Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on dietin toimintamekanismi? Vaihdoin yhden asian ja painon putoaminen pysähtyi.

Vierailija
03.02.2017 |

Kertokaapa viisaammat mikä tässä dieetissä on toimintamekanismi?
Eli 900kcal dietti(kuuriluontoinen), jossa
aamiainen 3 munaa+tee
lounas 3 munaa, omena+tee
päivällinen kaurapuuroa
illallinen omena+tee
iltapala tee
välipalat porkkanaa&kurkkua

Tällä reseptillä paino putosi joka päivä 0,5kg. Yhden päivän kohdalla vaihdoin toisen muna-annoksen nuudeleiksi, koska olin googletellut että kalorit olisivat samat. Sinä päivänä en pudottanut painoa.
Tarkoitukseni oli noudattaa tätä viikon jotta saisin startin laihdutukseen ja jatkaisin sitten 1400kcal dietillä. Olin tyhmänä ajatellut että kalorien laskeminen riittää, mutta ei nähtävästi riitä. Mitä pitää ottaa jatkodietissä huomioon? Mikä pistää laihtumaan?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin paljon kananmunia? 6 on ihan liikaa.

Minä en usko dieetteihin. Paras on kun muuttaa pysyvästi elintapoja. Syö vain vähemmän ja terveellisemmin. Dieeteissä on se paha, että ne kestää sen verran kuin kestää, saat laihdutettua minkä haluat ja palaat sitten takaisin vanhaan jolloin kilot tietenkin palaavat myös, koska sinun sisäinen mittari toimii niin. Sitä mittaria pitää muuttaa. Sitä on pysyvät elämänmuutokset, sisäisen mittarin säätämistä. Dieetti ei tee sitä.

Vierailija
22/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap kuuntele tuota hörhöä. Samalla logiikalla proteiinin syöminen saa lihakset katoamaan 😊

Painonnousu oli todennäköisesti nestettä jota kerääntyi nuudeleiden suolan takia. Käy oikealla ravitsemusterapeutilla niin hän ohjeistaa kyllä mitä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pudotan painoa, ihan normaalipainon sisällä ja hyvin eri tavoin kuin ap, mutta mulle toimii tuo joka päivä vaa'alla käyminen. Juurikin siksi, että se voi eri päivinä näyttää ihan eri lukemia nesteen yms. takia. On jotenkin lohduttavaa seurata lukemia, kun joka päivä olen painon merkinnyt ylös, niin vaikka joku päivä painaisin puolikin kiloa enemmän kuin edellisenä päivänä, niin kuitenkin pääsääntöisesti suunta on koko ajan laskeva. Jos kävisin harvemmin ja silloin olisi juuri se suurempi lukema (kuin edellisenä päivänä olisi ollut), niin siinä voisi vähän mieli lannistua kun ei dieetti pure. Nyt ei haittaa, vaikka lukema ei olekaan laskenut, koska seuraan painoa joka päivä.

En oleta että ketään kiinnostaa, mutta tässä kuitenkin viimeisimmät lukemat! =D En siis laske kaloreita tai punnitse mitään, syön vain paljon kasviksia, huolehdin joka aterialle proteiinia, en santsaa, syön päivittäin pähkinöitä, siemeniä ja öljyä (ap, tarvit sitä rasvaa!) ja liikun 2-3 tuntia päivässä (lenkkiä + salia lähinnä). 

Tänään pääsin alle 70 kg! :) 

71,4

71,1

72,1

71,9

72,3

71,4

72,3

72,1

71,8

72

71,8

71,6

71

71,1

71,3

71

71,3

71

71

70,9

70,8

70,4

70,2

70,3

70,5

70,2

69,9

Nohuhhuh. Mieletön saavutus! Onko lukemat päivittäin otettu vai viikottain? Tuo liikuntatahti ei valitettavasti minulle sovi, mutta kasviksia on tarkoitus lisätä reilusti, kunhan keksin hyviä reseptejä. :)

Ap

Vierailija
24/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa kannattaisi pudottaa mahdollisimman korkeilla kaloreita eikä aloittaa 900 kalorista. Mitä ap teet sitten, jos paIno ei tuolla 900 kalorilla enää tipukaan? Vähennät 500 kaloria vai lopetat syömisen kokonaan? Painon pudottaminen korkeilla kaloreilla on hidasta, mutta niistä on varaa vielä laskea kun painon lasku väistämättä jossain vaiheessa hidastuu. Et ole varmasti kilojasi kerännyt viikossa tai kuukaudessa, joten miksi ajattelet että niiden pitäisi nopeasti lähteä?

