En ymmärrä sitä asennetta ettei saisi huomauttaa jos toinen käyttää selkeästi vääränkokoisia rintaliivejä
Kun suurin osa naisista valitettavasti käyttää vääränkokoisia rintaliivejä. Ei sitä pitäisi ottaa loukkauksena vaan ystävällisenä huomautuksena. (siis naisen, miesten ei tietenkään kuulu kommentoida)
Liian monet naiset ostavat liivejä tavarataloista yms. summamutikassa sovittaen ehkä kaksia tai kolmia halpisliivejä... Ei näin! Käykää erikoisliikkeessä ja antakaa ammattilaisen ottaa mitat.
!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan kestä olla liiviliikeeessä.
Myyjä ei anna katsella ja sovittaa yksin. Mä en KESTÄ sitä verhon auki repimistä. Vaikka liikkeessä olisi muita asiakkaita, myyjä riuhtoo verhoa auki ja tulee katsomaan. Mä en vaan tykkää tällaisesta myyntityylistä ja siksi ostan liivini netistä. Tilaan kerralla kymmenet ja yleensä niistä sopii yhdet tai jopa kahdetkin.Mun sovituskoppiin ei ole tullut kukaan nykimään verhoa kun olen avannut suuni ja sanonut, että haluan sovittaa rauhassa enkä kaipaa apua.
Erikoisliikkeissä myyjä juuri auttaa löytämään oikeankokoiset liivit. Voihan sitä ostaa täysin vääränkokoiset liivit vaikka kahdella sadalla eurolla, ei se hinta ja laadukkuus auta, jos koko on väärä.
Mä tiedän jo mun kokoni ja siksi en kaipaa apua.
Samankokoiset liivit voivat olla hyvinkin eri malliset. Kyllä se vaan niin on, ettei kokolapusta saa kuin osviittaa, sen jälkeen tulee se muotojuttu eli minkä koon eri muotoisista on itselle istuvin. Ja sitten vielä se, että kehokin muuttuu vuosien saatossa. Ei voi vain ottaa sitä omaa kokoa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Valmistajatkin muuttavat mallejaan.
Totta tuokin mutta usko pois, rintaliivien sovitus ei ole mitään rakettitiedettä. Aika moni nainen osaa ihan ilman myyjääkin katsoa ja tunnustella onko liivit sopivat, varsinkin jos on liivejä liiviliikkesstä ennenkin ostanut. Usein nää myyjätkin vaan katsoo miltä näyttää, mutta on silläkin perkele aika iso merkitys, miltä ne liivit tuntuvat päällä.
Tuo viimeinen lauseesi on niin totta, niin totta. Olen ostanut erikoisliikkeestä kalliita rintsikoita ties kuinka monet, jotka näyttävät hyvältä, mutta käytössä ei tunnunkaan hyvältä.
Mitenniin ei miesten kuulu kommentoida?
No voi tokkiisa että ottaa nokkiisa.
Täällä yksi työkaveri sai päähänsä, että toisen työkaverin rintaliivittömyys kuuluu hänelle.
Taas sai hävetä. Ei rintaliivitöntä vaan tuota päänsäaukojaa, jolle tuntuu kuuluvan ihan kaikki asiat.
En käytä rintsikoita ollenkaan. Mutta sullahan on varmaan siihenkin sanottavaa?
Olen käynyt erikoisliikkeessa parikin kertaa. Molemmilla kerroilla minulle kannettiin aivan liian PIENIÄ rintsikoita. Hyvä että pystyi hengittämään ja rinnat pursui ulos joka nurkasta... Juu, en ostanut siitä
liikkeestä mitään.
Minähän käytän sen kokoisia rintsikoita kuin haluan! Ap on vähän vajaa jos ei tajua miksi hänen asiansa ei ole huomautella toisten vaatteiden koosta.
Ei se välttämättä aina ole oikeasta koosta kiinni, vaan siitä että löytää oikean malliset rintsikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitten ihmiset ovat valmiita maksamaan liiveistään? Tässäkin ketjussa kotkut sanoo, että oikean kokoiset maksavat paljon ja siksi käyttävät väärää kokoa. Itse käytän kokoa 65/70I-H ja liiveistäni maksan noin 30-40€. En pidä hintaa kovin pahana.
No jollekin sun rintsikkabudjetti on monen viikon ruokabudjetti. Että sitä voi miettiä, kuinka paljon kelläkin on varaa laittaa rintsikoihin rahaa. Ja onko yleensäkin sillä hetkellä varaa laittaa, vai meneekö jokin muu asia edelle.
No sitähän mä juuri mietinkin. Tottakai ymmärrän, että tärkeämpiäkin menoja on. Tuntui vain siltä, että monella on luulo, että ns. erikoisemmat koot maksaa satasen luokkaa. Nettialennusmyynneistä olen löytänyt vieläkin edullisemmin kokojani, mm. viime syksynä ostin täksi kesäksi kokoiseni bikiniyläosan seitsemällä punnalla :)
Vierailija kirjoitti:
Menin yhteen helsinkiläiseen liiviliikkeeseen tarkoituksena ostaa kahdet oikean kokoiset liivit asiantuntijan avulla. Rahaa olin varannut yhteensä parisataa euroa. No ei ollut tarpeeksi isoa kokoa millään merkillä. Pidetään sitten näitä mun ainoita jo kulahtaneita, mutta sopivia mitä ei tietenkään myydä enää missään.
Eri mallien istuvuus vaihtelee saman valmistajan tuotteilla etten netistä kerta kaikkiaan uskalla ostaa noin kalliita.
Seuraava vaihtoehto on ostaa tavaratalosta ne hyvin istuvat, mutta yhden kuppikoon liian pienet, joista jää pieni pursumiskohta paidan alle näkyviin. Ei kai se haittaa, kun tarpeeksi isot paidat eivät istu muualta vaan ovat mallia teltta.
Suomalaisissa alusvaatenettikaupoissa on palautusoikeus ja yleensä kaiken lisäksi ilmaiset postitukset. Asiakaspalvelusta kannattaa myös kysyä kokovinkkejä. Mielestäni tuossa ei ole mitään "uskaltamista".
Ei saa huomautella, vaikka tottahan se on, että moni käyttää väärän kokoisia liivejä. Yleensä ongelma ei kuitenkaan ole siinä, että tissit pursuisivat liiveistä ulos. Monilla vaan on liian iso ympärys niissä liiveissä, liivit istuu ihan ok, ei purista, tissit pysyy kupeissaan yms. Mutta se tuki jää vajaaksi ja rinnat asettuvat hieman alemmaksi, kuin jos liivit olisivat sopivat ja tiestysti olkainten tipahtelua saattaa esiintyä. Mutta eipä kuulu sulle, eikä kuulu mulle. Mä käyn ostamassa iivikaupoista ja tilaan netistä hyväksi havaittuja malleja, kun tiedän, mikä koko niistä sopii itselle. Mä olen lyhyt ja siro, kuppikoko valmistajasta ja mallista riippuen 60-65 F/G. Nuorena käytin 75 D ja aina ihmettelin kun eivät tuntuneet hyviltä, mutta eivät olleet varsinaisesti pienet / isot kupeista ja 70D oli taas pieni... onneksi tajusin jossaon vaiheessa mennä ihan liivikauppaan ostoksille.
En voisi kuvitella laittavani liivejä, jotka ammattilaisten mielestä ovat oikean kokoiset. Pelkästään ajatus olla liiveissä jotka puristavat niin, että mahtuu kaksi sormea ympäryksen väliin, muttei kolmea ahdistaa.
Ostan sellaisen kokoisia vaatteita kuin haluan ja mistä osastolta haluan. Jos haluan sukkani ja housuni miestenosastolta ja piponi ja paitani lastenosastolta, niin ostan. Jos haluan olla löysissä rintaliiveissä, niin olen. Ilmankin voin olla halutessani. En ymmärrä miksi kukaan kuvittelee oikeudekseen määrätä tai neuvoa minkä kokoisia vaatteita ostan ja käytän. Varsinkaan niin kauan, kun itse ne maksan.
Joten ole hiljaa, kukaan ei neuvojasi kaipaa ja jos kaipaa, niin he osaavat avata suunsa ja kysyä.
En voisi kuvitella laittavani liivejä, jotka ammattilaisten mielestä ovat oikean kokoiset. Pelkästään ajatus olla liiveissä jotka puristavat niin, että mahtuu kaksi sormea ympäryksen väliin, muttei kolmea ahdistaa.
Ostan sellaisen kokoisia vaatteita kuin haluan ja mistä osastolta haluan. Jos haluan sukkani ja housuni miestenosastolta ja piponi ja paitani lastenosastolta, niin ostan. Jos haluan olla löysissä rintaliiveissä, niin olen. Ilmankin voin olla halutessani. En ymmärrä miksi kukaan kuvittelee oikeudekseen määrätä tai neuvoa minkä kokoisia vaatteita ostan ja käytän. Varsinkaan niin kauan, kun itse ne maksan.
Joten ole hiljaa, kukaan ei neuvojasi kaipaa ja jos kaipaa, niin he osaavat avata suunsa ja kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitten ihmiset ovat valmiita maksamaan liiveistään? Tässäkin ketjussa kotkut sanoo, että oikean kokoiset maksavat paljon ja siksi käyttävät väärää kokoa. Itse käytän kokoa 65/70I-H ja liiveistäni maksan noin 30-40€. En pidä hintaa kovin pahana.
No jollekin sun rintsikkabudjetti on monen viikon ruokabudjetti. Että sitä voi miettiä, kuinka paljon kelläkin on varaa laittaa rintsikoihin rahaa. Ja onko yleensäkin sillä hetkellä varaa laittaa, vai meneekö jokin muu asia edelle.
No sitähän mä juuri mietinkin. Tottakai ymmärrän, että tärkeämpiäkin menoja on. Tuntui vain siltä, että monella on luulo, että ns. erikoisemmat koot maksaa satasen luokkaa. Nettialennusmyynneistä olen löytänyt vieläkin edullisemmin kokojani, mm. viime syksynä ostin täksi kesäksi kokoiseni bikiniyläosan seitsemällä punnalla :)
Niin, mutta mitä sen kummastelu auttaa niitä ihmisiä, joilla ei ole varaa sinun halpoina pitämiin liiveihin? Jos joku ilmoittaa, ettei käy erikoisliikkeissä ostamassa liivejä niiden liian korkean hinnan takia, niin etkö usko, että hän oikeasti on ottanut selvää minkä hintaisia liivejä missäkin myydään ja mitkä sopivat hänen budjettiinsa? Ei se tyhmyydestä tai tietämättömyydestä siis johdu, että jotkut eivät osta rintaliivejä erikoiskaupasta tai käytä erikoisliikkeen myyjän apua kokoa valittaessa. Kyllä ihmiset osaavat ihan itse ottaa selvää, mitä eri hintaluokan liivejä on olemassa ja valita sieltä itselleen sopivimmat. Ja jos joku joutuu käyttämään niitä halvimpia, jotka eivät ehkä kaikkein parhaiten istu, niin se on typerää jonkun tulla siihen voivottelemaan, että etkö voi muutamaa kymppiä enempää laittaa liiveihin, kun "minusta se ei ainakaan ole kova hinta". Niin sinusta. Jostakusta muusta on. Onko tämä isokin ihmetyksen aihe, että osa ihmisistä on ihan oikeasti köyhempiä, eivätkä pysty ostamaan sinun halpoina pitämiäsi rintaliivejä?
Vierailija kirjoitti:
No sanonko mäkin sulle, että sun leuassa kasvaa muuten karvoja? Tai, että hervottomat silmäpussit sulla tai, että noille alleille tarttis kyllä tehdä jotakin? Tai ehkä saan huomauttaa, että sulla on liian pienet legginsit ja pilalle potkitut kengät?
Ihan oikeasti mitä se kenellekään kuuluu minkä kokoisissa rintsikoissa joku kulkee? Tai vaikkei olisi rintsuja ollenaakn.
Hervottomille silmäpusseille on vaikea löytää ratkaisua (paitsi kirurgin)... Ihan vaan otona.
Osuipas ap:n provo arkaan paikkaan. Uskaltaisin sanoa siskolleni ja bestikselleni, että onkohan tuo oikea koko. Onneksi ei tarvitse, koska isorintainen frendini ostaa rintsikkansa palvelevasta liiviliikkeestä ja koko 75G istuu loistavasti.
Muille ne asiasta huomauttaisi.
Tosin tursuiluville vyötäröläskeille ei oikein voi mitään (paitsi kaavun), mutta jokainen voi ihan oikeasti ostaa oikean kokoiset rintaliivit. Siihen on jokaisella mahdollisuus. Jos on tiukkaa, säästää vaikka vuoden, että pystyy ostamaan edes yhdet oikean kokoiset liivit.
Pienirintainenhan ei välttämättä liivejä edes tarvi.
terv. 75F-H - opiskeluaikana alusvaatteita myynyt
Vierailija kirjoitti:
Ompas täällä aggressiivinen ilmapiiri!
Että oikein OMPAS! Hoh hoijaa, vähän olet nolo!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nainen oikeesti käytä ESPRITIN liivejä?? Sanokaa plz ettei
Kyllä ne oli meidän teinillä ensiliiveinä, kun ei tykätä shoppaamisesta ja aluksi ei ollut niin väliä millaiset ne liivit on. Mutta aika pian kyllä tuli selväksi, ettei ne oikein pelitä kun olkaimissa ei ollut säätövaraa. Mentiin sitten suosiolla liivimyyjän palveltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanonko mäkin sulle, että sun leuassa kasvaa muuten karvoja? Tai, että hervottomat silmäpussit sulla tai, että noille alleille tarttis kyllä tehdä jotakin? Tai ehkä saan huomauttaa, että sulla on liian pienet legginsit ja pilalle potkitut kengät?
Ihan oikeasti mitä se kenellekään kuuluu minkä kokoisissa rintsikoissa joku kulkee? Tai vaikkei olisi rintsuja ollenaakn.
Hervottomille silmäpusseille on vaikea löytää ratkaisua (paitsi kirurgin)... Ihan vaan otona.
Osuipas ap:n provo arkaan paikkaan. Uskaltaisin sanoa siskolleni ja bestikselleni, että onkohan tuo oikea koko. Onneksi ei tarvitse, koska isorintainen frendini ostaa rintsikkansa palvelevasta liiviliikkeestä ja koko 75G istuu loistavasti.
Muille ne asiasta huomauttaisi.
Tosin tursuiluville vyötäröläskeille ei oikein voi mitään (paitsi kaavun), mutta jokainen voi ihan oikeasti ostaa oikean kokoiset rintaliivit. Siihen on jokaisella mahdollisuus. Jos on tiukkaa, säästää vaikka vuoden, että pystyy ostamaan edes yhdet oikean kokoiset liivit.
Pienirintainenhan ei välttämättä liivejä edes tarvi.
terv. 75F-H - opiskeluaikana alusvaatteita myynyt
Säästele kuule ihan rauhassa triviaaleihin asioihin jos haluat mutta älä tule muita neuvomaan.
Useimpien naisten elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin se, että istuuko rintsikat millilleen. Mutta on tästä ketjusta se hyöty, että nyt en vahingossakaan astu mihinkään liivikauppaan vaan ymmärrän kiertää ne kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet rintaliivimyyjä, niin velvollisuutesi on sanoa, jos asiakas on ostamassa vääränkokoiset liivit. Muuten ei kannata huomautella kuin lähimmille tuttaville.
Itseasiassa, jos myyjä kävisi mulle tuollai huomauttelemaan, mä kävelisin liikkeestä ulos. Kyllä mä 20 vuoden kokemuksella tiedän mitä haluan rintaliiveiltä.
Sinä olet ehkä perillä liivikoostasi ja sopivasta mallista, mutta niin ei ole jokaisen kohdalla. Itse esim. sain apua asiantuntevalta myyjältä, joka neuvoi ottamaan pienemmän ympärysmitan ja suuremman kuppikoon. Rintaliivit istuvat päällä kuin valettunta.
Jep, mutta kun olet kerran oppinut, että jos sun peruskoko on 85c kannattaa kokeilla myös 80d ja 90b ne voi istua vielä paremmin niin TADAA pysy AP kaukana neuvoinesi!
Siksi ei saa huomautella, että huomauttamalla kerrot paljon muutakin, kuin sen että toisella on vääränkokoiset rintaliivit:
1. Oletat että toinen on samaa mieltä kanssasi siitä mitkä ovat oikean kokoiset rintaliivit.
2. Oletat että sitä ihmistä kiinnostaa sinun mielipiteesi siitä, onko hänen rintaliivinsa oikean kokoiset.
3. Kuvittelet olevasi jotenkin fiksumpi ihminen ja samalla pitäväsi toista typeränä, kun selvästi hän ei tajua että hällä on vääränkokoiset rintsikat.
Ai, miksi et voi huomautella toisten rintaliiveistä ap.?
No, ihan vain siksi, ettei hyvin käytöstapoihin ja hienotunteisuuteen kuulu huomautella toisen ulkonaisesta olemuksesta, ei edes rintsikoista, ellei sitä sinulta erikseen pyydetä.
Ja voihan olla, ettet asiasta ymmärrä mitään, vaikka toisin kuvittelet.
Jos liivien erikoisliikkeessä on ammattitaitoinen ja osaava myyjä, hän pitää suunsa supussa, ellei asiakas ilmaise tarvitsevansa apua liivien valinnassa.