polttaa tukka kusenväriseksi 8 viikon välein.
Miehellä toki harmaa tukka on charmanttia ja seksikästäkin. Hän on rohkea.
Kaikki haluavat/harrastavat seksiä.
Kaikki haluavat parisuhteen
Matiljat lemmikkeinä on jotain mitä ei voi ymmärtää....
Anteeksi nyt, mutta miksi pitää olla omistusasunto että voi mennä naimisiin?