Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin kun tutun alle 3-v tyttö kiukutteli äidilleen ja huusi "TYHMÄ"! Huhhuhh!

Vierailija
03.02.2017 |

Noin nuorinako äitejä ruvetaan haukkumaan? Vai oliko ihan vaan kolmivuotisuhmaa? Haukkuuko teidän pienet lapset teitä kiukustuessaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla lapsia.

Vierailija
2/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haukku, mutta meillä menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vee on vielä niin pieni, että on koiran tasolla, opetatko mustillekin kuin lapselle?

Vierailija
4/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla poika, mutta en mä kyllä häneltä ton ikäsenä mitään tommosia haukkumisia kuullut. Ap

Vierailija
5/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haukkuivat jo noin pieninä. Nykyään, kun lapset ovat teinejä ja murrosiässä, sanan säilä on paljon terävämpi :)

Ja ihan tiedoksi, ap: myös sinä haukuit vanhempiasi tyhmiksi kun olit kolmen. Ja minäkin. 

Vierailija
6/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan tavallista? Tokihan se lapsi äidilleen kiukuttelee, kenelle sitten? Äiti (tai isä) nyt kuitenkin on lapsen läheisin ihminen, jolle voi turvallisesti kiukutellakin.

Vierailija
7/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä joskus huutelevat jollekin kakkaäitiiiii. Eikö olekin ihan hilveää.

8/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin lapset ovat yrittäneet muutaman kerran meitä vanhempia haukkua, mutta se on loppunut nopeasti, kun he ovat saaneet kunnolla selkäsaunaan ja joutuneet pariksi päivää pimeään komeroon häpeämään pahuuttaan ilman ruokaa tai juomaa.

Vierailija
9/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun sun poika on teini.

Tänään herätin tyttäreni, 12v., aamupalalle. Ensimmäinen sana oli "vittu".

Ymmärrän toki tyttöä. Suutaan saisi siistiä mutta en jaksa koko aikaa nalkuttaa.

Vierailija
10/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se kauheaa kun lapsi uhmaa..

Vierailija
11/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua äiti otti korvasta, jos sanoin tyhmäksi. Opinkin aika nopeasti ettei niin saa tehdä. Ekalla kouluviikolla menin välkällä hyppäämään narua väärällä vuorolla ja joku huusi "tyhmä Maija". Itkin loppupäivän.

Vierailija
12/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen ei tuon ikäisenä haukkunut, mutta eihän hän edes tiennyt kyseisiä sanoja kun ei mistään ollut koskaan kuullut. Kotihoidossa kun oli. Äkkiä ne sitten kavereiden kanssa 4-5v oppi. Toinen osasikin kaikki "hienot" sanat jo heti kun oppi puhumaan. Häneltä sitten kuultiin näitä tyhmäksi haukkumisia. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Vierailija
13/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla poika, mutta en mä kyllä häneltä ton ikäsenä mitään tommosia haukkumisia kuullut. Ap

Niin, no, lapset ovat erilaisia. Niin kuin aikuisetkin ovat erilaisia. Useat 3-vuotiaat ovat manaajaosastoa raivokohtauksineen. Ei se tarkoita sitä, että olisivat erityisen huonosti kasvatettuja. Tuosta se kasvattaminen toden teolla vasta lähtee, toistolla ja pitkäjänteisyydellä. Ennemmin olisin huolissani, jos 3-vuotias ei kiukuttelisi. Lasten tehtävä on pikkuhiljaa irtautua vanhemmistaan, ja tuosta se alkaa. Tyhmäksi kutsuminen ei todellakaan ole sieltä pahimmasta päästä. Itse tuossa tilanteessa kieltäisin, mutta en ottaisi itseeni pätkääkään.

Vierailija
14/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa kun naapurin noin 4-5 v poika huutaa äidilleen että PASKAÄITI joka ikinen päivä, sitten kirkuu "tyttömäisesti" sen perään ja välillä juoksee seinään niin että kuuluu pauke jonka jälkeen kilinää ja kolinaa. Pitäisikö ottaa yhteys viranomaisiin koska eihän tuo enää voi olla normaalia lapsen kiukuttelua?

Vierailija
15/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen ei tuon ikäisenä haukkunut, mutta eihän hän edes tiennyt kyseisiä sanoja kun ei mistään ollut koskaan kuullut. Kotihoidossa kun oli. Äkkiä ne sitten kavereiden kanssa 4-5v oppi. Toinen osasikin kaikki "hienot" sanat jo heti kun oppi puhumaan. Häneltä sitten kuultiin näitä tyhmäksi haukkumisia. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Mulla oli myös kotihoidettu esikoinen. Ei hänkään virallisia haukkumasanoja tiennyt, mutta sai kyllä viestinsä selväksi. Vauvakirjaan on kirjattu ainakin "kakka-ukko äiti".

Vierailija
16/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on kirosana. Jos lapsia ooiikeen harmittaa, saattaa sanoa tylsimykseks. On varmaan pahinta mitä keksivät. Ja sitäkin heti pyytävät anteeks.

(Ihme, sillä ollaan miehen kanssa aika hurjia suustamme suuttuessamme.)

Vierailija
17/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten olet sinäkin, kun olet minun lapseni"....  loppui nimittelyt nopeasti.

Vierailija
18/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa kun naapurin noin 4-5 v poika huutaa äidilleen että PASKAÄITI joka ikinen päivä, sitten kirkuu "tyttömäisesti" sen perään ja välillä juoksee seinään niin että kuuluu pauke jonka jälkeen kilinää ja kolinaa. Pitäisikö ottaa yhteys viranomaisiin koska eihän tuo enää voi olla normaalia lapsen kiukuttelua?

Joo, soita vaikka poliisit.

Vierailija
19/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaäiti varmasti otti murulta tabletin pois, se voi aiheuttaa älytöntä kirkumista ja jopa senää päin juoksemista. Sano naapurille että antaa tabletin takaisin, sitten on taas hiljaista.

Vierailija
20/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on aina ollut "huono" ilmaisemaan tunteitaan verbaalisesti. Joten muille ihmisille hän on se helppo ja tottelevainen kun ei osaa/uskalla olla eri mieltä tai näyttää kiukkua, ja kotona ynisee, vinkuu, voihkii, lyö, ripustautuu, kirkuu, heittää tavaroita... kuopus oppi sanomaan 2v "kakka äiti! äiti on ihan kakka!" ja minusta se on huikeaa. Ei tuon ikäiseltä voi odottaa "minua suututtaa kun pitää lähteä kauppaan" -tasoista kommunikointia niin kakkaäiti on minusta ihan validi. Toki siihen tilalle sanoitan että "niin sua taitaa ärsyttää kun pitää mennä kaupalle?", ja olen kyllä kertonut että kavereita ei nimitellä (se tuntuu pahalta ja diipadaapadaa, se jäi parin viikon vaiheeksi). Mutta kyllä se kakka tai tyhmä on hienointa mahdollista tunneilmaisua tuon ikäiseltä. Vai mitä ajattelit tilalle? Että lapsi ei saisi sanoa että jurppii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän