En ymmärrä sitä asennetta ettei saisi huomauttaa jos toinen käyttää selkeästi vääränkokoisia rintaliivejä
Kun suurin osa naisista valitettavasti käyttää vääränkokoisia rintaliivejä. Ei sitä pitäisi ottaa loukkauksena vaan ystävällisenä huomautuksena. (siis naisen, miesten ei tietenkään kuulu kommentoida)
Liian monet naiset ostavat liivejä tavarataloista yms. summamutikassa sovittaen ehkä kaksia tai kolmia halpisliivejä... Ei näin! Käykää erikoisliikkeessä ja antakaa ammattilaisen ottaa mitat.
!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanonko mäkin sulle, että sun leuassa kasvaa muuten karvoja? Tai, että hervottomat silmäpussit sulla tai, että noille alleille tarttis kyllä tehdä jotakin? Tai ehkä saan huomauttaa, että sulla on liian pienet legginsit ja pilalle potkitut kengät?
Ihan oikeasti mitä se kenellekään kuuluu minkä kokoisissa rintsikoissa joku kulkee? Tai vaikkei olisi rintsuja ollenaakn.
Hervottomille silmäpusseille on vaikea löytää ratkaisua (paitsi kirurgin)... Ihan vaan otona.
Osuipas ap:n provo arkaan paikkaan. Uskaltaisin sanoa siskolleni ja bestikselleni, että onkohan tuo oikea koko. Onneksi ei tarvitse, koska isorintainen frendini ostaa rintsikkansa palvelevasta liiviliikkeestä ja koko 75G istuu loistavasti.
Muille ne asiasta huomauttaisi.
Tosin tursuiluville vyötäröläskeille ei oikein voi mitään (paitsi kaavun), mutta jokainen voi ihan oikeasti ostaa oikean kokoiset rintaliivit. Siihen on jokaisella mahdollisuus. Jos on tiukkaa, säästää vaikka vuoden, että pystyy ostamaan edes yhdet oikean kokoiset liivit.
Pienirintainenhan ei välttämättä liivejä edes tarvi.
terv. 75F-H - opiskeluaikana alusvaatteita myynyt
Säästele kuule ihan rauhassa triviaaleihin asioihin jos haluat mutta älä tule muita neuvomaan.
Useimpien naisten elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin se, että istuuko rintsikat millilleen. Mutta on tästä ketjusta se hyöty, että nyt en vahingossakaan astu mihinkään liivikauppaan vaan ymmärrän kiertää ne kaukaa.
Miksi tulit tällaiseen tulokseen?
Rintaliivit aiheuttavat riipputissejä tutkimuksen mukaan. Kuka siis haluaa ostaa edes oikean kokoisia?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitten ihmiset ovat valmiita maksamaan liiveistään? Tässäkin ketjussa kotkut sanoo, että oikean kokoiset maksavat paljon ja siksi käyttävät väärää kokoa. Itse käytän kokoa 65/70I-H ja liiveistäni maksan noin 30-40€. En pidä hintaa kovin pahana.
Kerro mullekin, mistä löytyy tuon kokoisia alle satasella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitten ihmiset ovat valmiita maksamaan liiveistään? Tässäkin ketjussa kotkut sanoo, että oikean kokoiset maksavat paljon ja siksi käyttävät väärää kokoa. Itse käytän kokoa 65/70I-H ja liiveistäni maksan noin 30-40€. En pidä hintaa kovin pahana.
No jollekin sun rintsikkabudjetti on monen viikon ruokabudjetti. Että sitä voi miettiä, kuinka paljon kelläkin on varaa laittaa rintsikoihin rahaa. Ja onko yleensäkin sillä hetkellä varaa laittaa, vai meneekö jokin muu asia edelle.
No sitähän mä juuri mietinkin. Tottakai ymmärrän, että tärkeämpiäkin menoja on. Tuntui vain siltä, että monella on luulo, että ns. erikoisemmat koot maksaa satasen luokkaa. Nettialennusmyynneistä olen löytänyt vieläkin edullisemmin kokojani, mm. viime syksynä ostin täksi kesäksi kokoiseni bikiniyläosan seitsemällä punnalla :)
Niin, mutta mitä sen kummastelu auttaa niitä ihmisiä, joilla ei ole varaa sinun halpoina pitämiin liiveihin? Jos joku ilmoittaa, ettei käy erikoisliikkeissä ostamassa liivejä niiden liian korkean hinnan takia, niin etkö usko, että hän oikeasti on ottanut selvää minkä hintaisia liivejä missäkin myydään ja mitkä sopivat hänen budjettiinsa? Ei se tyhmyydestä tai tietämättömyydestä siis johdu, että jotkut eivät osta rintaliivejä erikoiskaupasta tai käytä erikoisliikkeen myyjän apua kokoa valittaessa. Kyllä ihmiset osaavat ihan itse ottaa selvää, mitä eri hintaluokan liivejä on olemassa ja valita sieltä itselleen sopivimmat. Ja jos joku joutuu käyttämään niitä halvimpia, jotka eivät ehkä kaikkein parhaiten istu, niin se on typerää jonkun tulla siihen voivottelemaan, että etkö voi muutamaa kymppiä enempää laittaa liiveihin, kun "minusta se ei ainakaan ole kova hinta". Niin sinusta. Jostakusta muusta on. Onko tämä isokin ihmetyksen aihe, että osa ihmisistä on ihan oikeasti köyhempiä, eivätkä pysty ostamaan sinun halpoina pitämiäsi rintaliivejä?
No minkä hintaisia liivejä nämä köyhemmät sitten ostavat, kun/jos ostavat? Ja mistä ostavat?
Viimeksi olen ostanut kahdet liivit paikallisen Anttilan loppuunmyyntialesta. Sai kahdet liivit 20€. Normaalihinta niillä liiveillä taisi olla 15.90€. En ole mistään enää löytänyt sitä samaa mallia, ja hirvittää ajatella, että taas on kohta edessä uuden hyvän liivimallin etsintä.
Itse ostin lidlistä 7.99 takaa kiinnitettävät urheiluliivit. Käytän niitä joka päivä. Ihan huiput. Arvoin M:n ja L:n välillä. Tasaisin välein heitän ne pesukoneeseen pesuun.
Halvalla hyvää eikä erikoisiikkeestä olisi voinut saada parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mullekin, mistä löytyy tuon kokoisia alle satasella!
https://www.lumingerie.fi
http://www.brastop.com
http://www.bravissimo.com
http://www.figleaves.com/uk/
http://www.comexim.pl/en/
http://www.ewa-michalak.pl/eng_m_BRAS-119.html
Minun tekisi mieli huomautella huonoista työasennoista, väärästä sauvakävelytekniikasta, polkupyörän polkimen sijoittamisesta keskelle jalkapohjaa päkiän sijasta. Saako näistä huomauttaa vai ei? Toisaalta ihmettelen, mistä se oma huomauttamisen tarpeeni oikein kumpuaa.
Kun itse mietin, miltä tuntuisi jos joku huomauttaisi jostakin, niin ratkaiseva ero on siinä, onko asia sellainen jonka itse kyllä tiedän, vai ei, ja sitten se, mitä mieltä itse asiasta olen. Esimerkiksi olen ylipainoinen ja tiedän sen ja siitä koituvat terveysriskit ihan hyvin, eli siitä ei todellakaan tarvitse huomauttaa. Minulla on omat tyylimieltymykseni, tiedän kyllä että näyttäisin naisellisemmalta jos käyttäisin repun sijasta käsilaukkua, mutta en halua, joten siitäkään ei tarvitse huomauttaa. Mutta olisin enemmän kuin kiitollinen, jos joku huomauttaisi jos hengitykseni haisee tai tukkani on niin että päälaelta paistaa kalju kohta tai housujen vetoketju on jäänyt auki, koska näitä en huomaa itse.
Rintaliivit nyt on sillä lailla, että täysin hyviä en ole koskaan onnistunut löytämään. Tyydyn tuohon malliin mitä viimeksi ostin, kokeilen aina joskus muita jos isokuppisia löydän, ja ostan jos paremmat tulee vastaan, mutta juuri nyt en varta vasten oikein paneudu asiaan. Joten sikäli en tarvitse asiasta huomauttelua. Korkeintaan jos heti näet, minkä merkkinen ja mallinen ja kokoinen liivi olisi täydellinen juuri minulle niin vinkkaa ihmeessä!
Jep, markkinaukkojen hölötyksiä, että rintsikoiden ostaminen olisi jotain rakettitiedettä. Lindex-tasoinen kama on aivan kelvollista ainakin suht pienirintaiselle. Ja sen koon voi mitata kääääk ITSE. Mittanauha on halvempi kuin "terveydelle äärimmäisen tärkeät supertissiliivit vain 200 euroa juuri sinulle!"
Vierailija kirjoitti:
Jep, markkinaukkojen hölötyksiä, että rintsikoiden ostaminen olisi jotain rakettitiedettä. Lindex-tasoinen kama on aivan kelvollista ainakin suht pienirintaiselle. Ja sen koon voi mitata kääääk ITSE. Mittanauha on halvempi kuin "terveydelle äärimmäisen tärkeät supertissiliivit vain 200 euroa juuri sinulle!"
Miksi rinnastat oikean kokoiset liivit terveydelle tärkeisiin 200€ maksaviin supertissiliiveihin (mitä ne sitten ikinä ovatkaan, linkkiä?)?
Kunpa edes joku rintsikkavalmistaja tekisi malleja, joissa ei olkaimet luisu alas ulkona kävellessä. Varsinkin talvella, kun talvitakki litistää olkapäät tiettyyn asentoon, niin about kahden minuutin kuluttua lähtee toinen olkain valumaan ja siitä minuutin kuluttua toinen. Ei väliä mikä valmistaja, mikä malli, kaikki ne ovat samanlaisia. Sitten kärsitään siihen saakka, kunnes otan takin pois ja kiskon puseron alta olkaimet paikoilleen. Se "väärä kokoni" on sitten joko 80 C tai 85 B, jos joku wiseguy haluaa kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Itse en sanoisi kenellekään - esim tunnen ihmisen, joka menee kauppaan ja ottaa suurimman mahdollisen kuppikoin eri rinnantmpäryksillä kokeiltavakseen ja ostaa sitten sen vähiten huonosti sopivan - olosuhteiden pakosta. Olimme myös Hussolla (turkulainen asiantuntijaliike) jossa myyjä hänelle tyynesti sanoi, että tuo koko on just hyvä (heidän suurin?) vaikka ne olivat epämukavan kiristävät ja muodot tursui niistäkin JA maksoivat lähemmäs satasen! Kun heidänkin tehtävä on vaan saada kauppaa... Tämä ystävä kävi Jenkeissä ja pääsi siellä etsimään joltain firmalta oikean kokoiset megaliivit ja on sen jälkeen tilannut niitä vain sieltä nettikaupasta... mutta siis kaikille se oikean kokoisen löytäminen ei oo niin helppoa.
Ja jos lihoo vaikka 10kg niin kaikki omat liivit voi olla yhtäkkiä väärän kokoisia ja jos laihduttaa niin se ensimmäinen 5kg lähtee just tisseistä ja taas on kaikki omat liivit väärän kokoisia...
Mutta voihan sitä elämänsä käyttää myös toisten itsetunnon lyttäämiseen. Mulle olisit kyllä aika nopeasti ex-kaveri...
Onneksi kun kuppikoko käy iin voi käyttää niitä irtomyynnissä olevia ympärysmitan pidentäjiä. Ovat muuten ihan edullisia esim sokoksella muutamalla eurolla saa useat. Keksin nämä vasta pari vuotta sitten ja sain monista vanhoista rintsikoista taas käyttökelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa edes joku rintsikkavalmistaja tekisi malleja, joissa ei olkaimet luisu alas ulkona kävellessä. Varsinkin talvella, kun talvitakki litistää olkapäät tiettyyn asentoon, niin about kahden minuutin kuluttua lähtee toinen olkain valumaan ja siitä minuutin kuluttua toinen. Ei väliä mikä valmistaja, mikä malli, kaikki ne ovat samanlaisia. Sitten kärsitään siihen saakka, kunnes otan takin pois ja kiskon puseron alta olkaimet paikoilleen. Se "väärä kokoni" on sitten joko 80 C tai 85 B, jos joku wiseguy haluaa kommentoida.
Sam ajuttu miulla. Pitäisi olla takaa ristiin meneviä olkaimia niin eivät valuuisi. Eli jotain painijanselkä jumppaliivejä.
Ne muutamat kerrat, kun "asuantuntija" liiviliikkeessä on neuvonut mukamas oikean koon, on liivit jääneet laatikon pohjalle, koska ne ovat epämukavat, kaarituet painavat kainaloon jne.
Ihan itse osaan ostaa sen malliset liivit, että kaarituet eivät nouse kainaloon ja sekä ympärysmitta että kuppi ovat oikean kokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Wiseguy tässä, hei. Melkein aina tuohon on syynä liian löysä ympärysmitta ja ihan liian pieni kuppi. Nämä siis yhdistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Useinhan toi johtuu liian isosta ympäryksestä mutta joillain ihmisillä myös on tosi kapeet hartiat. Mitkä sun mitat on?
No minkä hintaisia liivejä nämä köyhemmät sitten ostavat, kun/jos ostavat? Ja mistä ostavat?