Vierailija
25/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino ei laskenut koska söit enemmän hiilaria, joka kerää nestettä. Suurin osa pudottamistasi "kiloista" onkin ollut juuri sitä nestettä. Ja mitä pidempään jatkat tuota hulluutta, niin sitä enemmän menetät nesteiden ohella myös lihaksia.

No voi hitto. :( Tarkoitus on menettää rasvaa. Mitä sitten pitää tehdä jotta rasvan saisi palamaan?

Ap

Sun kannattais käydä ravintoterapeutilla tai palkata pt joka ohjaa ravintoasioissa. Et tuolla nykyisellä tyylillä opi syömään järkevästi vaan sairastutat vaan itsesi. Nuo sun nyt pudottamat kilot tulee takaisin heti kun alat syömään muutakin kuin munaa ja puuroa.

Valitettavasti sellaiseen ei ole varaa. :( Ajattelin tätä kokeilla vain viikon, jotta saisn kannustimen että ruokailulla on väliä. Ja jatkossa panostaa kasviksiin ja monipuolisuuteen. Olen netistä etsinyt esimerkki ruokalistoja, jotka vaikuttaa hyviltä.

Ap

Vierailija
26/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino ei laskenut koska söit enemmän hiilaria, joka kerää nestettä. Suurin osa pudottamistasi "kiloista" onkin ollut juuri sitä nestettä. Ja mitä pidempään jatkat tuota hulluutta, niin sitä enemmän menetät nesteiden ohella myös lihaksia.

Sillä ei ole mitään väliä mistä ne kalorit tulee. Rasva palaa ja ihminen laihtuu kuin syö vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, ja se on fysiikan laki eikä sitä mikään muuta.

Tämä on AP niin totta. Saat syödä vehnää yms. Niin kauan kun syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat painosi tippuu varmasti.

Vierailija
27/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino tippui kun syöt vähemmän kuin kulutat, eikä sitä mikään muuta.

Ei kannata käydä vaa'alla liian usein, sillä paino voi "nousta" väliaikaisesti esim nesteiden takia. Itsellä esim. kuukautisten läheneminen aina lisää painoa, joka poistuu kun ne on ohi.

Eli on saattanut tästä yhdestä nuudeliannoksesta vaan kerätä nestettä kehoon? Itse olen ihan ummikko dietti ja ravintoasioissa joten siksi täältä kyselen.

Kuvittelin että tämä on nyt jotain vhh/karppi juttua, että kun vehnää syö niin paino ei laske. Eli meinaisi sitä että jatkodiettiin saa kuulua vehnät, kunhan tarkkailen kaloreita?

Ap

Toi sun diettis ei ole vhh/karppia nähnytkään :)

No niinkuin sanoin, en näistä dieteistä tiedä mitään. Vhh/karppi diettien kuvittelin jotenkin liittyvän siihen vehnän vähentämiseen enimmäkseen, ja joitain muitakin kiemuroita siellä kai on. :D Ja ajattelin että jos yksi ruoka-aine vaikutti noin, niin pitääkö ottaa selvää nuista dieteistä jos ne olisi tehokkaita.

Ap

Ainakin vhh olisi terveempi tapa kuin omasi.  Tosin vaatii kunnon perehtymisen asiaan. Siinä ei mikään yksittäinen ruoka-aine ole pääosassa.

Tätä en ajatellutkaan jatkaa viikkoa pidempää. Mutta jos kalorien laskemisella pärjää, niin siinä on minulle tarpeeksi perehtymistä. Ja kasvisruoka reseptien opettelua. :)

Ap

Vierailija
28/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata käydä vaa'alla liian usein, sillä paino voi "nousta" väliaikaisesti esim nesteiden takia. Itsellä esim. kuukautisten läheneminen aina lisää painoa, joka poistuu kun ne on ohi.

Eli on saattanut tästä yhdestä nuudeliannoksesta vaan kerätä nestettä kehoon? Itse olen ihan ummikko dietti ja ravintoasioissa joten siksi täältä kyselen.

Kuvittelin että tämä on nyt jotain vhh/karppi juttua, että kun vehnää syö niin paino ei laske. Eli meinaisi sitä että jatkodiettiin saa kuulua vehnät, kunhan tarkkailen kaloreita?

Ap

Suola sitoo paljon nestettä itseensä, jota nuudeleissa on yleensä paljon. Jos aikaisempi ruokavalio oli vähäsuolaisempi niin on ihan mahdollista.

Älä stressaa liikaa. Kun syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, se paino tippuu ihan varmasti. Se on fysiikan laki. Muista kuitenkin että ensimmäisten kilojen joukossa voi olla nesteitä ja paino tippuu nopeasti, myöhemmin tahti hidastuu. Yhden kilon pudotus vaatii 7000 kalorin vajetta, joten tuo puoli kiloa päivässä tahti ei tule jatkumaan. Mutta kyllä se paino tippuu varmasti kun pysyt kaloritavoitteissasi.

Kiitos. :) Eli kaloreita laskemalla pitäisi siis onnistua? En mitään 0,5kg/pvä tahtia oleta, vaan toivoisin 0,5kg-1kg/vko. En tiedä onko 1kg realistinen, mutta toivottava. Vanhat vaatteet ei enää mahdu päälle, ja se olisi tavoitteena.

Ap

Ihan varmasti onnistuu. Tsemppiä vielä laihdutukseen! :)

Vierailija
29/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap aloittanut heti niillä kasbiksilla ja terveellisellä ruokavaliolla? Tuollaiset kitudietit ei auta mitään. Kaikki paino tulee takaisin, kun alat syömään jotain muuta.

Syö tasaisesti pitkin päivää 3-4 h välein terveellistä vähä rasvaista ruokaa ja paljon kasviksia niin johan alkaa paino putoamaan.

Vierailija
30/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suola sitoo paljon nestettä itseensä, jota nuudeleissa on yleensä paljon. Jos aikaisempi ruokavalio oli vähäsuolaisempi niin on ihan mahdollista.

Älä stressaa liikaa. Kun syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, se paino tippuu ihan varmasti. Se on fysiikan laki. Muista kuitenkin että ensimmäisten kilojen joukossa voi olla nesteitä ja paino tippuu nopeasti, myöhemmin tahti hidastuu. Yhden kilon pudotus vaatii 7000 kalorin vajetta, joten tuo puoli kiloa päivässä tahti ei tule jatkumaan. Mutta kyllä se paino tippuu varmasti kun pysyt kaloritavoitteissasi.

Kun ei vaan kaikkien kohdalla niin ole, että tippuuu.

Nim. 110kg ja 4vkoa 1000ckal dietillä -2kg (alun nesteitä).

Vierailija
31/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap aloittanut heti niillä kasbiksilla ja terveellisellä ruokavaliolla? Tuollaiset kitudietit ei auta mitään. Kaikki paino tulee takaisin, kun alat syömään jotain muuta.

Syö tasaisesti pitkin päivää 3-4 h välein terveellistä vähä rasvaista ruokaa ja paljon kasviksia niin johan alkaa paino putoamaan.

Vähärasvaisella ruualla on vaikea laihduttaa, koska nälkä on aina.

Vierailija
32/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pudotan painoa, ihan normaalipainon sisällä ja hyvin eri tavoin kuin ap, mutta mulle toimii tuo joka päivä vaa'alla käyminen. Juurikin siksi, että se voi eri päivinä näyttää ihan eri lukemia nesteen yms. takia. On jotenkin lohduttavaa seurata lukemia, kun joka päivä olen painon merkinnyt ylös, niin vaikka joku päivä painaisin puolikin kiloa enemmän kuin edellisenä päivänä, niin kuitenkin pääsääntöisesti suunta on koko ajan laskeva. Jos kävisin harvemmin ja silloin olisi juuri se suurempi lukema (kuin edellisenä päivänä olisi ollut), niin siinä voisi vähän mieli lannistua kun ei dieetti pure. Nyt ei haittaa, vaikka lukema ei olekaan laskenut, koska seuraan painoa joka päivä.

En oleta että ketään kiinnostaa, mutta tässä kuitenkin viimeisimmät lukemat! =D En siis laske kaloreita tai punnitse mitään, syön vain paljon kasviksia, huolehdin joka aterialle proteiinia, en santsaa, syön päivittäin pähkinöitä, siemeniä ja öljyä (ap, tarvit sitä rasvaa!) ja liikun 2-3 tuntia päivässä (lenkkiä + salia lähinnä). 

Tänään pääsin alle 70 kg! :) 

71,4

71,1

72,1

71,9

72,3

71,4

72,3

72,1

71,8

72

71,8

71,6

71

71,1

71,3

71

71,3

71

71

70,9

70,8

70,4

70,2

70,3

70,5

70,2

69,9

Nohuhhuh. Mieletön saavutus! Onko lukemat päivittäin otettu vai viikottain? Tuo liikuntatahti ei valitettavasti minulle sovi, mutta kasviksia on tarkoitus lisätä reilusti, kunhan keksin hyviä reseptejä. :)

Ap

Kiitos kiitos. Päivittäin siis punnitsen, noin kuukaudessa lähtenyt siis 1,5 kg. Tahti ei ole päätä huimaava, mutta toisaalta en joudu nyt myöskään olemaan nälässä tai muutenkaan joutunut tekemään mitään epämukavia, liian suuria muutoksia.

Minulla on koiria joten joudun joka tapauksessa niiden kanssa lenkkeilemään. Mulla oli tuossa tuo 71 - 71,3 kg jumi noin viikon ajan, jolloin mitään ei tapahtunut, joten tein pienen ryhtiliikkeen; aloin juosta osan lenkeistä ja lisäsin veden juonnin 1 litrasta 2-3 litraan. En tiedä johtuuko noista mutta sitten alkoi taas pudotusta tapahtumaan. 

Vierailija
33/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä mistä ne kalorit tulee. Rasva palaa ja ihminen laihtuu kuin syö vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, ja se on fysiikan laki eikä sitä mikään muuta.

Kiitos. :) Sitten minun ei tarvitse kuin googletella kaloreita ja vähäkalorisia reseptejä jatkossa.

Ap

Vierailija
34/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity kiloklubiin mikä ainakin ennen oli ilmainen. Siellä helppo laskea ruokien kaloreita

Vierailija
35/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai perusideana on syödä vähemmän kuin kuluttaa, mutta kyllä silläkin on lopputuloksen kannalta väliä, mistä ne kalorit tulevat. Hiilihydraatti kun aiheuttaa eri reaktion kropassa kuin rasva, ja rasva eri kuin proteiini, jne.

VHHn idea on lisätä RASVAA niiden vähennettyjen hiilarien tilalle, sekä syödä kilokaupalla vihanneksia. Se ei ole matalakalorinen, ei runsasproteiininen eikä muna-pekoni-dieetti. Rasva on erinomaista ja terveellistä energiaa.

En ole millään muulla keinolla laihtunut niin sopivalla tahdilla, niin kylläisenä ja niin pysyvästi kuin VHHlla. Laskin ennen kaloreita, elin puurolla ja leivällä, mutta 1200kcal/pv huolimatta edistystä ei tapahtunut ja kroppa oli löysä. VHHlla kilot lähtivät taisteluitta ja ilman kalorien laskemista ja vartalo tiivistyi ja kiinteytyi.

Tässä siis oma kokemukseni, eihän kaikki tyylit kaikille sovi, joten itse pitää löytää se oma juttu. Mutta kitukuurit ovat vaarallisia kaikille, niillä saa takuulla aineenvaihduntansa sekaisin!

Vierailija
36/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. :) Sitten minun ei tarvitse kuin googletella kaloreita ja vähäkalorisia reseptejä jatkossa.

Ap

Jos osaat yhtään englantia, suosittelen sellaista laihdutusfoorumia kuin:

https://www.reddit.com/r/loseit/

Siellä on tosi kannustava ilmapiiri ja ihmiset laittaa kirjoituksia ja kuvia omista onnistumisistaan ja annetaan paljon vinkkejä. Tuki paljon omaa laihduttamistani

Vierailija
37/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin paljon kananmunia? 6 on ihan liikaa.

Minä en usko dieetteihin. Paras on kun muuttaa pysyvästi elintapoja. Syö vain vähemmän ja terveellisemmin. Dieeteissä on se paha, että ne kestää sen verran kuin kestää, saat laihdutettua minkä haluat ja palaat sitten takaisin vanhaan jolloin kilot tietenkin palaavat myös, koska sinun sisäinen mittari toimii niin. Sitä mittaria pitää muuttaa. Sitä on pysyvät elämänmuutokset, sisäisen mittarin säätämistä. Dieetti ei tee sitä.

En tiedä munista, seurasin vain ohjetta sokeasti. Sen takia vaihdoin toisen muna-annoksen nuudeleihin, kun tuntui tulevan ällö olo nuin paljosta munista.

Dietistä kaipasin kickstarttia, jotta mahdun nopeasti useampiin kuin yksiin farkkuihin. Elintapojen muutos on myös tavotteissa, jotta ei tarvitsisi sitten jatkuvasti dietata. Nyt olen vetänyt herkuttelun täysin nollaan, ja toivoin että jatkossa elämässä voisin herkut itselleni sallia(kohtuuden rajoissa, olen nyt oppinut että ei ole järkevää joka päivä vetää karkkia). Ja kun pikaista laihtumista kaipaan (niinkuin varmaan kaikki laihduttajat?), niin yritän vetää nyt orjallisesti vähäkalorisella meiningillä(jatkossa 1400kcal), ja myöhemmin kun paino on kohdillaan (ja alan mahtua useampiin vanhoihin vaatteisiin) niin tasata järkeviin kaloreihin jotta voin ylläpitää painoa. Ja tämä olisi se elämänmuutos (toivottavasti). Tarkoitus siis rikkoa jatkuva makeanhimo karkkipäiviksi (jolloin herkutellaan kohtuudella) ja oppia dietti aikana hyviä kasvisreseptejä, joita voi ottaa ihan normaaliin käyttöön. Niin että dietti ei tuntuisi dietiltä.

Ap

Vierailija
38/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käy vaa'alla joka päivä

Normaalisti en kävisi kuin kerran viikossa, mutta tässä halusin testata pitääkö kilon pudotus päivässä paikkansa (koska kuullostaa kertakaikkiaan liian hyvältä ollakseen totta).

Itselle tämä on toiminut hyvänä motivaattorina ja dietin aloituksena, että sillä mitä syö on oikeasti väliä. Nyt haluaisin oppia miten pitää syödä jatkossa, jotta pääsisin tavoitteeseeni, ja ettei paino lähtisi taas pongahtamaan nousuun. (+että oppisin pitemmällä tähtäimellä kuinka syödä terveellisesti, ettei enää tarvitse dietata).

Ap

Kilo rasvaa vastaa reilua 7000 kilokaloria. Jos haluat laihduttaa kilon rasvaa, sinun on kulutettava päivässä 7000 kcal. Kuulostaako uskottavalta?

Vierailija
39/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap kuuntele tuota hörhöä. Samalla logiikalla proteiinin syöminen saa lihakset katoamaan 😊

Painonnousu oli todennäköisesti nestettä jota kerääntyi nuudeleiden suolan takia. Käy oikealla ravitsemusterapeutilla niin hän ohjeistaa kyllä mitä syödä.

:)

Valitettavasti ravitsemusterapeuttiin ei ole varaa, joten googlettelen valmiita 1400kcal ruokalistoja ja noudatan niitä. Helpompi siitä lähtä käyntiin, kun kalorien laskeminen on aika uutta minulle ja oletettavasti jos ne on jonkun alaa opiskelevan/opiskelleen tms tekemiä, niin niissä olisi ravintoarvotkin kohdallaan.

Ap

Vierailija
40/94 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun ei vaan kaikkien kohdalla niin ole, että tippuuu.

Nim. 110kg ja 4vkoa 1000ckal dietillä -2kg (alun nesteitä).

Syöt alle PAV:n (perusaineenvaihdunnan) eli olet säästöliekillä. Selvitä PAV.si esim. kehonkoostumumittauksella ja varmista, että syöt joka päivä vähintään sen verran. Sama ohje aloittajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi