Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ai että olisi ihanaa jos olisi kainis koti.

Vierailija
03.02.2017 |

en vain jaksa siivota, ja tavarat on rumia mitä meillä on. Tuntuu että nuorilla enempi rahaa käytettävissä sisustukseen ym. kuin meillä 40v ikäisllä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on upea koti! Meillä on valkoista, vaaleaa beigeä ja vähän sellaisia luonnonkuitu, pellava, juutti yms. Sävyjä. Sanoisin että tyyli on 1800-luku kohtaa rustiikkisen maalaisromanttisuuden amerikkalais-skandinaavisessa, boheemissa minimalistihengessä (:D).

Miten olemme saaneet täydellisen kodin? Remontoimalla itse. Esimerkiksi keittiö on alkuperäinen vuodelta 1980 eli se on vanhempi kuin minä! Maalasin ovet, vaihdoin vetimet (kirppikseltä) ja mieheni laatoitti tasot, jätimme rumat, kellastuneet laminaattitasot sinne laattojen alle. Välitilan maalasin ihan vain tavallisella seinämaalilla, hyvin on pysynyt. Laatat maksoi 0,05€/kpl kierrätyskeskuksessa.

Entä ruokaryhmä? Se on sukulaisten aitasta löytynyt, lahjoittivat sen ilmaiseksi. Mieheni rapsutti maalit pois, kunnosti, entisöi. Kävi ilmi että kyseinen ryhmä on 1800-luvulta. Siinä ei ollut tarpeeksi tuoleja, olen ostanut niitä hiljakseen kirpputoreilta ja mieheni sitten kunnostaa. Suosikkituolini löytyi roskalavalta. Keittiön verhot on vanhat mummoni pitsilakanat, ei kelvannut sukulaisille kun oli kellastuneet. Pesin ja kuivasin auringossa, valkaistuivat.

Olohuoneessa on puusohva jonka ostin tori.fi:stä 90 eurolla huonokuntoisena. Ikää n. 100 vuotta. Mieheni maalasi ja kunnosti taas, tyynyt ostin kirpputorilta. Toinen sohva on sukulaisilta ilmaiseksi saatu koska on "ruma". Ompelin itse valk. päällisen, ei kukaan usko samaksi sohvaksi. Verhot olkkarissa on Ikean valkoiset jotka maksaa alle kympin. Mieheni käy puutöissä kansalaisopistolla ja rakentaa nyt meille tv-kaappia josta teemme tarkoituksella vanhan näköisen. On rakentanut meille useita kalusteita jo tällä tavalla, minä aina "tilaan" häneltä mittojen mukaan. Eikä ole mikään kirvesmies vaan atk-puolen insinööri! Koko ajan oppii tehdessä kuten minäkin.

Sängynpäätynä on vanha mummolani ovi. Myös muutama mummolan ikkuna on seinillä "tauluina" vaikka ovat jo aika kliseiset. Niissä on lasten kuvia. Kirjahyllyt on tylsästi Ikean Billyt ja lastenhuoneessa on yksi malm-lipasto.

Koko huushollissamme on yksi ainoa matto, Ikean juuttinaruinen "blogimatto". Keräilen myös vanhoja romuja kirppiksiltä, maalaan, tuunaan, entisöin mieleisiksi. Tavarat on paljon rakkaampia kuin jos olisin kaupasta uutena kantanut. Meidän kodista näkyy että sitä rakastetaan.

Nyt tämän kevään projektina aion kasvattaa itse siemenestä kesäkukat terassille, säästän ja saan taas mieleiset. Ajattelin pinkkejä ahkeraliisoja. Mies tekee laudasta kukkalaatikot, minä maalaan. Terveiset tutuille jos tunnistitte meidät :)

Vierailija
42/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhatkin kalut näyttää kauniilta jos koti on siisti.

Ilmankos ukkokin näyttää freesimmältä, siivouspäivän iltana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustaa voi vähälläkin rahalla. Ei se vaadi kun mielikuvitusta ja hyvää makua. Niitähän ei rahalla saa.

Minulla on tämä. Ei ole mielikuvitusta tai sellaista kykyä "tehdä kaunis koti". Ihailen kyllä muiden kauniita koteja (pienelläkin rahalla), mutta itse en osaa tehdä. Lapset häpeää eivätkä halua tuoda kavereita tänne kun on "niin pieni ja paljon tavaraa", pitäisi olla sellainen valkoinen ja moderni koti. 

Onpas sulla heikkoitsetuntoisia lapsia. Ilmeisesti vains ellainen kelpaa, mitä muillakin on.

Onneksi omat lapsemme osasivat jo lapsina arvostaa kotimme omaa ja omanlaista  ilmettä, joka oli kylläkin harkiten tehty.

Erään ystäväni lapsi oli myös tuollainen: "äiti, miksi meillä on erilainen koti kuin muilla?"  Ystäväni koti oli ihastuttavan persoonallinen, mutta toimiva. Hänkin käytti värejä, joten sinne astuessaan astui kaikkea muuta kuin kliiniseen maailmaan. Tämä lapsi kyllä aikuistuttuaan alkoi arvostaa äitinsä sisustusmakua, pii vain päästä yli siitä massahysteriasta.

Jos tavaraa on liikaa, on siitä helppo hankkiutua eroon. Voit tietysti viettää kaiken aikasi kotiasi tuskaillen jatkossakin, tosin jonkinmoisella työmäärällä olisit kenties itsekin tyytyväisempi.

Vierailija
44/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin kainiin vaimon!

Vierailija
45/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sisustusvinkki alkuun on: siivoa. Rumat tavarat pois. Osta tilalle vain kauniita asioita joista pidät.

Vierailija
47/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaa ja kulunutta saa ola, mutta silti voi olla siistiä ja kodikasta.

Vierailija
48/48 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on upea koti! Meillä on valkoista, vaaleaa beigeä ja vähän sellaisia luonnonkuitu, pellava, juutti yms. Sävyjä. Sanoisin että tyyli on 1800-luku kohtaa rustiikkisen maalaisromanttisuuden amerikkalais-skandinaavisessa, boheemissa minimalistihengessä (:D).

Miten olemme saaneet täydellisen kodin? Remontoimalla itse. Esimerkiksi keittiö on alkuperäinen vuodelta 1980 eli se on vanhempi kuin minä! Maalasin ovet, vaihdoin vetimet (kirppikseltä) ja mieheni laatoitti tasot, jätimme rumat, kellastuneet laminaattitasot sinne laattojen alle. Välitilan maalasin ihan vain tavallisella seinämaalilla, hyvin on pysynyt. Laatat maksoi 0,05€/kpl kierrätyskeskuksessa.

Entä ruokaryhmä? Se on sukulaisten aitasta löytynyt, lahjoittivat sen ilmaiseksi. Mieheni rapsutti maalit pois, kunnosti, entisöi. Kävi ilmi että kyseinen ryhmä on 1800-luvulta. Siinä ei ollut tarpeeksi tuoleja, olen ostanut niitä hiljakseen kirpputoreilta ja mieheni sitten kunnostaa. Suosikkituolini löytyi roskalavalta. Keittiön verhot on vanhat mummoni pitsilakanat, ei kelvannut sukulaisille kun oli kellastuneet. Pesin ja kuivasin auringossa, valkaistuivat.

Olohuoneessa on puusohva jonka ostin tori.fi:stä 90 eurolla huonokuntoisena. Ikää n. 100 vuotta. Mieheni maalasi ja kunnosti taas, tyynyt ostin kirpputorilta. Toinen sohva on sukulaisilta ilmaiseksi saatu koska on "ruma". Ompelin itse valk. päällisen, ei kukaan usko samaksi sohvaksi. Verhot olkkarissa on Ikean valkoiset jotka maksaa alle kympin. Mieheni käy puutöissä kansalaisopistolla ja rakentaa nyt meille tv-kaappia josta teemme tarkoituksella vanhan näköisen. On rakentanut meille useita kalusteita jo tällä tavalla, minä aina "tilaan" häneltä mittojen mukaan. Eikä ole mikään kirvesmies vaan atk-puolen insinööri! Koko ajan oppii tehdessä kuten minäkin.

Sängynpäätynä on vanha mummolani ovi. Myös muutama mummolan ikkuna on seinillä "tauluina" vaikka ovat jo aika kliseiset. Niissä on lasten kuvia. Kirjahyllyt on tylsästi Ikean Billyt ja lastenhuoneessa on yksi malm-lipasto.

Koko huushollissamme on yksi ainoa matto, Ikean juuttinaruinen "blogimatto". Keräilen myös vanhoja romuja kirppiksiltä, maalaan, tuunaan, entisöin mieleisiksi. Tavarat on paljon rakkaampia kuin jos olisin kaupasta uutena kantanut. Meidän kodista näkyy että sitä rakastetaan.

Nyt tämän kevään projektina aion kasvattaa itse siemenestä kesäkukat terassille, säästän ja saan taas mieleiset. Ajattelin pinkkejä ahkeraliisoja. Mies tekee laudasta kukkalaatikot, minä maalaan. Terveiset tutuille jos tunnistitte meidät :)

Ihana!!! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi